Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
_zdenda_ píše: Nevím co s tím naděláte, taková prima motorka ta 990 - vodí se jako kolo, příjemně vysoká, váha tak akorát… Problémy s ní nemám, ale kdybych si teď šel kupovat motorku tak beru 701 nebo 690
pro mě je 690 jako pro tebe adva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
vilemx píše: Tech> Samozřejmě, že na poklidné turistické drandění po cestách typu tvé profilovky stačí i 270 kg Varan, 1150GSA, Crosstourer nebo Explorer. Předpokládám, že se tohle téma točí kolem motorek typu LC8, CRF, babiček XRV, XTZ, případně nových KTM 790 či sedmičkové Tenerky, které se používají k přesunu pár dní po asfaltu mimo civilizaci a tam k jízdě mimo cesty volným terénem.
Ty motorky se jmenují DualSport, nikoliv DualTourist. Takže je používat se třemi kufry a maminou za zády není to pravé ořechové, nejvíc jim totiž sedí lehká rolka / jeden kufr, sólo a hurá si jet někam dál zablbnout s podobně smýšlejícími.
Porovnání s Dakarem odpovídá, vzdyť strčit tam místo 80 PS 450ccm o trochu větší 100 PS 750 - 1000ccm (motor z LC8 950/990 je fakt lehoučký) a namísto přídavných nádrží, kokpitu a karbonu dát druhé stupačky, padáky a ABS, tak to máme baj voko +25 kg a jsem na těch dvou kilech pohotovostní
Kdo umí, objede i motokrossovou trať na velké motorce, jen to nebude asi na rekord trati:)
Stačí se podívat na videa Chrise BIrche. Každý ať si zvolí, na čem chce jezdit. Vždyť už udělali enduro verzi i z Multistrady... Za mně je minimálně výhoda mít kola velikosti 18+21... a k nim patřičný výběr pneumatik. A netahat břicho po zemi. A jestli to váží 150 nebo 250 kilo je celkem jedno, dokud to nezvedáš:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Mig_35 píše: . A jestli to váží 150 nebo 250 kilo je celkem jedno, dokud to nezvedáš:)
Bohužel v některých případech ta kila jsou rozhodující - trakce, boření do měkkého podkladu, , (ne)možnost přizvednutí kola záběrem motoru, atd.
Všechny ty nadopované Multiny mají pro mě osobně jednu zásadní chybu - veřím tomu, že jsou perfektně vyrobeny na efekt, nikoliv na denní dřinu. Prostě si nedovenu moc představit sbalit se na měsíc do Tramtárie a tam Multistradu Enduro hoblovat delší dobu po šutrech, v potoce, tahat to z kolejí od Zilu, seškrabovat kravince z čidel, vysypávat písek z airboxu, atd.
4 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Pro mně třeba hraje kromě hmotnosti obrovskou roli i relativní nerozbitnost - když budeš mlátit s nějakou Multisrandou, VStromem či něčím podobným někde v kamenitým výjezdu, tak budou tisíce za plastíky a jiný píčoviny jenom lítat, oproti tomu taková LC8, 690, PR7 a podobný stroje jsou relativně nerozbitný, ona ta "cestovatelská" ochrana před větrem a deštěm je dost lámavá
Čau, Tom
S GSAčkem jsem mlátil v Bosně furt, přijel jsem domů, spláchl to od prachu a na motorce nebyl ani škrábanec... když je všechno pokrytý, dá se to.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Diky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Wenca24 píše: TomElefant750> Tome jsem rad ze te v tomto tématu vidím... Vážil jsi někdy toho svojeho Alpa? Jak se na to tváří na technicke? Uvazuju ze bych si taky neco postavil...
Diky
To by me taky zajimalo. me vyjebali s kde cim, jak muze projit tohle nechapu
btw: nevim jestli ma cenu stavet neco na alpovi, pokud tedy zrovna nejakyho nemas v zasobe. Kdyz to pocitam das 40k za alpa+20-30k za nejakej kloudnej predek, prace stim jak na kostele jis pomalu na 100 a vokolo 130k koupis lc8. Smysl bych videl vtom ze ten motor a alpa je nesmrtelnej, zase kde nic neni ani cert nebere.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Plasty me nejak moc nevadily, nektery byly trochu popraskany ale zadna hruza. Odlehceni alpa je IMHO dost draha zalezitost.
Ale porad to bude brichoplaz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Tech píše: vilemx> Motor LC8 může být na cestovního litra lehký, ale do ostré 450 bude mít taky daleko. Nehledě na to, že by se nevešel do rámu a ikdyby, tak by se to na silnici kroutilo jak had. Jinými slovy bys stejně skončil u normální, 230kg LC8 ADV.
Píšu snad někde, že 1V 450 má podobnou hmotnost jako LC8??? Ne, tak mi to nepodsouvej. Jestli se nemýlím, tak motor z 950 je lehčí, než motor v tom tvém 650 TA-čku
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
vilemx píše: Bohužel v některých případech ta kila jsou rozhodující - trakce, boření do měkkého podkladu, , (ne)možnost přizvednutí kola záběrem motoru, atd.
Všechny ty nadopované Multiny mají pro mě osobně jednu zásadní chybu - veřím tomu, že jsou perfektně vyrobeny na efekt, nikoliv na denní dřinu. Prostě si nedovenu moc představit sbalit se na měsíc do Tramtárie a tam Multistradu Enduro hoblovat delší dobu po šutrech, v potoce, tahat to z kolejí od Zilu, seškrabovat kravince z čidel, vysypávat písek z airboxu, atd.
Tak si zacni predstavovat lepe (napravo se pak dostanes i k peti dilne serii co natocil, tohle je jen upoutavka)
E: I kdyz ano, je mozno rict, ze lolo neni normalni
Naposledy editováno 30.11.2017 08:18:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
gugo píše: Wenca24> Pruziny a 10w olej udela dost. Delal jsem to jednomu zakosovi na afre a musim rict ze me to az samotnyho prekvapilo.
Plasty me nejak moc nevadily, nektery byly trochu popraskany ale zadna hruza. Odlehceni alpa je IMHO dost draha zalezitost.
Ale porad to bude brichoplaz
Odlehčení jsem myslel ve smyslu sundání zbytečností Břichoplaz je mi jasnej, ale oproti dnešním cendurům (krom jedné nejmenované značky) to bude pořád dakarskej speciál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Naposledy editováno 30.11.2017 09:51:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
puffybodie píše: Ale to co je tam je to co jezdi 99% takovych stroju. Na poradny teren si lidi berou uplne jine stroje s hmotnosti hluboko pod 200kg. Nejde mit v rozumne cene stroj do 120kg, se 100 konmi a zaroven tak pohodlny jako Multistrada, GSA, AT a dalsi. Mozna se to nekomu povede jako ten clanek 2 dny zpatky o silnicnim dvoutaktu do 100kg, ale taky je cena uplne jinde.
Už se opakuji, ale do příchodu Transalpu nešlo mít v rozumné ceně dvouválcové enduro do 200 kg a 50 koní, do příchodu LC8 950 nešlo mít v rozumné ceně stroj do 200 kg se 100 konmi a zároveň tak pohodlný, jako Multistrada, GSA, AT a další. Do příchodu 1290 nešlo mít v rozumné ceně stroj do 230 kg se 160 koňmi a zároveň tak pohodlný.... Říká se tomu vývoj a časem, bude- li tlak zájemců nebo nutnost výrobců udělat si reklamu, se prostě 100 koňové víceválcové opravdové kapotované enduro v rozumné ceně hluboko pod 200 kg objeví.
Nevím, kolik toho máš odježděno na velkých endurech v terénu (tedy opravdu mimo cesty) - nerýpu do tebe, jako že neumíš, ale kvůli tomu, zda máš zkušenost a odkoukáno, co dokáží jiní. Podle příspěvků tipuji, že patříš k těm 99 %, pro které je postnutý výlet do Vladivostoku hard core expedicí a Mutlistrada endurem. Jenže pak je tady to 1 %, ke kterému se nestydatě hlásím, pro které to je prostě jen dálkový výlet , který si člověk musí odsedět a zvládne jej drtivá většina motorek a lidí (i bez zkušeností s jízdou v terénu), kteří k tomu seberou odvahu.
A výrobci moc dobře vědí, že kvůli tomu 1 % (ze kterého si funglovku koupí tak každý desátý), se nevyplatí investovat do vývoje nových převratných řešení, tlačit váhu dolů a odolnost nahoru. Takže pro 99 % je třeba nová CRF povedená motorka, kterou ani nestačí vyrábět, jaký byl po ní hlad. Jenže pro 1 % to je dvacet let zastaralý koncept, kteý ve vhodnosti použití v terénu nebyl schopen překonat ani původní litrovou LC8.
Naposledy editováno 30.11.2017 11:17:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Jinak k tématu, už chvíli drandím terény (myslím že i podle 1% místních borců celkem slušné) a nemůžu si na 220kg TA nějak moc stěžovat a klidně bych si nové CRF koupil, přijde mi fajn. Okem by se na ní určitě pár věcí dalo zlepšit (hlavně ochrana před pádem), ale já bych třeba nechtěl, kdyby měla o 20kg méně a přitom by praskal rám, motor nevydržel apod...
Naposledy editováno 30.11.2017 21:52:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
TomElefant750 píše: Pro mně třeba hraje kromě hmotnosti obrovskou roli i relativní nerozbitnost - když budeš mlátit s nějakou Multisrandou, VStromem či něčím podobným někde v kamenitým výjezdu, tak budou tisíce za plastíky a jiný píčoviny jenom lítat, oproti tomu taková LC8, 690, PR7 a podobný stroje jsou relativně nerozbitný, ona ta "cestovatelská" ochrana před větrem a deštěm je dost lámavá
Čau, Tom
690 zrovna není etalon nerozbitnosti
aspoň první ročníky nebyly
Tech píše: vilemx> To sice ne, ale píšeš že by ses dostal oproti dakarskému speciálu na 25kg+ což je blbost. Vezmi si to obráceně. Kolik toho z LC8 ADV jde sundat, aby ti zůstala takhle fajn univerzální motorka, ještě s abs. Když hodně tak 10kg (moc tu motorku neznám, ale hádám moc zbytečně těžkých věcí tam nebude). A nepodsouvej mi TA, nenapsal jsem o něm ani slovo.
Sice nevím na co přesně reaguješ (nečtu všechno), ale LC8 na úroveň dakarského speciálu moc odstrájet nemusíš. Spíš ji budeš muset trošku přidat… třeba zadní nádrže Viz http://www.ktm950.i...Bike/meoni_bike.html Ona se totiž ta seriová LC8 od dakarského speciálu zas tak moc neliší…
1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
Stačí se nebát, na polňačce rozjet takové Varadero nad 80 a i přes jeho primitivní odpružení je konfort jízdy jako po D1.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
F850GS / F750GS Decat BMW F 800 GS, BMW F 850 GS, BMW F 750 GS | TomasNBK | 20 | Včera v 07:35 TomasNBK |
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 45 | 3.10.2024 v 19:11 skaza55 |
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... | Michalcdk | 22 | 25.9.2024 v 12:32 Gahan37 |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |