1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
Jestli chceš kontakt, napiš zprávu. Nechcic to tady dávat jen tak.
Naposledy editováno 06.02.2018 08:04:58
2 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
Mike70 píše: Doma se to určitě udělat dá, ale můj mechanik mi při synchro klapek mého VFR sdělil, že používal po léta práce nejrůznější manuální měřáky, ale jen ten digitální co má teď několik let je opravdu přesnej a všechny předchozí s ním ukazovali blbosti...
Kapalinový měřák, kdy se válce o kapalinu "přetahují", nemůže být nepřesný už z principu. Ty ostatní mechanické je dobré čas od času vzájemně zkalibrovat - nemusejí ukazovat nějakou přesnou hodnotu, podstatné je, když ukazují stejně. Stačí přes hadicové spojky všechny hadice svést do jedné, tu připojit na nějakou vývěvu (klidně jedno sání běžícího motoru) a hned je vidět, jestli se měřáky liší.
Synchronizace karburatoru
Víceválcové motory jsou osazeny příslušným počtem karburátorů a jejich součinnost je třeba zajistit seřízením. Slouží k tomu tzv. synchoronizace - nastavení základní polohy klapek navzájem na základě měření podtlaku v sacím potrubí. Zní to složitě, že? Není to tak hrozné, ale příslušný měřící přístroj obejít nelze. V zásadě jde o to, aby za každou klapkou v zavřené poloze byl stejný podtlak. Po nastavení má motor čistý a vyrovnaný chod, na přidání plynu reaguje bez zakuckání nebo jiných nežádoucích projevů, z otáček na volnoběh se vrací rychle a přesně. Synchronizaci je dobré udělat na začátku sezóny a před delší cestou, kdy se může mírně projevit i na spotřebě paliva.
1. Karburátorová synchronizace je jednoduše proces nastavující karburátory aby jimi prošlo stejné množství paliva a vzdušné směsy ke každému válci. Toto se děje měřením vakua vyprodukovaného v každém válci. Karburátory které jsou mimo synchronizaci budou mít za následek snížený palivový účinek, zvětšenou teplotu motoru, méně než ideální odezvu motoru na polohu škrticí klapky a vyšší hladinu vibrací. Před sinchronizací karburátorů, ujistěte se, že vůle ventilu jsou pořádně nastavené.
2. Pro řádné synchronizování karburátorů budete potřebovat sadu měřičů podtlaku nebo kalibrované trubice pro ukazování motorového vakua. Toto vybavení by se mělo hodit pro čtyři válce.
3. Nastartujte motor a nechejte ho v běhu do té doby, než to dosáhne normální provozní teplotu, pak ho zastavte.
4. Odstraňte palivovou nádrž.
5. Odstrante gumové víčka na karburatorech. Připojte měřící hadice k přípojkám. Ujistěte se, že jsou dobrě nasazené protože nějaké unikání vzduchu způsobí falešné údaje.
7. Upravte dočasný přívod paliva, buď použitím malého dočasného tanku nebo použitím zvláštních dlouhých palivových potrubí k nyní vzdálené palivové nádrži. Alternativně, umístěte tank na vhodné základně na motocyklu, nepoškrábejte lak a ujistěte se, že tank je bezpečně upevněný.
8. Nastartujte motor a zvětšete otáčky naprázdno až na 1750 otáček použitím šroubu dorazu škrticí klapky pod karburátory. Ukazované údaje podtlaku by měly být stejné. Jestliže ukazované údaje nejsou stejné, postupujte takto.
9. Karburátory jsou přizpůsobené pro synchronizaci šrouby umístěnými mezi každým karburátorem, v táhlech škrticích klapkách. Netlačte na šrouby zatímco je nastavujete , jinak budou čtene údaje falesné.První sesynchronizujte 3 karburátor k 4 dokud ukazované údaje nejsou stejné. Pak sesynchronizujte 1 karburátor k 2. Nakonec synchronizujte 1 a 2 karburátory s 3 a 4 použitim centrálního synchronizacního šroubku. Když všechny karburátory jsou synchronyzované, rychle otevřete a uberte plyn, nechte ustát a překontrolujte zkušební přístroj. Ukazované údaje by měly být stejné. Pokud nejsou, znovunastavte .
10. Když úprava je kompletní, překontrolujte vakuové ukazované údaje, pak nastavte otáčky naprázdno na původní hodnotu.Zastavte motor.
11. Odstraňte zkušební přístroj hadice.Nainstalujte gumove čepicky. Oddělte dočasný přívod paliva a instalujte palivovou nádrž.
K synchronizaci se pouziva soustava ctyr podtlakovych manometru v rozsahu 0 az -100kPa. Pro spravny odecet mereni je nutne namontovat na hadicky k manometrům skrtící ventilky k utlumení rázů.
Mike70 píše: .......... ale můj mechanik mi při synchro klapek mého VFR sdělil, že používal po léta práce nejrůznější manuální měřáky, ale jen ten digitální co má teď několik let je opravdu přesnej a všechny předchozí s ním ukazovali blbosti...
tak to bude spickovej mechanik :D
1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek
Gahan37 píše: milhaus83> Ne.....jen to zavolalo na reakci jak jsi to napsal ...jinak jsem u té 99 vše dodržoval servisem...ale tohle mě nějak uteklo...
TI budíky klidně půjčím, to není problém a seřízení samotné je na pár minut. Víc času zabere se k těm podtlakům a klapkám dostat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda VFR800 Synchronizace klapek
Gahan37 píše: V_i_c_i> Vtec po servisu a letos doufám půjde z domu....ale díky!
jeslti ho potrebujes darovat, tuhle verzi jsem jeste nejezdil
1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
1 reakcí na tento příspěvek Honda VFR800 Synchronizace klapek
Každopádně moc díky za graf Milhaus. Na tom grafu momentu je hezky vidět, kdy VFR pěkně zabere. Při 5200. Já to na motorce vnímám cca při 5500 a je to doprovázeno i citelnými vibracemi.
A 1200 za brzdu je zadarmo. Docela by mě zajímalo, jak by to dopadlo po úpravách jako je "šnorchl mod" a "klapka mod"
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |