AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Lázně nechávat na zemi, aby se nemohly převrhnout a zabezpečit je proti dětem, zvířatům atd.
Louhoval jsem už spoustu věcí od barvy. A kyselina na korozi, tak to je fofr.
Ale mechanicky to jde taky. Ty hrnce na flexu mám taky.
Buď copánkovej , kterej je celkem dravec. Flexu díky nevyvážení rozvibruje při těch točkách slušně a udržet jí je celkem mazec.
Nebo štětináč . Ten bere méně, nevibruje tolik, ale za chvíli je po něm.
Na jemnější práci je asi lepší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 08.02.2018 09:17:07
Jirka_S píše: PetrL3> Díky za nabídku
Přívod do garáže je TN-C (4x2,5mm2 tj. 3fázové a PEN vodič) a od rozvaděče v garáži by to bylo TN-S - 5p 400V/16A zásuvky připojené 5ti žílovým kabelem a 3p 230V zásuvky připojené tří žílovým vodičem, v rozvaděči PE a N svorkovnice (propojené). Takhle to máme dělané v práci u zásuvkových rozvaděčů. Nevím jestli to odpovídá současným předpisům - možná by to někdo vyžadoval striktně natáhnout z HR 5ti žílou nově, ale dřív to takhle šlo. Pech to určitě upřesní.
Mno o tom při vší úctš začínám pochybovat, protože pokud budeš přecházet z TN-C na TN-S, tak si tam připočti ještě předřadnej chránič a bod rozdělení přizemnit! NA 3x25A-B na 2,5mm2 /10m zapomeň, to je prostě přes čáru.... nevyjde impedanční smyčka a když se stane průser, tak ti ten kabel skápne ve zdi... 20A max....
Naposledy editováno 08.02.2018 09:51:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak pro zatemovanou ocel v karteru, která by nešla odvrtat, jde v karteru s úspěchem použít pro odleptání kyselina dusičná.
Bo nežere hlinik. ;)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No a když se to dobře zakonzervuje,tak neni co řešit Mně by spíš zajímalo proč to někde proleze a někde neé
Naposledy editováno 08.02.2018 12:49:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A co se týče toho, proč to je děravý jen někde, tak chrom je velmi slabounká vrstvička. Pod ní je hlavní vrstva niklu a pod niklem se dříve používala měď. (používá se i dnes, ale pokud je povrch hladký a není potřeba jej dozabrušovat a přelešťovat) tak se měď dávat nemusí.
No a světe drž se, po galvanzaci jsou všechny tyto vrstvy mikroskopicky porezní. A pokud jako první věc, nevezmeš lojovou pastu, nebo nějakou mastnou leštící pastu. Lze použít i autobalsam od velvany a rozpustit v něm nastrouhaný parafín, tak vlhko proleze až k podkladu a udělá puchejř. ;)
Proto nový chrom okamžitě napastovat. Pouze u nádrží či věcí, kde ho přestříkáváš, to vhodné není a drž do nástřiku nádrž v suchu. Pak formex, barvu, linky a po vytvrdnutí (týden a víc) to namatlat něčím mastným.
V roce 1985 jsem nechal dal nachromovat všechno, co mělo být v chromu u Populara. Chromy dodnes drží a to do roku 1991 auto sloužilo i v zimě, v soli. Pravda ale je, že chromy pravidelně udržuju, leštím leštěnkami anebo přípravky přímo na chrom. To se týká i Š 120 . Potom žádnou Coca colu netřeba.
Ta chemie je stejně věda...ted' už to můžu "prásknout " , jsem ze školy 40 let, ale z matematiky a chemie jsem propadl. Tyto vědy jsem nikdy nepochopil. Jsem prostě humanitní typ, naučit se 5 jazyků pro mně nebyl problém, čeština, ruština i němčina - vždycky na výbornou, navíc soukromě italština a latina, dějepis mně stále baví, letopočty a data událostí znám dodnes, ale mat. a chem. - totální propadák.
Mám ale radost z obou dospělých dcer - obě promovaly z humanitních oborů, nejstarší mluví 6 jazyky, živí se tím - a dobře. A že nepozná rozdíl mezi Jawou 660 a 250 pérák ? To naštěstí není podstatné.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jak si ale člověk musel už od školy něco odvodit, vymyslet, vypočítat - tak to jsem byl a asi i jsem zcela nepoužitelný. Proto matika, fyzika, chemie, neeeeé !!
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4P zásuvky můžeš mít i za chráničem, na věci typu cirkulárka, hoblovka prostě motor a nazdar... Ohledně svářečky 3F a dalších strojů s ovládacími obvody se to pak dělí na ty, jež mají pro napájení příslušenství oddělovací trafo, i ty pak můžeš mít na 4P za chráničem, ty to oddělovací trafo nemají na 4P mít nesmíš, takové stroje musí být logicky vybaveny 5p zástrčkou.
Já mám v garáži 230V dvojzásuvky po dvou metrech, na dva okruhy, pro souběh zatižitelnosti - když si na okruh pověsíš 230V svářečku, nic dalšího už to neutáhne a ty zásuvky mám barevně odlišené - šedé pro okruh 1, bílé pro okruh 2... na dvou místech v garáži, tj. u ponku a u vrat mám 4 3F zásvuky 4p/16A, 4p/32A, 5p/16A, 5p/32A.
To vše logicky za chráničem, který je sice kvůli vývoji instalace předřadný a v HR, ale to bezpečnosti nevadí. Takto nadimenzované řešení sice prodraží celou instalaci garáže asi o dva tisíce, ale připojíš si kdykoli cokoli kdekoli..... Je to bezpečnost i komfort.
Naposledy editováno 09.02.2018 18:23:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Jirka-S: jsi blázen? ten chránič stojí 750,- a na tohle použití, je to skutečně i z hlediska rozumu a bezpečnosti doporučitelná a pro nové instalace s rizikem povinná věc... Proč to chceš ojebávat když to lze udělat správně a nijak zvlášť to instalaci neprodraží.
4P zásuvky můžeš mít i za chráničem, na věci typu cirkulárka, hoblovka prostě motor a nazdar... Ohledně svářečky 3F a dalších strojů s ovládacími obvody se to pak dělí na ty, jež mají pro napájení příslušenství oddělovací trafo, i ty pak můžeš mít na 4P za chráničem, ty to oddělovací trafo nemají na 4P mít nesmíš, takové stroje musí být logicky vybaveny 5p zástrčkou.
Já mám v garáži 230V dvojzásuvky po dvou metrech, na dva okruhy, pro souběh zatižitelnosti - když si na okruh pověsíš 230V svářečku, nic dalšího už to neutáhne a ty zásuvky mám barevně odlišené - šedé pro okruh 1, bílé pro okruh 2... na dvou místech v garáži, tj. u ponku a u vrat mám 4 3F zásvuky 4p/16A, 4p/32A, 5p/16A, 5p/32A.
To vše logicky za chráničem, který je sice kvůli vývoji instalace předřadný a v HR, ale to bezpečnosti nevadí. Takto nadimenzované řešení sice prodraží celou instalaci garáže asi o dva tisíce, ale připojíš si kdykoli cokoli kdekoli..... Je to bezpečnost i komfort.
Samozřejmě bych to na 4p nepředělával.
Ukázka jak jsou zapojené zásuvkové rozvaděče u nás v práci, realizace někdy v r. 1996
Takže já PEN který je v přívodním kabelu rozdělím na svorkovnici na PE a N, fáze půjdou přes jistič na proudový chránič, plus přes chránič půjde N, a z něj půjdu na zásuvku, plus samozřejmě ochranný vodič z PE svorkovnice přímo na zásuvku.
4p zásuvka nemůže být připojená přes chránič, ta půjde rovnou na jistič a PEN.
Snad jsem to popsal dobře
Naposledy editováno 09.02.2018 20:32:56
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Varianta 1 - udělám to jak je to na té fotce (místo pojistek jističe) - nebude to vyhovovat současným předpisům
Varianta 2 - do toho zásuvkového rozvaděče dám k jističům proudový chránič, přívod je TN-C, koncový obvod bude TN-S
Pokud bych tam měl přívod 5žilový kabel, tak by byl chránič v HR - tak to mám pro zásuvky v koupelně, kuch. linka apod (r. zapojení 1998)
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |