Dneska by měl v Německu Nejvyšší správní soud rozhodovat v žalobě, která požaduje zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých německých měst. Na to už dopředu reagují některé automobilky tiskovými prohlášeními, že dieselové motory přestanou do osobních aut úplně nabízet.
Jak si myslíte, že rozsudek dopadne?
Preferujete v osobním autě benzínový nebo dieselový motor?
Kdybyste se měli dnes rozhodovat pro nákup nového osobního vozu, vzali byste vůz s dieselovým motorem? (Tato otázka je vztažena zejména k autům, která najedou např. více než 40 000 Km ročně, případně k větším SUV).
V poslední době je kolem toho dost hysterie a v Evropě začíná podíl aut s dieselovými motory výrazně klesat. Jaký na to máte názor?
1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Základ je pravidelná výměna kvalitního oleje a filtru po max. 10.000 km. Sami jsme zvědaví, kolik to ještě dá.
Chtěl bych vidět po takové porci km ty litrový tříhrnky s turbem.
Ale dnes není zájem vyrábět nesmrtelný auta, spíš naopak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
assassin píše: Aha takze ti umřely 3 sluzebaky co ostatním drzi stovky tisíc bez problemu a drzi ti 400tis 206ka - nam zase zadnej pezot nefungoval dyl jak mesic v kuse, bracha ma ted 308 a tam snad neni jedinej dil se kterym by nebyl problem :D
Jenže ta 308ka je co? Novodoba mrdka s malorážkou, to je to, na co tady celou dobu poukazuju a patrně Ti to uniklo
Kromě toho, jak říkáš ty auta, která ostatním slouží stovky tisíc km... ty s nima máš nějakou vlastní zkušenost? Superb, passat, mondeo? To jsou auta, která si pořizují právě firmy a klientela, která rozhodně nebude svoje zkušenosti nijak ventilovat na žádném fóru. Takže obraz o spolehlivosti je dost zkreslený. Protože když se to posere, dá se to do servisu a nikdo to neřeší Pro mě osobní zkušenost a raději si koupím starý křáp, protože světě div se, ale potřebuju od auta, aby mě dovezlo z A do B. A jestli to má bluetooth, 20 asistentů a půlmetrovej tablet uprostřed je mi u pr****
Naposledy editováno 24.02.2018 14:36:14
PinkPanther píše: Ale dnes není zájem vyrábět nesmrtelný auta, spíš naopak.
Z jedne strany mas pravdu, z druhe ne tak uplne.
Kvalitni auta dvacet let zpet staly vzhledem k prijmum raketu jako prase. Dnes je auto stredni tridy podstatne dostupnejsi. Takze bud budeme chtit vymazleny auta, kde budou misto plastovejch nacvaku srouby a drevo bude drevo a ne olepenej plast, ale nachystej si 2x bezny ceny.
Btw, Dfens - fabia a kchatovani kchostu to popsal docela hezky, vcetne realnych cisel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
zdenek86 píše: Jenže ta 308ka je co? Novodoba mrdka s malorážkou, to je to, na co tady celou dobu poukazuju a patrně Ti to uniklo
Kromě toho, jak říkáš ty auta, která ostatním slouží stovky tisíc km... ty s nima máš nějakou vlastní zkušenost? Superb, passat, mondeo? To jsou auta, která si pořizují právě firmy a klientela, která rozhodně nebude svoje zkušenosti nijak ventilovat na žádném fóru. Takže obraz o spolehlivosti je dost zkreslený. Protože když se to posere, dá se to do servisu a nikdo to neřeší Pro mě osobní zkušenost a raději si koupím starý křáp, protože světě div se, ale potřebuju od auta, aby mě dovezlo z A do B. A jestli to má bluetooth, 20 asistentů a půlmetrovej tablet uprostřed je mi u pr****
308 je dvoulitr. Nevim co ma společného elektronika atd s motorem, ale sere se tam vse. Ja mel 205ku a uz nikdy...
sluzebakama jsem jezdil docela dost, mel jsem prave treba passata nebo smaxe(vetsina dílu stejnejch s mondeem, jen tezsi) - to treba doted jezdi a ma pres 400tis
Fabii 1.4tdi atd atd...
Jo a krome toho jsem delal ve vývoji v automotive, tak mam trosku predstavu jak se co kazi globálně, podle databaze výrobce - ne podle zkusenosti jednoho garazoveho servisu ,tusim jak se co vyvíjí atd...
Btw jedtli teda beres dvoulitr jako velkej motor :) tak to pak joo ... vykon jako ta malorazka to ma az v o dost vyšších otáčkách a ty jsou podle me hlavní nepřítel životnosti. Jo a v te dobe to byl nejvetsi motor v nabídce, jake motory tam byly jako nejmenší? Kdyz zo srovnávate s nejmenším současným motorem? Ono totiz v současné dobe bude nejvetsi motor u tehle kategorie aut oturbena 1.6 nebo 2.0 a to je fakt ve srovnání s dvoulitrem atmosférou "smesnej moturek" :D
Naposledy editováno 24.02.2018 17:04:58
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
yzf07 píše: Tak to jo, ale neznám žádnyho 2 litra kterej jezdí do 6l, bohužel jenom kecy.
https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Ale úplně na začátku nejspíš nebyl příčinou tlak ve válci, ale tlak na cenu - snaha vyždímat z levných materiálů a levné výroby maximální parametry. A protože v moderní továrně nedělá motor jeden nebo dva skuteční odborníci, ale obrovský houf diletantů, kteří umí vyřešit jen svoje dílčí úkoly bez vazby na ostatní, výsledek je takto žalostný.
Jurawood píše: https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.
Tak ja treba s 205 s 1.8d jezdil za min a nechtěj vedet jaky "palivo" se do toho dalo nalejt a za kolik se dalo sehnat :)
Me je fuk kolik co zere, v aute trávím docela velkou cast zivota a i tenhle cas si chci užít - za ty prachy co bych usporil si zadnej cas navic nekoupim...
Jurawood píše: https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.
Což ovšem není daný nějakou genialitou motoru na LPG ale podstatně nižší spotřební daní oproti benzínu a naftě, pokud by spotřební daň byla stejná tak by to tak veselý nebylo
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
nemako píše: v usa a u šejků není spotřeba tak důležitá. tady si auto,který žere 15 litrů koupí málo kdo.
Jenže to se zase oklikou dostáváme k tomu, jestli je menší zlo propálit 15 litrů s relativně čistými splodinami po dobu stovek tisíc km nebo podporovat oturbené maloobjeny, které sice umí za půlku, ale lítají z toho mikrosaze a fůra dusíku, navíc s problematickou životnostía funkčností čištění spalin.
Jak je možné, že podle US norem atmo V8 proleze, ale evropské vyhoněné maloobjemy mají problém?
Jurawood píše: https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.
Tos tu dovolenou jel 90 po dálnici.
Tdi 66-81 kw, v pohodě za 5 litru, za 6 to jezdí po městě a při rychlosti 150 kmh. Dokonce volvo D5 pětiválec po okreskách slušná jízda do 110 kmh jezdí do 6L.
citroen xantia 1,9 td taky jezdila do 6litru. atd, mužu klidně pokračovat. Mám celej život naftáky, vím o čem mluvím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
vilemx píše: Jenže to se zase oklikou dostáváme k tomu, jestli je menší zlo propálit 15 litrů s relativně čistými splodinami po dobu stovek tisíc km nebo podporovat oturbené maloobjeny, které sice umí za půlku, ale lítají z toho mikrosaze a fůra dusíku, navíc s problematickou životnostía funkčností čištění spalin.
Jak je možné, že podle US norem atmo V8 proleze, ale evropské vyhoněné maloobjemy mají problém?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
IMO to je "setrvacnost trhu" z dob kdy je cena paliv vubec netrapila, amici sami uz ted sakra zvazuji jestli auto co zere 30, nebo polovinu.
Btw California ma jedny z nejprisnejsich emisnich limitu, mam za to ze prisnejsi nez evropske.
Nevedet co roupama, tak si poridim Dodge RAM 5.7 hemi, jenze to ma bohuzel tak malo mista na zadnich sedackach ze jsem si nechal zajit chut. Ale moc hezkej nakladacek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Ale ten ZVUK, ten me bavil ukrutne. Spotreba uz min, 30 litru a bylo uplne jedno jak jedu. Proste jsem nastartoval a rucicka palivomeru se posunula doleva
1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Naposledy editováno 25.02.2018 02:09:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Kdyby motory zustaly stejnych objemu tak dnes ma kazdy auto 200k plus :) sice bychom nenadavali na downsizing, ale fakt nevim kolik lidi by chtelo prekonovanej motor.
treba vilemx?
Obrovský tlak + pidi díry vstřikovačů = malá kapička paliva => malá saze.
U přímovstřik. benzínu je krátký čas mezi vstřikem a zapálením = nestačí se odpařit, z kapiček opět vznikají malé saze.
EGR ventil, resp. rekuperace efekt ještě umocňuje.
Je nejakej seriozni zdroj informace, ze nanocastice jsou specifikum novych dieselu a stare jsou ok? Ja kdyz jsem po tom patral tak byl vysledek ten, ze ty nanocastice vytvari kazdej diesel a nijak zvlast se to nelisi - ta pozornost na nove diesely je o tom ze tyhle castice projdou dpf filtrem. Tzn z noveho dieselu jdou jen tyhle castice pod 50nm a u stareho jdou ven tyhle plus jeste ty ostatni vetsi...
PetrXX píše: nemako> to vidim stejne, on ani hlavne neni duvod mit motor 3litry + (ostatne on neni ani v USA, kde se jezdi kadla-kadla). 120k motor pred deseti lety byl podstatne vetsi nez dnesni 120k takze kdyz mi "staci" 100k (pamatujes na prvni motor Oktavky, ktery mel 100 koni? to bylo slavy) tak v klidu koupim malej motor a neresim.
Kdyby motory zustaly stejnych objemu tak dnes ma kazdy auto 200k plus :) sice bychom nenadavali na downsizing, ale fakt nevim kolik lidi by chtelo prekonovanej motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Lume123 píše: Kdybych měl tolik kacek na provoz a i na koupi 😀 mel bych auto v benzinu..Audi RS6 2015+ nebo tak..ale bohuzel tolik nemam..jezdim s autem v nafte 3.0+2x turbo a nemuzu si stezovat,ten kroutak je neskutecnej...s benzinem podobne kategorie,bych se tak nikdy neprojel...jinak bydlim v Nemecku a nejaky Euro normy jsou mi u pr ...
Aby jsi se za chvíli nedivil.
1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Ale jak psal petr s odkazem na dfens..lidi casto srovnavaj nesrovnatelny..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
jetam píše: Me jsou taky naftaky sympatictejsi
Ale jak psal petr s odkazem na dfens..lidi casto srovnavaj nesrovnatelny..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
FILODENDRON píše: Aby jsi se za chvíli nedivil.
no oni se tady vsichni radi vymlouvaji na EU... ale ja treba ted resim motorku dovezenou z USA kterou v cechach neslo prihlasit, v nemecku to slo uplne snadno... takovejch prikladu bude spousta, vetsinou jsou to jen vymluvy a omluvy pro vlastni neschopnost - umime hovno, ale svedeme to na to, ze nas svazuje brusel, opravdu rad bych aby proslo to vystoupeni z EU - zajimalo by me, na co bysme se vymlouvali pototom, protoze to, ze bysme najednou zacli fungovat opravdu nehrozi...