AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
laďa-prášil píše: milan1963> Enfield vyrobil za 2016 asi 666 motocyklů a 4procenta jsou na expor. 666 tisíc teda. Rozšiřujou a 2019 mají dělat 960 tisíc... Ještěže jsou v Indii... Naštěstí pro jawu.
Já teda jednoválec od Endfilda bych nechtěl, ale novej twin splňuje moje představy. A oni ho vylepšej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sice něco muselo pryč, ale vesměs jsem pustil to, co i tak jsem si neplánoval nechat.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Myslím si, že stejně jednou všichni Jawablázni skončí u japonců nebo indů, nebo prostě cizích strojů. Tedy až na moji maličkost. Já na jinou motorku než Jawu nemám pozadí...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
O ťamanským 350 nemluvě.
Kucí, Jawa je po smrti a žije jen v srdcích těch, co udržují tu zašlou slávu péráků, kejvaček atd.
A kdo chce něco novějšího, má cizinu, ať si koupí co chce.
Jen u kompletní ciziny má šanci na to něco sehnat, zatímco u Jawy to je a bude ještě víc problematické.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K dílům - k 660 je jich dost, k 650 překvapivě taky, i plasty ke Stylce, které byly považovány za nedostupné. Problém je tedy v tom, že je má pouze samotná fabrika v Týnci. Takového V stroma spraví kdejaký kovář v Bulharsku, protože díly sežene. K Jawě 650 / 660 nesežene v zahraničí nic. S tím ale my majitelé prostě musíme počítat.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jenže RE se k tomu postavil čelem, svolávačku sice nedělal, ale nařídil prodejcům vše opravit. Pak využil přechodu na nové emisní normy E4 a Himalájce na několik měsíců úplně přestal vyrábět, aby ty mouchy vychytal. Zatím se neví, jak se mu to opravdu povedlo, první kusy po té odstávce se teprve teď začínají prodávat. A nepředpokládám, že s tím novým líbivým dvouválem to bude lepší.
Rozdíl je v tom, že RE vyrábí desetitisíce motorek a chce se prosadit i na západě. Jawa desítky motorek a Standa Hrnčíř jim navrhl úpravy elektroinstalace, které prý z 80 % přebrali. Ale stejně kvůli těm 20 % bude muset motorka k němu. Přespříští pondělí se jedu do Týnce na Vintage podívat. Podle mě to je nejlepší stroj, co z Jawy kdy vyjel. Líbí se mi, a pokud mi bude sedět (+/-181 cm), půjdu do něj. Pokud ne, počkám si na tuhle Moto Guzzi 850.
Moto Guzzi už jsem měl (Californii 1100 Stone), Jawu taky (350 Chopper) a tohle srovnání má jasného vítěze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Verdom> Vlastní motory už dnes nemá každý. I BMW do své novější 310 montuje motory Kymco. A indické brzdy. Mnohé motorky se leckde už jen skládají, v tomto jde Jawa " s davem ".
K dílům - k 660 je jich dost, k 650 překvapivě taky, i plasty ke Stylce, které byly považovány za nedostupné. Problém je tedy v tom, že je má pouze samotná fabrika v Týnci. Takového V stroma spraví kdejaký kovář v Bulharsku, protože díly sežene. K Jawě 650 / 660 nesežene v zahraničí nic. S tím ale my majitelé prostě musíme počítat.
Ono tam nemontuje motory Kymco, ono se to celé v exotických zemích vyrábí a touto cestou ale jsou malé a levné modely velkých značek už 20 let.... protože oni to defakto vyrábí tam, kde se toho zároveň nejvíc prodá, protože tady se třeba malá cestovní 250 koupit nedá... nahradily je našpalapné třístovky a seškrcené pětistovky přesně pro kategorii A2, k opravitelnosti J650/660 - motory jsou běžné, tam bych problém neviděl, vidlice naukupují i paioli, ráfky jsou italské, takže dokud to nenabouráš... Mno já to vím dobře z Roadstera, plasty by se sice daly dohnat z rozšířenejší 125ccm dvoutaktní verze, ale na motor není nic.. destičky aobložení jsou shodné s běžnými čízami a jawami, vidlice jsou jen mírně upravené, takže to lze poskládat, ale jestlit o nekdy nekde sklepnu, tak budu v prdeli... když sklepnu japonce, objednám si z interenetu všechny díly a za pár dní je mám doma... Ono to není ani tak o původu jako o rozšířenosti, je jedno jestli máš kodovku Peugeota nebo Forda.. pokud je to běžný typ v bežné konfiguraci, není s dostupností dílů nidky problém, protože toho jezdí mraky a tak ty díly někdo potřebuje a poptávka dělá nabídku... pokud máš jednorožce, je to problém.... A J660 jednorožec je.... Z hlediska dlouhodobé udržitelnosti díky bohu složený z nakupovaných skupin dílů, které se teoreticky dají sehnat, protože nejsou sami, kdo je použili....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Vlasťák1973> Jestli vyhraju ve sportce tak ji beru.
Ty brďo tak teď nevím jestli Ti tu výhru přát nebo ne , to by mi seerdéčko puklo,kdyby holka změnila adresu. ,ale výhru Ti přeju to joooo
Strojů je jen si vybrat,mně by stačilo abych tam mohl dát legálně nějakou čtyrtakní 200-300cm a byl bych spokojen,podvozek a vzhled mi vyhovuje,není to žádnej výkřik techniky,ale na moje poklidné brouzdání krajinou dostačující,jen by to chtělo občas ten kopec vyjet pohodlněji a stabilně udržet tempo cca 110-130km/h,na moje ježdění víc netřeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Ty brďo tak teď nevím jestli Ti tu výhru přát nebo ne , to by mi seerdéčko puklo,kdyby holka změnila adresu. ,ale výhru Ti přeju to joooo
Strojů je jen si vybrat,mně by stačilo abych tam mohl dát legálně nějakou čtyrtakní 200-300cm a byl bych spokojen,podvozek a vzhled mi vyhovuje,není to žádnej výkřik techniky,ale na moje poklidné brouzdání krajinou dostačující,jen by to chtělo občas ten kopec vyjet pohodlněji a stabilně udržet tempo cca 110-130km/h,na moje ježdění víc netřeba.
Jo tak na poklidné udržování tempa 110-130km/h je dvoustvka i třístovka málo, pro dvoustovku je absolutní strop nižší a pro třístovku vyšší z těch hodnot... pokud chceš jezdit 130km/h jak se říká s prstem v nose, tak to je spíš na něco kolem 50 koní, aby bylo těch 130 dostatečně hluboko pod rychlostí maximální a zvládalo to v pohodě bez tejrání. JInak tvoej bakelitka je podvozkově dobrá věc, ale ten motor se v rámci dodržení zpřísněných limitů hluku a emisí oproti původní 477 stal línou vší...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: pech.> Zrovna ta Vlasťákova umí upalovat velmi svižně
to záleží od toho co kdo považuje za svižně... 477 chodial 110 a byla živější než následníci s motorem 487-3 dost podstatně hlavně v přechodech a vyšších otáčkách... Kdysi jsem bakelitku chtěl kvůli podvozku který byl lepší a po vyzkoušení dvou kusů a zjištění že je to líné jak veš jsem podstoupil úpravu podvozku na původní 477 abych si zachoval to, že ten 477 motor chodil citelně líp... balekitka byla sice taková tišší, kulturnější, ale prostě to nejede tak jak by mohlo.... emise a hlukové limity zabily motor.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |