1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
s tou predni brzdou to je co do obecnyho popisu o dost slozitejsi problem nez jen nejaky zpomaleni nebo zrychleni samotnyho krouzivyho pohybu, tam je to rovnani podobnej efekt jako kdyz pri hodne prudkym brzdeni na rovine preletis pres riditka - ten brzdnej bod prednih gumy je pred tezistem, a motorka se pres to brzdici kolo snazi jakoby nahrnout ven ze zatacky (mimo to ma taky pribrzdeni predniho kola snahu zavrit riditka= zmensit polomer zataceni, atd..) coz v geometrii zatacky znamena narovnani, ale bude to fungovat jen s nejakou zasobou rychlosti a predevsim s dostatecnym citem (tj chce mit neco uz odjezdeno) chapej, z tvyho pohledu je tohle samozrejme pohodicka a praktcky "denni chleb", ale treba ja bych treba na predni brzdu v zatacce v naklonu zas tak moc nesahal,.. radsi..
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
..ale neber to jako rejpani, ja sam nemam co rikat.. vlastni motorka na pul ve sklepe / na pulv krabicich, cizi(pujcenou)jsem ridil naposled nekdy pred 4 rokama, a nejaky skrtani kolenem jsem si zatim vyzkousel takmaximalne na minibajku.. tak tu tak vocumuju a teoretizuju
(ale zas ten minibajk jako neni tak uplne blbej na podobny blbnuti a zbaveni se prip. prehnanyho respektu, padas na tom z nulovy vejsky, v minimalni rychlosti, takze se da v pohode a bezpecne vyzkouset co nastane kdyz se cokoliv prezene, vcetne naklonu ..a /skoro/ nic to pripadne nestoji )
Naposledy editováno 23.04.2018 02:12:37
Jinak k teoretizování je super připojit i tu praktickou stránku. Po minulé debatě si fakt myslím, že bys ji užil.
Ale i tak díky, uvědomil jsem díky ní další faktor, který jsem předtím opominul
udinar píše: Když to necítíš, tak nevím jestli to jde našprtat?
90-95% se lze naučit ve všech odvětvích lidského konání. Jde o dřinu, která je ale odměněna.
Ten zbytek je přirozený talent. Ten odděluje velmi dobré od nejlepších.
A pak je pár případů, které jsou na opačném konci a raději by si měli najít něco jiného.
kerut píše: SLEEPER> ..no vzdyt to tam pisu hned v druhy vete "obecne fyzikalne" bylo mysleno ohledne uhlove rychlosti - jako ze krouzis v naklonu dokola treba po kruhaci, zpomalujes (napr. tim ze pustis plyn) a pomalu ale jiste sebou brzo (se ztratou rychlosti) placnes na bok, naopak kdyz pridas plyn, uhlova rychlost se zvysuje a zacne te to rovnat a vynaset.. a to samozrejme plati
s tou predni brzdou to je co do obecnyho popisu o dost slozitejsi problem nez jen nejaky zpomaleni nebo zrychleni samotnyho krouzivyho pohybu, tam je to rovnani podobnej efekt jako kdyz pri hodne prudkym brzdeni na rovine preletis pres riditka - ten brzdnej bod prednih gumy je pred tezistem, a motorka se pres to brzdici kolo snazi jakoby nahrnout ven ze zatacky (mimo to ma taky pribrzdeni predniho kola snahu zavrit riditka= zmensit polomer zataceni, atd..) coz v geometrii zatacky znamena narovnani, ale bude to fungovat jen s nejakou zasobou rychlosti a predevsim s dostatecnym citem (tj chce mit neco uz odjezdeno) chapej, z tvyho pohledu je tohle samozrejme pohodicka a praktcky "denni chleb", ale treba ja bych treba na predni brzdu v zatacce v naklonu zas tak moc nesahal,.. radsi..
Není důvod se přední brzdy v náklonu extrémně bát. Pokud není intenzita brzdění veliká, jde o jemné srovnání rychlosti, tak se "rovnací efekt" moc neprojeví, jezdec ho necítí.
A jak se přidává více brzdy při udržení náklonu, už je třeba ji v tom náklonu vědomě udržet. Takže zase kontra.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
charlie.vtx1800 píše: Spíš jsem chtěl říct, že se nedá zatočit bez náklonu, takže nejdřív musím mašinu dostat rychle do náklonu (dám kontra) a pak teprv začnu točit. Dělat to zároveň - postupně pokládat a zatáčet - mě musí vždycky zpomalit. Prostě nejdřív A a pak rychle B, ne AB dohromady. Velikost rejdu jsem neřešil (viz jednu diskusi, kde se plamenně rozebíralo Sršňovo tvrzení že se zatáčí náklonem a ne rejdem a bylo to téměř jak náboženská válka... ) a ani specifický případy, kdy někde balancuju v rychlosti chůze - třeba protože jsem připosranej z písečku na asfaltu a naklopit se to prostě bojím - běžná realita dnešních dnů, protože silničáři přece nebudou uklízet zbytky zimního posypu v křižovatkách, žejo.
Dostat motorku do náklonu znamená zatočit. Jestli to chápu, ty točením myslíš už průběh zatáčky, po zatočení.
Na každou zatáčku a rychlost lze využít mnoho způsobů. Pro některé zatáčky je ale fakt vhodnější jít na ne pomalu/pomaleji než rychle. Dlouhé s velkým poměrem, utahující se, například.
Ad Sršeň. Je fajn, že po těch letech, kdy do něj cpeme trochu teorie, už pochopil, že "tak úplně" pravdu nemá a učí se.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
kerut píše: Whiefull> ta guma nevypada ze to klopis uplne na limit ne ?
Na SV predpsana guma 160/60 nejde normalne sjet do kraje, i kdyz drhnes stupackama, tak tam na kraji zbyte min. ten 1 cm, zminovany odborníkem Kawa75
Naposledy editováno 23.04.2018 08:10:19
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Mimochodem před 18ti lety, (tj. v době kdy jste se ještě pochcávali a tahali kačera) jsem měl Fazera 600, taky se 160/60 a poserproužky neměl
Naposledy editováno 23.04.2018 20:52:03
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Krejza> jasny, souhlas, ale tyhle veci to chce proste s fakt velkym citem,.. vy vyjezdeni zkuseni to vidite trosku jinak, nez my nevyjezdeni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1. o SV jsme se tu již bavili, takže odeber 1cm, který se prostě nesjede
2. Whiefull se očividně pořád učí, takže za 18 let bude umět mnohem víc než ty ve svém věku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Od toho ale to učení je. pomalu a postupně se zlepšovat, teoreticky i prakticky, pokud možno ve všedch možných smšrech. Nebo aspoň ve směrech, které využiji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Krejza píše: Kawa75>
1. o SV jsme se tu již bavili, takže odeber 1cm, který se prostě nesjede
2. Whiefull se očividně pořád učí, takže za 18 let bude umět mnohem víc než ty ve svém věku
1+2 = pohádky ovčí babičky
Naposledy editováno 24.04.2018 06:28:17
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Měnění oleje a Coyote 10W40 Suzuki SV 650S | Dandos489 | 10 | 19.8.2024 v 20:23 ALFA70 |
Kapotáž Suzuki SV 650S | Lála_ | 2 | 31.7.2024 v 17:42 Lála_ |
Moto po silném zmoknutí nedrží otáč... Suzuki SV 650S | johny6nine | 7 | 29.6.2024 v 12:29 ja1 |
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |