6.9.2011 vyšel dlouho omýlaný a spekulovaný zákon 297/2011sb. který se týká nejen změn ve skupinách řidičských oprávnění a podmínek jejich udělování dle evropské směrnice 126/2006.
Pokusil jsem se polopaticky jednoduše popsat všechny staré i nové skupiny řo na motocykly a základní podmínky jejich udělování včetně FAQ.
Pokud budete přispívat do tohoto vlákna nějakými komentáři či dotazy tak si prosím přečtěte alespoň následující "tabulku".
M (A1 150) - opravňuje k řízení motocyklů do 50ccm bez omezení rychlosti a výkonu. Tato skupina byla vydávána do konce r.2000 a v současné době se značí jako sk. A1 s omezením do 50ccm, nebo jako A1 + harmonizační kód 150
- nevydává se
AM - opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h
- minimální věk 15let
A1 - opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 ccm a o výkonu nejvýše 11 kW
-minimální věk 16let
A s omezením - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 25 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,16 kW/kg
- tato skupina bude vydávána do 19.1.2013
- minimální věk 18let
od 19.1.2013 opravňuje i k řízení motocyklů zařazených do sk A2
A2 - opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
- tato skupina bude vydávána od 19.1.2013
- minimální věk 18let
A bez omezení - opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj
- minimální věk 21let do 19.1.2013 bez dalších omezení
- minimální věk 20 let od 19.1.2013 s podmínkou dvouleté praxe v řízení slabšího motoycyklu sk. A s omezením, nebo sk.A2 (dokládá se držením příslušné sk. řo)
- minimální věk 24let od 19.1.2013 bez dalších omezení
od 19.1.2013 Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg . Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW , s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3 .“
B - krom čtyřkolových vozidlel do 3,5t opravňuje k řízení:
- mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/h (AM)
- od 19.1.2013 opravňuje k řízení:
- motocyklů zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou
- opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A
- minimální věk 18let
FAQ:
POZOR ZMĚNA
Budu moct od r. 2013 řídit motorku do 35kw když mám oprávnění do 25kw ? - ANO dle vyjádření MD bude původní ŘO do 25kw opravňovat i k řízení motocyklů sk A2 toto vyjádření je na str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud již mám nebo si udělám řidičák do 25kw v.r. 2012 ? - ANO viz. str.9 příspěvek #245
Budu moct v 18ti řídit škrcenou ostrou šestku pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (bude možné řídit poze motocykl u kterého nebyl snížen výkon více než o polovinu původního výkonu)
Budu moct v 18ti řídit motorku s 25kw která byla seškrcena z více než 50kw pokud si udělám řidičák do 35kw v.r. 2013 ? - NE (motocykl byl upraven z motocyklu s více než dvounásobným výkonem) - stanovisko Ministerstva dopravy k tomuto problému naleznete v příspěvku #70 na str.3
Budu moct rozšířit na neomezenou už ve 20ti pokud mám nebo budu mít A do 25kw ? - ANO
Budu moct řídit skútr do 125ccm když mám jen sk B (A1 + 150) ? - ANO
další FAQ klidně dopíšu...
Naposledy editováno 15.01.2013 21:41:10
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Ja delal v 17 taky neomezenou moto stylem projet se po meste a nazdar..
A ve 30 jsem zjistil, ze na ty motorce jezdim blbě.
Clovek samouk si dokaze udelat spatne navyky a pozdeji se jich blbe zbavuje..
No, a žiju do dnes.
Je to v hlavě,ne v papírech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
A zákon donutí autoškolu blba naučit brzdit, manévrovat v malých rychlostech apod. , protože jinak blb nemá šanci udělat závěrečky jejichž součástí jsou úkony na cvičáku
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Vím, že u aut je možnost mít řidičák omezený na automat, ale u motorek jsem bohužel nikde nic takového neviděla. Špatně hledám nebo taková možnost opravdu není? Popřípadě jde to nějak obejít? V každé autoškole jim musí být jasné, že na velkou motorku nikdy nesednu a že bych si tedy jen nechtěla ulehčovat řidičák.
Asi jediná cesta je koupit skútr a nechat ho zapsat jako výcvikové moto. A po motoškole nechat odepsat.
Je také důležité najít auto-motoškolu kde ti vyjdou vstříc a odjezdíš si to tam.
pokud máč 'B' vše tříkolové můžeš jezdit už teď.
Věřím že někoho najdeš a úspěšně to dokončíš.
Ať se vše daří!!!
Naposledy editováno 30.06.2018 13:07:41
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
ALE já mám jeste z armády D s návěsem.
Neplatí nemáte, mno ale nebudeme se hádat, raději jeďte, máte štěstí že nemáte naloženo.... .
Mimochodem přívěs s nájezdovou brzdou se mi subjektivne kočíruje hůře než Tatra s vlekem.
Řešení je snad Aprilia Mana 850, Honda NC 700 apod..
Nebude to levné, ale jiná možnost mě nenapadá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Julip píše: Boha jeho, porid si bez omezení a máš po starostech. Nedávno mě jebali za přívěs k osobáku.
ALE já mám jeste z armády D s návěsem.
Neplatí nemáte, mno ale nebudeme se hádat, raději jeďte, máte štěstí že nemáte naloženo.... .
Mimochodem přívěs s nájezdovou brzdou se mi subjektivne kočíruje hůře než Tatra s vlekem.
Jsem sám, kdo absolutně nechápe tvou odpověď na její otázku?
Neomezenou si pořídit nemůže kvůli řazení a souvislost s Tatrou a vlekem už nevidím vůbec
dva_hrnce píše: Jsem sám, kdo absolutně nechápe tvou odpověď na její otázku?
Neomezenou si pořídit nemůže kvůli řazení a souvislost s Tatrou a vlekem už nevidím vůbec
Souvislost je tato: Pred 30 léty to fungovalo. Pokud bychom byly, podle pravidel nebezpeční zabijaci, tak by jste se ani nenarodili.
Jak starnu, statnich uredniku a policajtů vic nez za Komančů, nekdy me napadají opravdu státoborne myslenky. Kdybychom uvažovali tak jak dnes kolem sebe vidím, tak Komančové jsou porad tady.
Chceš to? Staň se poslancem a změn zákon, nebo počkej až tvuj věk splni zákonné požadavky a pak slož zakonem předepsané zkoušky, nehledej mezery.
A nebo, jako ja, staň se rebelem. Moje heslo je, zbavme se zelenožlutých drátu protože ty v soustavě TN-S vedou proud jen občas, a sahat na pračku a kohoutek současně, to udela jen adept na Darwinovi cenu.
1 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
A druhá, tu Betku asi nemůže řídit ani holka co má B , protože to není automat, že ?
Podle aktuálního stavu legislativy na to asi musí mít min. A1 ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Jestli to má manuální převodovku - spojka a fofrklacek - tak B nestačí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
dva_hrnce píše: Kafoholik> je to přesně jak píšeš, obsah je jedna věc, konstrukční rychlost druhá a pokud je vyšší než 45km/h, tak v 15 letech s oprávněním na mopeda řídit nelze.
Jestli to má manuální převodovku - spojka a fofrklacek - tak B nestačí
No to je opičárna, pak maj ty děti něco umět... A slečna s B papírama sice může lítat 110 na skůtru 125 ccm, ale na prckoletu s šaltrem taky nic. Tyjo to má logiku , se nedivím že je tolik vyválených lidí
Nachytaj první návyky na skůtru a pak jim jde hlava kolem až sednou v provozu na normální motorku.
Naposledy editováno 18.04.2020 19:43:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Na jednu stranu chodí 15-ti leté děcka, které chtěj řídit ty moped-auta - autoškolu dělaj na motorce a do auta si za celý výcvik nesednou.
Na straně druhý jak píšeš, člověk kterej neumí třeba ani na kole udělá B-čko a může skočit na skůtr kterej jede přes kilo..
Takže asi tak, stěžovat si můžeš na ministerstvu úlevy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Sou to undy teda... Jsem měl myšlenku, že si mladej dá dokupy pod mým dohledem prskavku , s motivací aby na tom moh jezdit. Tak jak my kdysi, seštelovat, lanka vyměnit, namazat. A pak se naučí normálně fungovat s motorkou co má všechno jako velká.
Takhle to nemá smysl, proč by to dělal žejo. Prskavka se může prodat nějakýmu dědovi na ryby, pokud má starý papíry nebo A... Svět se v prdel obrací
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Kafoholik píše: dva_hrnce>
Sou to undy teda... Jsem měl myšlenku, že si mladej dá dokupy pod mým dohledem prskavku , s motivací aby na tom moh jezdit. Tak jak my kdysi, seštelovat, lanka vyměnit, namazat. A pak se naučí normálně fungovat s motorkou co má všechno jako velká.
Takhle to nemá smysl, proč by to dělal žejo. Prskavka se může prodat nějakýmu dědovi na ryby, pokud má starý papíry nebo A... Svět se v prdel obrací
Jsem dědek nerudej, ale s tvým názorem už podruhý souhlasím. Ještě potřetí a pošlu tvým rodičům žádost o adopci,nebo o tvojí ruku, pod heslem: Krásná shoda, tohle vyjde nejlepší manželka je kamarád a naše anatonomické rozdíly vyřeší specializované pracovnice.
2 reakcí na tento příspěvek edit Nové skupiny řidičáků - konečně máme jasno
Takže bych mohl mít Daytonu 675 s A2 pokud najdu tu Daytonu která bude mít v techničáku 25/35 kw bez zmínky škrcení
Hodně lidí má šestikilo otevřený nad 60kw ale v papírech mají napsáno 25/35 kw takže to jde to vím, ale jelikož Daytona má 675cc nebude to problém?