Po třech měsících kdy motorka stojí v servisu a čeká se co si Halbich vymyslí, přišlo rozhodnutí o totální škodě a neekonomické opravě. Ihned jsem reagoval a odvolal se, že nesouhlasim s tímto atd atd. Za týden mi přišel dopis z pojišťovny ČPP, že proběhla aukce, motorka se vydražila za 38500, obvyklá cena 50.tis. Rovnou mi na účet přišlo 11,5tis a vyjadření o uzavřené věci atd. Ihned jsem se odvolal, peníze poslal zpět a celou věc předal právníkovi.
Původně jsem se chtěl dohodnout, že na výfucích netrvám. Chtěl jsem jen ty plasty za cca 45.tis. Ty žvásty z Halbichovi kanceláře o nutnosti výměně všeho co napsal do protokolu, to bych přál všem slyšet. Jednoduše účelně zvyšují cenu opravy, aby mohli motorku zlikvidovat. Takže z banální nehody mám podle nich vrak. Jsem sám zvědav jak to vše dopadne. Motorku jsem opečovával a měl ji v 1A stavu jak technicky tak opticky. Její cenu s doplňky si cením tak na 100.tis. Jen ten zadní öhlins tlumič stojí raketu. Postup pojišťovny a likvidátora je naprosto neuvěřitelně drzý a troufalý.
Naposledy editováno 23.11.2017 20:38:02
1 reakcí na tento příspěvek Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
1 reakcí na tento příspěvek Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
Napadnut mozes akurat vysku tych zvyskov. A zo skusnosti ti mozem poradit, na pravnika sa vyser, tie kurvy zoberu 100 euro za par riadkov sracek, ktore nemaju spravidla hlavu ani patu. Ale da sa na tom aspon zasmiat.
Naposledy editováno 23.11.2017 20:46:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
dewwil píše: Po přeměření rámu, vidlic, kol, kotoučů se zjistilo, že je to OK, vše v tolerancích výrobce takže jsem to opravil a cajk.
Múžu se tě zeptat, tohle ti proplatila pojišťovna a počítali s tím automaticky nebo si to musíš u nich nějak vydupat a při na pohled drobnějších nehod to třeba ani nechcou řešit?
Jinal pravnika si klidne vem, ja ho uctuju pojistovne, stejne jako znalce, at se zmrdi prohnou o to vic. Zkousel jsem to po dobrym, ale vyjebali se mnou.
Mel jsem pak druhou nehodu, frajer cucel do mobilu a velmi lehce me tuknul zezadu, vicemene jen ohnutej blatnik. Halbich hned mereni ramu, prednich vidlic!!!!!, kotoucu brzd (mam bubny atd., s tim jsem je poslal do haje. Pekne ty pojistovny dojej
V praxi z toho plyne, že pokud je poškozený ochoten vložit do toho boje úsilí, má velmi vysokou šanci uspět i proti jakkoli silné a ostřílené pojišťovně a ješťe spíše proti škůdci samému. Prostě doporučuji jít do soudního sporu a přitom v žádném případě neopominout přímo škůdce, který dost pravděpodobně zaplatí část toho co způsobil z vlastní kapsy. To že je pojištěný je jeho problém a je jen jeho věc, zda a jak pak náhradu bude na své pojišťovně vymáhat. Pojištění v žádném případě nezbavuje škůdce odpovědnosti za škodu ani neomezuje právo poškozeného pożadovat odškodnění přímo na škůdci.
které měli cenu jen pro majitele, pro kohokoli jiného byly bezcenné
Jinal pravnika si klidne vem, ja ho uctuju pojistovne, stejne jako znalce
- účtovať môžeš, ale žiadna poisťovňa to podľa zmluvných podmienok neprepláca, takže ak narazíš na nejakého blba, tak ti tie náklady prizná až súd...2 reakcí na tento příspěvek Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
Nechci tuhle okolnost zlehčovat a chápu, že mě teoreticky může žalovat kdokoli za cokoli, ale myslím, že to pojištění by právě mělo dost minimalizovat to, aby někdo pumpoval mou (ručením jištěnou) kapsu jen proto, že se jako vyčůránek chová pojišťovna, odhadce a že systém si funguje tak nějak selskýmu rozumu navzdory...
Zkus mi to, prosím, vysvětlit, jako bys to říkal třeba Vencovi Konopníkouc ze Slunce, seno, protože takových je nás dost a ne každýho baví bejt chytrej...
díky, Psohlavec
Naposledy editováno 24.11.2017 08:11:10
Mnohem účinější je zatlačit na viníka nehody o náhradu škody. Ten pochopitelně bude nasranej,že platí pojištění a buď zjebe pojišťovnu na co je platí,pohrozí odchodem,nebo se tahá po soudech o náhradu škody s pojišťovnou. Já po osobní zkušenosti s Uniqou,která téměř vždy zaplatí o 30% méně,jsem rozhodnutý jít přes nějaký ty vymahače do soudního sporu o náhradu škody,protože co si už dnes pojišťovny dovolí je normální svinstvo na obyčejné lidi.
2 reakcí na tento příspěvek Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
Dále sepsat žalobní návrh nejlépe za účasti advokáta. Píšu záměrně za účasti. Nenechat to v żádném případě jen na advokátovi, protože do návrhu je nezbytné dostat tu znalost konkrétního stroje, technickou odbornost, cenu úprav, pracnost úprav a také osobní emoce a vztah k věci. Také musí návrh obsahovat odškodnění za zkaženou část motorkářské sezony ( nebo zapůjčení jiné motorky), protoże motocykl má specifický charakter a nemožnost jeho používání způsobuje majiteli nepochybně újmu (není to jen vozidlo sloužící k prosté přepravě). Musím upozornit, že drtivá většina advokátů toto vše do návrhu neuvede, proto je nutno se sepisování účastnit. Nenechte se od účasti odradit žádnou argumenací advokáta, případně najděte jiného! V návrhu musí být účinně zpochybněn způsob ocenění motocyklu pojišťovnou.To bude snadné. Je potřeba sepsat veškeré úpravy s cenami nových dílů a cenou demontáže a montáže na jinou motorku. Dále je nutno poukázat na naprosto zavádějíci aukční nabídku. Tuningové díly a úpravy samozřejmě poškozený chce, má na né nárok, także pokud již pojišťovna chce zjistit nějakou cenu aukcí, tak za stroj ze kterého je toto vše odmontováno, tedy zřejmě vrak na součástky a nesmí přitom ještě zapomenout odečíst náklady na demontáž. Dále je v návrhu nutné ocenít všechny díly, které (odkazujíc se na zmapování stavu jak napsáno výše) jsou opotřebitelné a tvoří hodnocení a ocenění stavu stroje. Zjednodušeně kolik by stálo stejně starý bazarový kus uvést do naprosto perfektního stavu, v jakém je předmětná motorka před vznikem škody. Toto je opět nutné odborně okomentovat a uvést argument, že perfektní stav nezvyšuje tržní cenu odpovídajícím způsobem a proto je nutné nedstandardní stav připočítat jako položku kterou by bylo nutno následně pořídit. Když se toto vše uplatní tak bude zřejmé, že poškozená motorka očesaná o vše co požaduje majitel přemístit na náhradní stroj, bude mít jen zlomek ceny kterou pojišťovna uvedla jako aukční. Když se k tomu přičte cena jiného bazarového stroje, náklady na montáž doplňků, úvodní servis do perfektního stavu, odškodnění za ušlou mzdu za čas spojený s obstaráváním všeho, náklady na zapůjčení náhradního motocyklu po dobu celé akce, pak toto vše vysoko převýší cenu opravy původního stroje. Tento způsob argumentace je výhodný v tom, že vyvrací argumenty pojišťovny přímo a pojišťovna bude takovou argumentaci jen velmi těžko vyvracet. Bude ve sporu bazírovat na prokázání původního stavu, protože, když bude prokázán, pak už nároky shora uvedené prostě nelze žádným spůsobem popřít. Výhodou je, že pojišťovna sama nadsadila, co je nutno vyměnit a opravit. V dalším sporu si tím sama uškodila, protože z toho o své vůli již nemůže couvnout. Proto není dobré prohlašovat že například na výměně výfuku netrvám. Tedy nesnižovat odhadovanou cenu opravy abych popřel cestu likvidace vozidla ale postavit proti vysokému odhadu ceny opravy vyší cenu jiného řešení.
Je dost pravděpodobné, že až pojišťovna uvidí takto sepsaný žalobní návrh, tak couvne. A vůbec bych se nerozpakoval do návrhu popsat celou tu sprostou metodiku pojišťovny a cíle které tím sleduje, protože ten soudce to nemusí vědět ale měl by s tím být seznámen. Pojišťovně to taky zcela jasně řekne, že u soudu nepůjde jen o jednu škodní událost ale budou se propírat její nekalé metody a na to se rozhodně těšit nebude.Také je nutno aby žalobní návrh směřoval i proti škůdci a ten jej také viděl ( rozhodnutí kolik kdo z těch dvou subjektů bych nechal na soudu). On když to ten škůdce uvidí tak asi na tu pojišťovnu bude tlačit taky.
Naposledy editováno 24.11.2017 09:09:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
Pojišťovna právem nezaplatí je to, co na motorce v běžném provozu emá co dělat a tedy nemohlo být poškozeno. Zaplatit ale musí třeba blinkry nebo světla i kdyžnemají homologaci, protože pojišťovně nepřísluší posuzovat tento aspekt. Vyhne se placení a to i u homologovaného dílu, pokud byl poškozen proto, že byl namontován na nesprávném místě. Pojišťovna se vždy bude snažit využít naprosto vše aby se vyhla placení ale u souduprohraje ve všech případech, kdy se nenajde souvislost s průběhem škodní události.
Naposledy editováno 24.11.2017 09:45:55
1 reakcí na tento příspěvek Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
Výpočet s amortizací je v ČŘ již minulostí a nesmí být uplatňován. A opakuji:pojišťovna hradí škodu dle svých pravidel ale nárok poškozeného je zcela jiná věc a vždy trvá primárně vůči škůdci. Pokud pojišťovna neuhradí celou škodu, pak zbytek musí uhradit škůdce. Poškozený se nemusí s pojišťovnou ani soudit. Podá žalobu na škůdce a ať si to se svou pojišťovnou vyřídí on. To že všichni přistupují na tu hru, že škůdce sedí doma v teple a poškozený se nechá okrádat pojišťovnou, je jen nedostatek vůle ebo znalostí na straně poškozených. Přeci je možné, že pojistná smlouva prostě daný druh škody nepokrývá. A má to snad poškozeného zajímat? Nikoli, zaplatí to škůdce. Pojem "totální škoda" je termín pojišťovny ne práva a škoda se hradí do skutečné výše bez omezení. Typickým příklad nepojištěná vozidla. V pruběhu let se měnil přístup zda škodu uhradí jakýsi svaz pojišťoven či nikoli. Má to snad poškozeného zajímat? Pojišťovna jistí škůdce aby zpravidla !! způsobenou škodu neplatil z vlastní kapsy a poškozeného, že něco dostane i když je škůdce nemajetný a nedobytný (a nebo i neznámý). Toť vše. Pojišťovna nemá moc vykládat, měnit a omezovat práva poškozeného. Ona to jen dělá, pokud si to poškozený nechá líbit. Tak se braňme ne.
2 reakcí na tento příspěvek Ukázková machinace pojišťovny a likvidátora
Navyše v prípade súdneho konania poškodeného so škodcom poisťovňa vstupuje do konania ako zástupca škodcu, lebo pri prehre to cvaká ona. Takže zas píšeš somariny...
Naposledy editováno 24.11.2017 10:14:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R | Wanislav | 35 | 7.5.2023 v 16:09 assassin |
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | dewwil | 39 | 15.4.2023 v 19:21 dewwil |
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | Rolda89 | 2 | 23.10.2022 v 09:06 Rolda89 |
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R | JENDA426 | 31 | 2.9.2021 v 10:24 Anti |