Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
yamaha125 píše: Ahoj všichni, doma mám WR250X a WR250R, a mám menší problém. Rko mi jede asi o 15km/h víc než to Xko když s nima jedu vedle sebe. Slyšel jsem že tachometry jsou stejný ale někde na tom displeji by se mělo dát nastavit buď že to je Rko nebo Xko. Já si myslím, že u toho Rka to mam nastaveny pro Xko a proto to ukazuje špatně :/ ...tak kdyby jste někdo věděl jak se to nastaví byl bych moc rád :)
A porovnal jsi kromě tachometrů taky odometry?
Díval jsem se do servisního manuálu a u WR 250R/X existuje kromě základního režimu i tzv. měřicí "Measurement mode", kde to může být individuálně zkalibrováno. Nebo naopak taky rozházeno.
Cituji:
In addition, calibrating the meter may also be necessary when using tire, wheel, chain sprocket sizes, etc. other than specified.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Potřeboval bych vědět tak nějak jakou tam dát.
Díky.
A proto Ti to R-ko to při stejných časech (souběžná jízda dvou motorek) ukazuje větší okamžitou rychlost (u stroje s údajně větší ujetou vzdáleností)...
Ale těch 10.1 km je o 11 procent víc než 9.1 km, a to už mi přijde docela dost na to, aby to byl záměr výrobce.
Zkontroluj proto raději ještě jednou pečlivě:
- průměry kol (správné nahuštěných)
- převodové poměry sekundáru, tedy počty zubů malých koleček (vepředu) i velkých rozet (vzadu)
- porovnej to s originálními údaji výrobce
Kdyby přesto všechny tyto hodnoty (u aktuálních stavů obou strojů) odpovídaly hodnotám uvedeným v příručkách k R-ku i k X-ku (pozor, hodnoty u X-ka a R-ka se vzájemně liší), stáhni si uživatelský manuál třeba i tady na Motorkářích (k tomu musíš být přihlášen) a mrkni se pro jistotu do toho měřicího módu (je to skoro hned na začátku servisních příruček k X-ku/R-ku).
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jawass píše: zdarec borci tak me zase zlobi startovani,konkretne palivovy cerpadlo..po ujeti 100 km v kuse sem ji doma chcipl a zkusil hned nastartovat a potvrdil sem si to,ze ji nemuzu ted verit..zase nenaskočila,cerpadlo neseplo..po 5 minutach v klidu něco malo nasalo motorka naskočila na 2 sekundy a zase chcipla a nenasala nic.s kablama jsem nehejbal tak to kontakty asi nebudou..po odtahnuti do garaze 2 den nebyl problém a zase to fungovalo.mam najeto 9 tis.motorka je v super stavu az tady na tohle.nejsu zadnej mechanik tohle je 1 moje moto.tak to zkusim dat do yamahy at me to nejak zkontroluji tlakovani atd..pak bych asi koupil novy cerpadlo a snad uz bude klid..svickou to taky asi nebude protože 2 den jak sem psal fungovala na 100 procent..uz jsem si tady procetl jak se ty cerpadla resily a ze nejsem jedinej kterymu se to stalo..coz me docela mrzi,kdyz nemam nic najeto a docela problém..nikdo jines s tim problém zatím nemá?
Yamaha měla docela rozsáhlej problém u menších objemů s palivovýma čerpadlama - XT,YBR a některý skútry měly problém s čerpání za tepla (dokonce i když motorka stála jen na slunci). nejjednodušší je vyměnit čerpadlo - mám skvělou zkušenost s firmou Motocentrum Chomutov, kde se mi nesnažili nacpat celej komplet za 9000, ale umí sehnat jen čerpadlo za 1600 (bylo to teda na skútra).
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
jinak jak říkáš měl jsem origo páčku novou,..xkrát jsem ji zohnul při enduru a furt držela. ale tedka jsem jel na motardech a vjel na polňačku a odložení téměr v nule když mi ujelo přední kolo už nedala,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.motorkari...as-ef07-1120942.html
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Na krytu je zespod sice nalepená nějaká izolační hmota, ale ne všude, tak jsem to zkusil ještě podlepit na exponovaných místech,aby se to nezhoršovalo.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Může mi někdo říci hlavní rozdíly hlavně motoru (tah od spoda, síla, cukání) mezi CRF250L, YAMAHA WR250R a AJP PR5 ?
Mám CRF, chtěl bych o něco větší výkon. Chybí mi tam fous, abych byl spokojený. Laďák nechci - kravál.
Přemýšlím o WR nebo PR5.
Jezdím převážně loukokros, polní, lesní cesty a přejezdy po silnici. Koukám i na spotřebu, která je u CRF výborná do 3,5L.
Jinak CRF necuká ani v nízkých, motor bez zaváhání reaguje na plyn, funguje jak má na 1 .
Díky
na AJP PR5 jsem jel a bylo to fakt příjemné svezení,..za plynem šla krásně od spodu,..na WRku musíš držet trošku otáčky aby šla bezprostředně za plynem,...AJP díky tomu vyladěnému spodku byla pocitově silnější ač papírově je to naopak (20kw pro AJP a 23kw pro WR250),..WR má síly až ve vyšších otáčkách a to už jede zas moc rychle pokud nemáš vzadu větší rozetu,...já měl 50z a fungovalo naprosto parádně,..na rychleší přesuny bych ocenil rozetu menší,..ale ve výjezdech naprosto super,..jinak zpět k AJP,... AJP má lepší podvozek,..zadek sem za tu chvílku moc nerozpoznal ale přední vidla určitě fungovala lépe,..a pak váha jsou další plusové body pro AJP (115kg),...ono když zvedáš motorku z výjezdu je každé kilo dolů citelné,...tedka zvedám 102kg (KTM EXC250) a ta manipulace je uplně jinde,...
jestli jezdíš spíš výlety (louky, polnačky, lesní cesty a silnice), tak bych bral WRko,..je pohodlnější, na cestování určitě lepší a nějakou vložku v lese či na trati zvládne,..sám sem důkaz že WRko dokáže držet krok s ostrými endury,...ale jak se začali jezdit čím dal víc těžší enduro pasáže spíš sem se trápil a váha mě dávala dost zabrat,..ruzné enduro překážky jako klády, pneu, prudké výjezdy a sem tam nějaké cross country trasy,..každopádně nemám jí to za zlé,..naučila mě toho víc než jsem při koupí vůbec čekal a sem ji za to vděčný,..
jestli pro tebe enduro znamená víc než průjezd lesní cestou a budeš jezdit hlavně v terénu na patřičném obutí,..a chceš se v jízdě v terénu zlepšovat, jezdit výjezdy, nějaká cross a enduro trať, tak určitě bych volil spíš to AJP, kde se s jízdou po silnici už moc nepočítá,...
Naposledy editováno 13.09.2017 12:29:15
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 290, 291] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8729 | Včera v 18:05 Mr.Dreamer |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 22 | 26.9.2024 v 19:05 ZdendaZB |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |