už jsem tady měla před nějakou dobou dosti triviální dotaz. Nicméně o pět zhruba po roce pokračuji v autoškole na sk.A. Protože jsem přestoupila do autoškoly kde mi to jde podle mě lépe.
Nicméně mám za sebou už všechny povinné jízdy. A cvičitě mi nejde, nebo spíš jak kdy jak co. Prostě nemám takvou tu jistotu, ale osmička spíš vůbec. Máte nějaké rady a tipy jak projet všechny ty stanoviště.
Je sice hezké, že mě baví jezdit, a řidičák na motorku jsem vždycky chtěla. Ale hold je nutné splnit nějaké podmínky.
2 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola cvičiště
acojako píše: Jojo to jsem tak zkoušeli. Spíš vždycky vyjedu s toho když zatačím doprava, tam motorka má tendenci padat. Očividně něco dělám špatně no.
podle popisu to vypada, ze se blbe divas
nekoukej pred predni kole, ale co nejdal do zatacky co to jde. (Cca skoro kolmo na smer jizdy)
Naposledy editováno 27.07.2017 08:51:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola cvičiště
Na jaké motorce jezdíš?
Ještě lepší je nechat lehce klouzat spojku a tu zadní brzdu, musíš trénovat...
A na přední brzdu při osmičkách a slalomu zapomeň..!
acojako píše: Jojo to jsem tak zkoušeli. Spíš vždycky vyjedu s toho když zatačím doprava, tam motorka má tendenci padat. Očividně něco dělám špatně no.
Probíralo se to tady v jiném vlákně, většina lidí si je na jednu stranu jistější - mě se taky líp projíždějí levotočivé zatáčky

Naposledy editováno 27.07.2017 10:17:41
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště

Držím palce. Dle mého úsudku je vina na autoškole. U nás neprobíhá podle mě dostatečně. Jeden učitel nechá jezdit žáka osmičku, jak je dle předpisu. Já viděl v OV jednoho šikulu, co těm začínajícím tu osmičku pěkně natáh, po 10 jízdách zmenšil, a tak postupoval do základního nastavení.
Když jsem na to na Librosu koukal, tak říkal, že to tak dělá dlouho a všichni prošli (moto Yamaha YBR 125) měli na place. Asi má v hlavě a ne jinde. Děcka to dokonce bavilo a tak trochu mezi sebou i soutěžily. Každému pak dal placku splněného úkolu.
Není škola, jako škola.
PS: Zkusil jsem to samé s mou dcerou a ono to fakt pomohlo. Ani jednou se pak nesekla a nedala nohu na zem. Nevím co pak u zkoušky v tom stresu. Všem držím palcce...
Takže začít koukat už při nájezdu, hezky na druhou stranu za sebe, klidně i 180°. Nesoustředit se na kužel, který zrovna objíždím, ani na ten druhý, ale na místo, kde budu kolem druhého kuželu zatáčet. Fakt hodně za sebe. Nebát se otočit ramena a horní část těla, uvolní se tím hlava lze tak vidět klidně o 50-60° více. Ideálně mít osu ramen rovnoběžně s řídítky.
To je ideální způsob pro začátečníky.
Kdo zvládne a naučí se hmatový vjem z motorky, pro takového už není pohled to nejdůležitější a nemusí na něj klást takový důraz.
Plynule na plynu, zadní brzda a lízat spojku, pokud je třeba. Přesně, jak říkali ostatní.
2 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště
Rychlost chůze na krátký úsek, pouštím spojku do půlky, přidám plyn, až začne motorka zabírat a jedu už nějak cca 4km/h, spojku zmáčknu a držím až do konce, pouze přední brzdou dobržďuji.
Šlapky, víceméně to samé jako předtím.
Pomalý slalom, tady je důležité, aby jsi se trefovala doprostřed kuželů, já to tam rvu přes řidítka, ne tělem, protože v takové rychlosti mi to prostě jinak nejde.
Osmička, můj instruktor mě poradil, ať si s tím nedělám hlavu a prostě vysednu zadkem na druhou stranu. Takže zatáčím směrem doleva, doslova hodím zadek na druhou stranu, v tu chvíli sedím defakto na levém stehně a osmička se mi jede dobře.
Rychlý kraviny:
Žádný komisař neměří rychlost, víceméně nepozná když pojedeš 50 nebo 40, někdy i 35 děcka jezdí a uzná jim to.
Rychlý slalom, opět trefovat to doprostřed kuželů, zatáčet tělem, prostě jak říká můj instruktor, kroutit zadkem na motorce, ve čtvrtce, max v půlce toho slalomu hlavně pustit plyn, nebrzdit, ale ten plyn pustit, často se kvůli tomu vyjíždí z toho slalomu pak, je to těžké to zkorigovat.
Vyhýbací manévr, to ti doporučuji si nejvíce najet k tomu krajnímu kuželu, vyhnout se (zatočit tělem!) a dojet to.
Brzdění na přesnost (jestli je to to, jak se musí dojet k té čáře), tak už za prvními kužely na 90% zabrzdi, zbytek tam jen dojeť rychlostí chůze.
Intenzivní brzdění, za prvními kužely zmáčkni spojku, zadní brzdu, přední brzdu zároveň.
Snad ti to nějak pomůže, kdyby ti ten popis připadal primitivně napsaný, tak mi napiš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola cvičiště
_DrexXy_ píše:
Rychlý kraviny:
Žádný komisař neměří rychlost, víceméně nepozná když pojedeš 50 nebo 40, někdy i 35 děcka jezdí a uzná jim to.
Bacha, na Ostravsku to mají trochu jinak... http://www.motorkari.cz/tema/?t=198670
A ohledně té osmičky, jo, pokusit se tělem dělat protiváhu je možná dobrej nápad, ale určitě ne šmejkat zadkem sem a tam v nízké rychlosti, stačí se trochu odklonit směrem od zatáčky. Furt si ale stojím za tím, že plynulost je klíč, zvlášť v rychlosti chůze je důležitý neškubat za plyn a netrhat řídítky...
Naposledy editováno 31.07.2017 07:55:51


Ale prosím, pochopte, že držet tělo rovně, tlačit motorku pod sebe nebo dokonce vysedat na opačnou stranu je předpotopní technika, které je dávno překonána. Jenom se ji mnoho lidí drží, protože neznají jinou, mnohem vhodnější.
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště
_DrexXy_ píše: Já osobně to dělám:
Rychlost chůze na krátký úsek, pouštím spojku do půlky, přidám plyn, až začne motorka zabírat a jedu už nějak cca 4km/h, spojku zmáčknu a držím až do konce, pouze přední brzdou dobržďuji.
Šlapky, víceméně to samé jako předtím.
Pomalý slalom, tady je důležité, aby jsi se trefovala doprostřed kuželů, já to tam rvu přes řidítka, ne tělem, protože v takové rychlosti mi to prostě jinak nejde.
Osmička, můj instruktor mě poradil, ať si s tím nedělám hlavu a prostě vysednu zadkem na druhou stranu. Takže zatáčím směrem doleva, doslova hodím zadek na druhou stranu, v tu chvíli sedím defakto na levém stehně a osmička se mi jede dobře.
Rychlý kraviny:
Žádný komisař neměří rychlost, víceméně nepozná když pojedeš 50 nebo 40, někdy i 35 děcka jezdí a uzná jim to.
Rychlý slalom, opět trefovat to doprostřed kuželů, zatáčet tělem, prostě jak říká můj instruktor, kroutit zadkem na motorce, ve čtvrtce, max v půlce toho slalomu hlavně pustit plyn, nebrzdit, ale ten plyn pustit, často se kvůli tomu vyjíždí z toho slalomu pak, je to těžké to zkorigovat.
Vyhýbací manévr, to ti doporučuji si nejvíce najet k tomu krajnímu kuželu, vyhnout se (zatočit tělem!) a dojet to.
Brzdění na přesnost (jestli je to to, jak se musí dojet k té čáře), tak už za prvními kužely na 90% zabrzdi, zbytek tam jen dojeť rychlostí chůze.
Intenzivní brzdění, za prvními kužely zmáčkni spojku, zadní brzdu, přední brzdu zároveň.
Snad ti to nějak pomůže, kdyby ti ten popis připadal primitivně napsaný, tak mi napiš.
No u nás se požívá už radar. Samo, nenutí jet předpisově dle osnov, ale slalom minimálně 37,5 a hlavně držet rychlost po celou dobu slalomu. Vyhýbací manévz cca ve 40 vymáčkonut spojku, vyhnout se a pustit spojku. Brždění pod 45 neuzná. Jinak osmičky jsou opravdu o koukání a práci se spojkou.