AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan: já zase strojař jsem a dělám ve fabrice, kde lítám celej den sem a tam a akorát teď v zimě tam máme relativně normální teplotu kolem 25 st. (a to je ta bouda z plechovej sendvičů montovaná a samý sklo a ve střeše polykarbonátový světlíky, tzn. izolace takřka nula...) jakmile je slušně nad nulou, je tam 30 jak vyšitejch a v létě když je veku 25, máme venitř 35, když je venku 30, máme tam 40... takže vedro jak hovado.....a krátký si na sbe vzít nemůžeš..... Na motorce jezdím od sněhu do sněhu, což je v našich končinách většinou asi tak od března do konce listopadu... letos jsem jezdil do práce ještě celej minulej tejden, ráno už to bejvala chvílema trochu plochá dráha, tak uvidíme dál, teď se válím doma, protože jsem chytil nějakej moribundus co děti přitáhly ze školky a jsem osypanej jak kdybych měl příjici...
Nemako: 10+ to je banánová teplota, jezdím tak do -5, to už trochu zebou, pokud jedu dál než 30km.... když máš kvalitní hadry, tak není problém do těch -5 jezdím v bunde se zimavložkou, v kalhotech s klimmebránou, ale bez vložky a kotníkovejch bufech.... k narozeninám jsem si letos nadělil pinlock, takže nemusím mít pootevřenej blembák a je přesto dobře vidět ven, takže super, akorát ta sranda s tí špéci plexi stojí dohromady dvojku - mnoa le co, komfort je komfort.
PetrL3+ BImbam: Já jsem si garážodílnu udělal ze stodoly, která přímo navazuje na barák, takže když tam jdu, nevylezu ven, jdu celou dobu v teple a suchu vnitřkem, mám tam izolovanej strop, izolovaný vrata, velkej radiátor a umyvadlo. topím tam denně stejně jako v baráku a je tam i v zimě kolem 20 st. a chodím tam v tričku... stejně to mám zařízené s kotelnou, kolnou apod.. všude suchá noha krom kolny a půdy se všude topí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jak píšu, ke strojařině mám daleko jak k cestě na Mars, ale když vidím, že někdo chce a umí, jako Ty, má můj obdiv. ¨
Já, vyučen v potravinářství, to ale vidím taky. I v našem oboru už to není, jako dřív. Bohužel.
pech. píše: petrL3: má... některé krytiny to tak mají i předepsané třeba plastové trapézové lamináty apod.(ale strkaj se tam vložky)... dív se na trapézovej hliník taky dávalo nahoru, onduline a podobné cajky se taky přibíjí do vrchní... logiku to má v tom, že nahoře je jen ta voda co tam naprší, kdežto dole je voda, která tam steče z vlny a ještě ta, co tam steče z vyšších šárů, takže ve spodní části střechy je tam docela slušnej proud, kterej samozřejmě tej gumě dá zabrat....
Jo, to je u u hal a pod., ale tyhle trapézy o kterých se bavíme (garáže z plechů většinou z PL), jsou tak měkký, že by to nebylo bezpečný přitahovat to přímo k jeku v horní vlně. Buď by to netěsnilo, až by se vymačkl důlek do plechu a navíc by se tam držela voda nebo by se to rovnou stáhlo víc, ale zase ďůlek, ve kterém se drží voda. je to zbytečný riziko. Ale možná maabo popužil jiný materiál, než sem uvažoval já a to mi nedšlo, moje chyba.
pech. píše:
PetrL3+ BImbam: Já jsem si garážodílnu udělal ze stodoly, která přímo navazuje na barák, takže když tam jdu, nevylezu ven, jdu celou dobu v teple a suchu vnitřkem, mám tam izolovanej strop, izolovaný vrata, velkej radiátor a umyvadlo. topím tam denně stejně jako v baráku a je tam i v zimě kolem 20 st. a chodím tam v tričku... stejně to mám zařízené s kotelnou, kolnou apod.. všude suchá noha krom kolny a půdy se všude topí.
Tak to je samozřejmě ideální řešení. pokud by byl kluk jednou nadšenec a chtěl to tak mít, rád ho podpořím a vybagrujem to pěkně za barákem a ať to tak má, ale kvůli mě už to dělat nebudu.
Naposledy editováno 12.12.2017 09:23:30
Naposledy editováno 12.12.2017 09:44:00
Dělám si nový výfuk, chci ho mít hezčí než ten bastl, co někdo posvářel ošklivě. Jde mi o přepážky, už je mám připravené na hrubo, až do nicjh udělám díry, můžu je vevařit do trubky. Originál vypadají přepážky nějak takto:
Jednoduchá trubka 100mm, přepážky mají uřízloú úseč a jsou posunuty po 90 stupních. Já bych chtěl výfuk tišší. úseče bych nahradil vždy skupinou děr 14mm (pro 12,5cm2 to vychází na 8 děr/přepážku).
1) musím dodržet na každé přepážce celkový obsah děr, jako je vyústění válce (12,5cm2) ? Nebo mám třeba postupně snižovat po přepážkách? Na vyústění originálu je taky trubka zúžená (něco jako rybiny u kývaček), takže to určitě nemusí mít až do konce 12,5 cm2.
2) Mám zůstat u pootočení přepážek po 90 stupních nebo je lepší měnit to po 180, případně díry střídat jedna přepážka díry po obvodu, další přepážka díry seskupené uprostřed...
Zkrátka co si myslíte, že bude nejtišší na uši, motor má 5,5 koně, nejde o nějaké výkony, jen ho úplně nazabít výfukem.
Díky za názory.
pro představu jak to celé vypadá, kde je vyústění a pod (ten není můj, mě právě už jen chybí vevařit ty přepážky a uzavřít spodek a vršek):
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naháněný nástroje na soustruhu jsou bežná vec, stejně jako soustruhy, který opracují díl z obou stran. protože jinak bys nedosáhnul požadovaný přesnosti a u těch naháněček rychlosti... protože je rozdíl když máš mašinu, která udělá celý díl najednou, podstatně rychleji a přesněji, než když bys to na klasice musel dělat na třech mašinách a na 4 upnutí.... typickej příklad dmychadlovka, komplet na soustruhu, s přrubama, dírama, závitama - dvě minuty na soustruhu, na klasice bys jí dělal půl dne... a nebo ty samý trubíny udělám na čtyřosým frézovacím centru 4 najednou s časem 1,5 minuty na kus.... Nebo na pětiosým udělám na jedno upnutí obal na šnekovou převodovku s časem pod tři minuty.....
Kdyby tohohle nebylo, tak by nové malé auto nestálo200kkč stejně jako před 20 lety, kdy mělo proti tomu dnešnímu sice čtyřválcový motor většího objemu, ale shodný výkon a to dnešní ho těžce válcuje výbavou, bezpečností....
Sice nějaké peníze se musí rozpusti do nákladů na zakouení těch technologií, ale dělat dneska všechno na klasikách, tak ta fábie stojí milion... ony se už ty tvoje 120 montovaly na částečně robotizované lince....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
přepážkama nehejbej jinak než mají bejt, nechodilo by to dobře, dvoutakt je na to hajsavej a tichej strojek z toho neuděláš...
hele ho: http://dum.extra-in...uk-pf-62-349739.html a máš to hotový
Naposledy editováno 12.12.2017 12:19:35
A to ten bastl co tam byl měl vnitřek ještě úplně jinak řešenej a taky to chodí dobře.
Naposledy editováno 12.12.2017 12:50:56
Ted' je to tak, že nějaký výrobce všechny suroviny předem smíchá, napytluje po 20 až 50 kilech a masnám prodává. Tak se to přidává do díla. V podstatě ani nevíš, co do něj dáváš. Navíc je v tom fůra konzervantů ( rozumněj éček ) , které jsme tam dřív sami nedávali, resp. dávali, ale věděli jsme kolik. A maso nakupujeme ve Španělsku, protože je levnější, než naše, když jatka jsme kvůli předpisům EU museli zavřít. Zdravý rozum zůstává stát...a to tohle píšu v kostce, je to složitější. Potom se mi nikdo nemůže divit, že už uzeniny dávno nejím a maso jen málo...to je ten pokrok ? Strojařina nikoho na zdraví neohrožuje, ale jídlo ??
V potravinářství se pohybuju od roku 1978, tak vím, o čem píšu.
Naposledy editováno 12.12.2017 12:40:49
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V té strojařině je to o tom, že stejnou věc vyrobíš rychleji, přesněji a s menšími nároky na lidi, protože ti i v kusovce bude líp vycházet CNC pro přesnější výrobu a opakovatelnost, já jsem v kusovce začínal a dělal jsem i 1ks, kvůli přesnosti, která nešla na klasice dosáhnout, jednou operací a tady jo, nebo kvůli tvarovejm konturám, na který by se pro klasiku musely dělat přípravky (planetová kola, kulové plochy, bajonety, dělení) v malosériovce, ti stačí 1 řemeslník na 5 mašin a k tomu 4 opice, v seriovce ti stačí 1 řemeslník na 20 mašin, pokud bude mít k ruce nějakého kluka na běžné korekce tak i na 30 mašin... kdybys měl dělat na klasice, tak ti na každou mašinu připadnou 2-3, ke každý budeš potřebovat řemeslníka, takhle máš řemelsníky 1-2 pro halu, kde jsou desítky mašin a jedna opice naloži v pohodě 2-3, takže máš čtvrtinovou potřebu lidí a v 90% i minimální nároky na jejich kvalifikaci, která spočívá jen v pozornosti, pečlivosti a ochotě pracovat, nemusí být řemeslníci...
takže nákladově jsme na čtyřnásobku jen u lidí, i kdyby tiklasici udělali ty věci stejně rychle, což neudělají a už jsme v hausnumerech, co nikdo nezaplatí...
Na klasice dělat umím, ale jinde než v zakázkovej/kusovej výrobě nemá smysl a i tam lze výhodně využívat CNC, na slučování operací z důvodu dosahované přesnosti a tím času a ceny.
Ohledne dopadu na zdraví - strojařiona na zdraví ohrožuje... ty jis nikdy neslyšel o poškozených plicích z prachu pracovníků sléváren, nebo ekzémů z aerosolu procesních kapalin, spotřeba ropných produktů apod? Strojařina je zdravotně dost zátěž jak pro lidi, tak pro přírodu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
jenom vyvrtání dírek netlumí tak dobře.
Edit:
ta první přepážka je tam nakreslená spíš pro ilustraci - trubičky dávám otočený o 90° vůči následujícím a nenavazuju s nima na hlavní svod.
podle průřezu použitejch trubiček jich dávám tolik, aby se to +/- vyrovnalo vstupnímu svodu. Jejich různý průměry pomáhají tlumit různý frekvence a nutnost změn směru zas rozbíjí rázový vlny.
netvrdím, že je to nej, ale osvědčilo se to v praxi
Naposledy editováno 12.12.2017 13:45:53
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 12.12.2017 13:42:39
callowsick píše: Petr: nejlíp se mi osvědčilo udělat přepážky s vevařenejma trubičkama s přesahem na obě strany. Dávám je tak, aby se překrývaly a plyny se tak musely vracet (zkusím to asi radši namalovat :)) a hlavně používám v každý přepážce jinej průměr trubiček. Bastlil jsem tak už asi 5 výfuků a fungovalo to dobře, včetně traktůrku s motorem J250.
jenom vyvrtání dírek netlumí tak dobře.
Edit:
ta první přepážka je tam nakreslená spíš pro ilustraci - trubičky dávám otočený o 90° vůči následujícím a nenavazuju s nima na hlavní svod.
podle průřezu použitejch trubiček jich dávám tolik, aby se to +/- vyrovnalo vstupnímu svodu. Jejich různý průměry pomáhají tlumit různý frekvence a nutnost změn směru zas rozbíjí rázový vlny.
netvrdím, že je to nej, ale osvědčilo se to v praxi
Díky, tím směrem asi půjdu
Já tam právěže nechci dávat jakoukoliv rouru a ni to extrémně zneprůchodnit. proto se tui na to ptám, jestli tomu někdo víc rozumí.
Myslíš, že to spočítali ve fabrice? Ony PF mají vrozenou vadu například ve špatné poloze magneta na hřídeli, o nějaké snad 3 stupně, což taky bylo předmětem mnohých úprav, aby to startovalo v zimně, lidi si na to dávali baterky, přelisovávali si magneta, zkoušeli je posílit... Nespoléhal bych na nějaké složité konstruování. Proto je ten originál tak primitivní a hlučný.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
magnety jsou jen některé póly, některé jsou záměrně hluché, prošlehávaly se cívky... Jako pro nějakýho zahradníka s malým prstorem to má využití, ale jinak je to sráč non plus ultra
pech. píše: to magneto je u PF pěkne na kundu, tam nahonit správnej (pro tento motor to je dost velkej) předstih a aby se to velzelo aspoň zhruba do předstihu magnetického (aby to nejenom chytalo, ale aby to pak zase ve vysokých nezakopávalo) je mimo, takže se taky propilovávaly drážky aby to nemělo postih....
magnety jsou jen některé póly, některé jsou záměrně hluché, prošlehávaly se cívky... Jako pro nějakýho zahradníka s malým prstorem to má využití, ale jinak je to sráč non plus ultra
Tak já to beru jako jawy. Baví mě ta renovace, cesta je cíl. Je to retro jaxviňa. Jestli na to kdysi dědci nadávali je mi buřt. Dnes je to pro srandu.
Kdybys měl srovnat PF a octavii 1, co je horší?
Naposledy editováno 12.12.2017 20:49:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Strojařinu tedˇ dělají zedníci ,číšníci vlastně vemou každého kdo jde zrovna kolem a umí dostatečně rychle házet lopatou. Kde jsou cechy jako v německu rakousku ?
Jak může být český strojař na řemeslo hrdý když z nás němci dělají hrubovnu setinky líznou doma a výrobek prodají jako made in Germany. Nejlíp odejít a už se neohlížet!
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Lidi jsou problém, ti nejsou nikde....
Naposledy editováno 12.12.2017 22:01:40
Lidí je dost jinak by přidali na platech.
Naposledy editováno 12.12.2017 22:06:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |