Naposledy editováno 08.01.2018 17:33:47
Co se tyce vizkozit, tak velky pozor neni 10w jako 10w https://transmoto.c...e-oil-weights-table/
2 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Naposledy editováno 01.01.2018 13:52:59
1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
assassin píše: Me se tomu moc nechce věřit...
no ja bych se tomu zas tolik nedivil, namichat do nejaky ty svoji finalni podoby to asi problem neni, jasny, ale minimlne zaklady pro ty oleje (a nejen tlumicovy) a ruzna ta aditiva budou v mnoha pripadechs velkou pravdepodobnosti od jednoho vetsiho zdroje/vyrobce polotovaru ..a i kdyz netusim jak to maji u ohlinsu, predpokladam ze vlastni rafinerii nemaji a je pro ne z hlediska kvality urcite lepsi nechat ty "vlastni oleje" namichat od nekoho dalsiho a jen kontrolovat pozadovany parametry
na kolik je lepší nejsem schopný objektivně posoudit.
zkoušel jsem motorex,oehlins,original(asi WP) a příjde mi to +- stejné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Uni33 píše: Bandit má taky předepsaný SS - 8 a tomu odpovídá Yacco 10w nebo Motorex 7.5W
Když se ale podívám do tý tabulky transmoto, tak Motorex 7.5W nemá stejnou specifikaci jako SS-8.
Koukni se přímo na technické listy na stránkách Motorexu, přímo jsem koukal na stránky výrobců, a na technické listy, Motorex 7.5W se malinko liší než SS-8 ale nepatrně, a nejpřesnější vychází Yacco 10w, a nebo si ho namíchat z 7.5W a 5w od Motorexu a máš přesnou specifikaci, když se bavíme o jednotce cst 40°C
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
MaraVFR píše: Mike70> Jeste se mrkni na Silkolene, ty nejsou spatny. Ale uprime, vidle ti pri idealnim stavu vydrzi min 20K km do dalsiho servisniho intervalu. Ma tedy smysl usetrit cca 300,- a zpokojit se s necim horsim?
Podle toho jak jsem koukal, tak Silkolene PRO RSF 7,5 WT mi vychází nejblíž originálu. Bohužel mně jedna litrovka stačit nebude, do každý vidle se dává asi 545 ml.
PS: Teď jsem zjistil, že je to pro závodní moto a prej rychle degraduje, takže nakonec beru MOTUL FORK OIL Expert 10W, kterej je podle týhle tabulky a výpočtovýho vzorce nejblíž originálu...
Naposledy editováno 02.01.2018 12:20:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
MaraVFR píše: Mike70> Jeste se mrkni na Silkolene, ty nejsou spatny. Ale uprime, vidle ti pri idealnim stavu vydrzi min 20K km do dalsiho servisniho intervalu. Ma tedy smysl usetrit cca 300,- a zpokojit se s necim horsim?
A není lepší ho častěji měnit, i za cenu, že tam nebude to úplně top?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Krejza píše: A není lepší ho častěji měnit, i za cenu, že tam nebude to úplně top?
A koho by bavilo každý dva až tři roky vyndavat vidlice a rozebírat to?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Mike70 píše: A koho by bavilo každý dva až tři roky vyndavat vidlice a rozebírat to?
U cestovní co dva roky, závodní jednou dvakrát ročně. Jenom vyměnit olej není zase kdovíjak strašná práce. Spíš je to jen strašák.
Nejkvalitnější olej stejně po určité době/nájezdu změní vlastnosti. Otázkou tedy je, má smysl nechávat ho tam dlouho?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Krejza píše: U cestovní co dva roky, závodní jednou dvakrát ročně. Jenom vyměnit olej není zase kdovíjak strašná práce. Spíš je to jen strašák.
Nejkvalitnější olej stejně po určité době/nájezdu změní vlastnosti. Otázkou tedy je, má smysl nechávat ho tam dlouho?
No třeba moje vidle nejdou vypustit spodem, takze je musim vyndat, a to znamená sundat třmeny, kolo, řídítka... A pak je rozdělat a zase složit vše zpět. Je to práce na dva dny, proto bych měl radši olej na deset let. Ten co tam byl vypadal po 50 tisících docela dobře , žádná kaše jen mírně zakalení.
PS: Teda ani mi tak nevadí ten čas tím strávenej, ale mám v háji kolena a už mě to zmáhá
Naposledy editováno 02.01.2018 16:59:37
1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Naposledy editováno 02.01.2018 17:02:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Mike70 píše: No třeba moje vidle nejdou vypustit spodem, takze je musim vyndat, a to znamená sundat třmeny, kolo, řídítka... A pak je rozdělat a zase složit vše zpět. Je to práce na dva dny, proto bych měl radši olej na deset let. Ten co tam byl vypadal po 50 tisících docela dobře , žádná kaše jen mírně zakalení.
PS: Teda ani mi tak nevadí ten čas tím strávenej, ale mám v háji kolena a už mě to zmáhá
Práce je tak na dvě hodiny, ne dny
Když děláš často, kolikrát stačí jen vylít starý, nechat vykapat, co jde a zase složit. Nemusí mít vypouštění spodem.
Hlavní problém mít tam olej dlouho je jeho ztráta udržet si rozumné vlastnosti. Čím starší, tím hustější studený a tím řidší teplý.
assassin píše: Nekde tu bylo vlakno kde nekdo psal, ze si nechal delat rozbor a ze ohlins a motorex je to same, ze si to jeden z nich (asi ohlins) jen přebaluje. Me se tomu moc nechce věřit, ale argument pro to zadny nemam. Jeden známy kdysi oleje porovnával z hlediska tření - měřil tzv "odtrh" u vidlice, pri jak velke sile se začne pohybovat - a nejmenší byl u ohlins oleje, pak motorex. U horských kol je tohle nejdůležitější parametr, u motorek muzou byt podstatnější jine. Kazdopadne ohlins olej dobre "maže" - jestli ma smysl dat za nej ty penize, těžko rict
Možná tak u motocrosoveho olej, ale olej na silniční tlumiče má jinou vyskozitu než standartní oleje. Je mimo řadu klasických 5w 10w 15w
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Krejza píše: Práce je tak na dvě hodiny, ne dny
Když děláš často, kolikrát stačí jen vylít starý, nechat vykapat, co jde a zase složit. Nemusí mít vypouštění spodem.
Hlavní problém mít tam olej dlouho je jeho ztráta udržet si rozumné vlastnosti. Čím starší, tím hustější studený a tím řidší teplý.
Dvě hodiny jo? Tak to ani náhodou... To počítáš ale jen výměnu oleje u tlumičů co už máš venku z motorky.
Mike70 píše: Dvě hodiny jo? Tak to ani náhodou... To počítáš ale jen výměnu oleje u tlumičů co už máš venku z motorky.
No sundat kolo, brzdice, povolit ty nesmysly nahore a vytahnout trubky - zrucnej mechanik co tu motorku zná to myslim v radu hodin da. Jsou tady experti co do druhyho dne prehodi motor z jedny moto do druhy - treba Yoshboy :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Ale bylo by zajímavé znát normohodiny značkových servisů. U některých úkonů mi hlava nebere, jak se to dá za předepsaný čas stihnout, ale fakt to jde (zkušenost s autem).
1100Virago píše: Mike70: Když máš dobrý zvedák, elektrický vercajk a praxi, tak to za dvě hodiny fakt stihneš. Já už to zvládám za hodinu, ale rozebírám vidlici přímo v motorce, bez demontáže ramen ven.
Ale bylo by zajímavé znát normohodiny značkových servisů. U některých úkonů mi hlava nebere, jak se to dá za předepsaný čas stihnout, ale fakt to jde (zkušenost s autem).
1 reakcí na tento příspěvek Tlumičový olej Ohlins? A jakej olej je červenej?
Mike70 píše: Dvě hodiny jo? Tak to ani náhodou... To počítáš ale jen výměnu oleje u tlumičů co už máš venku z motorky.
Co je tak těžkého a časově náročného na tom, že sundám brzdiče, kolo, blatník a vyndám nohy vidlice?
Centrál u některých motorek, to chápu, že to bude na delší dobu, ale předek je za pár minut dole
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |