1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
Milan: deda ji mel na bezny jezdeni, pak si koupil novou s110 deluxe a to byl takovej srac, ze ke konci zivota s tim ani nechtel jezdit. Stryc mu daroval golfa 1 a deda zacal zase cestovat jak o zivot. Tu 110 jsem chvili mel i ja, pak jsme meli oktavku kombi(tu prvni) nekolik spartaku, 2104 ladu a 120gls. Vsechno byly srace, jak vlastnostma tak servisem. A zanedbavani servisu - servis podle prirucky byl skoro jak dneska na ostrejch mx masinach :) kolibka a promazavani vsech cepu atd - tohle uz si dneska nikdo nepamatuje, vetsina z nas byli smradi co si jen pamatuji jak je tatik ve skodarne vyvezl, ty dalsi hodiny na svazarmu uz ne... Ty auta obvykle nedaly vic jak 200tis. Stejnymu ridici moderni auto najede daleko pres 300 jen s tim ze se po 20ti (ale casto i po 30ti) tis jen vymeni olej...
Golf z 78myho byl uplne jina liga, mel jsem taky dva. A to se ke me dostaly, kdyz uz je v nemecku hodily do srotu...odjezdeny se stovkama tisic km.
Fabie htp a 60tis - je zaprve ten nejlevnejsi srac co jde koupit a taky casto kusy s timhle najezdem a znicenym motorem pouzival "odbornik" kterej by tu 120cu za tech 60tis znicil taky. Podtaceni, parkovani na kvalt atd. To ze se tihle "odbornici" kumuluji u stroju jako HTP je fakt, technik si takovou paradu koupit nemuze...
Naposledy editováno 12.12.2017 21:05:36
Mám Škodu 120. Najeto dost přes 200 tisíc, rozvody původní. Motor jede a jede. Spolehlivost sama. Kolegova Fabia HTP 60 tisíc km. A na GO. Rozvody KO. Tak nevím...
Nevím kde žiješ ty, ale tam kde já,tak nám tady narostl provoz od éry těchto kár natolik,že pokud by dnes jezdily jen tyto jednoduché a spolehlivé stroje=chrliče emisí,ropných produktů a dalších lahůdek, tak Pekingu by jsme záviděli čerstvej vzduch a zdravé obyvatelstvo.Osobně obdivuji dnešní konstruktéry za to, že dokáží přes všechny protichůdné požadavky udržet životnost,spotřebu na nějaké rentabilní hladině.Tzn tech 60tis jako tato fabie najel muj motor na jeden olej :) ja myslim, ze to je spis ukazka toho, ze se ve spalovacich motorech vyvoj dostal docela daleko...
1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
assassin píše: ...parkovani na kvalt atd....
Pokud se nejedná o nějaký prudký kopec, tak čistě technicky - toto vadí čemu přesně, jestli se můžu jako laik zeptat?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
nemako píše: i auta,který byly legendama a měli jsme je vystřižený z časopisů by dneska reálně nikdo provozovat denně moc nechtěl. škodovku už vůbec ne. mnoho takovejch aut jsem řídil a je to super. na chvíli
K tomu tě dovedou stejný důvody jako když jsem čízu na pozici všednědenního povozu prodal a koupil japonce...protože prostě funguje a je vev šech směrech výrazně lepší....
Ke š742 - měl jsem jí, sloužila mi hodně dlouho, ale musel jsem se starat, kdo se nestaral, ten se nesvezl.... Už Favorit je proti tomu takřka bezúdržbové auto... protože nemá žádná mazací místa na podvozku, nepotřebuje dotahovat svisláky, odvzdušňovat chlazení/topení, dotahovat svorky, seřizovat karburátor, čistit arozcvičovat pístky v brzdách.... je to prostě uživatelsky příjemnější a mechanicky řádově trvanlivější auto, ve všech směrech... jediná věc co lze považovat u š742 za lepší, je komfort odpružení, protože favorit víc drncá....
1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
2 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
vybouřená_mrkev píše: pech.> Třeba zamrzání lanovodů nebo nedostatečné dotažení ruční brzdy při parkování v kopci.
Porad je snazsi opravit tohle, nez potkanej motor. Rohatka jak pise pech je pravdepodobnejsi, ja vim, ze za to muze napinak, ale detaily jsem nezkoumal - tohle co pise ma logiku.
Naposledy editováno 12.12.2017 23:09:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
pech. píše: assasin: pružině je to jedno, ale strhne se rohatka.... protože ta rohatka je dělaná na to, aby ten retízek držela napnutý proti vůli, nikoli aby na ní ležela přes ten řetízek váha celého auta....
Čistě teoreticky - tohle ale hrozí pouze v případě, že budu stát při zařazené jedničce předkem do kopce (nebo při zařazené zpátečce předkem z kopce).vybouřená_mrkev píše: Čistě teoreticky - tohle ale hrozí pouze v případě, že budu stát při zařazené jedničce předkem do kopce (nebo při zařazené zpátečce předkem z kopce).
Jj teoreticky jo, ale detaily neznam, tak jsem "alibisticky" napsal, ze za urcitych okolnosti :)
3 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku
zatahuju ručku vždy a po statisíce kilometrů naježdených rozličnými wergly včetně velmi starých, svých i cizích a nezamrzlo to nikdy mně ani nikomu koho znám..
Mrkev: Jednoduše - zatahuj ručku, pokud máš neoblomnou obsesi tam strčit nějaký kvalt udělej to až potom co jsi ji zatáhl... pokud máš pro změnu obsesi že něco selže a auto ujede, tak jednak v prudkém kopci ho ten stoplý motor stejně neudrží- to jsem viděl, kdy mne přes kvalt v ještě celkem mírném svahu zaparkovaná a následně se přesto rozjetá oktávka dohopsala kvalt nekvalt asi tak metr za můj povoz kde se opřela o ten barák vedle kterého jsem stál.... pokud máš tedy obsesi že se to rozjede, kvalt tomu někdy stejně nezabrání, tak to buď stoč k obrubníku, protože když to poskočí, tak se to během toho půl metru co to k tomu obrubníku musí ujet než se to o něj opře nerozdovádí tak aby se to nezastavilo, nebo si kup zakládací klín... A vůbec nikdy tam nestrkej protikvalt.. to jsi mohl dělat tak u werku s OHV rozvodem, kde byl pohon vačky buď ozubenými koly, nebo krátkým řetězem bez napínáku, bez dvouhmoty, bez dalších věcí, které umožňují to, co dřívější auta neumožňovala...
Assasin: ty brzdiče vzadu umírají z jiných důvodů než používání ruční brzdy, většinou je to kontrukční chyba nebo nedokolanost utěsnění pístnic a bajonetu, když umře těsnění... většinou se dá poměrně levně zrepasovat, pokud se to podchytí všas, než stihnou uvnitř vyreznout...
1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
pech. píše: Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly... jediní, kteří měli kdy problé s lanovody byli ti, kteří ruční brzdu zásadně nepoužívají aby se jim náhodou neopotřebila, nezamrzla, nezasekla, pak někomu půjčí werk a onose to fakt sekne, protože je to zatuhlé tím nepoužíváním, ničím jiným...
Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku
zatahuju ručku vždy a po statisíce kilometrů naježdených rozličnými wergly včetně velmi starých, svých i cizích a nezamrzlo to nikdy mně ani nikomu koho znám..
Mrkev: Jednoduše - zatahuj ručku, pokud máš neoblomnou obsesi tam strčit nějaký kvalt udělej to až potom co jsi ji zatáhl... pokud máš pro změnu obsesi že něco selže a auto ujede, tak jednak v prudkém kopci ho ten stoplý motor stejně neudrží- to jsem viděl, kdy mne přes kvalt v ještě celkem mírném svahu zaparkovaná a následně se přesto rozjetá oktávka dohopsala kvalt nekvalt asi tak metr za můj povoz kde se opřela o ten barák vedle kterého jsem stál.... pokud máš tedy obsesi že se to rozjede, kvalt tomu někdy stejně nezabrání, tak to buď stoč k obrubníku, protože když to poskočí, tak se to během toho půl metru co to k tomu obrubníku musí ujet než se to o něj opře nerozdovádí tak aby se to nezastavilo, nebo si kup zakládací klín... A vůbec nikdy tam nestrkej protikvalt.. to jsi mohl dělat tak u werku s OHV rozvodem, kde byl pohon vačky buď ozubenými koly, nebo krátkým řetězem bez napínáku, bez dvouhmoty, bez dalších věcí, které umožňují to, co dřívější auta neumožňovala...
Assasin: ty brzdiče vzadu umírají z jiných důvodů než používání ruční brzdy, většinou je to kontrukční chyba nebo nedokolanost utěsnění pístnic a bajonetu, když umře těsnění... většinou se dá poměrně levně zrepasovat, pokud se to podchytí všas, než stihnou uvnitř vyreznout...
Tesneni ok, vyrezly taky nebyly, na miste vse fungovalo ok, pri jizde si samovolne pribrzdovaly... Vule ve sroubu. Co to zpusobilo nevim, mechanik tvrdil, ze rozjizdeni bez odbrzdeni kdyz necham odbrzdeni na automatice - me se to nezda, ale k temhle datum a hlavne v tehle automobilce nemam pristup.
Brzdy mi na zigulu zamrzly (pouzivala se tam docela dost) a na 110ce mi zamrzl i plyn
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
vilemx píše: Přijde mi nefér porovnávat kvalitu (poruchovost) současné produkce s tou minulou a jako měřítko vzít stodvácu nebo Jawu. Když se vezme třeba ten jedničkový Golf a v motorkách například nějaké CB-čko, tak s tím nárokem na servis a údržbu si minulost nevede zrovna špatně.
Mel jsem dva jednickove golfy, z toho jedno gti. Mam bmw z devadesatejch ... A jezdim autem z 2009 a urcite bych nemenil za to stary - to stary auto zadnou kvalitu ani spolehlivost navic nemelo, nevyhod spoustu - kdybych na to mel, koupil bych si fungl novyho nastupce auta co mam ted...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu
pech. píše: Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly...
Tomuto argumentu úplně nerozumím. Ruční brzda nám i přes občasné používání pravidelně zamrzá na všech našich autech zejména v období, kdy po oblevě následuje mráz. Neznám žádný dlouhodobější způsob, jak zabránit rozsoleným sračkám dostat se do bowdenu a při poklesu teploty tam přes noc následně zamrznout.pech. píše: Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku
Napínák je vždy na té straně řetězu, která není v přímém tahu. Což ty jako odborník předpokládám víš. Pokud to tedy "za řetízek tahá odspodu", může být napínák zatěžován násobně více než při opačném směru. Z toho se dá vyvodit rozdíl mezi velikostí zatížení napínáku při otáčení kliky správným nebo opačným směrem.Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou jedničkou, bude mít gravitace snahu otáčet klikou proti směru, tím taky tahat za rozvodový řetěz opačně a protože napínák bude mezi klikou a vačkami pod řetězem v tahu, bude napínák zatěžovaný mnohem víc, než normálně. Ano, na toto není dimenzovaný a může se stát, že bude po něm.
Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou zpátečkou, pak se zatížení napínáku nijak neliší od běžného zatížení, které nastane po nastartování motoru, protože v tahu mezi klikou a vačkami je řetěz na druhé straně soukolí, než je napínák.
pech. píše: Mrkev: pokud máš neoblomnou obsesi
Ano, mám neoblomnou obsesi se dozvědět, jak to, že napínák trpí při parkování s kvaltem mnohem víc než při nastartovaném motoru a jaký je rozdíl v silách, přenášených rozvoďákem na napínák při parkování a při běhu motoru. Ale zatím jsem se dozvěděl velké, hnědé nic.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | FJRPEPA | 4 | 8.7.2024 v 06:09 FJRPEPA |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |
Pionýr nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr | DachlAdam | 15 | 3.7.2024 v 08:40 Drakl |
Jawa 05 a 20 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05 | Dony69 | 13 | 13.6.2024 v 11:04 HonzaH08 |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |