AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Já si po mnoha pokusech oblíbil do auta rádia Pioneer, mají vynikající ovládání a dobré možnosti nastavení. Dají se pořídit už za rozumnou cenu a do auta co není vyloženě veteránem neváhám. Doma mám na poslech gramec Tesla NC440 a zbytek soustavy je starej Hitachi.
V Kyšicích dnes také sluníčko, tak se pracuje venku. V sobotu jsme vybetonovali základ pro zvedák na autíčka a dnes děláme elektroinstalaci ve stodole a já si ještě hraju se sdělovacím rozvodem po pozemku
Ohledně mp3 - ty z dřevních dob byly skutečně značně omezené, ale to ani tak ne z pohledu možností formátu, jako z pohledu toho, aby to byla schopna tehdejší průměrná výpočetní technika vůbec přehrávat, protože pro běžnou 486 bylo přehrání MP3 ve stereu v základní bitrate 128kbps značný problém, první Pentia to dovedly už při bitratu dvojnásobném, ale moc prostředků na další práci už taky nezbývalo.... i MP3 může být slušným záznamem / nahrávkou, ovšem ten komprimační efekt se zmenší.... Ono celkově víc škody napáchá ten kdo záznam vytváří.. protože nezřídka narazíš na FLAC nahrávku, která je mizerná, protože když mizernou nahrávku nahraješ libovolným formátem, zůstane stále mizerná.....
Gramec mám taky, mírně upravený NAD5120/ což je modifkovaná NC470, jejíž konstrukční provedení mi vyhovovalo nejvíce - jednak odbourává některé nectnosti předchůdců a druhak má plovoucí šasí, to že nemá frekvenční řízení rychlosti je v dnešní době stálé frekvence v síti věc, která nevýhodou být přestala.. Nad má navíc raménko, které má menší přeslechy, na druhou stranu neumožňuje použití těžkých přenosek, ale to ani originální NC470 ani předchůdci, protože to nedovážíš...
K tomu Actidampa 4, zrychlené DPA223/550, jeden z nejlepších tunerů Kenwood, CD mám relativně obyčejného Technicse a v počítači Xonara, aby se neřeklo .
Skodovak, Pech - mám taky gramec, resp. dva - svoji původní NC420 a potom NC450 na kterou hraju, k tomu zesík Arcam, CD Arcam, tuner Sony SA3ES a bedýnky BC Acoustique Niger. V podstatě vše je kupované z druhé ruky, ale v perfektním stavu a podstatně jiné ceny než stálo nové. Kluk má u sebe v pokoji ještě dvoupásma Shan, které hrajou velmi pěkně - ono vůbec když byl Shan funkční tak jeho bedny patřily k tomu nejlepšímu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jen pro info = 110/80-17, 150/70-17
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kehaj píše: GUMY - jelikož musím přezout a služebně jsem velmi mladý a nezkušený motocyklista tážu se tedy zkušenějších. Na webu je tolik značek že už v tom začínám mít guláš prosím tedy o radu, jakou značku doporučíte? Jezdím převážně asfalt, offroad vyjímečně jen když si du do lesa ulevit a nebo přespat a nebo když kolonu vede Čmoud
Jen pro info = 110/80-17, 150/70-17
Cestovní gumy se slušnou výdrží a aby fungovaly i na mokru atd. :
Nejlepší zkušenost mám Dunlop Arrowmax Streetsmart
Velmi dobré jsou i Bridgesgtone BT45
V obou rozměrech jsou i Metzeler Lasertec, ale ty jsem nezkoušel, ale jezdí na nich dost lidí....
https://www.e-pneum...rtovni-cestovni.html https://www.e-pneum...rtovni-cestovni.html
Naposledy editováno 02.04.2018 22:26:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U rukojeti dva suky, do šoupátka jeden (ze silnější struny už ten suk nejde procpat dírou v šoupěti).
Je to vyzkoušené a je to navěky.
Zdenalbenal píše: Jen k těm lankům - plynové se dají udělat ze silné silonové struny do průměru max. 1,5mm...
U rukojeti dva suky, do šoupátka jeden (ze silnější struny už ten suk nejde procpat dírou v šoupěti).
Je to vyzkoušené a je to navěky.
To zní dobře. Zkusím to na brzdy.
Filip - no a funkční hejbací se normální šraňky na kliku nebo mechanický návěstidlo jedno nebo dvouramenný tam nemáte? Ty elektrický pulty mi nic neříkaj. Když jsem byl kluk tak jsem chodil na hradlo ve Vyškově točit klikou a stahovat nebo vytahovat závory. Hradlo tam sice ještě je ale přejezd dávno zrušili To byly na obou vjezdech do stanice ještě mechanický dvouramenný návěstidla Když jsem pak po letech topil na páře, tak už tam nebyly, vodní jeřáby už taky nebyly funkční i když vodárna stála a stojí dodnes. Dneska je na té trati už dokonce elektirfikace ale svršek stojí za stejné houby jako tenkrát, ba možná je ještě v horším stavu. Protože dokud jezdila pára tak drobné provozní úniky maziv konzervovaly pražce v místě vrtulí a šíny se negiglaly
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Aktuálně z muzejních aktivit nejvíc pracuji na sdělovačce, jednotný čas už je skoro v celém baráku, tahám kabely do každé místnosti i stodoly. Včera jsem osadil telefonní ústřednu, takže dnes vymýšlím kam ve které místnosti dát jaký telefón To je tak když se člověk zařekne, že veškeré exponáty budou funkční a v provozu
Naposledy editováno 03.04.2018 09:06:36
Mám jiné priority - výměna oleje ve Š 120, v Popularu, v 660, ted' končí TK u 120 a zase špatně brzdí, takže zjistit proč, když brzdy jsou nové ( 2 roky, ujeto tak 5000 km ) , rozebrání tlumičů u Populara, jeden se ulomil -a potom taky STK, do toho chalupa, a ještě chodit do práce. Za březen jsem měl asi 240 hodin...bohužel to není jako ve škodovce, že si za to člověk vezme volno, ale vše se zaplatí - a jede se dál...chci proto měnit po skoro 20 letech zaměstnání, ale nechci do strojírenství - a tady nic jiného není...
Na vláčky tak není čas.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kolem aut lítám také, v současnosti nám jich stojí na dvoře 8 kousků. Malucha musím připravit na STK, Trabant čeká na dokončení dílny a dlouhé zimní večery. Do toho skáču kolem svého oře Daewoo Leganza, už má taky své roky ale slouží denně a není dne, kdy nejede. Dokonce i když jsem jel na výlet na Moravu a cestou mi odešlo těsnění pod hlavou, druhý den bylo u kamaráda na Moravě opraveno a jezdí se dál. Mám ji v plynu, takže jezdí za málo a vyplatí se jí držet. Už je člověk na silnici jen tak nevidí. Renault Safrane už je taky ne moc vídané komfortní vozítko.
Abych se o tohle všechno postaral a nemusel přitom stydnout od země, dělám si ve stodole zázemí, dvousloupový zvedák má již vybetonovaný základ a zbývá dodělat finální podlaha v celé stodole. Vybaven jsem už na valnou většinu prací na autech, a to jak novějších tak starších.
Do toho také zvažuji výměnu zaměstnání, co byly volby a změnilo se obsazení vlády a ministerstev, nastaly státním podnikům a především dráze horší časy. Zvýšili nám sice o kousek plat, ale se snížením a změnou některých příplatků je výsledný efekt mizerný. Dráha lidi nemá a shání kde to jde ale nemá vlastně co nabídnout. Zrovna se chystám posílat životopisy. Za jistotu si člověk ani rohlík nekoupí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
MartinED250 píše: http://www.iveteran.cz/detailtematu/1048 zde je k tomu nějaká omáčka.
poptám se kamaráda....muzeum Smečno...
http://vojensky-skanzen-smecno.cz
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://www.kudyznudy...ich---raj-pro-v.aspx
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |