Nejvíc se prodává kategorie Naked (cca 30.000 z celkových 80.000 velkých motorek).
Možná to bude i tím, že jezdit rychle se přestává vyplácet - kapoty nejsou v módě, prodáno celkem pouze 4200 kousků.
Do první stovky se dostaly všechny modely s prodejem přes 200 kusů - tedy žádná MV Agusta.
Každá země má svoje specifika a Itálie má svoji fuoristradu - a velká Endura vévodí, s BMW v čele. V Mnichově si mnou ruce, protože v Itálii prodávají ze všech nejvíc:
Yamaha vsadila na Naked. Nejvíc se prodává rozporuplný Tracer 900, krotit vrozenou nestabilitu Italové nejspíš milují. Sportovních R1 se prodalo desetkrát míň.
Kdyby Honda neměla Afriku (doplněno: a NC), neměla by prakticky čím zaujmout. CBR1000RR opět na chvostu.
Ducati taky neprodává málo. V módě je Scrambler, kapoty nikoho neberou
Kawasaki je úspěšná díky modelům Z a Versys. Úspěch v mistrovstvi světa superbike tomu jistě pomohl, samotná ZX-10RR se ovšem do Top100 nedostala.
Následuje směsice KTM
S odstupem pak Triumph, Suzuki a Harley
Zbývají ostatní italské značky. Aprilia nemá čím by zaujala a MV je, zdá se, v úplné nemilosti, ani jeden model v Top100.
Naposledy editováno 07.12.2017 00:00:42
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
Že jsou SS v ústranní mě nepřekvapuje a samosebou na to reagují i výrobci odklonem od tohoto segmentu (viz Honda atd.). Nicméně je to pořád výkladní skříň technologií té které fabriky a ti, co budou chtít být u kormidla, si budou jeden litrový SS chýčkat pořád.
Jinak obliba veškerých SUV a cross-čehosi je vidět jednak v automobilovém světě a tato statistika to bohužel (pro mě) zcela jasně potvrzuje i na poli biků. Aura okolo GS je evidentně nekonečná. Cestovat dnes na čemkoliv, co není enduro, se nenosí. Klasické motorky se dnes nenosí. Éra scramblerů a retro modelů je alespoň malá kompenzace pro nás konzervy, nicméně ty prodeje budou jen zlomkem silničních endur. Taková je holt doba, nicméně právě to si kupci žádají.
tady dávam každoročně i německo,francii (to už představuje polovinu trhu eu): http://www.motorkari.cz/tema/?t=173506
Tedy fakt je ze kdyz srovnam treba tu lavici na ADV950/990 se sedlem treba na velky tenerce nebo tom GS, tak na ADV to prvnich 400 km docela boli, ale pak si prdel zvykne a jedes dal a je to cajk. Na tom GS/tenere do toho sedla zapadnes a co se deje po 400 km nevim, tak daleko jsem natom nejel.
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
Top 20 modèles à fin août 2017
1 - Honda Forza 125 : 4 502
2 - Yamaha XP 500 TMAX : 3 719
3 - Yamaha MT-07 : 3 702
4 - Kawasaki Z650 : 3 246
5 - Yamaha Xmax 125 : 2 785
6 - Honda PCX 125 : 1 953
7 - Kawasaki Z900 : 1 872
8 - BMW R1200 GS : 1 800
9 - Honda CB 500 FA : 1 771
10 - Yamaha MT-09 : 1 641
11 - Honda CRF1000A et D Africa Twin : 1 587
12 - Yamaha MT-09 Tracer : 1 536
13 - Mash QM125GY : 1 411
14 - Honda X-ADV 750 : 1 371
15 - BMW R1200 GSAD : 1 282
16 - Suzuki GSX-S 750 : 1 252
17 - Kawasaki Versys : 1 225
18 - Triumph Street Triple : 1 201
19 - BMW R1200RT : 1 185
20 - Yamaha NMAX 125 : 1 151
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
a to přiznám že třeba ani neznám 13 - Mash QM125GY
2 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
Jen mi nesedí koment, že Honda nemá v Itálii co nabídnout a pod tím tabulka Honda 2. i 3. místo. To nějak nejde dohromady, ne?
Aprilie je koukám hotová tragedie...ta firma snad půjde pod drn...
Ale zajímavá je taky ta Francouzská tabulka - 1.místo Forza 125, 2.Tmax a na 14.místě novinka hybrid Honda X-adv co se prodává teprve od léta- 1371 kusů, což je téměř stejně jako Honda Africa
Sonicek píše: tak jasný, tuhle vidíš skoro na každý benzině, ale jinak třeba MT-07, TMAX....v životě jsem jich viděl fakt jen pár.
a to přiznám že třeba ani neznám 13 - Mash QM125GY
T maxy u nás ale docela jezdí, mají je většinou kultovní nadšenci (z druhé ručky), nebo pracháči, co chtějí skútr a koupí si ten nej...
"Honda okrem Afriky nemá nič" - ak teda nerátame tretie miesto v celkovom rebríčku, haló! Môžeš tvrdiť, že nechápeš, ako je možné, že má NC viac než Strom s Versysom (najbližší konkurenti) dokopy, ale jedno je jasné: Má. Aj ďalší rozpočťák, TRK, sa pohybuje v rovnakých hraniciach ako Strom a Versys.
Talianski výrobcovia: Z ktorej krajiny je asi najpredávanejšie enduro? Takmer o 50% viac kusov ako najpredávanejšie KTM (a druhé celkovo). Beta si urvala aj najpredávanejší trial, ak sa nemýlim.
Inak retro ťahá, povedal by som, že prochi20 sa mýli: Motorrad zverejnil štatistiku v DE podľa kategórií: 30% "športové univerzály" (asi prevažne naháče), 27% retro (okrem cruiserov), 23% enduro (tipujem, že enduro aj adventure), 10% chopper, 6% tourer a 4% superšport. Takže retro poráža adventure na celej čiare. Možno je to u Talianov inak, predsa len v Nemecku budú motorky skôr rekreačná záležitosť, kým u Talianov viac na každý deň. Retro ťahá, mne osobne príde, že to je výhra pre výrobcov: Stačí spraviť dobrý dizajn (ale to je treba aj u moderných), na elektronike sa to okašle (pretože tá nie je retro), dá sa cena +/- ekvivalentná modernému a predaje idú. No ale keď si to ľudia kupujú, je to fér taktika.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik se prodá motorek v Itálii?
Ten francouzský seznam není s italským kompatibilní, Italové počítají skútry jinde. Takže u frantíků jsou opravdové motorky až na 3.,4.. a 7. místě. A těch 12000GS/Adventure se ve Francii prodalo polovinu v porovnání s Itálií.
Naposledy editováno 06.12.2017 12:20:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik se prodá motorek v Itálii?
Jasný že ta francouzská tabulka je se skutry. Kdyby byla se skutry ta italská tak tam ta Honda v součtu drti zbytek.
No a nedá se nic delat, bude třeba napsat italským motorkarum a hlavně statistikum, co je počítáno k motorkam a že to stanovila nejvyšší rada českých motorkaru, tudíž to platí
JoskaH píše: Ale zajímavá je taky ta Francouzská tabulka - 1.místo Forza 125, 2.Tmax a na 14.místě novinka hybrid Honda X-adv co se prodává teprve od léta- 1371 kusů, což je téměř stejně jako Honda Africa
Skútre sú proste niekde inde, čo som videl u nás, tak s výnimkou Yamaha a Hondy (ktorá to mala 1:1), bolo najlepších 6-7 výrobcov skútristi (Čína a pod.).1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik se prodá motorek v Itálii?
Italové je do motorek nepočítají, tak strašně moc jich je - první až třetí Hondy SH, celkem 30 tisíc kousků...
Naposledy editováno 06.12.2017 16:30:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik se prodá motorek v Itálii?
neznamyScooterD píše: Francie
Top 20 modèles à fin août 2017
1 - Honda Forza 125 : 4 502
2 - Yamaha XP 500 TMAX : 3 719
3 - Yamaha MT-07 : 3 702
4 - Kawasaki Z650 : 3 246
5 - Yamaha Xmax 125 : 2 785
6 - Honda PCX 125 : 1 953
7 - Kawasaki Z900 : 1 872
8 - BMW R1200 GS : 1 800
9 - Honda CB 500 FA : 1 771
10 - Yamaha MT-09 : 1 641
11 - Honda CRF1000A et D Africa Twin : 1 587
12 - Yamaha MT-09 Tracer : 1 536
13 - Mash QM125GY : 1 411
14 - Honda X-ADV 750 : 1 371
15 - BMW R1200 GSAD : 1 282
16 - Suzuki GSX-S 750 : 1 252
17 - Kawasaki Versys : 1 225
18 - Triumph Street Triple : 1 201
19 - BMW R1200RT : 1 185
20 - Yamaha NMAX 125 : 1 151
A v roce 2O27 všechny tyto stroje ve zdejší inzerci s nájezdem max 30k
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
1 reakcí na tento příspěvek Kolik se prodá motorek v Itálii?
Rozhodil jsem si to podle značek, protože mě to zajímalo. Tak třeba:
BMW stačí udělat jednu motorku R 1200 v pěti variantách, a prodají jich víc než 7000 kusů. Když se přidá R Nine, je to kolem 8500ks boxerů.
Yamaha dělá díru do světa (do Itálie) s 900ccm tříválci - 4121ks, a s 700ccm dvouválci - 3651ks.
Od Hondy jsem čekal víc, ale nemá na to. Kde jsou všechny ty čtyřválce nedávné minulosti? Jediný moderní CBR650F má prodej 500 kusů. Fireblade je cenovkou někde jinde a CB1100 jsou vykopávky.
Bez Ducati si nedovedeme představit mistrovství superbiků, ale lidi to kupují s širokýma řidítkama bez kapot a nebo jako cestovní "enduro".
KTM je taková všehochuť malých a velkých. Výkonné dvoutakty mají v Itálii asi nejvíc prostoru v celé Evropě. Velkých 1290ccm se prodalo skoro 1500 kusů.
Kawasaki s dvouválcem 650 pobila čtyřválcovou Hondu. Celkem je těch 650ccm motorek prodaných 2500ks. K tomu přes 2000 čtyřválců 900/1000ccm.
Suzuki má V-Strom. Suzuki má ještě jeden V-Strom.
Aprilia se neprodává, a pokud to nezachrání těch 4000 skútrů, může si hledat sponzora po vzoru MV.