AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Konkurenceschopná taky není, protože kdyby byla, prodalo by se jich kvanta a ne těch několik kusů ročně, protože za její cenu jsou k mání stroje komplexně lepší ve většině parametrů a ty parametrově srovnatelné a přesto spolehlivější jsou levnější.....
Je to těžká minela, jež si zájem nezaslouží......
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ale jednu stopu už jezdím třicet let a jako svá maxima beru:
na fichtlu 720km za víkend (od nás do Znojma a druhý den zpátky)
a na 354 za rok 1991 celkem 18 tis. km.
Tolik moje limity a zbytek bylo jen "sbírání" kilometrů po různých trasách a na různých strojích.
Jelikož si kilometry kvůli oleji a vůbec kvůli přehledu u všeho píšu, tak
za těch 30 let je to při průměrném nájezdu 6 tisíc/rok (bylo párlet, kdy jsem toho moc nenajel) až neuvěřitelné číslo. :)
V podstatě více jak 4x kolem globusu.
A zpětně, když vezmu, co mi sedělo nejvíc, je asi panelka 559.
Je to jednoduchý, lehký, bezúdržbový a ve své době i levný pracant.
Kejvaček mi prošlo rukama spoustu, ale chyběl jim výkon, pérákům chybělo k tomu ještě i pohodlí na delších cestách
a předválkám chybělo asi všechno.
U pulce jsme pohořeli na zkušenostech a dostupnosti dílů
a když se za 30 tis. v pojízdném stavu v polovině devadesátých let prodával, tak jsem si liboval, jak dobře se povedlo ho střelit.
Ale dnes mé okolí mění motorky, tloustne a pohodlní a přechází na motorky, kterým už s panelou nestačíme.
Tak asi bude na čase to v garáži nějak popřebrat.
Nicméně alespoň jednu panelku a kejvačku si určitě nechám a S11 taky z domu nepůjde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To bych nemusel mít barák a mohl žít na silnici.
Stejně to je děs, co je člověk za nomáda.
Můj pradědek byl nejdál 50km (a to pěšky) v Boleslavi a celý život o tom prý vyprávěl.
milan1963 - Milane jezdi s tím co ti nejvíc vyhovuje (je evidentní co to je) ostatní taky jezdí s tím co jim vyhovuje což vyplívá z diskuse.
Naposledy editováno 27.11.2017 20:38:38
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
O zelenou mě ukecal školitel na VZV a možná ji má dodnes. Tento typ jsem sedlal po dlouhéééééééé řadě superbiků a supersportů. Začali mě totiž z nich bolet pracky (na foru bolesti v pazouře celé jedno tema). Výhoda jednobuchu byla ještě v tom že se člověku otevřel kromě silnice i další svět -terén. Motorku tedˇ vlastní švára takže se okruhem vrátila do rodiny a nemám problém na ní vyjet. Zmlsaný čtyřválcema jsem koupil 3 jednobuchy po sobě. Dnes bych volil kompro -teréní dvouvál ale užil jsem s tím kopec srandy a u 660 která má supr rám i oproti japonci by se to dalo naložit báglama a objet svět-jasně elektrika nedalo.
Nejdelší trasu za den jsem na Vigorovi dal od Balatonu přes nějaké výletní cíle do Liptovského Hrádku-500km.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: Jirka4137> mladej mi zdědil xt a jezdí na tom taky hrozný porce. je mu 21,tím to bude
Já chtěl vždycky DR, nikdy sem ji neměl. Naposledy sem měl nutkání, když ji prodával kluk pár kilometrů ode mě, za dobrou cenu. Ale už sem si ji nechtěl koupit jen proto, že se mi líbí. Nenašel sem to racionální zdůvodnění, že bych ji ještě i skutečně používal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
DRko moc majitelů nechválí nevím asi je to jako u všeho o tom jak se o něj člověk stará. Motorka je to ale pěkná,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: ... a u 660 která má supr rám i oproti japonci by se to dalo naložit báglama a objet svět-jasně elektrika nedalo..
Já Ti nevím, jestli bych si troufl tvrdit, že Jawa 660 má supr rám oproti Japonci. Neříkám, že má špatný rám, resp. nevím to, ale v čem má lepší rám, než japonci podobné třídy?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
zamezila praskání crossového rámu víc jak navaření výztuhy z kotláku o váze několika kil.
Pokud někdo vyvíjí motorámy, tak buď nemá odborníky a tvoří 3D model v CADu na kompu
a pak provede FEM mechanickou analýzu a počítač mu řekne, kde to je slabé a kde je třeba přidat.
No a nebo má odborníky, co to navrhnou "pocitově" a na základě zkušeností a náslédně o něco víc otestují.
Jawa bohužel nic z toho nemá a tak vsadila na mohutnost a zatím to vypadá, že jí to vyšlo.
Nicméně kusů bylo vyrobeno relativně málo a nikdo s tím moc nenajel, tak ověření praxí chybí.
Asi by bylo moc pohrom najednou, mít motorku s rozhašenou elektrikou co nestartuje a navíc jí praská ten mastodontní rám.
Ale prostě Jawa nemá vývoj (byl v Praze a není) nemá motorárnu (byla ve Strakonicích a není)
a její klokaní vedení s kapsou na prachy a dotace nevidí, neslyší a nerozumí.
To je cesta do pekla bez zpáteční jízdenky pro všechny, co si Jawu koupí.
Edit: Tady za humny máme Benteler, který vyrábí a částečně vyvíjí rámy pro "gééso". Mám tam kámoše ve vývoji.
Když se s ním bavím, celkem žasnu, co vše předchází nové motorce a kolik lidí na tom dělá a na čem všem záleží.
Naposledy editováno 28.11.2017 13:04:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 28.11.2017 14:34:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom : slyšel jsem, že v BMW se na vývoji modelu 800 podílelo 80 inženýrů. Docela bych tomu věřil. V Jawě byli ( či snad ještě jsou ) na vývoj Jawy 1000 DVA ( číslem 2 ) lidi. Ani o jednoho víc.
Proto je nejlepším výrobkem s touto značkou na nádrži čínská motorka, kterou vybavili jen tou svojí nádrží ze 40 let starého typu........
Ale Jawa ne.... ta si se svými zákazníky za jejich prachy přímo vytřela prdel........
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |