AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Proto to je v pohodě.
Jo, je rozdíl mezi karbem a stříkačkou a to jak v chování motoru, tak v jeho stavu po x tisících.
Každopádně ty stříkačky se oproti karbům asi vyplatí ve všech směrech.
Jako, auto s karburátorem při výkonu jaký dnes auta mají by asi bylo provozně drahý uživit.
Jsem zvědav, jak se osvědčí stříkání vody (resp MW50) do motorů u bramboráků .
uda-tramp píše: Vlasťák1973> Doufám že jsi se nezamotal do tech klobásek, a udělal jsi něco na tý žlutici,aby se letos už taky vyvětrala . V pátek tě(pokud nebude náledí, nic jiného neomlouvá)očekávam v Blatnici u Nýřan www.motorkari.cz/motoakce/akce/ , Je to kousek,tak by to neměl být žádný problém. Všichni případní učastníci jsou také srdečně zváni.
Ahojky o akci vím,ale musím Tě zklamat v pátek sloužím,vlastně celé velikonoce,svátky měnit nesmíme,tak jsem vyměnil aspoň sobotu to jedem s Tátou na burzu http://www.burzatchorovice.cz/home.html motorka je zatím nepojízdná,čekám na lanka,budou začátkem Dubna,ale protože zas hlásaj počasí na hovno i po velikonocích tak je mi to zatím jedno,ale pak to vypukne už se těším.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Gratuluji k povedené Jawajízdě
Já poslední rok motorkám moc nedal, hold práce na baráku, práce v zaměstnání a do toho budování ve zbytku prostor. Takže dohromady za rok na motorkách to nebylo víc než 1000km.
Včera jsem ale při úklidu stodoly číslo jedna vytáhnul Hepčíka, nastartoval (baterka je KO takže laboratorní zdroj pomohl) a alespoň po dvoře kousek projel. Až bude dílna ve stodole hotová, vrhnu se na něj. V baráku jsme po nastěhování v hromadách čurbesu objevili spoustu zajímavostí, mimo vojenských uniforem rozkousaných od myší, všemožného papíru od Ruďase přes Zemědělské noviny až po krásné dvě detektivky. Bývalý majitel byl voják z povolání. Také jsem tam nalezl nové sedlo na Hepčíka, tuším jeden šusplech, a také kryt řetězu.
Jinak když jsme u těch krámů, kdyby někdo měl zájem o Škodovku 105L verze M (tuším první rok kdy se M vyráběly, ale jist si nejsem), v zachovalém stavu ale s nutností nějakých oprav (zadní lemy, konce prahů, a vše co stojí mezi asi 5 lety stání v suché stodole a úspěšnou STK), je k mání za lidovou cenu. Doklady k ní jsou, jen jsou v depozitu ale nezrušené! Poté co jsme ji pořídili spolu s nemovitostí byl plán připravit ji na STK a udělat testaci, aby se přepis obešel bez placení neekologického nesmyslu, ovšem čas se doteď na ní nenašel a nejspíš ani nenajde (trabant, maluch, dalších pár neveteránů, muzejní činnost v jiném oboru...).
Jinak ještě k motorkovému tématu, včera jsem zjistil že mi na Hořčičákovi končí v létě STK. A dnes přijdu do práce a ráno zjistím, že na Slovensku maj zrušit technicke kontroly pro vozidla kategorie L1e, tzn motorky do 50ccm a rychlosti 45km/h tomu se říká řešení pánové!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na podzim jsem byl na STK s Volkswagnem, volal jsem den předem a už se kroutili že maj plno a nejbližší termín za týden a půl. Nakonec se mi povedlo paní v telefonu obměkčit a stk v pohodě, ale říkala ať příště určitě předem objednám termín.
Právě vytíženost stanic vede k těmto novinkám.
Výborně popsané to je třebas TADY .
Já jen tu rozpleteninu dělám už na konci, aby byla v cínu a ještě do ni strkám a zaletovávám špičkou k lanku klínek ze svářecího drátu nebo hřebíku zbroušeného do špičky.
Pak ten konec zabrousím na brusce do tvaru koncovky.
Pokud nechci, aby se cín dostal zbytečně daleko do lanka, stačí ho před pájením zalakovat (od manželky mám nějaký příšerný lak na nehty) a pak to omeju acetonem dolů i s kalafunou co tam je po pájení.
Edit: Ale smrdí to, když se to pálí, zkoužel jsem i stříbřenku nebo aluksil, smrděj míň, ale nejsou vždy po ruce. ;)
Bowdeny než je inštaluju pověsím koncema nahorů (jako spojitou nádobu) a stříkačkou s větší jehlou do nich vpravím převoďák olej a nechám alespoň do rána nacucat, pak je nechám do misky vykapat.
U lanek na stroje do humusu míchám plastickou A00 vazelínu s benzínem.
Je to sice kekel z pekel a stříkačkou to jde přes jehlu i naředěné hůř, ale fachá to.
Moc se mi nestává, že mi praskne lanko. Na heftu naposledy pod Passem Sella díky replikovýmu plynu a ostré hraně u vidličky, tak na to taky pozor.
Vždycky koukat, aby se lanko někde nedrbalo. Já tehdy spěchal a nevylatí se. Vozím ale sadu lanek ve světle stočených, tak oprava pár minut a tradá. ;)
Naposledy editováno 26.03.2018 11:55:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Přesně to by bylo dobré zavést u nás. Proč to nejde ??
Depozit je otrava. Asi dvakrát jsem tam měl SPZ, ale než čekat půl dne frontu na uložení a potom na jaře zase půl dne na vyzvednutí, tak radši platím i když nejezdím.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kterou naletovávám. Jde i nějaký plíšek stočit a nasadit na konec, nebo omotat slabým drátkem z mědi a lanko malinko roztřepit,
prostě aby tu bambuli netvořil jen cín.
Pájka totiž není jen cín, ale je to směs olova a cínu a podle poměru (sice je většinou 2:1) ,
ale může být poměr jiný nebo zpracování bambule "hamižné" a proleze to při zatížení durch.
ale stačí i hrotovka .
Edit: Ono to chce chvilku prohřát, aby se to chytlo. Takže párwattovky nejsou úplně ono.
Naposledy editováno 26.03.2018 13:53:47
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Vlasťák - zeptej se Verdoma jak si dělá lanka - pak nemusíš čekat až ti přijdou odněkud z krámu
Nene nejsou z krámu,ale dělá mi je Grošák z Jawamanie,budou nerezové v teflonovem bovdenu a protože to chci přesné tak jsem staré vyndal na mustr,bydlí cca 30km odemně takže budou skoro domácí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |