No ono totiž snad dle tabulek je to, že růžová G12+ je mísitelná se všema, takže asi tak to bylo myšleno
http://img.auto.cz/n...02_528dfa492c94f.jpg
TIpuji tedy že růžová G12+ je správná cesta :)
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
ZdeněkS píše: Ještě teda jedna věc. Třeba Sheron G12+ dobrý, ale po naředění je v rozsahu -36 - 107 stupňů. Motul Motocool nebo inguel je do 140. Není přeci jen tohle věc, která by měla být plus?
Plus to asi je, ale pokud bys tohle plus využil, tak už je jedno co tam máš a asi si dojel a musíš řešit závadu.
Já měnil zrovna včera, měl sem i připravenej i ten motocool (ale jen litr, ten by vystačil na jednu motorku), ale nakonec sem dal všude G13 kvůi jistotě kompatibility do budoucna (kdykoliv ať u aut nebo motorek budu muset něco řešit, naředím G13 1:1 a nemusím nad ničím víc přemýšlet, jestli je tam G11 (G48) nebo už G12-13).
U té motocool se mi nechtělo zjišťovat, jestli je to s něčím kompatibilní, tak sem ten litr obětoval, holt sem ho koupil tenkrát zbytečně.
Naposledy editováno 24.05.2018 09:26:17
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
Jinak s G12+ bych problém neměl. naopak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
ZdeněkS píše: no motorka občas ukáže snad i 105 stupnu, tak aby to nezacalo varit.
Jinak s G12+ bych problém neměl. naopak
Ale v natlakované soustavě! Tam nevaří ani obyčejná voda. Proto stačí vadný víčko chladiče a vaříš i s nemrzkou, když tam je atmosferickej tlak.
Jinak G12 a G12+ ( ++) je vlastně to samý, dá se to míchat. I s G13.
Naposledy editováno 24.05.2018 13:27:53
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
Jinak jsem ještě koukal, že velmi používaná modrá předržená Motul Inugel Expert je dle specifikací (to nenajdete všude) G11/G48. A ta se dává hojně do motorek a doporučuje ji kde kdo. Takže nakonec mi z toho vychází, že zatím pro motorky je G11/G48 (i vzhledem k manuálu výměny 3 roky) je to ta správná specifikace.
G12+ asi taky, i když G11/G48 nepřímo doporučuje Motul i výrobci moto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Jinak smíchal sem všechny vylité nemrzky dohromady, takže výsledná směs je z růřové, fialové, modré a přidal sem trochu žluté (motul) a nic se nestalo, konzistence zůstala zachována. Žádné zdrcnutí, nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
PetrL3 píše: ZdeněkS> G11 by se podle původních doporučení dokonce měla měnit po 2 letech. Ale stačí se zeptat majitelů aut z 90 let, po kolika letech to mění a ty auta jezdí pořád.
Jinak smíchal sem všechny vylité nemrzky dohromady, takže výsledná směs je z růřové, fialové, modré a přidal sem trochu žluté (motul) a nic se nestalo, konzistence zůstala zachována. Žádné zdrcnutí, nic.
já to znám i z druhé strany-ano,frydex někdo nevymění klidně 10let.....,ale už jsem řešil hromady aut,které netopí,protože radiátor se ucpe vzniklým blátem,nebo foukne těsnění pod hlavou a po demontáži se zjistí,že je na ploše úplně vyžraná a nejprve se musí vyvařit a teprve pak přebrousit.....-opravy za tisíce pro ušetřených pár stovek.
takže pokud 25let staré auto bez problému jezdí,je to proto,že na to ti předchozí majitelé nesrali.
no a k tomu zdrcnutí-nezdrcne.odzkoušeno x krát.ale jak se změní vlastnosti týkající se ochrany motoru proti rezivění,oxidaci a pod.,to nevíme.
netřeba v tom hledat vědu,ale trošku myslet třeba je.
Dolph-cz píše:
takže pokud 25let staré auto bez problému jezdí,je to proto,že na to ti předchozí majitelé nesrali.
.
Může bejt, někomu zaroste. Moc lidí, co kašlali na interval 2-5 let a kterejm by to zarostlo neznám, ale u žádnýho z našich ojetin (a máme dost starých ojetin v rodině) sme neměnili nemrzku po 2-5 letech a nikdy problém nebyl (nejstarší auto sme měli od novoty 18 let a vydrželo)
Dolph-cz píše: no a k tomu zdrcnutí-nezdrcne.odzkoušeno x krát.ale jak se změní vlastnosti týkající se ochrany motoru proti rezivění,oxidaci a pod.,to nevíme.
To sem testoval jen ze zvědavosti, ne že bych si to lil do aut takto namíchaný.
Na některých kapalinách přímo výrobce píše, že je možno vyměnit za jinou bez proplachu, takže snad to zkoušeli v laboratořích a nemělo by to spolu zreagovat nežádoucím způsobem, ale otázka je , proč by to někdo riskoval, když litr G13 stojí 120 Kč, takže výměna po naředění vyjde na 240 Kč.
Naposledy editováno 25.05.2018 12:30:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Ale v natlakované soustavě! Tam nevaří ani obyčejná voda. Proto stačí vadný víčko chladiče a vaříš i s nemrzkou, když tam je atmosferickej tlak.
Jinak G12 a G12+ ( ++) je vlastně to samý, dá se to míchat. I s G13.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Naposledy editováno 26.05.2018 08:09:41
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Zkus se na to podívat jinak. Sám píšeš, že jde o pár kaček (a já souhlasím). Leješ si to teda i do auta? Nebo šetříš? Taky jde o blbejch pár stovek, ten rozdíl neudělá ani litr. Proč to nedopřát autu, pokud je to lepší? Navíc dnes ty auta nemají chlazení předimenzovaný jako dřív. Ani lidi, co mají leštěnku a cpou prachy do blbostí to tam nelejou.
Přijde mi to jako s těma olejema. Řeší to a tamto a nakonec člověk skončí u 10w40 a jaso ma2.
Naposledy editováno 26.05.2018 10:41:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Naposledy editováno 21.09.2018 10:59:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Takže buď je to ošizený tak, že v podstatě nehrozí nic takovýho, co se stalo Katzmar1, pak ale nelze očekávat, že to nějakým způsobem plní ochrannou funkci několik let. Nebo je "neošizená", není (asi) důvod řešit moc roky, ale pak přichází v úvahu zamyšlení nad tím co se stalo katzmar1.
Takže zase sem prozatím u těch olejů Pro jistotu měnit častěji, ale nekupovat zbytečně to dražší.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící kapalinu
Navíc neoznačíš (model, motor) konkrétní auto, to je trochu divný.
Ale když v záruce, tak šlo o výměnu z G12++, takže opravdu asi problém, kterej bude způsobenej kdo ví čím. Navíc škoda už zákazníkovi ani G12++ nedodá, nahradila ho G13 a tu dává všem místo G12++ automaticky. Kdo ví, co se tam stalo (ve škodovce) a nechtějí to přiznat.
Naposledy editováno 28.05.2018 06:16:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící kapalinu
Kratzmar1 píše: PetrL3> Přešly z (podle značkových norem stejné) jako G12 (dřív si pamatuji i zelenou G11).Nedokážu říct zda se tohle projeví i na něčem jiným,mě jen překvapuje tvoje zjednodušení,zřejmě máš lepší informace.
Jen uvažuju nad možnostma, jak se to mohlo stát. Nezdá se mi totiž, že to co se nestalo ve světovém měřítku (množství aut v USA který taky používají G13 je slušnej vzorek) se projeví v jedné jediné serii v ČR.
(Jinak nevím, co myslíš tím zjednodušením. data, kdy se používala G11, G12, G12+, G12++, G13 ve škodovce jsou jasná, známá, daná.)
Naposledy editováno 28.05.2018 11:00:46
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Honda cb600s Hornet problém se star... Honda CB 600S Hornet | dukon21 | 12 | 5.9.2024 v 10:21 ..Roko.. |
Honda hornet 2007 laděný výfuk Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | OndraWR10 | 1 | 10.3.2024 v 07:36 RTSbike |
cantrální stojan Honda CB 600S Hornet | milenka | 12 | 16.8.2023 v 08:48 gugo |
Hornet 2001 Rychloměr Honda CB 600S Hornet | DanečekPáreček | 0 | 5.6.2023 v 22:08 DanečekPáreček |