AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
edit-popletl jsem pořadí fotek
Naposledy editováno 25.03.2018 11:07:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Doporučuju inspiraci kluků z VSJ. Tam Jawy 350 používají k běžnému ježdění skoro všichni a taky skoro všichni mají přešitá sedla.
Jinak - vím, že jsem asi jediný, ale Vape nepovažuju za nutnost. V pérákovi i malých motorkách mám kladívka a nikdy jsem nezaznamenal žádný větší problém. Pokud je v motorce z fabriky , at' tam je, já ho měl ve 350 taky , ale když nemám problémy, ctím originalitu.
Milane - jde o to, že když dáš vape, přecházíš na 12V, takře především končí jízda nocí za světla bludičky a hvězd, protože s H4/R2 budeš normálně vidět tak jak se sluší a patří v dnešní době. Dále končí problémy s neustálými výměnami nekvalitních 6V žárovek, problémy s 6V přerušovači, atd. atd... měl jsem Vape na 477 právě kvůli napětí.... al bylo to super, dobře vidět na cestu a žárovky sehnat normálně kdekoli, ne jen ve speciálce a nebo z E-shopu.
Ve smolíku mám původní zapalování, ale jakmile některá z jeho zásadních částí (rotor/stator) umře, tak tam Vape dám taky, protože v tomhle případě se nákup nového kusu původního provedení zapalování ani nevyplatí... Zcela opotřebený releový dvoucívkový regulátor již nahrazen je, ze stejných důvodů, protože jeho cena je zhruba stejná jako cena původního provedení, ale funguje lépe....
Bimbam: jj, původní sedlo 477/471/472 je skutečně trestná lavice, na smolíku mám tu prkenici původní, aby nebyly po vete akcích hemzy, na 477, která byla stejně přestavěná jsem měl sedlo upravenédo podoby posledního provedení 472, které bylo citelně pohodlnější, ovšem na pohodlí jež poskytuje Roadster nebo nakonecjaponec se stejně zdaleka nechytalo...
Jirka4137 píše: Bimbam> Tak to určitě. Byly to motorky pro zemědělce a těch pár kiláků se na tom dalo. Ovšem některé nové motorky si s tím nijak nezadají. Uvažuju o přešití tvrdého potahu na Fazera už dlouho. Jinak anatomicky super.
Mno vad toho sedla je víc... ta první je ta, že je příliž úzké - rádobysportovní, další vada je že je příliš tvrdé a klouzavé, ta třetí je, že zrovna pod prdelíjsou v něm ty dutiny na sání, takže tam je molitan ještě tenčí a ty sedíš na těch dvou plechách přímo, když to po nějaké zhruba hodině jízdy prosedíš... Dnešní sedlajsou sice poměrně široká, ale zase slabá.... Místní čalouník, když tam vlezu tam obzvlášť v zimě má rozdělanejch několik motosedel do kterejch se cpe jinej molitan, gelový vložky, lepší koženka na vršek atd. atd, atd... Já jsem u něj měl sedlo z nanocejaponce taky.... dělal mi novej potah, protože původní byl roztrženej a udělal to hezky, molitan zůstal původní, ten byl v pořádku...
pech. píše: Milane - jde o to, že když dáš vape, přecházíš na 12V, takře především končí jízda nocí za světla bludičky a hvězd, protože s H4/R2 budeš normálně vidět tak jak se sluší a patří v dnešní době.
Přesně proto jsem dával Vape i na 487, co jsem kdysi měl. Nebe a dudy.Ten přerušovač... pokud používáš v blinkrech 21w zárovky, pouřžij feliciový, pokud 10w žárovky (panelkové blinkry a potom zase ty nové mělké) použije verzi pro J350, která je pro ně vhodná (je to napsáno na těle přerušovače akorát stojí tři stovky.... k přerušiovači se musí dotáhnout kostra a abys mohl ovládat wergl normálně boschákem, budeš potřebovat ještě rozpínací relé za stovku....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Béďa - no a co to tam blblo na té panelárně - dobíjecí relátko neseplo anebo fungovalo blbě a vyšťavila se baterka anebo nerozeplo a odešla pojistka a než se spálila tak se vařila baterka?
Tonda a Olda -- -- kde jste, ještě drandíte čmoudostezkama ?
Milan - tady u nás bylo ráno dneska -2 a celý dopoledne fučelo a bylo zima a zataženo. Kolem druhé odpoledne se mraky potrhaly slunko sice svítilo a trochu hřálo ale vítr stejně studil. Teď jsou venku tři nad nulou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Béďa - takže za to může nejspíš dobíjecí relátko a něco před pojistkou.
Eště že každej máme toho svýho domácího mazlíčka , kterej na nás věrně čeká , až se mu vrátíme z toulek .
Naposledy editováno 25.03.2018 21:52:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 25.03.2018 22:08:38
Bimbam píše: Olda - no tak fajn aspoň víme že jsi doma v richtiku. Teď ještě aby se ozval Tonda. Nezapomeň na podzimní foukačky Budmeme-li u nás, jsou kytary a basa a mandolína ba dokonce i b-trubka ( křídlovka ) k dispozici.
Já jsem přijel taky v pořádku jen trochu zmrzlej od Slanýho jsem motorku protáhnul na Louny místama i 130 prostě jsem dohnal rychlostní deficit motorka při plném plynu hulila jako lokomotiva, ale nikdo mě přes ten kouř kupodivu nechtěl předjíždět. S Čmoudem jsme projeli pěkné okresky chvíli vylezlo sluníčko, ale škoda, že jsme jeli zrovna lesem a na nás nedosvítilo. Dneska mě po obědě vytáhlo sluníčko a umyl jsem zakydanou jawu teď to ještě čeká Valkyrii ta je špinavá ještě od podzimní jízdy. Najeto celkem 299 Km se spotřebou 4,88 l za tolik jsem jezdil s Suzukou 800 ccm při rozumné jízdě jinak jezdila za 5,5 l.
Mírovi a Lucce děkuji za pěkné přivítání a supr pohoštění zkrátka to byl pěkný, ale trochu chladný výlet. Už se těším na další akci.
Tonda Zloun
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: TADY Trochu poučení pro ty co jezdí na pětku padesát a max. 3000 ot.
Ja naštěstí nemám moderní motor v žádném svém samohybu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.03.2018 00:25:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
plus včasná výměna oleje(10tis) a né ty jejich výměny po 30-40tis.bodeť by je nedoporučovaly,když to zkurví motor a tak je maj co prodávat a vydělávat.
Naposledy editováno 26.03.2018 01:00:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 26.03.2018 02:19:33
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |