jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.
Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
Možná je to jen můj pocit.
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
M800 - 2013 - s vervou v pohodě
XT 660 - s vervou v pohodě
je to asi motorka od motorky
S oktany je to jako s indexem rychlosti pneu - když koupíš vyšší číslo, tak sice guma vydrží vyšší rychlost, ale motorka rychleji nepojede. Efekt oktanů pro motor je totožný
Tady asi vidím tu "nepoužitelnost" V-stroma 650 s Vervou 100. Kdybych byl zvyklý s TA/AT jezdit na 86 nebo 91 a potom natankoval 95, také by mi přišlo, že motorka najednou vibruje a nedá se na tom jezdit.
3 reakcí na tento příspěvek Verva100
Mimo jiné to potvrzuje co píš přímo benzina na stárnkách - http://www.vervapaliva.cz/
"Prémiový automobilový benzin VERVA s oktanovým číslem 100 byl vyvinut s cílem zlepšit výkon motoru, speciálně u vozů s vyšším kompresním poměrem, automobilů vyšší luxusní třídy a vozidel uplatňujících sportovní charakter jízdy. Také je vhodný pro výkonné sportovní motocykly a pro malá sportovní letadla.
Při vzniku tohoto vysokooktanového paliva byla použita nová speciální receptura aditivace a moderní typy přísad, které výrazně snižují třecí ztráty a mají příznivý vliv na zvýšení výkonu motoru.
Speciální receptura aditiva benzinu VERVA 100 dokáže snížit ztráty způsobené třením, a energie vzniklá při spalování tak může být efektivně využita, čímž pozitivně ovlivňuje množství spotřebovaného paliva.
VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter) . ETBE má příznivý vliv na výhřevnost paliva, lepší oxidační stabilitu a neváže na sebe vodu, která negativně působí na výkon motoru a korozi."
No a co je ETBE - https://en.wikipedi...hyl_tert-butyl_ether
http://www.chemicke-.../2008_02_102-107.pdf
http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx?pid=83
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Tudiz vlastne verva obsahuje biosracky a normalni 95 ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Creck píše: petrprochazka> No prdel na tom je, ze MTBE pisi ze se ziskava ze zemniho plynu a ETBE z obnovitelnych zdroju, predevsim zemedelske plodiny.
Tudiz vlastne verva obsahuje biosracky a normalni 95 ne
Jasně že je bioethano v obou. Povinost je přidavat minimalně 2 procenta. Přidává se 8-10 procent. Bioethanol má až 115 oktanu, takže by se s tím dalo dovodit, že ve vervě je ho víc Je to pouze odvodněnej líh. Kdyby timhle procesem neprošel,dal by se teoreticky pít, jenže je záměrně znehodnocenej trochou benzinu už z výroby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Naposledy editováno 15.01.2018 15:12:04
Creck píše: Netron> Tak etanol je i ve verve na tuty (jinak by nedosahli 100 oktanu) , je jen otazka na kolik je marketing lez ze je to vylepseno a nevaze vodu atd....
Vodu to z principu vázat nemůže. Problem u tyhle věci je, že při stejným výkonu to má nižší teplotu hoření a starší stříkačky se s tím perou (kvuli lambdě) U karburátoru takovej problém není. Lil jsem to do vitary 1/2 na 1/2 a byl problém to nastartovat , ale jak se to ohřálo,jelo to jako kráva. Taky to víc žralo Jak píšu. Je to min 2 procenta. To nařizuje zákon. Tuším že je to někdy z roku 2007 ale kecal bychNaposledy editováno 15.01.2018 16:17:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Nezajima mne nejaky zvyseny vykon a podobne ptakoviny, ale realita toho co do toho cpou. MTBE jasne, levnejsi atd. a je treba methanol. ETBE drazsi na vyrobu, je potreba vice ethanolu coz jsou nasledne komplikace zpusobene benzim a ethanolem, citlive na objem vody atd.
To nas ale nejak neposouva blize k tomu, kdyz do oboji se cpou BIO primesi, tak proc jedno palivo to zaprasi a druhe ne. Ne, nejsem chemik, takze to nevim A jednu pripadnou evidentni vec jako pancovani paliva, nekvalitni vyroba ted nechme stranou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
Ještě pěkný článek pro širokou veřejnost: http://www.auto.cz/...raky-necekejte-82674
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Sam nechavam benzin v pile, krovinaku (2t) ,sekacce, motorce a nikdy se mi nestalo ze by to po zime melo problem.
Naposledy editováno 15.01.2018 16:23:20
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |