1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu
Nicméně, furt mi ty sportovně cestovní gumy vrtaj hlavou, jestli je to dobrý nápad, jelikož mám občas tendence jezdit jako dámské přirození a dost se na ty gumy spoléhám, že zachrání i to to, co poseru já. Čili otázka zní, jsou Angely dobrej nápad, nebo si rozbiju držku? Páč sportovně cestovní jsem měl naposled Conti RoadAttack a byl jsem z nich dost nešťastnej. Jenže mě nebaví kupovat každých 2500km novou gumu, proto ta změna kategorie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
..Roko.. píše: Krovak> Už jsem to něak tak nakousl, když tlačíš hodně (i na silnici) začne se projevovat trošku nervozita, myslím, že tvůj Fazer bude mít co do kvality +/- podvozek, jako moje VTR, možná na tom bude FZS i líp. S gripem jsem nikdy problém neměl, něaký klouznutí, vůbec. Je jasný, že když si sáhneš na rozpálenou R10 (mimo jiné super pneu, jezdil jsem je na půjčené 600RR na okruhu) a na ST - GT, rozdíl bude markatní. Nadruhou stranu ti doporučuju vyzkoušet, za sadu STček dáš dnes cca 4000-4500kč a to jestli ti budou málo, vyzkoušíš a nezahučíš do toho mraka peněz. Určitě tě ty pneumatiky nezklamou, ale jestli jezdíš hodně z ostra a často, ideální volba to není, mě na moje občasný výpadky pudu sebezáchovy stačí v klidu
No, když to zvážím, tak postupně zpomaluju, dřív jsem brousil stupny a kolena každou chvíli, dneska se mi to stane tak 2x za vyjížďku, pokud zrovna nejedu na kochačku 70 a neseru auta, co se vlečou za mnou
Je fakt že současný obutí je luxus, ty gumy prostě nedostanu na hranici jejich schopností, na to nemám koně, ani odvahu Jezdím ponejvíc ve skupině s CBR1000RR, čím víc R, tím lepší a tam člověk musí vydat všechno, aby se udržel, pokud to cebro jede jen takovou svižnější jízdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
Ta guma má daleko širší rozsah používání a na hranu adheze bys ji fakt dostal snad jen na okruhu kdy se začne tavit. Za mě je Roadsmart, sic tupá, ale jinak super guma co mi vydrží 7tkm. Všechny sport gumy šly do kopru do 5tkm...
STčko jsem dojížděl na Korsice a vůbec není potřeba se bát...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
t_freedom píše: Mr.Dreamer> mě vždycky fascinuje jak je guma, co byla před např.4rokama na špici brána jako výběhová slupka. ... A na fóru ti kdekdo poradí, že prostě jen nový gumy.
Mě osobně tedy M7RR přijde na to že je to dost moderní guma dost divná... A zatím jsem na silnici neměl asi lepší sport gumu než je RossoCorsa (která je už taky stará šlupka)
A většina sport touring gum mi na ježdění stačí... Včetně zatracované RoadSmart I.
Gumy při výrobě dostanou ochrannou vrstvu, která zabrání jejich stárnutí. Nevhodným skladováním nebo i degradací časem se ta vrstva poškodí a guma ztrácí své vlastnosti. Kdyby tu gumu vyrobili teď v původní továrně s původními postupy, bude všechno OK, ale když bereš něco 5 let starého, je to risk, většinou je to OK a jen to bude třeba na vodě trochu méně čitelné a hůř držet, ale to je tak vše. Motorky jsou drahé, gumy levné, tak proč zbytečně riskovat, stejně mám na novějších často lepší nájezd, tak ta cena vyjde dost podobně.
t_freedom píše: Mr.Dreamer> mě vždycky fascinuje jak je guma, co byla před např.4rokama na špici brána jako výběhová slupka. ... A na fóru ti kdekdo poradí, že prostě jen nový gumy.
Mě osobně tedy M7RR přijde na to že je to dost moderní guma dost divná... A zatím jsem na silnici neměl asi lepší sport gumu než je RossoCorsa (která je už taky stará šlupka)
A většina sport touring gum mi na ježdění stačí... Včetně zatracované RoadSmart I.
Popisuju jen a pouze své zkušenosti.
Roadsmart1 byla na špici sport-cestovních gum před min. 8mi lety. Vzhledem k prodávané už 3tí generaci je to výběhová slupka.Něco jsem se na ní najezdil (dvě sady).Byl jsem s ní spokojený, nikdy jsem nedal stupačku, guma sjetá až na hranu.
Pak jsem koupil Q2 , s nima už byla větší sranda, sem tam jsem si škrtl, na okruhu už jsem aspoň nezavazel v zatáčkách.Párkrát jsem s ní měl na mále, když jsem lítal v serpentinách, vždy začal pochodovat předek ven ze zatáčky.
A tak jsem koupil (za super cenu ) Sportsmart Max2. Hlásiče ze stupaček jsem vyhodil a dal tam jen krátké šroubky ,a v Brně sem se málem posral, když to na Cčku zadrhlo. Stejně je na gumě cenťák poserpruh. viz. http://www.motorkar...5&pgr=7#odpovedi
... nikdy jsem Roadsmarty nezatracoval, jde jen o to, co od gumy očekávát.A že se dá s ER-6 jet v zatáčkách hodně sportovně!
... SC bych vyzkoušel, ale příjde mě to na Versys už zbytečný. Třeba jednou.
Já nekupuju gumy starší 4 let ... a opravdu bych příčinu pádu v gumách moc neviděl... buď je to náhoda- bordel na silnici, nebo jezdecká chyba.
Chiméra, že nový gumy člověku zajistí bezpečí je tak trochu půl pravdy....
Ramlík> ale to co píšeš, je otázkou jedný motorky a její geometrie. To že je guma sjetá na kraj, ještě neznačí že jsi na její hranici. Můžeš mít jen špatnou stopu v nižší rychlosti... ale obecně, sport-touring gumy na okruh nepatří. Já jsem na RS1 a Ang. ST odjel 2x Korsiku a bez problémů, fakt je že občas pod plynem maličko pochodovala, ale krásně čitelně až se mi zdálo, že ty drifty mám pod kontrolou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
Sonicek píše: To se takto blbě radí, záleží jak jezdíš no....mě třeba sportsmarty 2 na gixeru, konkrétně přední guma vůbec neseděla, dokonce jsem reklamoval a dostal novou a ta taky špatná, pak jsem dal D212 a pecka
M7 RR by měli být asi nej gumy teďka, ale nájezd v tomhle segmentu drží sportsmart MAX. (neplést s sportsmart 2), údajně až 20% výdrže, ale tohle říkaj testy tak nevím co je na tom pravdy. Já bych to prubnul, i tak si myslím, že 6tis je "sport" gumu slušnej nájezd.
Mě právě tenhle nájezd sere...chtěl bych alespoň deset...minimálně. Ale ať se snažím, jak se snažím, tak se přes pět dostávám horko těžko
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
na Monsteru jsem na SuperCorsách najel 2 tis
na Gixeru na SMSS 7 tis
na Dukovi na Corsách 5 tis..teď tam mám nějakou cestovní Michelinu, ale ta se teda taky netváří, že dá nějakej granát...
..když nad tím tak přemejšlím, tak jsem se ještě nikdy s žádnou moto nedostal přes 10
1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu
Naposledy editováno 14.07.2017 22:55:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
Jinak je to ale perfektní allround guma, není problém jezdit s ní kolem nuly, na vodě apod. Jak píše Freedom, umí na hranici adheze krásně říct, že už máš být opatrný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
Krejza píše: erotel> Protože ji na okruhu přehřeješ a jde do prdele. Jestli by pomohl krapet vyšší tlak, ale pochybuji.
Jinak je to ale perfektní allround guma, není problém jezdit s ní kolem nuly, na vodě apod. Jak píše Freedom, umí na hranici adheze krásně říct, že už máš být opatrný.
Jj, prifoukavat na okruh gumu, to je naprosto geniální napad .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
A jinak ano. Místo udávaných 1,9 jsem naposledy dal 2,0 a ještě by to klidně desetinu sneslo. Super univerzální rada "na okruh si ufoukni" určitě platí vždy a za všech podmínek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
Krejza píše: Veverčák> Zkus nejdříve zjistit, o jakou gumu jde
A jinak ano. Místo udávaných 1,9 jsem naposledy dal 2,0 a ještě by to klidně desetinu sneslo. Super univerzální rada "na okruh si ufoukni" určitě platí vždy a za všech podmínek
No kdyz myslis .... chapu, ze mas na okruhu treba v Brne odjezdene spousty km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
Ale pokud soudíš, že kdo nejezdí velké okruhy, se nevyzná, tak ok. V tom případě se nemáme o čem bavit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu
Krejza píše: Veverčák> Nasaď jakoukoliv sportovně cestovní gumu (řeč byla o Angel GT, ale to je jedno), ufoukni ji dle svého uvážení, dej s ní třeba 10 kol na svém maximu a pak se poděl s výsledkem.
Ale pokud soudíš, že kdo nejezdí velké okruhy, se nevyzná, tak ok. V tom případě se nemáme o čem bavit.
Ja jsem ale nikde nenapsal ze ji ma ufouknout a ani u erotela jsem si niceho takoveho nevsiml. Jen reaguju na to, ze chces gumu prifoukavat. Konkrétní hodnoty neresim, nevim, kde se vzalo 1.9, ja mam vzadu predepsanych 2.9, ale zalezi na moto, pokud nejde o okruhovou gumu (kde treba ja za studena foukam 1.1). Na silnicnim tlaku poslu v Brne na pohodu hluboko pod 3 minuty, coz pro cloveka okruhu neznaleho bude desnej kalup, i kdyz je to ve skutecnosti hodne pomalu.
Jinak jo, obcas je fakt dobre si uvědomit, ze Myto a Sosnova jsou furt jen uzavrene okresky a nektere věci jsou na velkem okruhu uplne jinak.
Naposledy editováno 15.07.2017 10:16:16
Veverčák píše: Ja jsem ale nikde nenapsal ze ji ma ufouknout a ani u erotela jsem si niceho takoveho nevsiml. Jen reaguju na to, ze chces gumu prifoukavat. Konkrétní hodnoty neresim, nevim, kde se vzalo 1.9, ja mam vzadu predepsanych 2.9, ale zalezi na moto, pokud nejde o okruhovou gumu (kde treba ja za studena foukam 1.1). Na silnicnim tlaku poslu v Brne na pohodu hluboko pod 3 minuty, coz pro cloveka okruhu neznaleho bude desnej kalup, i kdyz je to ve skutecnosti hodne pomalu.
Jinak jo, obcas je fakt dobre si uvědomit, ze Myto a Sosnova jsou furt jen uzavrene okresky a nektere věci jsou na velkem okruhu uplne jinak.
Ano, pokud to bude nutné, tak ji klidně přifouknu. Podle aktuální potřeby. Takže divit se, proč ji na okruh přifouknout, značí celkem neznalost.
Zadruhé, řeč je o gumě, která na okruh nepatří, i když se za určitých podmínek dá - mokro, zima. V tom souhlasím s Freedomem a s GT mám svou vlastní zkušenost v řádu asi 70tisíc km. Vím, jak vypadá po horkém dni na malém okruhu a rozhodně by mě jedinkrát nenapadlo ji ufouknout. Takže opak (o několik málo desetin) mi zní jako lepší řešení. Pokud by bylo funkční, netuším, nejspíše ne. Což jsem také uvedl.
Tlak 1,9 je výrobcem udávaný na DRZ na zadek. Po první ranní jízdě se začal s tímto tlakem tvořit hot tear, takže logický krok byl přifouknout. Desetina pomohla a mohlo být klidně ještě o kousek více. Rosso Corsa, pro info.
Tím vším chci říct, že povědět od stolu "přifouknout na okruh je geniální nápad" je akorát střelba do tmy. Jistě, mohlo by pomoci ufouknout, zvětšit tak kontaktní plochu, guma by se stihla chladit a všechno by bylo růžové. Nebo taky ne, nabrala by tepla ještě víc. Vzhledem k tomu, že to asi nikdo z nás nezkoušel, tak nejde říct jasně, co by pomohlo.
Mimo toho používat na okruh okruhové gumy
t_freedom píše: Krovak> vůbec se neboj, procházel jsem podobným dilematem... Před 4roky...a dnes jezdim na silnici sport touring a na okruh mám na druhým kole danou sport gumu (teď právě M7RR)...
Ta guma má daleko širší rozsah používání a na hranu adheze bys ji fakt dostal snad jen na okruhu kdy se začne tavit. Za mě je Roadsmart, sic tupá, ale jinak super guma co mi vydrží 7tkm. Všechny sport gumy šly do kopru do 5tkm...
STčko jsem dojížděl na Korsice a vůbec není potřeba se bát...
Tak jsem to obul a projel... Co k tomu říct, vůbec se těm Angelům nechce rychle překlápět do zatáček, musím to tam doslova cpát, takže co se týká geometrie, stojí to dost za hovno.
Naposledy editováno 27.07.2017 18:50:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motor nejde přes 4 tis otáček Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 19 | 14.8.2024 v 22:48 Pixik09 |
Nový motor, ER6 pokračování [1, 2] Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 37 | 14.8.2024 v 14:01 Pixik09 |
Motorka KO, co teď [1, 2, 3, 4] Kawasaki ER 6F | Pixik09 | 103 | 13.8.2024 v 09:22 TomasRA |
Meranie paliva Kawasaki ER 6F Kawasaki ER 6F | mmv38 | 11 | 15.12.2023 v 16:52 Anti |
Kawasaki ER6f 2011 ladeny vyfuk Kawasaki ER 6F | Dodorr | 3 | 28.8.2023 v 00:13 Fazer800 |