AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: nemako> jedinej problém,že naftu na papíry nedaji.
na véčka snad jo. ale on je stejně k ničemu,to už fakt nejede. nejsem letec,ale to už je pomalý i na mě1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ale co tedy vystavujou????
JAWU 350 OHV??? nebo Romet????
http://www.skutry-ro...assic-400-cafe-racer
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 04.03.2018 09:45:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 04.03.2018 09:52:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: Čmoud> já na tom nejel,ale slyšel jsem to jinak. ono se to stejně nedá sehnat,tak je to fuk. ani bych naftu nechtěl.
Tenhle stroj má můj známí majitel Moto muzea v Pavlíkově. Nechal si to přivézt z Indie, kde je jich dost, naftový motor Einfeld v tom má z nějakého stavebního stroje, který tam s minimální úpravou pasuje. Ta rychlost je nesmysl alespoň u jeho exponátu. Kdysi s ním přijel na Rack Reyd do Žerotína a tam to předváděl než se to dostalo do otáček tak docela trvalo přeci jenom je to stabilák spotřeba do dvou litrů a olej taky asi to bylo vyběhané.
Nechal nás to našlápnout a to je masakr na to musí být grif a svaly diesel má holt trochu jinou kompresi. Na recesi pěkné, ale na jízdu s dieslem k ničemu.
Tonda Zloun
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: PetrL3> mám v plánu prodat většinu čezet a koupit jednoho nortona,nebo něco takovýho. nezvládnu se postarat o tolik věcí
Přesně. Nemá smysl mít toho hromadu různě po garážích. Lepší je mít jich pár pěknejch, od každého zaměření jednu slušnou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
marauder píše: Tenhle stroj má můj známí majitel Moto muzea v Pavlíkově. Nechal si to přivézt z Indie, kde je jich dost, naftový motor Einfeld v tom má z nějakého stavebního stroje, který tam s minimální úpravou pasuje. Ta rychlost je nesmysl alespoň u jeho exponátu. Kdysi s ním přijel na Rack Reyd do Žerotína a tam to předváděl než se to dostalo do otáček tak docela trvalo přeci jenom je to stabilák spotřeba do dvou litrů a olej taky asi to bylo vyběhané.
Nechal nás to našlápnout a to je masakr na to musí být grif a svaly diesel má holt trochu jinou kompresi. Na recesi pěkné, ale na jízdu s dieslem k ničemu.
Tonda Zloun
Tam sem byl. Je to tam pěkné
PetrL3 píše: Přesně. Nemá smysl mít toho hromadu různě po garážích. Lepší je mít jich pár pěknejch, od každého zaměření jednu slušnou.
K tomuhle už došlo mnoho "sběratelů" že mají sice doma miliardu provedení od kdečeho, ale buď se pořádně nesvzou vůbec, protože vybrat, pak uvést do rpvozu, hlídat nepropadlou technickou a je pryč tolik času že není ani chuť.... nebo stejně jezdí na té nejlepší z nich a ostatní jen stojí a práší se na to......
Já začínám přemejšlet, že bych střelil Roadstera... měl jsem ho na vejlety jako pohodlnou věc, čtyřtakt, pěkné, nicméně ten velký čtyřtakt zastane tu práci ještě lépe, protože je stejně pohodlný, 3 výkonnější a celkově bezproblémový.... na vete akce je to mladé a tak Roadtser ujede ročně pár set km když mně to popadne a vyndám ho... Nicméně i ten smolas ujede o něco víc, na tom ročně tak zhruba tisíc kilometrů nachroupu převážně po těch vete akcích a k tomu pár jízd jen tak.... takže to tu mám na semeno, leží v tom peníze a víc to stojí než jezdí i když je to v pěkném stavu...
Nemako: právě o tom přemejšlím podobně jako ty.... Prodat Roadstera, který je sice prací mého otce, těžce jsem ho sháněl, stál mne hodně peněz, ale reálně je mi k hovnu a za to co za něj dostanu, si můžu koupit třeba to Wéčko úplně klidně, pokud ta bublina nesplaskne nějak hned....
Naposledy editováno 04.03.2018 12:01:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Všechno na čem jezdme je diskomfort . Je jenom otázka času kdy skončíme u goldwinga nebo raději limuzíny. Jednovál -výhoda v terénu víceválec menší vibrace. Právě proto bych šel do tý 613 Tatry .
Mno gold je diskomfort na druhou stranu, že je to těžké jak hovado a jakmile zpomalíš, blbě se s tím zachází... Cestovní ideál je někde na půli cesty.... tzn. 2-4 válce, 50-100 koní, +-200kg....
Do terénu už se mi nechce, z toho jsem vyrostl a jednoválec v cesťáku je od nějakých 250-350ccm nevýhodou....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen toho nemít moc, Nemako to píše dobře. Já chtěl hned někdy v 16 letech po pionýru rovnou Ariela 4, se SPZ, abych na něm mohl normálně jezdit. V 70. letech mít "véčka" - to bylo skoro nemožné. Proto jedině přihlášenou motorku. jenže přišla nabídka na Wanderera, péráka, obojí jsem koupil a Ariel šel do zapomnění. Potom za pár stovek Popular, pak další. Když jsem měl Popularů šest, chtěl jsem si udělat museum...jenže v 80. letech soukromé museum ? Utopie. Tak se Populary rozebraly na díly nebo prodaly, a dnes jsem rád, že toho nemám víc. Jen to hlídání STK - letos musím s pěti auty, třemi motorkami. Přitom jezdím v podstatě dvěma auty a na jedné motorce.
Poslední asi 3 roky se mi líbí pionýry, jsou malé, lehké, jednoduché a loňská dovolená strávená na naloženém pionýru byla parádní - tak jsem si říkal mít jich celou řadu, ale mám dva a popravdě - méně je někdy více.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Známému před časem šlohli z garáže Nortona komandera tak jsem před časem hodil pár odkazů na zabezpečení garáží a vůbec všeho. Mě vybrali ze skladu s dvouma zámkama pečící směs a ještě za sebou zamkli. Vím to na 100% i tuším kdo. Stálo mě to nějaký čas i úsilí sklad i garáž líp zajistit. Dneska už vím že fabku bych si do dveří nedal. Tokoz je někde jinde za poloviční cenu a nejlíp spolu s alarmem a kamerou.
Tato vložka se prodává v OBI asi za 2300kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |