2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: ramlik> ne, prdel si nedělám ani v nejmenším. Od tohoto všeho, pohlcovat nerovnosti, reagovat na ně, přenášet zatížení při akceleraci a brzdění jsou tu vidlice a tlumič.
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?
Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.
Já mám za to, že právě k vůli tomu byly pneumatiky vynalezeny.
To, že je jejich funkce nedosahuje našich požadavků, je věc jiná. ...i když, hardtailů taky jezdí dost.
ramlik píše: Já mám za to, že právě k vůli tomu byly pneumatiky vynalezeny.
To, že je jejich funkce nedosahuje našich požadavků, je věc jiná. ...i když, hardtailů taky jezdí dost.
Teoretizujes v oboru kde nemas znalosti nejakejma vseobecnejma domnenkama - ala proc byla vynalezena pneumatika. V tomhle smyslu je pro každého kdo o tom neco tuší ta diskuze ztráta casu. Ale to je tak nejak spolecne pro vetsinu technických diskuzi tady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
assassin píše: Ramlik: sorry, ale v jednom příspěvku se snazis ostatni poučit jak to funguje a pak priznavas, ze nejen ze nevis jak to funguje, ale ze ani nemas zkusenosti s tim jak se opotřebení atd meni s různými nastavenimi - coz mi prijde v diskuzi s lidma co minimalne ty zkusenosti maji dost zvlastni....
A Btw, nebyly tu pochybnosti jestli to dokaže tuono ktere bude mit nejspis top sportovni pneu a top podvozek, ale rozpočtovej versys na docela obyc pneu...
Btw 2, krejza versyse ma/mel takze myslim docela tuší jak ta motorka funguje...
Tak o poučování to moc není, spíš prezentuju své zkušenosti. Asi teda neúspěšně.
Právě k vůli pochybnostem o Tuonu jsem se do téhle diskuze zapojil!
Právě proto, že 650ku měl, mě nejde do hlavy, že pochybuje.
ramlik píše: Já mám za to, že právě k vůli tomu byly pneumatiky vynalezeny.
To, že je jejich funkce nedosahuje našich požadavků, je věc jiná. ...i když, hardtailů taky jezdí dost.
Ano, byly k tomu vynalezeny, aby se nemuselo jezdit po železných obručích. Pak někdo přidal pružinu, aby to bylo ještě příjemnější. Jenže ta zase houpe až moc. Takže tlumič je logický krok.
Když se přesunu do současnosti, kde každý komponent má svoji úlohu, tak vidím jasnou funkci pružiny a tlumiče. Úlohu, o kterou ulehčily pneumatice a ta tak může plnit funkci přenosu sil při zrychlování a brzdění a nabízí přilnavost s povrchem.
Proč tedy pořád chtít po pneumatice, aby plnila více funkcí, zvláště, když máme k tomu přímo určené komponenty?
Je to moje teorie, domněnka. Jenom není pouze moje, ale i mnoha dalších zkušenějších lidí, kteří tomu skutečně rozumí.
Naposledy editováno 03.08.2017 10:02:55
ramlik píše: Tak o poučování to moc není, spíš prezentuju své zkušenosti. Asi teda neúspěšně.
Právě k vůli pochybnostem o Tuonu jsem se do téhle diskuze zapojil!
Právě proto, že 650ku měl, mě nejde do hlavy, že pochybuje.
O čem mám pochybovat? Že nevěřím náklonu přes 55°? V tom případě skutečně pochybuji.
55° možná, pouze možná, jsem dosáhl na DRZ s Corsama sjetýma na bocích a ještě špičatějším profilem než u nových.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: Teorii o silentblocích jsem raději přešel, protože nemám tolik rukou na multifacepalm
Přesně tak, pneumatika určité tlumící a pružící vlastnosti má, ale pokud předáme pneumatice funkci tlumiče, bude nadměrně zatížena na něco, na co nebyla stavěna. Sníží se jí tak životnost, mnohdy razantně. A jak známo, pneu, především okruhové, jsou extrémně drahá záležitost.
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
Tak třeba Versys je na silentblocích , jasně, chytáte mě za slovo, primárně ale jde o vůle v přepákování.
Já se budu opakovat pořád dokola!
Tvrdím, že přejetí spáry vzorku v náklonu nemá šanci žádný tlumící ani pružící prvek podvozku zaznamenat! Právě pro to, že pneumatika takovou "nerovnost" odfiltruje a žádnou "informaci" dál nepošle!
3 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
To se jdu schvalne podivat na to prepakovani, silenty neumi prenaset otoceni vetsi nez par stupnu - tzn by tam na pomerne velkej zdvih musely byt silene dlouhe paky... I tak by to bylo ale vyjimecne (a vyjimecne rozpoctove) reseni, bezna jsou jehlova loziska
assassin píše: Ramlik: jenze to tu nikdo netvrdil - ze to optrebeni hrany vzorku vznika jako "nereakce" odpruzeni na "nerovnost" v podobe drazky vzorku. Je to samozrejme reakce na nerovnosti na silnici, jen na hrane vzorku je nejvic videt kdyz to tlumeni nefunguje jak ma.
assassin píše: Ramlik:
To se jdu schvalne podivat na to prepakovani, silenty neumi prenaset otoceni vetsi nez par stupnu - tzn by tam na pomerne velkej zdvih musely byt silene dlouhe paky... I tak by to bylo ale vyjimecne (a vyjimecne rozpoctove) reseni, bezna jsou jehlova loziska
především pružné uložení snižuje tuhost celé konstrukce.
je to sice komfortnější,ale kroutí se to pak jako žvýkačka.i v autech-pokud se to myslí vážně,tak se sinebloky vyhazují a nahrazují se jehlovým ložiskem,nebo jinými druhy pevného otočného uložení...
že ty to víš,je mi jasné,jen jsem to připsal t tvému přízpěvku....
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše:
Proto ji používat jako tlumič je opravdu špatně.
...proč by to vůbec někdo dělal? Pointa byla, že výška profilu pneu má vliv na tlumení, což má, zbytek niko nezpochybňoval, ale ani nikdo nešel o extrému typu "pneu má přebrat fci tlumičů" tady to je zase ode zdi ke zdi jak vidím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Jestli on na to taky nebude mít vliv rozměr gumy 120/60 , pokud se teda nepletu.
fockewulf píše: ...proč by to vůbec někdo dělal? Pointa byla, že výška profilu pneu má vliv na tlumení, což má, zbytek niko nezpochybňoval, ale ani nikdo nešel o extrému typu "pneu má přebrat fci tlumičů" tady to je zase ode zdi ke zdi jak vidím
Tohle napsal ramlik - Já mám za to, že právě k vůli tomu byly pneumatiky vynalezeny.
Tvoje předchozí odpověď taky celkem jasně vyjadřuje názor.
Shrnu to ještě jednou. Schody na pneumatice.
Výkonem motorky to není, to potvrdil syrrius.
Dle všech příspěvků a zkušeností to dělá naprosto každá guma, ať již cestovní či okruhová. Schody, plošky, "pohoří". Takže to asi nebude rozdílnou směsí.
Nadměrným zatížením taky ne, pilot sám nebo v plné polní, žádný rozdíl.
Není to ani nějakou chemickou změnou směsi, stářím pneumatiky. Ať již úplně nová či roky stará, dělá to.
Zbývá tedy odpružení.
A pilot, který svými schopnosti ovlivňuje funkci odpružení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: [quote=Krejza]kulik> SV je zvláštní případ, geometrie motorky se projevuje tak, že na běžných gumách je vzadu poserpruh, i když předek máš do kraje.
Jestli on na to taky nebude mít vliv rozměr gumy 120/60 , pokud se teda nepletu.
To je zase tvá domněnka nebo to máš vyzkoušené?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
No a tady je zakopane jadro pudla. Kdybych měl totiž pneu bez vzorku, řekli by jste, že je nastavení v pořádku?
Nejen můj názor totiž je, že tohle vzniká na každé pneu se vzorkem a to z důvodu který už někdo zkusil popsat výše. Jde o různé působení sil v jeden okamžik. Samozřejmě, že na velikost má vliv nastavení podvozku a jízdní styl. Ale tyhle vytahané hrany vzorku bude podle mě mít i ten nejlépe nastavený podvozek.
...by mě zajímalo, esli na to trpí aj ty nové semiaktivní podvozky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: To je zase tvá domněnka nebo to máš vyzkoušené?
Jak jsi správně poznamenal, domnívám se, že nižší profil pneu může mít vliv na poserpruhy.
Pokud se tedy, jak jsem již psal, nepletu a SV 650 cca rv.2006 nemá "klasických 120/70 ale 120/60.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
kulik píše: Zdar, přihodim do mlýna. Nazul jsem M7RR, podobný profil jako rosso a supercorsa. Mají na tom značky náklonu po 15° do 45° který je skoro na kraji. 45 ° při jízdě do práce nedám ani nahodou. Mám tlaky a rozměr podle Metzeleru. Čili chyba bude tak 10%? 55° je fakt brutal a už skoro lížes asfalt. Na sv jsem 160/60 do kraje nikdy nedal, vždy drhly stupačky, když tam hlasiče nebyli.
Takže si myslíš, že to Tuono kecá a superbikových 60° nedá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: [quote=assassin]...Je to samozrejme reakce na nerovnosti na silnici, jen na hrane vzorku je nejvic videt kdyz to tlumeni nefunguje jak ma.
No a tady je zakopane jadro pudla. Kdybych měl totiž pneu bez vzorku, řekli by jste, že je nastavení v pořádku?
Nejen můj názor totiž je, že tohle vzniká na každé pneu se vzorkem a to z důvodu který už někdo zkusil popsat výše. Jde o různé působení sil v jeden okamžik. Samozřejmě, že na velikost má vliv nastavení podvozku a jízdní styl. Ale tyhle vytahané hrany vzorku bude podle mě mít i ten nejlépe nastavený podvozek.
...by mě zajímalo, esli na to trpí aj ty nové semiaktivní podvozky.
Jak psal nekdo vyse - v plose dotyku se dejme tomu veprostred pneu odvaluje a ke krajim plochy smyka cast v jednom a cast v druhem smeru, v prubehu naklonu se ale cela tahle kontaktni plocha posouva po povrchu pneu - jak potom pomoci tehle teorie vysvelis, ze je jedna strana vzorku obrousena a jedna zvedla? Podle tehle teorie by nejspis obe hrany mely vypadat identicky, rozdil by mohl byt maximalne az na konci vzorku v max naklonu...
Jak rikam, problem je, ze tebe by zajimalo - jestli se meni opotrebeni s ruznym nastavenim, jak se opotrebovava pneu na strojich s aktivnim podvozkem, jak to vypada ve slo-mo ... Ale pritom teoretizujes jako kdybys tyhle zkusenosti mel. Druha vec je, ze jsi toho moc nenastudoval ani z teorie (kinematika, dynamika motocyklu) ale uz se poustis do vedeckych teorii..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: Jak jsi správně poznamenal, domnívám se, že nižší profil pneu může mít vliv na poserpruhy.
Pokud se tedy, jak jsem již psal, nepletu a SV 650 cca rv.2006 nemá "klasických 120/70 ale 120/60.
Takže moje zkušenost s jetými rosso 2, které jsem dal bráchovi na sv, předek 120/70, a pořád vzadu poserpruh, je o 100% zkušeností více než tvé.
Kamarádova ninja 03, předek corsa 120/65, zadek do kraje, předek poserpruh.
Nelze generalizovat, ale u SV se skutečně přikláním k rozdílné geometrie motorky.
Otázka tedy zní, jak moc Tuono kecá.
Teoretizovat, to je to, co mohu. Praktické zkušenosti, těch není nikdy dost. Jsem laik. Nevytvářím žádné vědecké teorie, kterýma bych Vás chtěl poučovat. Spíše jsem čekal, že se někdo pokusí vysvětlit tu "vaši". A dozvěděl jsem se, že je to tak proto, že to tak je.
Jediné, co mě na tomhle fakt sere je, že jsem jazykový analfabet. Asi budu cepovat kluka, ať neumře úplně stejně blbej jak fotr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: Takže moje zkušenost s jetými rosso 2, které jsem dal bráchovi na sv, předek 120/70, a pořád vzadu poserpruh, je o 100% zkušeností více než tvé.
Kamarádova ninja 03, předek corsa 120/65, zadek do kraje, předek poserpruh.
Nelze generalizovat, ale u SV se skutečně přikláním k rozdílné geometrie motorky.
Aha, takže když já řeknu, že si myslím, že profil pneu má vliv na poserpruhy, tak očekávám odpověď - ANO, má vliv, nebo NE, nemá vliv.
Já si to myslím ! ...proboha, zas vytvářím nějaké teorie.
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
A ta jedina teorie jak rikas ma taky trhliny - i stejne rychlí piloti (podle casu na kolo) muzou mit jinej styl, jinej průběh okamžitých rychlosti - nekdo lepsi na brzdach, nekdo v rychlosti průjezdu, nekdo lepsi na plynu na výjezdu - na konci zatáčky muzou byt stejne rychle....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
assassin píše: No ja uz k tomu dodám jen to, ze odborne texty na tohle tema se v češtině shani spatne.
A ta jedina teorie jak rikas ma taky trhliny - i stejne rychlí piloti (podle casu na kolo) muzou mit jinej styl, jinej průběh okamžitých rychlosti - nekdo lepsi na brzdach, nekdo v rychlosti průjezdu, nekdo lepsi na plynu na výjezdu - na konci zatáčky muzou byt stejne rychle....
Bohate staci, ze kazdy jinak vysedne, takze naklony se můžou diametralne lisit.
E: vlastne ani vysedavat jinak nemusi, staci jina prace vrskem tela ...
Naposledy editováno 03.08.2017 18:49:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: Aha, takže když já řeknu, že si myslím, že profil pneu má vliv na poserpruhy, tak očekávám odpověď - ANO, má vliv, nebo NE, nemá vliv.
Já si to myslím ! ...proboha, zas vytvářím nějaké teorie.
Myslí si, co chceš. Že jsi v mnoha teoriích zde prezentovaných mimo či je nemůžeš dokázat, ještě neznamená, že budou pravdivé, protože si to myslíš a chceš, aby to tak
Vážně si myslíš, že Ti odpovím ano/ne na tuhle otázku?
Velikost poserpruhu je jediným indikátorem, a to hloubky náklonu. Nic moc důležitého, když se to vezme kolem a kolem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
assassin píše: No ja uz k tomu dodám jen to, ze odborne texty na tohle tema se v češtině shani spatne.
A ta jedina teorie jak rikas ma taky trhliny - i stejne rychlí piloti (podle casu na kolo) muzou mit jinej styl, jinej průběh okamžitých rychlosti - nekdo lepsi na brzdach, nekdo v rychlosti průjezdu, nekdo lepsi na plynu na výjezdu - na konci zatáčky muzou byt stejne rychle....
No právě!
Nenenenene! To je právě o tom, že jedem všichni stejně! Konstantní rychlostí, bez brzd, pokud možno, stejnou stopou, atd. Takhle jedeš celou 20ti minutovku. Posléze debata a další dvacka se zase jede rychleji. Atd.
Ono se to špatně popisuje, ale oba jsme byli na stejném kurzu, proto si to dovoluju tvrdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Veverčák píše: Bohate staci, ze kazdy jinak vysedne, takze naklony se můžou diametralne lisit.
E: vlastne ani vysedavat jinak nemusi, staci jina prace vrskem tela ...
No já právě nevysedávám!
...myslíte, že všechny tyhle aspekty neberu v potaz? Víceméně je mě u zadele jaké číslo to ve výsledku bude, mě na tom jen vadí "démonizace" náklonu ala MotoGP.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: No právě!
Nenenenene! To je právě o tom, že jedem všichni stejně! Konstantní rychlostí, bez brzd, pokud možno, stejnou stopou, atd. Takhle jedeš celou 20ti minutovku. Posléze debata a další dvacka se zase jede rychleji. Atd.
Ono se to špatně popisuje, ale oba jsme byli na stejném kurzu, proto si to dovoluju tvrdit.
a presto muzete jet kazdy naprosto odlisne naklony ...
byl jsme v Brne na obou verzich motoskoly, vim jak to probiha .. a ze by se jezdilo rychle, na to zapomen
Naposledy editováno 03.08.2017 22:25:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |