1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Naposledy editováno 11.07.2017 09:47:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
u pruziny (klasicke) je tuhost konstanta
F=k.x
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Aliass píše: assassin> to je pitomost, pružina mění svojí tuhost podle stlačení
... ze se od 12ti vrtas v motorkach je fajn, ale mozna si mel nejakej cas venovat i studiu - tuhost pruziny - je z fyzikalniho hlediska konstanta, ktera se v idealnim pripade nemeni.
ve vyse zminene rovnici je to prave ono "k". F - sila se samozrejme meni v zavislosti na stlaceni (vychylce). pokud se chceme bavit o technice, je dobre pouzivat terminy ktere jsou pro tento pripad jasne definovane a tuhost a sila opravdu neni to same.
muzes klidne hodit jeste neco jako "pitomost" mym smerem, ale sorry, s lidma co neovladaji teoreticke zaklady se nehodlam poustet do vetsi diskuze.
a fyzika se neda pouzivat "jak kdo chce", hodinky nebo holinky...
Naposledy editováno 11.07.2017 17:41:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Spíše vidím jako důležitější vědět, že je třeba dostat oba konce motorky do stejného procentuálního nastavení, co se týká static a free sagu a nezapomínat, že free sag je třeba v určité míře udržet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
I když bych to vše nechal tak "ideálně", jak píšeš, tak mi předek bude dělat žlábky.
Už se tady bavíme o jemném nastavení pro každého individuálně.
Ty musíš být šťastný člověk, že tomu vůbec nerozumíš
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Nic si z toho nedělej, až to všechno pěkně sladíš, tak přijde podzim a budeš moci ladit znovu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Jestli tomu vubec nerozumim nevim. Ale mozna i trochu jo a proto mam moto i gumy v poradku.
Nevyjadroval jsem se smerem k zavodnikum motogymkhany, co podle fotky asi jezdis, ale k normalnim jezdcum.
Necht te provazi sila.
PS: Moje gumy po normalnim okreskovem jezdeni, 1200km vyletu do Alp a kratke navsteve okruhu 2x15min v Moste vypadaji takhle.
Naposledy editováno 12.07.2017 09:51:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Jinak k "normálním" jezdcům. I z cestovnější gumy a jízdy se pořád dá něco vyčíst. Něco zkusím a řekni, jestli jsem se trefil nebo ne.
Přidáváš plynule, vůbec ne trhaně, už dost v náklonu, pěkně citlivý na plynu. Ale taky toho docela dost najedeš jen rovně. Spíše nebrzdíš v náklonu, možná velmi jemně, skoro neznatelně. S výjimkou Brna (řekl bych), kde jsi brzdil v náklonu do cca 30° trochu víc.
Na Versysu mimo odskoku na zadním kole, ale nízkorozpočtový tlumič po 85 tisících je tragédie, mám takové gumy dost běžně. Co se týká MG, okruhů atd., tam už stojí za to se věnovat gumám, podvozku, geometrii a dalším věcem velmi důkladně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Byl jsem jen jednou v Moste, jak jsem psal vyse, ne v Brne, jinak kloboucek.
Jezdim od lonskeho podzima prevazne Sumavu, zejmena Besiny - Ruda a nebo Becov, oboje znamena prejezd cca 50km, nez prijdou vytouzene zatackove orgie, ujedu vetsinou 200-300km na vyjizdku a minimalne 100km jsou vzdy rovinkove prejezdy.
Snazim se o maximalne plynulou jizdu (bez nahlych razantnich akceleraci a brzdeni) jak kvuli snizeni opotrebeni, tak i rizika padu a taky aby byla jizda citelnejsi pro toho za mnou.
Co jsem porychlil a zacal celkem v klidu stihat parte sumavskych rychliku a ziskal jistotu, najel trasu, tak uz se to obejde az na nahle situace bez brzd ve vetsim naklonu, to bylo na poradu na podzim a z jara, to jsem obcas prijizdel k zatocine i po prednim.
Letos mne uz ve vracaku dvakrat na brzde ve vetsim naklonu pustil predek, tak jsem s tim opatrnejsi. Vyjezdy z tech vracaku jsou jedina mista, kde necham smyknout pri akceleraci zadek, nejdriv me to lekalo, pak jsem si zvykl, ted se na to tesim.
Jinak te zadni gume moc nepomaha jizda po zadnim, ale tuhle kratochvili si rad dopreju, i kdyz uz mene casto.
Krejza píše: Jarda89> Já spíš akorát narážel na to, že tady se pořád plácáme kolem jedné věci z milionu. A když Ti jde hlava kolem jen z tohodle ...
Jinak k "normálním" jezdcům. I z cestovnější gumy a jízdy se pořád dá něco vyčíst. Něco zkusím a řekni, jestli jsem se trefil nebo ne.
Přidáváš plynule, vůbec ne trhaně, už dost v náklonu, pěkně citlivý na plynu. Ale taky toho docela dost najedeš jen rovně. Spíše nebrzdíš v náklonu, možná velmi jemně, skoro neznatelně. S výjimkou Brna (řekl bych), kde jsi brzdil v náklonu do cca 30° trochu víc.
Na Versysu mimo odskoku na zadním kole, ale nízkorozpočtový tlumič po 85 tisících je tragédie, mám takové gumy dost běžně. Co se týká MG, okruhů atd., tam už stojí za to se věnovat gumám, podvozku, geometrii a dalším věcem velmi důkladně.
a to patří komu? ...J89 jezdil v Mostě!
pozdě
Naposledy editováno 12.07.2017 23:24:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Ale oba okruhy jsou pravostranné a z toho je vidět opotřebení vpravo u přední gumy.
Naposledy editováno 13.07.2017 06:04:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: Jarda89> sorry, čtu most, píšu brno
Ale oba okruhy jsou pravostranné a z toho je vidět opotřebení vpravo u přední gumy.
Za těch bídných 2x15min v Mostě, což je nějakých 60km těžko něco ubylo z předku.
Jinak posílám k analýze zadek, co jsem nasadil loni jako první novou gumu, pak zul a letos dojel po Power III, chtěl jsem je dát na okruh, ale nakonec se nekonal.
Mají cca 6000km najeto, z toho 1200km Alpy ve dvou a celých 2x15 min na Chebském minidromu.
Předek je zánovní, zadek je na poslední projížďku, než půjde a dá se novej s větší zadní rozetou.
Jestli budeš mít projížďku v délce tak 1000-1500 km, tak to potom jo. Zadek z fotky vypadá na 2,3mm, to ještě něco snese.
Jinak oba zadky co jsi sem dal, ukazují na rebound mírně off, ale to nic není.
Zajímalo by mě, jak s těmi RR spokojený. Vesměs jsem slyšel jen chválu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Kdyby ty sady nebyly stejne drahy nebo drazsi dokonce nez supersportovni, klidne bych nazul i Roadsmart III nebo T30EVO, Metz Z01 tusim apod. Ale vzdycky si reknu, ze na sportovni motorku patri sportovni gumy.
Rozved tu myslenku nastaveni zadniho tlumeni prosim te. Rad si necham poradit a klidne to i zkusim. I kdyz chci zacit tim, ze to dam do zakladniho nastaveni nejdriv, ale nejak jsem se k tomu nedokopal, kdyz se mi na tom jezdi velmi luxusne.
RSIII budu mít na Verse jetou cestovní sadu. Jinak tam jezdím Angel GT a luxus. Z01 prý jsou ještě o krapet lepší.
Ad Rebound. Můžeš si přečíst paralelní vlákno zde www.motorkari.cz/tema/
Jinak princip je jednoduchý. Z gumy se dá vyčíst nastavení podvozku, tlaky, jízdní styl a další. Pochopitelně z cestovních gum toho vyčteš díky jejich tvrdosti a použití málo, u závodních a jejich derivátů už mnohem více. Také jsou pekelně drahé, tak je dobré se v tom vyznat, abys je zbytečně neničil.
Rebound sám se pozná zvednutými okraji vzorku, sjetými okraji vzorku a holými místy na pneumatice. Tvoje gumy vykazují tak malý rozdíl, že na to můžeš kašlat.
POkud chceš zkusit to dát do továrního nastavení, pokud to není, napiš si všechny údaje pro případ, aby ses k nim mohl vrátit. To je dobré při každé změně. Nebo jen experimentuj. Vždy jen jednu věc, klidně ze začátku hodně, abys poznal rozdíl. A vše si psát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |