Téma: Čidlo neutrálu Transalp 600
17.8.2013 v 22:07
Ahoj poslední dobou zlobí kontrolka neutrálu někdy funguje někdy né.Má s tímto problémem někdo zkušenosti a jak tuto závadu odstranit a kde vlastně to čidlo je.Díky
1 reakcí na tento příspěvek Čidlo neutrálu Transalp 600
Sice mám Africu ale na Alpovi by to mělo být stejné, čidlo by mělo být umístněné na levé straně u malého řetězového kolečka, je na něj připojený kabel. Co se týče závady, tak na tom čidle je takový kolík, a ten už bude nejspíš opotřebovaný - ,,obroušený" (nenapadlo mě lepší slovo tak jak je na fotce.
Taky mě to dělalo to co tobě, oprava výměnou za nový, buď na stránkách wemoto nebo partsdepot, cena cca 500,-Kč.
Taky mě to dělalo to co tobě, oprava výměnou za nový, buď na stránkách wemoto nebo partsdepot, cena cca 500,-Kč.
Pokud tě to zlobí jen po umytí, tak to nebude tím obroušeným kolíkem ale spíš budeš mít někdě poškozený kabel nebo kontakty. Ten kolík směřuje k převodovce, a tam se ti při mytí vlhkost nedostane, takže zkus zkontrolovat spoje na kabeláži a případně je prostříkni třeba WDčkem
Dotaz pokud někdo ví, poteče olej skrz ten otvor po čidlu... já že se mi nechce motorka pokládat úplně na bok ani vypouštět olej, leda opřít o plot.
A koukal jsem že partsdepot, wemoto všude přes 500,- nemá někdo tušení o levnějším, ebay prosím ne.
A koukal jsem že partsdepot, wemoto všude přes 500,- nemá někdo tušení o levnějším, ebay prosím ne.
olej z tama poteče, ale není to žádná niagára, stačí prstem zacpat, a hned tam našroubuješ nové čidlo. nebo to udělej při výměně oleje a budeš tam mít sucho tehdy když jsem ho sháněl, tak toho na výber moc nebylo, ale když byly, tak vetšinou lehce přes 500kč
1 reakcí na tento příspěvek Čidlo neutrálu Transalp 600
Zdarec. Po zimě mi začala svítit kontrolka neutrálu při zařazeném každém rychlostním stupni. Zhasne pouze při zmáčknutí spojky. Čidlo jsem vymontoval, vypadá jako nové - jako na fotce z předešlého příspěvku. Nemáte s tím prosím někdo zkušenost? Děkuji. Petr Honda Transalp 600V XL 1997
Zdravím, mám stejný snímač neutralu na KLE500, co se týká kontrolky, funguje bez problémů ale připojil jsem k němu ukazatel zařazené rychlosti a pro něj je přikostření občas nedostatečné. Spínač dokáže mít odpor od 0 až do 50 ohmů. Ten komponent v mém případě nefunguje vlastně ani jako spínač, ale jen jako pružný odizolovaný kontakt, který přikostřuje cosi pohyblivého uvnitř převodovky a vlivem přítomnosti oleje se mění ten odpor. Proměřovali jste někdo ten snímač venku z motorky? zajímá mne jestli je to opravdu jen kontakt, nebo je uvnitř spínač na kostru? zatím jsem to pořešil relátkem a funguje to dobře, ale v jednoduchosti je krása a každá součástka navíc zvyšuje možnost dalších potíží. Díky za každé info.
1 reakcí na tento příspěvek Čidlo neutrálu Transalp 600
Na otočné kulise řadících vidliček je z boku izolace, která brání kontaktu čudlíku ze spínače dotknout se ocelové kulisy (kostry). Pouze při natočení kulisy v poloze neutrálu je izolace přerušena kovovou ploškou, takže čudlík se dotkne kostry. Kovová ploška je ve stejné úrovni jako izolace, tudíž v poloze neutrálu je čudlík vysunutý stejně, jako při zařazené rychlosti. Z toho vyplývá, že čudlík jen kostří, ale nespíná žádné kontakty uvnitř spínače (je tam jen pérko mezi vysouvacím čudlíkem a pinem pro připojení kabelu).
Časem se čudlík ošoupe, zkrátí a přestává mít přítlak - začne se to projevovat poblikáváním neutrálu, nemožností startovat se stojánkem, atd. Proto na čas pomůže odstranění podložky a utěsnění závitu tmelem. Čidlo se tím dostane o sílu podložky blíž ke kulise a do dalšího ubroušení čudlíku funguje dál. Odpor 0 - 50 Ohm naměříš proto, že elektrika musí projít přes olejový film mezi čudlíkem a kulisou, samotná kulisa je v uložena ložiscích, přes vidličky se dotýká hřídelí, které jsou také v ložiscích, takže není 100 % ukostřena nějakým pevným spojem. Pro rozsvícení kontrolky a informaci CDI o neutrálu to stačí. Ale spínat tím něco citlivějšího s minimálním nárokem na proud může být kvůli olejovému filmu problém.
Naposledy editováno 09.04.2018 09:14:51
Časem se čudlík ošoupe, zkrátí a přestává mít přítlak - začne se to projevovat poblikáváním neutrálu, nemožností startovat se stojánkem, atd. Proto na čas pomůže odstranění podložky a utěsnění závitu tmelem. Čidlo se tím dostane o sílu podložky blíž ke kulise a do dalšího ubroušení čudlíku funguje dál. Odpor 0 - 50 Ohm naměříš proto, že elektrika musí projít přes olejový film mezi čudlíkem a kulisou, samotná kulisa je v uložena ložiscích, přes vidličky se dotýká hřídelí, které jsou také v ložiscích, takže není 100 % ukostřena nějakým pevným spojem. Pro rozsvícení kontrolky a informaci CDI o neutrálu to stačí. Ale spínat tím něco citlivějšího s minimálním nárokem na proud může být kvůli olejovému filmu problém.
Naposledy editováno 09.04.2018 09:14:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Snížení výkonu na 35 kW - postup Honda XL 600V Transalp | Kynklačka | 11 | 11.11.2024 v 07:21 MungoJerry |
Šrouby uložení přední osy Transalp Honda XL 600V Transalp | Grecky1 | 8 | 16.10.2024 v 21:07 Sema |
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |