Problem je ze asi 5-8 mm zavitu na konci kliky se lehce zdeformovalo a uhlo lehce doprava.
Tato cast zavitu bude po utazeni koukat ven.
Otazka zni co s tim?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
ta klika je v hajzlu,ono to asi pojede,ale až na tom za pár tisíc kilometrů někdo bude chtít vyměnit ojnici,tak zabrečí......
v horším případě se ten závit může celý ulomit a jestli jsi při přemlouvání použil i kladivo-které nebývá daleko,tak je možné,že tvůj příběh ještě nekončí....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
Ten závit je tam jen pro to,aby udržel rotor na kuželu.Těch 120 Nm by měl 14 mm závit v pohodě ustát.Kužel má tu výhodu,že po přitlačení drží sám o sobě.
Ne,není to čistě provedená práce,a ano mělo by to vypadat jinak,ale na funkci to nemá vliv.Vzhledem k tomu,že je to takový blato,tak se neulomí,a začátek toho závitu je cajk.
Ale každý to má jinak,pro mě je prasárna to konstrukční provedení.
Anti píše: Dolph-cz> Tyhle tvé příspěvky tady...co mi to připomíná...že by tvé příspěvky v mém vláknu?
Ten závit je tam jen pro to,aby udržel rotor na kuželu.Těch 120 Nm by měl 14 mm závit v pohodě ustát.Kužel má tu výhodu,že po přitlačení drží sám o sobě.
Ne,není to čistě provedená práce,a ano mělo by to vypadat jinak,ale na funkci to nemá vliv.Vzhledem k tomu,že je to takový blato,tak se neulomí,a začátek toho závitu je cajk.
Ale každý to má jinak,pro mě je prasárna to konstrukční provedení.
chytáš se to,kde jsem psal,že "v horším případě se ten závit může celý ulomit"
netvrdím,že se to ulomí,ale stát se to může a 120Nm zrovna málo není.
taky jsem psal,že ta klika už nikdy nepůjde dobře vycentrovat(ve většině firem co to dělají ho rovnou pošlou do prdele),což je podle mně dost vážný problém.
Jak na výměnu oleje
Výměna oleje - návod pro ženy
1. Zajet do servisu, nejpozději po 15.000 Km od poslední výměny oleje!
2. Dát si šálek kávy.
3. Po 15 minutách vyplnit šek a s odborně ošetřeným vozidlem opustit dílnu.
Výdaje:
Výměna oleje: Kč 1000,--
Káva: Kč 30,--
Dohromady: Kč 1030,--
Výměna oleje - návod pro muže
1. Zajet do mototechny (nebo podobně), zaplatit 1500,- za olej, filtr, čistící pastu a vonný stromeček.
2. Zjistit, že nádoba na vyjetý olej je plná. Namísto odvozu do patřičné sběrny, vylít olej do jámy na zahradě.
3. Otevřít plechovku piva. Vypít.
4. Zdvihnout vozidlo na hever...půl hodiny předtím hledat klíny!
5. Klíny nalézt pod synovou tříkolkou.
6. Z naštvání otevřít plechovku piva...vypít!
7. Vypouštěcí vanu zasunout pod vozidlo.
8. Hledat šestnáctku klíč.
9. Vykašlat se na hledání, použít sikaklešte.
10. Povolit výpušták.
11. Výpouštěcí šroub upustit do vany s horkým olejem, přitom se horkým olejem umazat.
12. Uklidit bordel.
13. U dalšího piva pozorovat, jak olej vytéká.
14. Hledat kleště na filtr.
15. Vykašlat se na to. Šroubovákem prorazit a odšroubovat.
16. Pivo.
17. Přišel kámoš...zbytek piva vypít s ním! Výměnu oleje dokončit zítra.
18. Další den: vytáhnout vanu s vyjetým olejem z pod auta
19. Posypat pískem olej, který se při 18 ) vylil vedle
20. Pivo - vlastně ne, včera dopito.
21. Dojít do obchodu, koupit pivo.
22. Přidělat nový filtr.
23. Nalít první litr oleje do motoru.
24. Vzpomenout si na šroub z kroku 11).
25. Hledat šroub ve vaně s olejem.
26. Vzpomenout si, že šroub i vyjetý olej byly ekologicky odstraněny na zahradě.
27. Vypít pivo.
28. Jámu vykopat, hledat šroub.
29. První litr nového oleje najít na podlaze garáže.
30. Vypít pivo.
31. Při utahování výpuštáku sikama sjet rukou z kleští a hrozně si sedřít kůži o kastli.
32. Uhodit hlavou o zem...jako reakci na 31).
33. Začít nadávat.
34. Zahodit kleště
35. Nadávat dalších 10 min, protože odhozené klešte roztrhly oblíbený plakát na stěně.
36. PIVO
37. Očistit ruce o čelo a předpisovš obvázat kvůli zastavení krvácení.
38. PIVO
39. PIVO
40. Doplnit 4 litry oleje.
41. PIVO
42. Spustit auto z heveru.
43. Rozbít u toho jeden klín.
44. Vycouvat s autem a na olej z kroku 23) nasypat písek.
45. PIVO
46. Zkušební jízda.
47. Zastaven dopravní hlídkou, odvezen na odbšr krve a pokutován za řízení pod vlivem alkoholu.
48. Vůz je odtažen.
49. Zaplatit odtah.
Výdaje:
Díly: Kč 1500,--
Pokuta za řízení pod vlivem alkoholu: Kč 15000, --
Odtah: Kč 1400,--
Pivo: Kč 600,--
Celkem: Kč 18500,--
2 reakcí na tento příspěvek Zdeformovany zavit na klice /rotor
12:00 Obědvám.
12:30 Chystám věci na výměnu oleje, pěkně na dvoře na sluníčku.
13:00 Zahřívám motorku.
13:15 Vypínám motorku a chystám se povolit vypouštěcí šroub.
13:17 Strhávám imbus v hlavě šroubu, kleju jak dlaždič.
13:20 Točím zběsile imbusem ve šroubu a vytvářím v něm počátek kráteru.
13:42 Zahazuji imbus, jdu sledovat videa na YT jak z těch sraček ven.
14:05 Objednávám nový vypouštěcí šroub.
14:30 Volá mi borec že ho mají skladem.
15:00 Vyzvedávám si v Brně šroub a jedu domů.
15:30 Beru do ruky postupně horkovzdušnou pistoli, letlampu, několikery kleště a imbus. Postupně a střídavě tím mučím nebohý stroj. Ve šroubu vytvářím kráter, za který by se nestyděl žádný adolescent bojující s akné.
18:00 Všechno to s klením opětovně zahazuji a jdu se navečeřet.
19:00 Snažím se do místa kde je kráter vyvrtat závit, snaha marná.
19:30 Věším motorku 50 cm nad zem na hrazdu mezi futra v pokoji.
20:00 Lehám s kupou vrtáků pod motorku... počin hodný profesionálního sebevraha, jsem na sebe náležitě hrdý.
22:30 Pokryt hromadou mosazných třpytek vylézám zpod motorky, vítězný, hlava šroubu pryč, zbytek jde povolit rukou.
A to se vyplatí
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
Toto je důvod, proc kupují jen nové motorky. Stovku ušetříme, i kdyby to melo tisíc korun stát. ...
Naposledy editováno 01.04.2018 06:54:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
1 reakcí na tento příspěvek Zdeformovany zavit na klice /rotor
Edit> pardon, jeste menili predni desticky. Pritom zlomili vodici plech a misto aby ho vymenili za novej (cca 250 korun za sadu), dali tam jen tu pulku, takze desticka delala ve trmenu takovej randal, ze s tim zena odmitala jezdit. Tudiz jsem si ho objednal a vymenil sam. Cekaci lhuta v tom servisu je 1-2 tydny...
Naposledy editováno 01.04.2018 08:27:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
prackarr píše: Dolph-cz> me se libi, jak tu na fóru každý hrde píše, že mu servis dojebe motorku, tak si vse dela sám. A vždy si kladu otázku, jak to že v servise jsou takovi nymandi, jak ten servis muže žit, když je republika plná geniálních amatérských mechaniku? Toto vlákno je odpověď. A to je jen špička ledovce, protože málokdo má koule zveřejnit, že něco do mrdal....
Toto je důvod, proc kupují jen nové motorky. Stovku ušetříme, i kdyby to melo tisíc korun stát. ...
V těch servisech to dojebou úplně stejně neli hůř než tady ti amatéři na fóru ale s tím rozdílem že to nezveřejňují.Vypadalo by to docela blbě kdyby tady byly dotazy typu "servis XY by botřeboval poradit dali jsme se na vyměnu volnobezky, vyrobili si stahovak, vše vycentrovali, vymezili kulickou z loziska, nahřali a po chvilce cvičeni a upěni byl rotor dole.Problem je ze asi 5-8 mm zavitu na konci kliky se lehce zdeformovalo a uhlo lehce doprava.Poradil by nám někdo?"Oni hezky potichu opilují ten zkurvený závit a nabastlí tam tu matici i kdyby ji tam měli natlouct kladivem.Namontují dekl a ten moula co to tam dal zaplatí,poděkuje a až se to po čase vysype znova tak mu sdělí "to víš už je to staré už to má zenit za sebou kup něco novějšího" hele tady zrovna máme XXYY na prodej celé jsme to prolezli udělali jsme na tom servis, je to v poho" a ten nešťastník to koupí a je tam kde byl" V PRDELI A o tom je tady spousta témat......
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
prackarr píše: .. A vždy si kladu otázku...
Tak to jsme dva.Mě by zase zajímalo,co vede lidi přispívat do diskuze podobnými příspěvky.Jestli je to potřeba mentorování,vyjevení vlastního životního postoje či snaha předvést svou dokonalost.Každopádně jsou to příspěvky naprosto k hovnu a mimo téma které absolutně v ničem nepomohou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
Anti píše: Tak to jsme dva.Mě by zase zajímalo,co vede lidi přispívat do diskuze podobnými příspěvky.Jestli je to potřeba mentorování,vyjevení vlastního životního postoje či snaha předvést svou dokonalost.Každopádně jsou to příspěvky naprosto k hovnu a mimo téma které absolutně v ničem nepomohou.
Proč by to nepomohlo? Zkrátka rada zní, čemu nerozumím, tak do toho nevrtám. Jako taky sem nějak začínal, a když si vzpomenu, co sem kolikrát zmršil na svojich motorkách tak se fakt stydím. Ale chtěl sem se tím živit, tak sem šel za tím a hodně tomu obětoval abych byl kde sem. A po pravdě kdybych jen měl motorku, že mě baví se povozit, tak na to seru a vůbec do toho nehrabu a nechám si to udělat. Třeba na autě bych si udělal kdeco, ale neměním si na něm sám ani olej. Mám pár kamarádu kteří dělají autu, tak radši než abych se plazil doma pod autem a otravoval se tím, tak k někomu zajedu, hodí se to na zvedák, v klidu mě vymění olej, dáme u toho cígo, pokecáme a já mu milerád zaplatím, ikdyž bych si to bez problémů zvádl udělat sám doma. Ale co tím chci říct. Co dnes vede lidi k tomu aby se v těch motorkách vrtali sami? Dobře chápu, někoho to baví a má dobrý pocit že si na tom zvládne něco udělat sám. Ale většina lidí mě přijde že se v tom vrtá protože by si nechali vrtat pro korunu koleno. Fajn, když už se v tom hrabu, tak jo od toho je tu forum a nechám si poradit když něco nevím, ale hodně dotazů je tady až z křížkem po funuse, všichni si myslí jací sou odborníci a kolikrát dělají ani vlastně neví co, vrtají se v něčem o čem vůbec nemají páru, a pak se diví, že se něco ulomí atd. a až pak se ptají jak to mají udělat.
2 reakcí na tento příspěvek Zdeformovany zavit na klice /rotor
já si naopak myslím,že tohle vlákno splnilo co mělo,borec dostal radu jak to opravit a taky to opravil,dostal radu jak vyrobit přípravek,aby to příště zase nedojebal.... a stejně tak dostal radu,ať se do toho nesere a když už,tak ať nejdříve dohledá jak na to a né až co s tím.
je to veřejná diskuze,tak diskutujem ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
Ano delam to pro zabavu, uz 16 let se jen tak hrabu v motorkach. Zvladl jsem malou generalku Dominatora, vymenit ze par spojek a hromadu dalsiho materialu, seridim si ventily na vahadlech tak s podlozkama, zvladnu generalku tlumicu, svapnu motor treba v cbr600rr, a spoustu dalsich zabavnych veci jako serizeni podvozku na jezdce apod. Ono vsechno sou to banalni veci, ke kterym to chce jen par kolecek na vic.
Ale nebojte, nasel se i mechanik, kterymu verim natolik, ze klidne serizeni necham na nem. Preci jen ma lepsi vybavu.
A co me k tomu privedlo? Ano ty “odborne” servisy
Napr.:
Uvolneny dratek na indukci civce. Servis 3 tydny, akorat dojebal karburaci. Ja za pul hodiny opraveno. Jo na 15ti letyho kluka to slo.
A pak to uz nejak slo samo ;)
A kazdy rok se najde nejaky spek co me jen uzvrzuje ze lepsi si to delat sam.
Naposledy treba takovy autorizovany servis VW, auto po mensi bouracce, mi vratili s propalenou stropnici , po reklamaci zas zadni ostrikovac cakal do kufru a ted uz jen zbyva slicovat spravne plasty No proc ne hrozne me to bavi tam jezdit
Naposledy editováno 01.04.2018 20:55:18
PetrS píše: Slávek-TDM> Měl jsi to odvézt do autorizaku. Stálo by tě to míň, ráno to tam hodíš, odpoledne to vyzvedneš a kdyby to takhle odbyli, dostaneš po dobu reklamace náhradní vůz.
Autorizak EF v Praze mi pred deseti lety pri vymene chladiva urval vypousteci sroub na chladici (plastovej), v dusledku cehoz mi za tri dny vyteklo vsechno chladivo a ja zustal viset s varicim autem na Strakonicky. A pri reklamaci me obvinili, ze jsem si to udelal sam. Tak jsem je poslal tam kam slunce nesviti a uz jsem tam vickrat nebyl. Jo a jejich taxa byla lidovych 950Kc za hodinu. O litru oleje za 500Kc bez DPH ani nemluvim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
Třeba teď tu mám Burgmana.Známý ho koupil loni na jaře a říká:Najel jsem loni cca 500 km.Koukni na to co a jak,jediné co nemusíš řešit je motorový olej,ten prodejce měnil před prodejem.Ventily,desky,rozvoďák,olej v převodu cajk.Jen tak ze zvyku kouknu do motoru.Měrka oleje uražená,hladina oleje nikde.Do motoru co má na deklu napsáno 1,9L jsem nalil cca 1,2L....
Já začal jako z nouze ctnost před cca 27lety.Postupně to narostlo,teď je tu furt něco...Sám vím,že ne všechno člověk ošéfuje a občas se mu povede bota.Pak jde na motorkáře pro radu a tam začnou "radit" takovým způsobem,že pak lituje že něco vůbec psal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
Naposledy editováno 01.04.2018 22:15:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zdeformovany zavit na klice /rotor
Ano domrdal sem zavit? A? Asi nebrecim do polstare tak jak by sis to predstavoval. Hovna se stavaj. To je zivot. Pozadal sem o radu. Dostal ji. Poucil se. Spravil to. Utahl na moment. Priste vim jak na to
Naposledy editováno 01.04.2018 22:40:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Silniční pneu na XTZ 660 tenere Yamaha XTZ 660 Tenere | Wrong | 8 | 1.7.2024 v 22:33 Jindra71 |
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... | posoldikml | 83 | 27.7.2021 v 23:29 Parkinsonn |
Plastová nádoba nad startérem u Ten... Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 Z Tenere | Dugajs | 2 | 23.6.2021 v 20:48 Dugajs |
svetlá Yamaha XTZ 660 Tenere | fuchsotik | 29 | 25.3.2021 v 18:02 fuchsotik |
Yamaha tenere 660 vaří [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere | PavelFru | 61 | 9.1.2021 v 16:14 PavelFru |