Dneska by měl v Německu Nejvyšší správní soud rozhodovat v žalobě, která požaduje zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých německých měst. Na to už dopředu reagují některé automobilky tiskovými prohlášeními, že dieselové motory přestanou do osobních aut úplně nabízet.
Jak si myslíte, že rozsudek dopadne?
Preferujete v osobním autě benzínový nebo dieselový motor?
Kdybyste se měli dnes rozhodovat pro nákup nového osobního vozu, vzali byste vůz s dieselovým motorem? (Tato otázka je vztažena zejména k autům, která najedou např. více než 40 000 Km ročně, případně k větším SUV).
V poslední době je kolem toho dost hysterie a v Evropě začíná podíl aut s dieselovými motory výrazně klesat. Jaký na to máte názor?
jetam píše: nemako> tak jasne, na nejaky maly zábavný auto jo, ale tam jsem to zatim nedopracoval. Zatim furt nekam neco vozím A na to jak jezdím mi tohle vyhovuje
já už právě nic nevozím a jezdím většinou sám,takže například bmw 435 kupé mi připadá jako rozumnej nápad. nesežere mě to a jede to až moc. vážně o tom uvažuju,dokud mi ještě stát vrátí dph. na druhou stranu mám ještě dobrý a spolehlivý auto,za který nic moc nedostanu a uplně mi stačí.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Beranidlo píše: Jurawood> Tak jsem se na to fordí forum podíval .... diskutující vemena, argumenty na padnutí. Jinak ten konkrétní odkaz vede na zakarbonovaný píst přímovstřikového benzínového motoru, což, zdá se, někteří ještě nepobrali. Příčina je podle mě jasná. Na začátku je jízda v "úsporném" režimu, s přímovstřikovým turbobenzíňákem kadla-kadla. Spalováním neodpařeného paliva se tvoří saze, zakarbonuje píst a a horní kroužek. Přes takto utěsněný první pístní kroužek bez profuku pak působí na můstek pístu mezi prvním a druhým kroužkem velké síly od tlaku plynů a můstek se časem vylomí. Následuje stejný mechanismus vedoucí k vylomení dalších můstků, kdy se to definitivně kouslo a roztrhlo vložku válce.
Ale úplně na začátku nejspíš nebyl příčinou tlak ve válci, ale tlak na cenu - snaha vyždímat z levných materiálů a levné výroby maximální parametry. A protože v moderní továrně nedělá motor jeden nebo dva skuteční odborníci, ale obrovský houf diletantů, kteří umí vyřešit jen svoje dílčí úkoly bez vazby na ostatní, výsledek je takto žalostný.
Naposledy editováno 26.02.2018 08:37:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
assassin píše: 308 je dvoulitr. Nevim co ma společného elektronika atd s motorem, ale sere se tam vse. Ja mel 205ku a uz nikdy...
sluzebakama jsem jezdil docela dost, mel jsem prave treba passata nebo smaxe(vetsina dílu stejnejch s mondeem, jen tezsi) - to treba doted jezdi a ma pres 400tis
Fabii 1.4tdi atd atd...
Jo a krome toho jsem delal ve vývoji v automotive, tak mam trosku predstavu jak se co kazi globálně, podle databaze výrobce - ne podle zkusenosti jednoho garazoveho servisu ,tusim jak se co vyvíjí atd...
Btw jedtli teda beres dvoulitr jako velkej motor :) tak to pak joo ... vykon jako ta malorazka to ma az v o dost vyšších otáčkách a ty jsou podle me hlavní nepřítel životnosti. Jo a v te dobe to byl nejvetsi motor v nabídce, jake motory tam byly jako nejmenší? Kdyz zo srovnávate s nejmenším současným motorem? Ono totiz v současné dobe bude nejvetsi motor u tehle kategorie aut oturbena 1.6 nebo 2.0 a to je fakt ve srovnání s dvoulitrem atmosférou "smesnej moturek" :D
Ale jde o to, jakeho passata... 1,4tsi, byť to má 92kw tak je prostě holý nesmysl na auto, co má 1,5t bez posádky A zrovna S-max využíval diesely PSA nebo vlastní benzíny, takže ano, ta hrozná francouzská mrdka a ono to funguje...
Elektronika byla jen taková odbočka...
No vidíš a já jsem dělal deset let pro firmu, která dodavatelsky vyvýjela karosářské díly pro největší sračkomet u nás z MB... A když už se náhodou něco začalo kazit, tak se čekalo na to, kolik přijde stížností a když se toho nechytilo moc zákazníků, tak se to hezky ututlalo.Takže něco o tom, jak se co na autě dělá taky vím
Ne, beru třeba dvoulitr jako standartní motor vhodnej pro takový auto. 5,0 V8 je zase druhý extrém, který nikdy neměl a nebude mít adekvátní využití. Pokud se bavíme o osobních autech. Do osobáku stačí objem do 3,0.
1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Peugeot 3.0i v6 taky spokojenost.
Až udělají benzín, který se křivkou průběhu výkonu alespoň trošku přiblíží těm mým starým prkačům a vydrží bez problémů půl miliónu km, klidně si to koupím. Zatím je současná koncepce jen mizerná parodie.
zdenek86 píše: Ale jde o to, jakeho passata... 1,4tsi, byť to má 92kw tak je prostě holý nesmysl na auto, co má 1,5t bez posádky A zrovna S-max využíval diesely PSA nebo vlastní benzíny, takže ano, ta hrozná francouzská mrdka a ono to funguje...
Elektronika byla jen taková odbočka...
No vidíš a já jsem dělal deset let pro firmu, která dodavatelsky vyvýjela karosářské díly pro největší sračkomet u nás z MB... A když už se náhodou něco začalo kazit, tak se čekalo na to, kolik přijde stížností a když se toho nechytilo moc zákazníků, tak se to hezky ututlalo.Takže něco o tom, jak se co na autě dělá taky vím
Ne, beru třeba dvoulitr jako standartní motor vhodnej pro takový auto. 5,0 V8 je zase druhý extrém, který nikdy neměl a nebude mít adekvátní využití. Pokud se bavíme o osobních autech. Do osobáku stačí objem do 3,0.
3litr jede ve stejnem aute stejne nebo hur jako ta 1,4t ono kdyz do 1,4nafoukas cca 1bar ..tak se ten motor chova cca jako atmosferickej 3litr, tzn "stejnej" kroutak ve stejnejch otackach atd... jen vyssi tlaky, ale to vzhledem k tomu, ze u diselu je to skoro o rad jinde tak tlaky u benzinaku nejsouzasadni problem.
ja teda nevidim na 1,4t motoru nic spatnyho, rozhodne lepsi nez ty ruzny 2,0 atmosfery ve starejch krapech, ktery nejedou a chlastaj... a ve finale se serou uplne stejne jak ty novy :D
novy auto s velkym motorem si nekoupi nikdo a ojety taky temer nikdo... ale muze za to EU :D
dily od dodavatele je trosku neco jinyho nez vyvoj... a to, ze nekdo dodava shit, vi, ze se to ututlava a pak je jeste schopnej na foru plakat, ze to stoji za hovno protoze brusel... to uz radeji bez komentare.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
chiro2 píše: Ovce 1.9Tdi spokojenost.
Peugeot 3.0i v6 taky spokojenost.
Až udělají benzín, který se křivkou průběhu výkonu alespoň trošku přiblíží těm mým starým prkačům a vydrží bez problémů půl miliónu km, klidně si to koupím. Zatím je současná koncepce jen mizerná parodie.
moderni benzin bude mit "krivku" lepsi nez to co mas skoro kazdej. na oktavce co se tyka prubehu teda nic dobryho neznam a to ji mame doma ... kolem 2tis zatahne a pak mrtvo, dost ulet s tim predjizdet... krom toho ta nase ma 370tis a pul milionu ... to tezko, uz ted je na tom aute znat, ze je to ojetej srac. verim tomu, ze moderni auto to zvladne snaze...(tech 5mega)
ja uz bych oktavkou asi jezdit nechtel... obcas si ji pujcuju, protoze jsem neme tazny a to je fakt hroznej pekac
zdenek86 píše: Ne, beru třeba dvoulitr jako standartní motor vhodnej pro takový auto. 5,0 V8 je zase druhý extrém, který nikdy neměl a nebude mít adekvátní využití. Pokud se bavíme o osobních autech. Do osobáku stačí objem do 3,0.
To je trochu sporne tvrzeni. moje 4.4 na dalnici ve 140 toci neco pres dva tisice (no, toci... prevaluje se tam) a prijemny zatah je do 240 velmi plynuly. Na dalnice je takovy objem skvely, cely Nemecko v levym pruhu s kafem v ruce.
A valce jak novy, prave proto ze to nehoni vysoky otacky maji jeste viditelny drazky z vyroby :)
2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
to co se tu vydava za velky motory (tzn dvoulitry) tak se to i v tech "papirovejch" autech musi tocit aby to melo jakous takous dynamiku... ostatne proto tu nekteri vyzdvihuji charakter ropaku.... protoze ty benzinaky kdyz nemaji turbo a 3,0+ tak temer nejedou. moje 328 ma podobnej "zatah" jako 19tdi... to je proste fakt. a to je na dnesni dobu spis takovy "minimum" - jenze ja bych si stejny auto jako novy nemohl dovolit (bylo v te dobe vic jak za mega) takze je pomerne jasny, proc se ty auta neprodavaj a tim padem proc upada jejich vyroba... ale jo, klidne to muzem hodit na brusel....
ona i ta 206 s 16v 2,0 byla nova skoro za pul mice (podle vybavy) a to je slusnej ulet dat za neco jako je fabie pul mega... tech se taky urcite prodalo spousta
Naposledy editováno 26.02.2018 15:41:04
Pritom ten motor "udelat" aby slapal jak hodiny neni zadna tragedie, komplet pretesneni, voditka retezu a vubec vseho co se muze vysrat prijde na 70 tisic, coz je cena prednich svetel. A to si dovolim rict, ze ten motor potom prezije auto, pokud to udela nekdo kdo tomu rozumi - resp neslysel jsem, ze by se motor po takovem servise vysral. Vim o jedne vyjimce, vysypany 4.8 biturbo, ale to je jina story.
Ja osobne na 4.4 nemuzu rict kriveho slova, ten motor i projev miluju. Raketa to neni, ale na moje potreby nad hlavu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
assassin píše: moderni benzin bude mit "krivku" lepsi nez to co mas skoro kazdej. na oktavce co se tyka prubehu teda nic dobryho neznam a to ji mame doma ... kolem 2tis zatahne a pak mrtvo, dost ulet s tim predjizdet... krom toho ta nase ma 370tis a pul milionu ... to tezko, uz ted je na tom aute znat, ze je to ojetej srac. verim tomu, ze moderni auto to zvladne snaze...(tech 5mega)
ja uz bych oktavkou asi jezdit nechtel... obcas si ji pujcuju, protoze jsem neme tazny a to je fakt hroznej pekac
Ovci beru spíš jako tuctovku na každodenní ježdění. Ale, když skočím do nové 1.4Tsi, je to vydechlina jako prase. Oba moje pekáče táhnou rozhodně líp. O spotřebě nemluvit. Ta TSi prostě bez toček nejede. Jak říkám, kilowatty jsou mi u zadele, ale obsah nenahradíš.
Edit: Soused má Najeto 480 a šlape jako za mlada.
Naposledy editováno 26.02.2018 16:13:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
V nasi oktavce uz se toho dost menilo a hodne by se toho jeste vymenilo, kdyby mela byt jako zamlada...
Naposledy editováno 26.02.2018 16:19:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
jetam píše: chiro2> tak vo tom to ale je, s 1,4 máš jezdit jinak :) já minule jezdil v 1,4 TSI gofu a lítalo to jak splašený
Já vím jak s tím jet aby se to hejbalo svižně. Ale pak to žere víc než můj atmosferickej třílitr a navíc, jsem zvědav v jaký to bude kondici ve 300tkm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
assassin píše: Chiro: ja vim o nekolika autech s htp co maj pul mega a v pohode...
V nasi oktavce uz se toho dost menilo a hodne by se toho jeste vymenilo, kdyby mela byt jako zamlada...
1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Jezdit do centra mesta autem je blbost, jezdit tam velkym autem je úplná blbost a diesely jsou z principu hlavne v tech velkejch autech.
Jasny problemu je vic - ale je potreba resit alespoň neco, treba tema regulacema aut se navic vytváří poptávka po novych, a jejich vyroba je motor ekonomiky.... jasne, je to jen oddalování průšvihu, ale je zas moznost, ze ten cas navic umožní nalezení nějakého lepšího reseni. Druha moznost je se na to vysrat hned a nechat to tu total zkolabovat.
1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
Takovymhle lidem bych natahl hadici z vyfuku do kabiny. Tohle je velmi casty jev u podobnych plecek, kterych v CR jezdi kvatna. Muj nazor je, ze vsechny nafty smrdi a polovina z nich jeste kouri jak prase. Proto jsem pro jejich zakaz. Minimalne ve mestech.
Downsizing a podobny vyse zminovane problemy jsou mi uplne u zadele. Jenom proste nechci dychat tyhle sra*** a neverim, ze to paleni v krku, kdyz intenzivne dycham v oblasti dopravnich tepen je neco dobryho a myslim si, ze to jsou prave naftovy plecky, co za to muzou. Novy nebo stary, u me je to stejnej srot.
Naposledy editováno 28.02.2018 14:54:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
TRIBES píše: Downsizing a podobny vyse zminovane problemy jsou mi uplne u zadele. Jenom proste nechci dychat tyhle sra*** a neverim, ze to paleni v krku, kdyz intenzivne dycham v oblasti dopravnich tepen je neco dobryho a myslim si, ze to jsou prave naftovy plecky, co za to muzou.
A teď si představ, že právě ten downsizing má na svědomí nárůst produkce mikrosazí nově i u benzíňáků.
Jsem také toho názoru, že denní dojíždění do města je nejrozumnější adept pro přechod na elektriku nebo socku. Na druhou strranu zakázat vjezd všem vozidlům od určítého stáří nebo normy je k nas**ní nejvíc pro příležitostné návštěvníky, kteří svým provozem (jednou za měsíc projet centrem) ovzduší v principu takřka nezamoří.
Naposledy editováno 28.02.2018 15:14:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
nemako píše: vilemx> víc to nasere toho,kdo v centru bydlí a má nafťáka. ale já bych nestahoval kalhoty,brod je ještě daleko
Předpokládám, že ti si prosadí výjimku. Něco podobného, jako když se uvažovalo o zavedení eko plaket. Už teď dobroserové pindají, že uřady, záchranka, fízlové, apod. tu výjimku 100 % dostanou, protože veřejný zájem
Naposledy editováno 28.02.2018 16:05:17