Jaký nastavení doporučujete? Jezdím většinou sám, v oblečení cca 85 kg. Tak 70% ON a 30% OFF.
2 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
takže tím,že ji povolíš,se tvrdost v podstatě nezmění,jen bude motorka nižší,tvrdost se nastavuje na tlumiči ladícími šroubky-pokud tam jsou.
edit: a jak tak koukám na tu fotku v profilovce,tak ti ta motorka velká určitě není.
Naposledy editováno 08.05.2018 18:36:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak nastavit zadní tlumič
Motorka je mi akorát. Stojím tam trochu v kopci,tak to zkresluje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak nastavit zadní tlumič
-PePe- píše: Dolph-cz> Aha, to jsem nevěděl. V návodu je tabulka nastavení podle tvrdosti a hýbe se jak s předpětím, tak s útlumem. Útlum už jsem nastavil, tak zítra budu testovat.
Motorka je mi akorát. Stojím tam trochu v kopci,tak to zkresluje.
já jsem na tvojí motorce samozřejmě nejel,ale tyhle staré a těžké stroje mají spíše problém s tím,že jsou moc měkké,off se s tím nedá jezdit,protože při jakémkoli pokusu o skok,nebo rychlejší jízdu jdou tlumiče na doraz.
takže ještě opravdu popřemýšlej,jestli se ti to celé jen nezdá.
1 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
1 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
A dovolím si s Dolphem nesouhlasit. Změnou předpětí pružiny nebude tlumič bez zatížení delší, nebo kratší.
To pouze po zatížení (nasednutí) se se propadneš níž, nebo zůstaneš nahoře u přitužení pružiny.
Nastavuje se to tak, aby po běžném zatížení (sám/ ve dvou/ naložená/..) se to "zmáčkolo" o 30% zdvihu (ten najdeš v manuálu).
Nazdar
1 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
Krleš70 píše: Zdarec, jestli se nepletu, tak jsou na tlumiči u Pegasa ty hliníkové matky dvě do kontra, tedy budou potřeba dva hákové klíče.
A dovolím si s Dolphem nesouhlasit. Změnou předpětí pružiny nebude tlumič bez zatížení delší, nebo kratší.
To pouze po zatížení (nasednutí) se se propadneš níž, nebo zůstaneš nahoře u přitužení pružiny.
Nastavuje se to tak, aby po běžném zatížení (sám/ ve dvou/ naložená/..) se to "zmáčkolo" o 30% zdvihu (ten najdeš v manuálu).
Nazdar
nesouhlasit můžeš,ale pravdu nemáš
povolíš pružinu-motorka klesne-tak to prostě je.navíc on neřeší výšku,ale tvrdost a tu předpětí ovlivňuje jen minimálně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak nastavit zadní tlumič
-PePe- píše:
Vidím tam jednu.
problém je,že ta hliníková matka vlivem oxidace zatuhne-pokud s tím nikdo nehýbal.
jinak děláš to správně,prostě nasadit klíč a povolovat.když to nejde,asi by bylo vhodné nastříkat na matku konkor, VD 40 a pod,ať se točí lehčeji.
2 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
Pojďme dále Dolph - jsem přesvědčen, že zdvih pružení je pouze jeden a při nezatížené motorce nic klesat nebude, pružina udrží stále tlumič na max. rozsah.Pouze po nějakém zatížení motka klesne níže, pokud bude pružina povolená.
Třeba se tu někdo přidá a rozsekne to
Krleš70 píše: Takže Pe-Pe - Pegaso měl kamarád a já si pamatoval, ty dvě matky na druhé straně pružiny, na tento nastavovací kroužek jsme zapomněl. Takže máš pravdu.
Pojďme dále Dolph - jsem přesvědčen, že zdvih pružení je pouze jeden a při nezatížené motorce nic klesat nebude, pružina udrží stále tlumič na max. rozsah.Pouze po nějakém zatížení motka klesne níže, pokud bude pružina povolená.
Třeba se tu někdo přidá a rozsekne to
já tě chápu jak to myslíš,ale tak to je u kola,ale né u motorky.motorka svou váhou zmáčne péro i když na ní nikdo nesedí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak nastavit zadní tlumič
Dolph-cz píše: předpětí pružiny se nenastavuje na tuhost,ale na výšku.
takže tím,že ji povolíš,se tvrdost v podstatě nezmění,jen bude motorka nižší,tvrdost se nastavuje na tlumiči ladícími šroubky-pokud tam jsou.
edit: a jak tak koukám na tu fotku v profilovce,tak ti ta motorka velká určitě není.
1 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
Naposledy editováno 10.05.2018 05:01:21
1 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
1 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
Na silnici ani v terénu se obvykle na úplné stlačení nejde, takže předpětím se nastavuje výška staticky zatížené motorky. Pro zajištění správného pružení na trati musí mít lehký a těžký jezdec jinou pružinu, to ví i piloti kačen:
foxdive píše: Výška po nasednuti záleží podle bucka co na to vleze a podle toho musíš nastavit pružinu abys zachoval jízdní vlastnosti motorky tak jak mají být,to co tu píše Dolph je prostě blbost a ty v tom taky máš trochu zmatek,krles to píše v podstatě ok ale u každé motorky je to nastavení trochu jiné
rozhodně nemám zmatek, sám pružiny navrhuji. Výška po nasednutí jistě závisí na váze jezdce, tvrdím to samé ne. A to samé zvrdí i Dolph. Je to triviální mechanická úloha, o čem se tu proboha diskutuje. To co navíc říkám já a i jiní je, že kompenzovat váhu posádky zkrácením kostí je špatná cesta a to tedy je.
Naposledy editováno 10.05.2018 17:55:22
1 reakcí na tento příspěvek Jak nastavit zadní tlumič
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak nastavit zadní tlumič
foxdive píše: Dolph tvrdí že pružinou serizujes výšku motocyklu což je nesmysl,o kostich nepadlo ani slovo,a to že je to špatná cesta to souhlasím
kámo,jsi totálně,ale totálně mimo.
jako nechci se plácat po zádech,ale o nastavení tlumičů něco málo(čti mnohem více než ty) vím a když už mi nevěříš,tak si alespoň dej tu práci a dohledej si informace jak to je.
a jak se tak tady na tu osádku koukám,nejsi sám.
Naposledy editováno 10.05.2018 21:00:00
se-se píše: dolf-cz má ve většině pravdu. Výškou motorky se samozřejmě chápe výška po nasednutí!! Ne prázdné. Předpětí je skoro vždy větší než prázdná zátěž. Takže maticí se nastavuje předpětí a tím právě to potopení po nasednutí. Pravdu nemá s tím nastavováním tuhosti šroubky. Ten šroubek dole je nastavení odskoku, tedy rychlosti návratu nahoru. Další nastavovací prvky mají jen drahé tlumiče. Mám takový na jízdním kole a stál 15 tis.
ty v obraze jsi,akorát nechápu,kde jsi vykopal,kde píšu,jakým šroubkem se co nastavuje-já jsem o tom vůbec nepsal.
vůbec netuším,jaký tlumič na své motorce má(jestli je stavitelný a v jakém rozsahu) .....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kterou motorku vybrat [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 Trail, Yamaha XT 660 Z Tenere | Sportback | 65 | 22.3.2021 v 10:52 Slávek-TDM |
Uprava laufu. Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 6 | 18.1.2021 v 15:33 FiZzeR |
Tachometr Aprilia 650 trail Aprilia Pegaso 650 Trail | Fira528 | 1 | 8.3.2020 v 05:45 krokoš |
Divné cukání a chod motoru Aprilia Pegaso 650 Trail, Aprilia Pegaso 650 Strada,... | oskaradam | 8 | 2.9.2019 v 23:11 jenda-pegaso |
SOS nesprávný kod Aprilia pegaso 65... [1, 2] Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 43 | 31.8.2019 v 20:30 -PePe- |