2T husqvarna WR250 r.v. 2004.
Prosím, kde by se mi mohli podívat na motorku v okolí Valašského Meziříčí? Neznám nikoho, kdo by jezdil cross/enduro a ještě k tomu dvoutakty. Placený servis mi nevadí, ale i ten mám problém sehnat.
Motorka silně kouří a svíčka je černá.
Karburátor Mikuni TMX38.
Dokoupil jsem nové trysky a i menší průměry.
S menšími tryskami se kouř nezměnil, akorát se motor víc hřál a tarokovat.
Teď tam mám volnoběžnou trysku 35, Hlavní trysku 390, Jehla J8-6DJ8-60 (prostřední pozice), Šoupátko 3.5, šroubek směsi na 1.5 otáčky. Je to standardní nastavení. Motor dobře chytá a má stabilní chod.
Další podezření bylo na prosakování oleje z převodovky pod kliku.
Rozpůlil jsem motor a vše se zdálo být ok. Klikovku jsem poslal na přelis do Olomouce k oulehovi. Pak jsem vyměnil všechny gufera a klikové ložiska + ojniční a čepové ložisko. Všude nové těsnění a taky jsem nechal zarovnat kartery.
Motor byl rozebírán a skládám pouze stahováky.
Výbrus jsem nedělal. Na válci ani pístu nevidím žádné známky opotřebení. Bývalý majitel říkal, že tam je asi rok starý nikasil.
S čistou svíčkou chytá krásně a jede ostře, ale už po pár minutách je víčka černá.
Nová svíčka NGK BR8EG za 3 stovky vydržela týden. Ten karbon jí dal pěkně na prdel. Teď tam střídám brisky za 25korun.
Palivo liju 100 oktan od shell a olej je ten nejdražší od castrolu 2T Racong. Míchám 1:50.
Co může být ještě špatně? Kam s tím můžu zajet?
Díky za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Bohatá směs
1 reakcí na tento příspěvek Bohatá směs
Sitič mám nový. Možná špatně těsní, ale pusou jsem zavřený nepřefoukl.
Jinak karbec je celý přetěsněný novým těsněním. Nejprve mi netěsnila palivová jehla.
Hladinu plováku jsem nastavil tak, aby plovák byl rovnoběžně s přírubou plovákové komory a přitom nebyla uzavírací jehla promáčklá na doraz.
1100Virago:
Barva je šedá (ani bílá, ani černá) a hustá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bohatá směs
1 reakcí na tento příspěvek Bohatá směs
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bohatá směs
Je možné že je do modra, ale asi jen lehce. Fotky, ani video u sebe nemám.
Hnědočerný není určitě.
Svíčka zůstává černá, lesklá a mokrá. Nesmrdí po benzínu.
Výfuk je mokrý a to i po několika hodinách a taky nesmrdí po benzínu.
Podezření na olej jsem měl i předtím, proto jsem nejprve měnil kliková gufera a později půlil celý motor.
To ten problém ale nevyřešilo.
Nejprve jsem benzín míchal s M2T a s tou to hulilo jak praní lokomotiva. Teď míchám s tím kastrolem a je to tak o 40% lepší.
Že bych neuměl namíchat benzín 1:50?
Svíčka se ale špiní. Přitom jsem odkarbonovával celou hlavu. Motor byl čistý jak z výroby.
No upřímně. Motor jsem složil teprve tuto neděli a protože strašně pršelo, tak jsem vydržel jezdit jenom 10 minut.
Za 14 dní to zkusím projet víc, a uvidím, jak to bude vypadat třeba po hodině ježdění. Taky si pohraju s tryskama ještě.
I před tím se po zahřátí kouř trochu zmírnil. Uvidím jak to bude teď.
Taky tam mám starý benzín asi 3 měsíce, tak se ho možná část vypařila a změnil se poměr oleje a benzínu.
To jsou ale jenom teorie.
Víš, jak se tryskuje karbec?
V prvé řadě je potřeba mět motor v dobrém technickém stavu včetně hladiny paliva v plovákovce a zapalování včetně tepelné hodnoty svíčky.
To je základ.
Pak nastartuj stroj, zahřej a zkus dát za jízdy plný plyn.
Pokud motor "čtyřtaktuje", je směs bohatá.
Zmenši hlavní trysku.
To se dělá tak dlůho, až motor jede na plný plyn bez tarokování.
Vždy se začíná u velké HT.
No a když dospěješ k tomuto stádiu, sešteluj si volnoběh šroubkem a přechody jehlů.
Vše ovlivňuje vše a dělá se to tak dlůho, až motorka jede, razantně reaguje na přidání na plný plyn (=to sů ty přechody) a na plný plyn jede jak kráva.
To, že je svíčka černá jak bot može byt krom bohaté směsi a nevhodné svíčce způsobené ještě špatně fungujícím zapalováním...
Naposledy editováno 24.10.2017 15:28:20
Nejprve se karbec nastaví do továrního stavu a potom se začíná tryskovat od nízkých -> vysokých -> středních otáček. Svíčku jsem ze zoufalství koupil origoš teplou NGK. Po týdnu přestala házet jiskru, i když se dá očistit hadříkem do čista.
Správnou hladinou paliva v plovákové komoře si jistý nejsem. Vůbec nikde v návodu nebylo o plováku nic napsáno. Udělal jsem to podle nějakého youtube videa, kde jsem se snažil docílit, aby plovák zavřel přítokovou jehlu, když se dostane do rovnoběžné polohy s přírubou karborátoru. Na fotce jsou ty rovnoběžky znázorněny ještě před úpravou. Takže po úpravě je tam benzínu ještě víc. Ale přepadama neteče.
To zapalování by konkrétněji mohlo být v čem špatné? CDI? předstih?
1 reakcí na tento příspěvek Bohatá směs
Pokud budu chtít mít motorku líp ovladatelnou, můžu ji o jedno číslo - o sousední rozměr HT ochudit, ale musím s ní pak podle toho zacházet, nesmím ji dlouho držet na plný plyn, že...
Zeratul - pokud nemáš žádný podklad, dává se plovák do polohy, jaks napsal.
A v této poloze by měla být hladina pár milimetrů pod hranou emulzní trubice - když je na ni vidět, je to dobré a když ne, u karbeců bývá na deklu plovákovky dole výpustný šroub a na něm hadička - konec hadičky zvedneš, ten šroub se povolí a s koncem hadičky deš dolů (při puštěném benzínu) - a v poloze, kdy z hadičky začne vytékat benzín, se nachází hladina benzínu v plovákovce .
Výška hladiny +- milimetr nehraje roli. Někdy aj dva .
Zapalování - jeho správná funkce se dá ověřit jedině změřením hodnot a postupem, uvedeným v servisním manuálu...
Takže máš-li nastavenou hladinu, správnou svíčku, podle manuálu a nadmořské výšky správnou HT, začni jezdit a napiš, co to dělá.
No a když si z Valmezu, Michalík a ta banda by ti neporadili?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
výběr duše na moto Husqvarna WR 250 | Zeratul | 13 | 11.6.2024 v 08:59 Medved |
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... | Olihňos | 7 | 27.7.2023 v 08:12 wagusss |
Husqvarna WR 250 Husqvarna WR 250 | Haris16 | 23 | 8.3.2022 v 13:10 Promika78 |
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... | Folby | 11 | 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed |
Blinkry Husqvarna WR 125 2008 Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 125... | dejvid002 | 1 | 15.7.2020 v 22:38 Kohlstein |