jsem tady na webu motorkari.cz novým členem(první příspěvek) a také víceméně motorkářský začátečník (15 let pauza)a tak se předem omlouvám za případné nijance v založení tematu atd. Rád bych se zeptal zkušenějších a prosím o věcnou radu. Pořídil jsem si před 14 dny novou Kawu Versys 650 a rád bych do ní tankoval vysokooktanový benzín Verva100, jelikož s PHM od Benziny mám dlouhodobě dobré zkušenosti co se týká Vervy Diesel a Vervy 100 do mých firmeních vozidel, ale s Vervou100 v mašině nemám zkušenost žádnou.
Mohu s klidným svědomím tankovat do Versyse Vervu100, když má kompersní poměr 10.8 : 1 (DOHC) ???. V manuálu k mašině je uvedeno, že se má používat min. 91 oktanový benzín a vyšší, ale už není uvedeno kolik oktanů je max. přípustné. Nechci tankovat paliva s těma jejich "EURO BIO" přísadama co davaji do klasických 95tek a zasírat tak motor. Trochu vyšší cena Vervy100, mě až tolik netrápí, mám u nich v ramci firemních výhod nějakou množstevní slevu za odběry a jiné bonusy.
Naposledy editováno 14.01.2018 22:55:17
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
se-se píše: splasenytrubky> ad bod3) Proč vyjma trvanlivosti? Myslíš trvanlivost motoru nebo paliva? Máš k tomu víc i formací? To mě zajímá, prože já osobně bych chtěl přidávat něco, co zvyšuje trvalnivost motoru.
trvanlivost paliva samozřejmě. Benzín s přidaným ETBE je přirozeně stabilnější, než ten s ethanolem. To je jeho hlavní výhoda, jiná vzhledem k tomu, že naprostá většina motorů konstruována na 95 oktanů, prakticky není. Čistího a mazivostního efektu ve Vervě lze velice jednoduše dosáhnou přidáním aditiva od VIF, které si nadávkuješ sám. To vylepší čistící schopnosti, mazivost pro vstřikovací jednotky, a i oxidační stabilitu. Pravděpodobně ale nebude nijak pomáhat proti absorpci vzdušné vlhkosti a nezvýší oktanové číslo (ale to většinou nikdo nepotřebuje), v tom se 95 s aditivem Vervě nevyrovná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
kerut píše: splasenytrubky> a jak je to legislativne - je legalne mozny koupit pro vlastni spotrebu ten neaditivovanej uhlovodikovej zaklad, uz jako "polotovar paliva" (tj uz se spotrebni dani atd..) a aditivovat si ho komplet sam, nebo tam nejakej obsah tech "bio" latek navic ze zakona byt proste musi a basta ? (paralela - konzumni lih si taky muz koupit cistej a zamichat do nej bud mravencan, nebo treba sirup, nebo ho nejlip vypit cistej, proste zcela dle sve vlastni libovule)
naftu koupíš bez biosložky čistou normálně na EuroOilu. Benzín ti bez lihu prakticky nikdo neprodá, protože skoro všechno co se u nás jako Natural 95 prodává nemá bez lihu oktanové číslo podle ČSN. Lihem nebo ETBE se dotahuje oktanové číslo na normovaných 95 oktanů. ČOI za to dokonce dává i pokuty, stačí špatně nadávkovaná biosložka v benzínu a je to pod normu. Takže naftu na Eurooilu, ale benzín má buď líh nebo ETBE vždycky.Naposledy editováno 21.01.2018 22:11:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
U benzínu mi to vychází tak 8Kč/litr max.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Naposledy editováno 22.01.2018 10:50:26
1 reakcí na tento příspěvek Verva100
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
kerut píše: tyjo to si netroufam odhadnout, ale hadal bych ze z brambor bude jen konzumni do tuzemaku.. tenhle technickej bude bud rovnou z ethenu (hydrataci), nebo kdyz uz teda kvasnou cestou, tak z jeste levnejsich "surovin"
Ten pitnej co dělá Chrudim je z melasy. Vyrábí se oba stejnou technologii. Pokud ten z lihovaru na ethanol o neodvodníš a odebereš na dobrým místě. Tak je to líh pitný. (vlastní zkušenost )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
kerut píše: Netron> jj, to chapu, vcetne "vyhod" z toho plynoucich ale (do toho benzinu a pod.) bude koplikovana destilace zarucene drazsi postup nez jednoducha synteza (s tim ze jak konkretne se dela technickej lih zrovna v cesku nevim, hodnotim obecne moznosti vyroby)
Do tohohle se nebudu pouštět, protože si z toho už moc nepamatuju, ale jde o to že v době řepné kampaně jede co do energii lihovar takřka za nic. Je to vysoká přidaná hodnota k cukru. (používá odpadní teplo , energii vyrobenou vlastní turbínou, bioplyn , personál který obsluhuje vstupy )
To je taky důvod ,proč jsou v posledních letech řepný kampaně tak dlouhý
Naposledy editováno 22.01.2018 12:13:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Netron píše: Ten pitnej co dělá Chrudim je z melasy. Vyrábí se oba stejnou technologii. Pokud ten z lihovaru na ethanol o neodvodníš a odebereš na dobrým místě. Tak je to líh pitný. (vlastní zkušenost )
svého casu v Zadvericich dokázali vyrobit pitný lih i z toho ropneho.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
splasenytrubky píše: svého casu v Zadvericich dokázali vyrobit pitný lih i z toho ropneho.
Nevím jestli bych chtěl ten ropnej pít
Jinak ten co se vyrábí do benzínu se hned na místě znehodnocoval benzínem (nevím jakým) . Teď je třeba už praxe jiná, protože výrobce platí ohromný kauce za každou cisternu po dobu přepravy až na místo , kde se přidává do benzínu .
Naposledy editováno 22.01.2018 13:19:57
se-se píše: splasenytrubky> ad bod3) Proč vyjma trvanlivosti? Myslíš trvanlivost motoru nebo paliva? Máš k tomu víc i formací? To mě zajímá, prože já osobně bych chtěl přidávat něco, co zvyšuje trvalnivost motoru.
Pokud chceš něco přidávat, mám dlouholeté dobré zkušenosti s tímto http://www.bishopso...aign=firmy.cz-173811
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Netron píše: Nevím jestli bych chtěl ten ropnej pít
Jinak ten co se vyrábí do benzínu se hned na místě znehodnocoval benzínem (nevím jakým) . Teď je třeba už praxe jiná, protože výrobce platí ohromný kauce za každou cisternu po dobu přepravy až na místo , kde se přidává do benzínu .
ono tech denaturacnich smesi je (a bylo) vic druhu, obecne by meli slouzit spis k odpuzeni nez k otraveni pripadnyho konzumenta.. ale vime no..
..jinak k tem lihovarum, ono nejde o tu konkretni energii spalenou v kotli pri te destilaci samotne, ale je to cely (z pohledu prumyslove chemie) pomerne komplikovanej proces, musi to nekde nejakou dobu kvasit, destiluje se to na vickrat protoze ten kvas je odporna brecka s velkym podilem tuhejch castic, atd.. atd
ty ruzny prumyslovy (ve velke mire plynny) reakce jsou proti tomu hrozne efektivni, ale samozrejme na to musi bejt na druhy strane komplikovana linka a slozita technologie - lidsky receno musej to mit spravne vychytany a pak je to (oproti laboratornmim postupum v malem mnozstvi) az neuveritelne jednoduchy a efektivni
kerut píše: ono tech denaturacnich smesi je (a bylo) vic druhu, obecne by meli slouzit spis k odpuzeni nez k otraveni pripadnyho konzumenta.. ale vime no..
..jinak k tem lihovarum, ono nejde o tu konkretni energii spalenou v kotli pri te destilaci samotne, ale je to cely (z pohledu prumyslove chemie) pomerne komplikovanej proces, musi to nekde nejakou dobu kvasit, destiluje se to na vickrat protoze ten kvas je odporna brecka s velkym podilem tuhejch castic, atd.. atd
ty ruzny prumyslovy (ve velke mire plynny) reakce jsou proti tomu hrozne efektivni, ale samozrejme na to musi bejt na druhy strane komplikovana linka a slozita technologie - lidsky receno musej to mit spravne vychytany a pak je to (oproti laboratornmim postupum v malem mnozstvi) az neuveritelne jednoduchy a efektivni
Pokud se to vyrábí z těžký, nebo lehký šťávy (z řepy) ten proces filtrace už udělal cukrovar. Do Lihovaru teče vodička se stabilním PH a vyfiltrovaná, Nebo těžká štáva, což je to samé zahuštěno odparem. Výpalky které zbudou po výrobě lihu dají bud JZDáci na pole jako hnojivo, nebo se vrací do difuze a končí v řízkách. Z kalů zase bioplyn co se následně pálí v kotli. Efektivní to je jako kráva. Celej tehle systém generuje obrovský množství vody, Dnešní spojení cukrovar s lihovarem nepotřebuje pro provoz ani tu
Naposledy editováno 22.01.2018 14:59:48
Netron píše: Beranidlo> před 8 lety byla výrobní cena se vším všudy cca 16kč/l Počítám , že se to až tak nezvedlo. Z brambor se to dělá hodně okrajově . Drtivá většina toho ethanolu pochází z řepy . (po řepný kampani z uskladněný těžký šťávy a melasy. )
Takže tady máme zákonem předepsaný biolíh v ceně 16Kč zahrnující dotovanou surovinu (brambory jsem uvedl jako příklad, víme, že pálit se dá ze všeho), versus benzín výrobně za 8Kč. Těch 16Kč zahrnuje veškeré nutné úsilí (rozuměj energii vyjádřenou penězi), tedy energii v ceně 2 litrů benzínu, abychom zachránili planetu.
To mi dovoluje předpokládat, že stále platí, už desítky let beze změny, že na výrobu 1 litru bionafty, dnes MĚŘO, je potřeba energie obsažené ve 2 litrech nafty ropné. To musíš vyrobit traktory a stroje, poorat, pohnojit, zasít, postříkat, sklidit, odvézt, uskladnit, postavit fabriku, vybavit technologií, vylisovat, přeměnit na naftu, sehnat k tomu všemu lidi a hlavně toho pole lán, ... která k. tohle vymyslela? Však víme, ale bylo potřeba to nedřív zmanipulovat přes eko.
Je to i paralela s první republikou, kdy si podobnou věc prosadili agrárníci, protože lid málo chlastal a přece se to nevyhodí. O jejich Dynalkolu v poučném pdf .
https://cs.wikipedia.org/wiki/Benz%C3%ADn
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
kerut píše: splasenytrubky> též díky shrnuto - bez "lihu" je tedy nejschudnejsi cesta tankovat premiova paliva (s vyjimkou polske vervy, v konjunkci s #43) s tim EtBE
Ano ale pouze 100okt. (EVO Plus, Verva a MaxMotion)
98 se stejný lihový sranec s pouhou 3-měsíční trvanlivostí. Já mám třeba auto na plyn, se spoustou lidí jsem už řešil zanesené benzínové vstřikovače - když jim radím co po výměně vstřiků tankovat, ani netuší proč, koukají jak z jara. Vůbec netušili, že natankovat plnou a mít ji tam půl roku až rok = smrt vstřiků
Naposledy editováno 22.01.2018 22:53:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Verva100
Netron> vzdyt ja nerikam ze to tak v cesku nefunguje ale precti si ten silenej kolobeh cos tam popsal (od seti a sklizne, pres cukrovar, lihovr az zpet po ty hnojici zemedelce) a srovnej si to s prum. linkou kam pod tlakem a teplotou fiči ethen + redestilaci uz hotovyho (tekutyho) lihu o tom pisu,..
BTW tady je ta synteza i zajimave popsana,..
už začala s výrobou kol poháněných vodíkem...
Kolo stojí 7.500 Euro, t.j. cca 190 tisíc Kč, ale firma doufá, že se podaří cenu
snížit na 5.000 Euro (cca 127 tisíc Kč), t.j. už blíže k ceně "prémiového" kola
elektrického.
Čerpací stanice na vodík stojí min. 30 tisíc Euro (cca 762 tis. Kč) ...
Dvoulitrová nádrž vodíku umožňuje dojezd cca 100 km, podobně jako u kola
elektrického, které pak vyžaduje cca hodinu dobíjení, kdežto doplnění paliva
kola vodíkového pouze několik minut.
P.S. Takže komfort a ekologičnost provozu bude opět třeba řádně zaplatit ...
Samozřejmě na papíru z rafinerky bylo vše OK.
Takže taková je realita. Všechno jsou to stejný srance, jak bylo výše zmíněno.
Já od příštího roku zkusím ten benzín z Marseille
Jurawood píše: Ano ale pouze 100okt. (EVO Plus, Verva a MaxMotion)
98 se stejný lihový sranec s pouhou 3-měsíční trvanlivostí. Já mám třeba auto na plyn, se spoustou lidí jsem už řešil zanesené benzínové vstřikovače - když jim radím co po výměně vstřiků tankovat, ani netuší proč, koukají jak z jara. Vůbec netušili, že natankovat plnou a mít ji tam půl roku až rok = smrt vstřiků
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |