AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Béďa17> U nás jsem se na toto ptal. Taky mne to napadlo. A prý to z jednostopého vozidla není možné. Tak nevím. ;)
Jak jsem tu psal ČPP to umožňuje.
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Jojo. Přesto je to dnes velmi žádaný auto a pokud je v dobrym stavu, tak pomerne drahy.
Protože lidi jsou holt jak blbí.... jsou kvanta lepších aut za stejné penize.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
marauder píše: Jak jsem tu psal ČPP to umožňuje.
Tonda Zloun
Hmm. No asi nekecáš .
Díky za tip,
tak na děti přepíšu nějaký vergly, aby se jim ten bonus načetl.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Protože lidi jsou holt jak blbí.... jsou kvanta lepších aut za stejné penize.
To nevim, je to možný, pro mě je u rezervního auta zásadní ta relativní jistota, že vždy na drc chytne, třeba po půl roce stání, ale co je velké mínus je ta bezpečnost, přeci jen je to auto z 90 let (konstrukčně), přestože je dělali do 2007. Jen 2 airbagy, o deformacích nemluvě. Nechtěl bych s tím mít čelňák ani se škodou citygo.
Podvozek je vlastně první typ audi A3 a to mluví za vše.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Jsem teď v jednání s jednou organizací a budu mít k dispozici všechny pojišťovny za výhodnější ceny.ČPP ještě umožňuje zohlednit veterány.
Ono jedne věc je nízká cena povinného ručení a druhá jsou ostatní podmínky. U motorek a aut, se kterými jezdím mimo ČR, si pro sichr připlatím, abych pak nebyl stažen z kůže díky platbě spoluúčasti, či nějakým nízkým limitům. Pravda, sám to nestuduju, mám od toho kamarádku, která mi to sleduje a hlídá. Pojišťovnu měním tak po dvou letech. Jelikož ti stálí a platící zákazníci mají povinné dražší a držší každý rok, zatímco nový zákazník má cenu nižší. Logiku to nemá, ale pokud máte někoho, koho to baví sledovat a měnit, je to v poho. Nicméně o tom převodu bonusu z motorky jsem nevěděl a tak se na to optám a nějak to pořeším taky. Zatím co je doma, je psané na mě, tak jsem to neřešil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam> to je hodně velká pojistka na sbírání bonusů.Radši bych to projezdil v phm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Bimbam> to je hodně velká pojistka na sbírání bonusů.Radši bych to projezdil v phm
A manažeři pojišťoven nebudou mít co žrát. Taky mi to přijde moc, zkusili jste Bimbame víc pojišťoven?Čmoude, máš u 639 v techničáku napsaný celý 17znakový VIN, nebo jen 6místné číslo rámu? Nespěchá to, díky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
jen samotněj věk taky rozhoduje, tedy to samý auto i bez bezškodní historie budeš mít dražší pokud ti je 20 než když ti bude 30
a druhá věc je, že za každou škodní událost ti krátí bezškodní období o 24 měsíců, přičemž maximum bonusu bývá u 72 a víc měsíců. Takže pokud máš nastřádáno 96 měsíců, vůbec nic se po první bouračce nezmění. Pokud máš míň, tak např. místo 40% bonusu budeš mít jen třeba 30 % bonus, ale není to tak, že by ti s první havárkou hned zrušili veškerý bonusy. Na druhou stranu, pokud nemáš žádnou historii a nabouráš, tak ti daj zápornej bonus, tedy malus -10% atd..
Naposledy editováno 15.11.2017 11:47:08
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Hmm. No asi nekecáš .
Díky za tip,
tak na děti přepíšu nějaký vergly, aby se jim ten bonus načetl.
Já mám 27 pojistek a každý rok na každou pojišťovna něco přihodí a tak mi každý rok před koncem výročí pojišťovák starou zruší a udělá novou o něco levnější. Pomáháme si oba já s cenou a on musí splnit určitý počet klientů a tímto způsobem jsem pro něho každý rok nový klient, pojistku může snížit i bez nové smlouvy, ale nemá nového klienta. Dobré zkušenosti jsem měl na E Pojištění s ing. Martinem Fričem
777600905 tam se s pojistkami dostali ještě níže protože uzavírají objemově daleko větší počty pojistek a tudíž mají od pojišťoven lepší podmínky všechno lze uzavřít po telefonu + mail jen výpověď si musí zákazník udělat sám doporučuji třeba jen dotaz jsou asi ze všech nejlevnější a uzavírají pojistky pro všechny pojišťovny u většího počtu uzavřených pojistek dávají i bonus 500 Kč, který pošlou do E bank a ta přidá dalších 500 Kč už tam mám 1500 Kč.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 15.11.2017 14:07:16
marauder píše: Já mám 27 pojistek a každý rok na každou pojišťovna něco přihodí a tak mi každý rok před koncem výročí pojišťovák starou zruší a udělá novou o něco levnější. Pomáháme si oba já s cenou a on musí splnit určitý počet klientů a tímto způsobem jsem pro něho každý rok nový klient, pojistku může snížit i bez nové smlouvy, ale nemá nového klienta.
Dobré zkušenosti jsem měl na E Pojištění s ing. Martinem Fričem 777600905 tam se s pojistkami dostali ještě níže protože uzavírají objemově daleko větší počty pojistek a tudíž mají od pojišťoven lepší podmínky všechno lze uzavřít po telefonu + mail jen výpověď si musí zákazník udělat sám doporučuji třeba jen dotaz jsou asi ze všech nejlevnější a uzavírají pojistky pro všechny pojišťovny u většího počtu uzavřených pojistek dávají i bonus 500 Kč, který pošlou do E bank a ta přidá dalších 500 Kč už tam mám 1500 Kč.
Tonda Zloun
Milane v podstatě jsem pořád u stejné pojišťovny, ale nenechám se od ní ždímat dělej to jako já a uvidíš ten rozdíl,
když jsem před 11 lety kupoval Maraudra tak první pojistka byla skoro 3000 a letos, když jsem ho prodával jsem byl na 800 samozřejmě jsem kupujícího přivedl k mému pojišťovákovi a dostal stejné podmínky a převedl ješté dvě auta prostě si musíme pomáhat. Když přijdeš někam k přepážce, kde tě neznají tak tě odrbou bo to dělají za provizi a né z lásky k bližnímu tak popřemejšlej.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 15.11.2017 14:18:07
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kamarádka po otci zdědila Favorita z roku 1990. Najeto 39 tisíc, jako nový. V AAA auto jí za něj dali 12 tisíc, ale prodali ho za 45 tisíc. Letos v létě. Svezl jsem se v něm, jel hezky, ale proti mojí 120 od nízkých otáček dost rachotil motor. Prý to dělají...třeba někomu ještě 100 tisíc najezdí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: To nevim, je to možný, pro mě je u rezervního auta zásadní ta relativní jistota, že vždy na drc chytne, třeba po půl roce stání, ale co je velké mínus je ta bezpečnost, přeci jen je to auto z 90 let (konstrukčně), přestože je dělali do 2007. Jen 2 airbagy, o deformacích nemluvě. Nechtěl bych s tím mít čelňák ani se škodou citygo.
Podvozek je vlastně první typ audi A3 a to mluví za vše.
Není, podvozkově je A3 sie koncepčně stejná, ale reálně je o podstatný kus lepší.-- Memá velké převisy a liší se i v jiných drobnostech, které chování podstatně mění...
O 1 se nechová zrovna příkladně na silnic, protože je to velké auto na malém podvozku, většinu lidí to nenasere ale nic co by se dalo chválit.....
Ohledně toho zda nastartuje nebo ne? ona jiná auta nenastartují? ale nastartují.... Oct. 1 nijak nevyčnívá ani spolehlivostí, ona nevyčnívá vůbec ničím co by konkurenty převyšovalo krom velikosti zavazadelníku, což je nepodstatná záležitost a nesmysl, udělat auto s obrovským kuifrem za cenu toho, že se do nej nevejdou lidi - to už si rovnou můžeš koupit pickup, protože je to ohledně využitelnosti prakticky totéž, dva lidi a za nimi prostor který pojme europaletu - benzinové motory až na 1,8T jsou líné a ani životností nijak nepředčí konkurenty - v případě 1,6 spíše naopak, naftové jsou otravně hlučné a po přechodu na PD ještě hlučnější, navíc ještě prohlubují tu mizerotu chování na silnici ve stylu: "hodili jsme kladivo"... Dokážu pochopit, že to lidem stačí, že s tím můžou za určitých okrajových provozních podmínek býtui spokojení, ale není ani sebemenší důvod nebo užitná vlastnost, která by opravňovala ty vyšší ceny...
Když vezeme devadesátkové konkurenty:
P306: poholdnější auto s lepším vnitřním prostorem, spolehlivost stejná, odolnosti proti kovomorce lepší, benzinové motory jednoduché a spolehlivé, naftopvé tišší a spolehlivé.
Xsara: jako 306 jen s větším kufrem i v krátké oproti 306
Focus: podvozkově o dvě třídy lepší, lepší prostor, velmi dobré benziňáky...
Astra: prostornější, silnější motory, lepší prostor, slušně se chová.
Brava: dobrý prostor, dobrý podvozek, široká paleta motorů, většinou spolehlivých.
Civic: lepší podvozek, super motory, dobrý prostor....
atd. atd. atd...
Octavia 1 je prostě přinejlepším mírně podprůměrné auto, za které lidi bezdůvodně platí víc, než musí, jenom proto že jim chybí
technický přehled, lenost zkusit něco jiného, trocha rozumu a fantazie, jedou to jenom ze setrvačnosti....
S přechodem na Oct. 2 se problém prostoru vyřešil, ovšem výber motorů byl s odchodem toho nejlepšího z O1 (1,8T a 2,0Mpi) ještě tragičtější....
O3 už je celkově dnešní se všemi pro a proti.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jediné s čím musím souhlasit je prostor na zadních sedačkách, ten byl u O1 dost špatný, jinak se o tom autě nedá říct skoro nic špatného zejména co se týká odolnosti proti korozi a spolehlivosti. Srovnání se sračkou zvanou Fiat Bravo nemůže zasvěcený člověk snad ani komentovat.
Podstatné totiž je zda se porovnávají jablka s jablkami a ne s něčím jiným, čímž myslím vůz v adekvátním stavu a ne po absolvování kdoví čeho. Motor 1,9TDiú66kW resp. 81kW se svojí nesmrtelností se ti zdá špatný? Jo diesly od Peguetu, myslím ty starší byly velmi povedené a i tišší dá se říci srovnatelné s VW. Jejich benzíny už tak dobré nebyly, ale třeba taková 1,2ú43kW 8ventil od Renaultu je jednoduchý starý motor který bezproblémově funguje s nízkou spotřebou. Diesly Fiat a Ford z té doby to byla minimálně o level nižší kategorie. Podvozkově je na tom dobře Ford, povedené benzíny má samozřejmě Honda. Protože moji pracovní náplní je zkoušení aut, tak mám přístup k výsledkům zkoušek z jednotlivých oblastí (akustika, motor, podvozek, elektro, karosérie atd.), a možnost srovnání při zkouškách konkurence. Každé auto v dané třídě má svoje plusy a minusy, ale celkově není až tolik konkurentů co bych upřednostnil před Škodovkou resp. koncernem (VW, Audi).
Jsou auta, která se mi designově líbí - Alfa Romeo, současné Citroeny zejména DS, ale o lepší kvalitě vůči VW tedy vůbec nejsem přesvědčený, Mini - tady o kvalitě se nedá pochybovat, krásné auto, ale nepoměr cena ver. užitná hodnota. Jako hlavní auto mám OII 1,6CR/77kW a neměnil bych (kupoval jsem ji novou v r. 2010 za 334tis., jako druhé auto, kterým jezdí manželka Renault Clio II r.v. 98, čili první rok kdy je začali vyrábět s pověstí velké srágory. Nejlepší na tom autě je motor ona výše zmiňovaná 1,2/43kW , krásně zpřevodované s nízkou spotřebou - manželka stylem 2km do práce 2km z, občas cca 15km do Nb jezdí za 5,5-6l/100km, když s tím jedu já delší trasy tak jedu kolem 5l/100km. Karosérie kromě jednoho malého místa na zadním lemu, kde to předchozí majitelka odřela bez koroze. Podvozkově hodně špatné, člověk si musí dávat pozor, horší je už jen Thalie, která je dá se říci skoro nebezpečná. Takže ať si každý vybere auto podle svojích preferencí, ale trvám si na svém, že od nástupu Octávie a zejména OII, která se hodně povedla dělím auta této třídy na srovnatelná s ní a ty horší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Petr: V70 dobrý, jen bacha na historii.... a vyhnout se verzi XC70.
pech. píše:
Petr: V70 dobrý, jen bacha na historii.... a vyhnout se verzi XC70.
Uvidíme až to přijde, no. Záleží právě na historii. Já kupuju auta stylem "lepší prověřená a silná oktávka se švihadlama na zadních oknech, než luxusní volvo, u kterého nevím, jestli nemá problémy". Takže jestli se naskytné superb, volvo, passat, je to jedno, hlavně jde právě o tu předchozí spolehlivost u původního majitele, kterého znám.
Teď mám OII TDI BKD a vyjma dvouhmoťáku, kterej byl měněn u původního majitele v záruce a čidlem za 3 litry s tím autem nikdy nebyl problém a má zatím 250 tisíc najeto. A na rovinu, to auto má reálně víc koní než papírově už výroby (průměrně 150 koní, i když papírově jen 103kW - zasvěcení vědí, že to tak škoda měla) a jede velmi slušně za málo peněz. Tak jestli vydrží 400-500 tisíc km, než se zaklepou ventily, tak sem spokojenej parchant a pak uvidím, co dál, dle stavu zbytku auta. Jedíné slabé místo na korozi je zadní náprava - tu sem celou zalil, abych to nemusel řešit a spodek motoru je nesmrtelnej, ten přežije 2-3 vršky. Uvidíme. člověk míní, osud mění. Neuvažuju na tak dlouho dopředu.
Přiznám se, že něco co má 90-100 koní bych už nechtěl (jako hlavní auto) kvůi rezervě když je potřeba předjet traktor a pod..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Dnes v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |