

Naposledy editováno 04.10.2017 08:14:16
… a co se chystá
20. květen 2018 – začne platit směrnice EU zavádějící v celé Unii měření hluku u podezřelých motocyklů, přičemž nejpozději do pěti let musí být všechny STK v zemích osmadvacítky vybaveny hlukoměrem. Zároveň v celé EU startuje povinnost pravidelné technické prohlídky u motocyklů s objemem válců nad 125 cm3 (to je v Česku povinné už dávno). Týkat se to bude hlavně zemí EU, které dosud technické prohlídky motocyklů neřešily.
1 reakcí na tento příspěvek STK 2018 - měření hluku
(1)
Ve své bílé knize ze dne 28. března 2011 nazvané „Plán jednotného evropského dopravního prostoru – vytvoření konkurenceschopného dopravního systému účinně využívajícího zdroje“ Komise stanoví cíl „vize nula“, v rámci něhož by Unie měla do roku 2050 snížit počet smrtelných nehod v silniční dopravě téměř na nulu. Má-li být tohoto cíle dosaženo, musí technologie vozidel významným dílem přispět ke zlepšení bezpečnosti silniční dopravy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK 2018 - měření hluku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK 2018 - měření hluku

1 reakcí na tento příspěvek STK 2018 - měření hluku

(12)
Nákladní automobily jsou v místní dopravě a pro účely komerční silniční nákladní přepravy stále více nahrazovány kolovými traktory s maximální konstrukční rychlostí vyšší než 40 km/h. Jejich rizikový potenciál je srovnatelný s rizikovým potenciálem nákladních automobilů, a proto by vozidla v této kategorii, jež jsou používána převážně na veřejných komunikacích, měla podléhat technickým prohlídkám.
1 reakcí na tento příspěvek STK 2018 - měření hluku



4. Bez ohledu na datum poslední technické prohlídky vozidla může dotčený členský stát nebo příslušný orgán požadovat, aby vozidlo bylo podrobeno technické prohlídce před daty uvedenými v odstavcích 1 a 2, a to v těchto případech:
—
po nehodě, kdy došlo k poškození hlavních bezpečnostních konstrukčních částí vozidla, jako jsou kola, zavěšení náprav, deformační zóny, airbagové systémy, řízení nebo brzdy,
—
jestliže byly změněny nebo upraveny bezpečnostní a environmentální systémy a konstrukční části vozidla,
—
v případě změny držitele osvědčení o registraci vozidla,
—
dosáhne-li počet najetých kilometrů vozidla 160 000 km,
—
v případech, kdy je vážně ohrožena bezpečnost silničního provozu.
1 reakcí na tento příspěvek STK 2018 - měření hluku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK 2018 - měření hluku

Naposledy editováno 05.10.2017 10:23:31
2 reakcí na tento příspěvek STK 2018 - měření hluku
Effa píše: Me tam v tom výčtu spis zaujalo tech 160 tis km. To jako auto s tímhle najezdem uz je jako v prdeli nebo jak? Je fakt ze treba u novych vw bych to i chápal ale i tak je to pekna kravina. Btw jak se to bude resit ve Francii kde neni stk pro motorky?
Asi kazdy tomu textu tozumime trosku jinak.
Osobne si myslim ze moderni auta vydrzi vic nez ty oslavovane "drzaky" - muzu srovnat treba mati 81kW jednickovou oktavku s 350tis a svoje 2009 volvo s podobnym najezdem...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK 2018 - měření hluku
Napriklad tech 160.000km najezd bude idealni buzeracni nastroj, protoze normalne chodite sice co 2 roky na STK, ale urady a policie bude mit moznost si kdykoliv vybrat auto s najezdem vetsim nez 160.000km (k tomu maji a budou mit pristup) a poslat ho na STK jestli je jako OK at uz to udelaji z kanclu nebo pri kontrole na silnici kdy se zameri na ty starsi modely vozu/motorek
Dalsi vtipny bod je ten o STK i pri zmene majitele coz by bylo tedy nejen evidencka pri pri prodeji, ale i nova STK i kdyby ta puvodni byla treba 6 mesicu stara?
A co se tyce motorek ve Francii nebo jinde,tak smernice zavadi povinnost pro vsechny zeme EU vykonavat STK na vsech motocyklech od 125ccm vyse minimalne v tech platnych intervalech (nova po 4 letech, pak co 2 roky)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK 2018 - měření hluku
puffybodie píše: Napriklad tech 160.000km najezd bude idealni buzeracni nastroj, protoze normalne chodite sice co 2 roky na STK, ale urady a policie bude mit moznost si kdykoliv vybrat auto s najezdem vetsim nez 160.000km (k tomu maji a budou mit pristup) a poslat ho na STK jestli je jako OK at uz to udelaji z kanclu nebo pri kontrole na silnici kdy se zameri na ty starsi modely vozu/motorek
Kdo to bude platit a kontrolovat? Aby mě policajt, co na mě mí pivku neposílal z kanclu každý týden na STK a já abych furt platit
