Technik nejdříve řešil a fotografoval čísla. Na tomto modelu je vin vyjiskřené na podsedlové trubce která je zespoda zakryta plastem. Není tedy možné provést fotografii úplně z kolmého pohledu. Když to technikovi nešlo vyfotit, tak vzal smirkový papír, né moc jemný a začal "čistit" následně vin zvýraznil křídou a vyfotil. Bohužel opět tak bídně, že z fotek nebylo číslo zřejmé. Takhle to ještě dvakrát zopakoval a vzhledem k tomu, že číslo bylo pouze vyjiskřené na slabých trubičkách, tak ho nadobro znehodnotil. Podotýkám, že ještě po prvním zásahu smirkovým papírem bylo číslo z rámu při dobrém světle čitelné! Načež mi do protokolu napsal vážnou závadu "Identifikační číslo/výrobní číslo je neúplné nebo nečitelné nebo vyrezlé, nebo poškozené".
Jako druhý problém mi oznámili, že moto nemá obrysové světlo a pokud chci příště projít (opakované kontrola do 30 dnů), musím si ho nainstalovat. Je to 50 skůtr kategorie LA, tak se chci zeptat zda je v této kategorii vůbec povinné, neboť jsem si jist, že ani jawa 50 tímto obrysovým světlem nedisponuje.
Velký problém je v tom, že moto zatím ani nemám na sebe registrované a evidenčkou neprošlo.
Prosím o radu těch, kteří mají s tímto nějaké zkušenosti. Jak dále postupovat?
Děkuji každému za věcné rady
1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Kde si stěžovat dál? Ministerstvo dopravy, nebo podat TO na polici?? Jsem opravdu nešťstnej, kam ten náš svět spěje
„Podle § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů musí být z podání patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu (nebo elektronickou adresu) pro doručování. Právnická osoba uvede v podání svůj název, identifikační číslo a adresu sídla, popřípadě jinou adresu (nebo elektronickou adresu) pro doručování. Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno,a podpis osoby, která je činí (u stížnosti podané elektronicky se nepožaduje její podepsání zaručeným elektronickým podpisem).
Podání s výše uvedenými náležitostmi, jehož řešení je v kompetenci Ministerstva dopravy, můžete zasílat na adresu: stiznosti@mdcr.cz."
1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Já bych na místě tohoto technika vin nebrousil, ale pokud by nebylo čitelné tak bych dal nevyhovující evidenčku a zkrátil TP na měsíc...fotodokumentace která se pořizuje je vlastně digitální stopou která dokumentuje činnost technika STK...dá se prověřit zpětně...
Když si nastudujete evropskou legislativu tak zjistíte že největší problém jsou výrobci...EU nařízení jim ukládá povinnost označovat vozidla příslušným identifikačním číslem tak, aby nemohlo dojít k jeho poškození a aby bylo ztížené jeho případné padělání...na velký náklaďák to přitom vybouchají tečkovou technologií za poravé přední kolo kde se to po první zimě ztratí...v ČR si pak za identifikaci a vyražení náhradní technologií naúčtují klidně 6500,- Kč, technici STK auta vyhazují a posílají je na úřad který má řešit porušování povinností výrobců, přitom k tomu nemá žádné zákonné možnosti....takže český úřad je za největšího idiota jen proto, že zahraniční nadnárodní výrobci hrubě porušují své povinnosti....tento idiot musí majitele vozidla nasměřovat k tomuto výrobci, který si to co zkazil po sobě dodatečně opraví a nechá si za to ještě dobře zaplatit....a pak nešťastného majitele majitele pošle zpět na idiotský úřad aby si to nechal zapsat do dokladů...a když je ta technická prohlídka omezena na měsíc a auto je denně v provozu a nechá se vše na poslední chvíli, je to skutečně zajímavé...
O těch VIN-kódech bylo napsáno už hodně, každý motorkář by si měl proto číslo řádně zkontrolovat a ošetřit aby nevyrezlo, před návštěvou STK ošetřit nějakým zázračným sprejem od würtha aby to šlo přečíst
Pokud jde o náhradní ražbu, ta je plně v kompetenci výrobce...do léta roku 2017 existovala vyhláška MDCR podle které mohl povolit náhradní ražbu dopravní úřad, ale někdo jí novelizoval tak že toto ustanovení vypustil....Každému kdo přemýšlí je jasné proč...když to nemůže povolit úřad, musí to opravit výrobce a ten si za to nechá zaplatit...úřad to pak mlže maximálně zapsat do dokladů jako informaci...to je jen za 50,- Kč....
Je nutné si uvědomit že úřad není všemocný bůh, jeho povinnosti a jeho oprávnění jsou striktně vymezena zákonem a pokud mu zákon neumožňuje ukládat někomu nějaké povinnosti nebo udělovat někomu nějaká práva, nemůže je ukládat ani udělovat...
No a závěrem...jsou dvě možnosti
1.) buď zjistit kdo v současnosti zastupuje danou značku v ČR, požádat o opravu poškozeného VIN ( pokud nemají vlastní servis tak ať řeknou kdo to má vybouchat náhradní technologií a oni to následně pouze potvrdí - že ta motorka s opraveným VIN je skutečně motorka s původně poškozeným VIN k danému techničáku...jmenuje se to bezpečná identifikace výrobcem) pak musíte znova na evidenčku, kde technik do protokolu napíše že VIN je sice vyraženo náhradní technologií a je čitelné, ale že tato informace není uvedena v TP....takže EK bude opět nevyhovující...ale s tímto protokolem a potvrzením zástupce výrobce se motorka přihlásí a do TP se doplní informace o náhradní ražbě
2.)okamžitě odstoupit od kupní smlouvy vrátit moto a požadovat peníze...existuje na to judikát nejvyššího soudu, nečitelné VIN je důvodem k odstoupení od smlouvy...způsobuje technickou nezpůsobilost vozidla podle § 37 zákona 56/2001 Sb., takové vozidlo nelze provozovat...nelze jej ani registrovat na nového majitele a brání to řádnému užívání věci protože technická prohlídka je omezena na 30 dnů a pak je konec...
3.) je i třetí možnost dát to k ekolikvidaci
Naposledy editováno 24.03.2018 09:31:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Naposledy editováno 24.03.2018 09:30:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
To je pravda, lidé kontroluji v supermarketech jogurty za 5 Kč a hledají datum výroby, ale drahou motorku nebo auto si nezkontrolují a nechají se ubezpečovat je je vše ok...a s tím nový oz počítá, byl - li kupující ubezpečen o tom že je vše ok může to být důvodem k odstoupení...ale prokazuje se to blbě když chybí nějaký cebia-garance-certifikát nebo příslušný text ve smlouvě
posuzování VIN techniky STK je hoooodně subjektivní...na SK k tomu mají metodiku, kolik a kterých znaků musí být nečitelných aby byl problém...technikům STK v ČR také chybí zdravý rozum , samozřejmě také příslušné informace, pokud nějakou motorku vyráběl jediný výrobce a jeho světový kód ( první znaky VIN) byl například ABC, tak když bude nečitelné "B" a ostatní znaky budou ok, nedělal bych si s tím velkou hlavu...ale u nás bude EK nevyhovující....samozřejmě něco jiného je když se nedá přečíst posledních 6-7 znaků, protože to může být poškozeno schválně kvůli ojebání kupujícího nebo naklonování motorky k jiným dokladům..../taková domácí přestavba nebo stavba /
Naposledy editováno 24.03.2018 09:49:20
1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
na téhle je asi nejvíc vidět jak to ten šikula vybrousil. Každej trochu soudnej člověk musí uznat, že kdyby do toho nešáhnul tím smirklem, tak to tam muselo vydržet věky věků... ted už je jen otázka zda ten soudnej člověk bude sedět na DI, čehož se dosti bojím, neboť zápis z STK je nekompromisní "vozidlo z hlediska evidenční kontroly nevyhovuje"
2 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
VTHATL0SAZG1933++ ty poslední nepřečtu
Naposledy editováno 24.03.2018 20:48:38
CRF1000 píše: je nutné sdělit také číslo protokolu, nebo jej naskenovat a poslat, ty fotografie pořízené technikem jsou tam vložené...tedy pokud je tam vložil, možná tam vložil jen tu po obroušení...co si pamatuji tak derbi přešla pod koncern piaggio a to by v čr mělo mít zastoupení, kdysi to byla firma a-spirit, pak někdo jiný ale to se dá vygooglit na webu mdcr, stačí zadat "seznam akreditovaných zástupců" měla by tam být aktuální tabulka
VTHATL0SAZG1933
což o to tohle všechno se nechá vyběhat, ale pořád jde o princip, frajer neumí fotit, tak mi to zkurví a prostý lid bude jen běhat a nechat si srát na hlavu... Dnes i zítr se řádně pomodlím, ať na DI narazím na rozumného technika, který mi to alespoň nechá přepsat a dá mi příkaz k vyražení nového vin... je smutné, že za tuto službu opět zaplatím těm co mi to zkurvili
CRF1000 píše: je nutné sdělit také číslo protokolu, nebo jej naskenovat a poslat, ty fotografie pořízené technikem jsou tam vložené...tedy pokud je tam vložil, možná tam vložil jen tu po obroušení...co si pamatuji tak derbi přešla pod koncern piaggio a to by v čr mělo mít zastoupení, kdysi to byla firma a-spirit, pak někdo jiný ale to se dá vygooglit na webu mdcr, stačí zadat "seznam akreditovaných zástupců" měla by tam být aktuální tabulka
VTHATL0SAZG1933++ ty poslední nepřečtu
apropo, téměř jsi to trefil, místo Z je 2 a ta poslední jsou 18. ten konec je bohužel vybroušenej nejznamenitěji. Každopádně si pamatuji že těch posledních 6 čísel jsem bez problému přečetl i v momentě, kdy to bylo ještě oplastovné a nepřístupné...
1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Osobne bych v miste kde je VIN odstranil barvu - prijde mi, ze technik jen lehce zbrousil barvu - dulky pismen vlastne vyrovnal s hornim okrajem trubky (snad je to trochu k pochopeni), proto to nejde precist...ale asi tu barvu odstranovat primo na te STK, ktera to zpusobila...
Raptík píše:
jsem to asi 30 x vyblejsknul na ruzné režimi fotáku s ruzným stíněním a zdá se, že tahle fotka zachytila více než lidské oko... tipněte si co je tam za čísílka
*VTHATLOSA2G193318* Vidím toto a bez toho broušení by to bylo vidět lepe ,napadá zkus to přejet tempem a rozleštit a pak vinko potři grafitovým prachem a pak otři mělo by pak vyběhnout lépe do oka
nebo stahni mirně šmirglem 2000-3000(povrch zjednotiš a ty prohlubně budou lepé čitelný)
Naposledy editováno 24.03.2018 23:31:32
1 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Teda né, pak přelakovat bezbarvým klakem...
Není to návod, jak ojebávat jiný VINy...
2 reakcí na tento příspěvek Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Evropská směrnice 2009/67/ES
předpis EHK OSN č. 53
předpis EHK č.74.
Samozřejmě máme mnoho novějších směrnic a nařízení ale obrysové světlo je povinné. nevím jak to máš s brzdovým světlem a s osvětlením SPT ale nedokážu si přestavit skůtr který v noci nemá vzadu rozsvícené žádné světlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy na STK, VIN, obrysové světlo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Derbi Atlantis 50 náhradní klíč Derbi Atlantis 50 | MaraSuba | 0 | 30.7.2020 v 11:24 MaraSuba |
Derbi Atlantis 50 2T zvýšení výkonu Derbi Atlantis 50 | dzurilla | 6 | 7.11.2018 v 16:52 bimbo750 |
Derbi Atlantis 50 2t - olej a aditivum Derbi Atlantis 50 | dzurilla | 6 | 16.9.2018 v 07:37 čeplin |
Derbi, přestane jet, po nastartovan... Derbi Atlantis 50 | Shimmy8 | 15 | 24.8.2018 v 14:36 Shimmy8 |
Derbi Atlantis plotna pro kufr Derbi Atlantis 50 | TToomm22 | 0 | 3.8.2016 v 12:43 TToomm22 |