1 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
Tipuju závadu, jako vždy, na zasviněný karburátor. Nejspíš se ti z naturalu uvolňují pryskyřice a zalepují trysky, a jejich drobné částečky způsobují netěsnost ventilu na plovákové komoře a nemůžou projít přes trysky. Dej tam Vervu 100.
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
Feiver píše: osobne jsem najel na sve Čz pres 90tis a mam tam udelán třetí výbrus, vždy výbrusy po 40tis km, a jede skvěle a to tam celou dobu liju olej pro pily husqwarna, bzdy v pomeru mezi 1:40 az 1:50, gufera jsou jeste original. Za komančů nebylo nic jiného než m2t, ale dnes jsou ty oleje jinde, kdyz už musí umazat pily ktere dosahuji 16tis otacek. Před 15cti lety jsem na mustangu resil tu samou závadu a pomohla vymena lozisek kliky a nová gufera na klice
Právě jsi potvrdil moji myšlenku, děkuji! Jen tak mimochodem ty jsi najel na ČZ 90 tis. Km a po 40 tis. Km jsi dělal výbrus. To gratuluji! Já jsem se svojí Jawa najel 80 tis. Km. Na jeden výbrus, mazáno M2t poměrem 1:33. Jo a ta ložiska, tak to bych taky předpokládal. Jinak moje Jawa i po 80 tis. Km stále jede, ale začíná už zvonit. Jestli tu bude zájem, předvedu, jak běží, dám sem video
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
udinar píše: Právě jsi potvrdil moji myšlenku, děkuji! Jen tak mimochodem ty jsi najel na ČZ 90 tis. Km a po 40 tis. Km jsi dělal výbrus. To gratuluji! Já jsem se svojí Jawa najel 80 tis. Km. Na jeden výbrus, mazáno M2t poměrem 1:33. Jo a ta ložiska, tak to bych taky předpokládal. Jinak moje Jawa i po 80 tis. Km stále jede, ale začíná už zvonit. Jestli tu bude zájem, předvedu, jak běží, dám sem video
ludo nemá cenu zabývat tím jak je M2T zastaralý, srovnávat ho s oleji do motorových pil, měnit poměry co stačí a nestačí, vnášet do toho myšlenky a teorie, nahrazovat množství kvalitou,
už to víš, staré javy čezety pincky 1:33 M2T, to je svaté a boží miloš
3 reakcí na tento příspěvek ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
Jawě zdar,M2T zvlášť
felixxx píše: ludo nemá cenu zabývat tím jak je M2T zastaralý, srovnávat ho s oleji do motorových pil, měnit poměry co stačí a nestačí, vnášet do toho myšlenky a teorie, nahrazovat množství kvalitou,
už to víš, staré javy čezety pincky 1:33 M2T, to je svaté a boží miloš
sekáčmagor píše: Ano tak je to tak to ma byt...M2T 1:33 jestli někdo najíždí s Jawou pár set km ročně,lije tam nějaký olej co vyvinula pro Jawy "NASA" za XXX litr tak ať to dělá Ale pokud někdo jezdí tisíce ročně tak nevidím smysl v tom nechat proletět výfukem XXX peněz navíc.Sucháč to sám potvrdil objel to kolem,kupoval tam ty nejlevnější oleje co byly a ???? Nevzpomínám si že by psal o tom že by zadřel A myslím že na té jeho cestě dostala ta Jawka mnohem větší záhul než když na ní jede nějaký rádoby Jawák na nějaký přiblblý sraz 2x ročně a tvrdí že M2T je na hovno.
Jawě zdar,M2T zvlášť
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
1. Mísitelnost s benzínem, nesmí sedat ke dnu.
2. Průchodnost karburátem a schopnost rozprášení se v karburátoru.
3. Schopnost proniknout ke všem pohyblivým částem motoru a vytvořit zde rovnoměrný film, tedy přilnavost a soudržnost
4. Chránit proti korozi, neabsorbovat vodu, mít odolnost v agresivním a kyselém prostředí vodních par a oxidu uhličitého
5. Umazat všechny pohyblivé díly studeného i teplého motoru, udržet se na povrchu dílů v rovnoměrné a co nejsilnější vrstvě, která se netrhá a zabezpečí mazání v kontaktní části valivých ložisek a hydrodynamickou vrstvu na pístu
6. Nesmí se napalovat v drážkách pro pístní kroužky, tj. musí vydržet vyšší teplotu
7. Musí se co nejlépe spálit, co nejmíň karbonovat na pístu, hlavě a ve výfuku
Z tohoto úhlu pohledu klasický minerál M2T neobstojí, leda tak na mazání bicyklu. A kdo je zbytečně šetřivý, platí dvakrát.
A mimochodem, pan Suchý sice lil do svojí 350 různé levnější 4T oleje, ovšem s těmi se taky s ohledem na nejrůznější aditivaci nemůže nějaké M2T porovnávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 175 jede náladově (ztrácí výkon)
Naposledy editováno 23.09.2017 23:31:14
Beranidlo píše: sekáčmagor> Tak speciálně pro tebe a zpátky do osmdesátých let. Na pumpách byl ve stojanech mix a tohle jsem i já tankoval do fechtlů, Jaw, Trabantů, Wartburgů a podobného haraburdí. Kdo měl křáp o třídu výš, tedy krosku ČZ, tak vždycky jenom Super a M6A, tedy s aditivy pro lepší rozpustnost nečistot. Taky byl tehdy benzín s tetraetylem olova a bez lihu, což dávalo minerálním olejům o dost větší šanci umazat motor. Kdo jezdí v dnešní době směs naturalu 95 a M2T, je s prominutím vůl a zbytečně si koleduje.
Tak speciálně pro tebe:podle toho co píšeš tak jsi na tom byl v osmdesátých letech velmi špatně... já měl v osmdesátých letech postupně Hondu CB 900 F2 Bol d Or,Suzuki Katanu a Yamahu XS 1100.K tomu jsem měl vždy alespoň tři Jawky.Auto jsem napřed Žigulíka a od roku 86 Cryslera 180.S dvoutaktama jsem vždy jezdil ajezdím na M2T a NIKDY!!!! jsem nezadřel.A to i nyní jezdím na Jawkách min.8000 km ročně.A nikomu neříkej vole nikdy nevíš kdy toho dotyčného náhodou potkáš.
M2T je minerální olej, vyvinutý před padesáti lety, protože s postupným vývojem olejů pro čtyřtakty přestaly tyto vyhovovat kvůli horší spalitelnosti tehdejších aditiv. Mazivost M2T je dána viskozitou, tedy délkou a vazbami v řetězci molekul. Delší řetězec ovšem taky nehoří dvakrát nejlíp a vzniká karbon. Moderní oleje mají menší viskozitu, tedy kratší řetězec s jiným uspořádáním a tím i lepší spalitelnost. Aditiva jsou také dobře spalitelná. Aditiva mají za úkol zlepšit mazání v kontaktních plochách valivých ložisek, udržet i tenčí vrstvu mazacího fimu stabilní, například po setření pístním kroužkem. K umazání motoru pak stačí i menší množství oleje. Tolik k oleji samotnému. Další věc je benzín. Obsah lihu v naturalu 95 snižuje stabilitu benzínu, který je náchylný k vytváření a vylučování pryskyřic. Přidáním oleje se tato vlastnost rozhodně nevylepší. Dřív se u motorek varovalo před ponecháním benzínu v plovákové komoře, aby po odpaření benzínu zbylý olej nezalepil trysky. Dnes s varuje před použitím naturalu, protože vyloučené pryskyřice jsou na rozdíl od oleje nerozpustné.
https://moskva.all.b...g422036#.WcflcsZpGLk
Ten MS-20 měly v návodu krosky ČZ vyvážené do SSSR, v poměru 1:20 s Ba96. V tom návodu byla varianta Bel-Ray MC-1 v poměru 1:40, který se dá stále ještě koupit:
https://www.amazon.c...Engine/dp/B0045L919G
U toho MC-1 je zajímavý současný dovětek - žádné přívěry, žádné autolube, žádný lih (methanol fuel 12,8 oz - což je 10% dřevního lihu)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 | Josef70 | 12 | 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal |
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |