AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
U mě je základ to večerní žraní. Nesmim žrát večer normální jídlo. Pivko si dávám, to samo o sobě nevadí.
Tak jez víc večer
Naposledy editováno 15.12.2017 21:18:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 16.12.2017 03:31:19
Studentská pečeť mi taky chutná :) ale moc si jí nedávám..... Kafe ani pivo skoro nepiju, ale ráno ve 4 když vstávám tak chuť do jídla nemám, pak ale musím vydržet až do oběda v závodce, to se naperu a pak zase až do večera, to se naperu znova a lehnu... to je ranní směna... odpolední vstanu, dám si obědosnídani, pak někdy v 5-6 večeři, zpravidla teplou v závodce, domů přijdu nedřív o půlnoci, naperu se a lehnu.... noční... přijdu ráno kolem 8 naperu se, lehnu, vstanu, dám si oběd, před odchodem ještě večeři, v práci taky něco polknu.... a tak futr dokola....
Ale jsou lidi různí, jsou tlustí lidi co nežerou i hubení co sežerou všechno co potkají... toje kus od kusu...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No zanechám gastronomie jdu montit závěsný program do garáže. Pod stromek už nic nepotřebuju jen tak měsíc dva času na třídění vercajku a stěhování syslátů z boudy do garáže.
Kdyby sem někdo pro inspiraci hodil jak to má v dílně nad ponkem tak budu rád.
Naposledy editováno 16.12.2017 13:31:00
Pro naše 4 kozy jsem postavil nové chlévy, ale dnes si říkám, že jsem jim měl přenechat chlév a postavit si novou dílnu.
Vchod , je to do kopce, foto zkresluje.
Neustále opadávající omítku ( cca co 5 let otloukám a ohazuju znovu) jsem vyřešil policí z černé kuchyně a cedulís mototématem
Dneska jsem pověsil v garáži dřevotřískové desky na to závěsný program z lidlu a magnetické lišty. Po nastěhování ponků se bude dát konečně kutit.
Starý betelný nábytek je do dílny super věc a dílenský vozík k nezaplacení podle toho jak moc to člověka baví se v tom vrtat.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Třeba časem... soused mě viděl a říká "ty už nevíš coby, viď...", přitom sám má něco takového, jsk si dal fotku.
Ještě poznámka ke PF- startování bývá slabé místo. Mně chytá studená na druhé zatahnutí. Teplá chytá na 1 zatahnutí tak, že stačí natočit 30 cm řemenu.
na dvoře momentálně parkuje toto což jsou Tátovo stroje,které mu občas zabavím,když potřebuju,v létě vozím třeba vodu v cisterně 2500cm prckům do bazenu,pěkně pramenitou z potoka.
a toto
fota jsou ilustrační.
Naposledy editováno 16.12.2017 21:23:05
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Byl jsem tam dvakrát a raději jedu o 15km dál, než se s těma vemenama bavit.
Je tržní hospodářství, tak jezdi jinam a třebas se jim do příště rozsvítí,
že když nemaj lidi nebudou mít ani kšeft. ;)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V dubnu bych měl jít na TK se Š 120. Docela se bojím, jako jsem se nikdy nebál. Má rok staré brzdy, ale zase brzdí špatně. Když jsem chtěl měnit kola, propadl se mi práh u díry na zvedák - práh 2 roky starý včetně výztuh. Po přetěsnění převodovky v servisu z ní teče olej víc, než předtím.. Z motoru teče taky , víc a víc a ani Škoda servis si neporadil...geometrii jsem nechával dělat před 15 lety, ted' spojovačky určitě zarezly. To bude něco...
Popular minule málem neprošel kvůli emisím. Má horší karburátor. Nic jsem s tím nedělal, jiný nemám. Zajímalo by mně, podle čeho u něj budou měřit geometrii. TK platí do června.
Znáte nějakou normální STK ?
Poptej se po okolí. U nás v okolí je 6 STK, ale jen dvoje je v poho a s rozumnýma chlapama. Bohužel, chce to ráno tak 30min před začátkem prac. doby, jinak dlouho čekáš. Tamty čtyři už mají dnes takřka volno pořád, ale jedeš tam několikrát a tím pádem to stojí i víc a trvá dýl.
Ohledně geometrie: ví snadno jaká má být, ví to ze stejného datového souboru jakoo ti, kteří jí seřizují... v databázi si najdou typ auta, rok, motorizaci a případně i konkrétní rozměr kol (třeba š120 má jiné hodnoty po13" a 14" kola), některá auta se seřizují na sbíhavost, jiná na rozbíhavost, odklony apod... podle toho to zkontrolují.... jetli budou mít údaje na populara nevím, tam možná jen zkontrolují jestli nemá nějakou brutálně špatnou sbíhavost, nevím jak moc zpátky ta data budou mít, na š 100/1000/110/1100 určitě, na spartaky kdo ví, populár je ještě výrazně starší...
Ohledně prahu š120 - byl udělanej blbě, já zvedal za původní prahy auto do poslední chvíle a to bylo shnilé všude možně dost tragicky... krom prahů, ty byly kupodivu OK... Ohledně brzd š120 - dost jim vadí, že se s tím skoro nejezdí a že se s tím skoro nebrzdí... mám bohaté zkušenosti... vyndej desky, strč tam nějakou páku z pasoviny tak 8-10mm silnou, našlap to až se to opře, zvedni prachovky, očistui písty lapovákem, trochu pomázni, vrať prachovky, pákama zatlač písty až nadoraz, a znova a znova a znova až se rozcvičí, pak to bude brzdit dobře, ale aby sis to dobré brzdění uchoval, je třeba s tíma utem skutečně brzdit... tzn, občas to orzdováděj aspoň na kilo, a natvrdo to probrzdi maximálním účinkem až těsně před zablokování kol do zastavení a párkrát opakuj, brzdy se pak rozchodí a setře se povlak z desek. š120 s brzdami v pořádku nemá problém zablokovat všechna kola při plném brždění i bez posilovače. Problémy s brzdami mají zpravidla vždycky právě takoví ti kochači jako jsi ty, co s tím autem jezdí jako s vlakem, všas uberou a skoro nebrzdí, ono to pak zatuhne... Závodníci problémy s brzdami nemají zase prakticky nikdy.... typický příklad , bratranez závodník, brzdy během pár desítek tisíc kilometrů sjede, na stk nikdy problém, protože jezdí jak Niki Lauda, jeho otec, strýc, nádražák, za pár desítek tisíc km ty brzdy vyhazuje taky, protože nebrzdí a všechno zrezne a zatuhne a vyhodí ho za to z stk.. výsledné náklady na údržbu brzd jsou stejné..... Další příklad moje paní.... taky jezdí jak s vlakem, nebrzdí a já z auta vyghazoval rozměrově neojeté, ale hloubkově vyrezlé kotouče a jimi dojebané desky, protože to prostě nebrzdilo... od doby co máme jedno auto a já ho občas na brzdách vytrénuju, je klid.... Že z agregátu teče olej nikdy 100% nevyřešíš, je to česká věc, ale je zajímá jestli skutečně teče, nebo jenom rosí... motor jsem nikdy nemyl, vždycky jsem prošel, ale pár přetěsňovací zásahlů jsem taky dělal (vana, víka, gufero kliky) když to začlo skutečně téct... K řízení... spojovačku jsem během 150kkm, dělal jedinkrát, u š120 zatuhávají svisláky a pomocná páka řízení.. pokud je všechno v pořádku, musí u š120 s prázdným kufrem jít přetošit při jízdě na 1 a volnoběh z rejdu do rejdu bez námahy jenom dlaní ruky... když to nejde, je něco špatně... zpravidla zatuhlá pomocná páka řízení na čepu (pravá strana nápravnice) nebo svisláky.. převodka je většinou nevinná.... app. kdy jsi tyhle 4 věci naposled mazal? mají se mazat po půl roce, aby byl klid, mazacím lisem až dokud to nevyleze viditelně ven...
Naposledy editováno 18.12.2017 12:31:29
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S nostalgií vzpomínám. Ta mazací pumpa ještě bude někde v garáži..
Naposledy editováno 18.12.2017 12:36:04
Občas potkám pana majitele. Pořád bulí, co stojí ta nová nařízení stojí realizovat a kolik v tom má peněz.
Tak jen tak prohodím, že by to těm pakům chtělo domluvit,
bo jinak budou prémie co Halík?
No ku*va nižší.
Neříkám nechat procházet nebezpečný hajtry, ty musí ze silnice,
ale nechat se buzerovat kvůli věcem provoz či bezpečnost neohrožujícím mi přijde ujetý.
Stejně tak je ujetý si sednout a koukat kolem sebe půl hodiny,
aby splnil časový limit daný těma dutohlavama ve vládě. To je proti logice.
Že to brzdí, svítí, troubí, jede rovně, nic z toho nechčije atd,
to je schopen zjistit a poslat pako co s tím přijelo domů do čtvrt hodiny, spíš dřív.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K času na TK : u nás neobjednávají, prostě to jde, jak kdo přijede, jezdím tam ráno na osmou a na řadě bývám pravidelně kolem jedné po poledni. Motorky ale berou přednostně .
Proje*at den dovolený kvůli STK, která stejnak nic nevyřeší, jelikoš cikáni s paštikama o život tady jezděj bez STK jako by se nechumelilo
a když je policajt chytí (většinou i bez papírů a nalitý) tak jen lomí rukama, bo nic nemají a je jim všechno jedno.
A nám to je asi taky jedno, bo by se jinak muselo něco dít, ale český ovčan snese všechno.
Edit: Jinak jde to i tak, že jeden jde na STK, zaplatí za víc vozidel najednou a ta vozidla za ním přijedou až když je na řadě po zavolání. Takže to vypadá, že přijeli a jdou hned na řadu, ale ono to tak není. Dělaj to hlavně kluci s víc autama, co mají autoservis, že čeká jen jeden a dělají STK pro víc lidí najednou. Chytit je před sebe není nic moc.
Naposledy editováno 18.12.2017 13:57:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Mazat se snad musí všechna auta ??
Od té doby, co nemám š120 nic nemažu. Až něco odejde, tak se namaže až ta nová součástka při výměně (Ať už ložiska v kolech, kardanky, řízení...).
Mimo motoru samozřejmě.
Vazelina do víčka vodní pumpy - to už se dnes nedělá
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 18.12.2017 23:06:37
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |