Moje hlavní požadavky:
- cena ojetiny tak 50-60tis., v případě zajímavých kusů mě nějaká ta tisícovka navíc nezabije
- rozumná spolehlivost (když se k ní člověk bude chovat slušně) i jakž takž servisní náklady (aby člověk neskončil s exkluzivní mašinou a pak se kvůli nějaké blbosti nedoplatil)
- co možná nejlepší ovladatelnost (raději hravý stroj, než raketu)
- do budoucna nějaký ten přebytek výkonu, ale ideálně až nahoře, v nižších otáčkách bych ocenil kliďase...resp. nějaký ten kompromis.
- pohodlná pozice za řídítky. Žádné velké hrbení (v tomhle se mi líbí cesťáky, ale raději bych něco lehčího a obratnějšího...beztak to mám jen na krátké výlety).
Předem díky za rady a postřehy ;)
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první moto (hornet + alternativy)
Jinak díky za tipy. Raději 4 vál a spíš nižší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první moto (hornet + alternativy)
za mě
- řídit 125 v současném provozu (mimo město) považuju za nebezpečný, nemáš rezervu výkonu ani rychlosti. za rozumné minimum považuju aspoň 20 koní výkonu...a důležitý je i "krouťák" - zjednodušeně "jak moc ta motorka tahá, s jakou razancí se ti roztočí motor". ideální na začátek jsou, pokud není člověk vemeno, 500 typu cbf, er5, gs500, atp. dá se s nima mazat 180 (nepamatuju zkušenějšího jezdce, který by na 500 zdržoval litrové motorky na normální vyjížďce po okreskách. jedna známá postavička tohodle fóra na motorce uškrcené na 35 kW - maximálka cca 150 - bez problémů ujížděl sportovním litrům s lidmi, kteří mysleli, že umí jezdit)
- 4 válec má jemnější projev než míňválce a aktuálně nevzpomínám na nižší obsah než 600, který by 4 válec měl (pominu-li motorky z 80.-90. let).
- výkon můžeš v pohodě dávkovat, aniž bys měl "v ruce cihlu", ale...hornet už má ostřejší motor, sportovnější podvozek - hlavně strmější úhel řízení - a nižší váhu než cbf. z toho vyplývá, že oproti cbf musíš mít trochu vyšší otáčky (aby necukalo...ale je to honda, čili to bude jemné i v nižších než většina podobně postavených 600 naháčů konkurence) čili budeš pracovat s vyšším výkonem ostřejšího motoru než u cbf. navíc budeš mít podvozek, který tě, na kvalitním asfaltu, pustí dál, než u cbf. nicméně bude "vratší" díky sportovnější geometrii. projedeš díru, dostaněš ránu do řídítek, hejbneš zápěstím, přidáš sí a...nemáš zautomatizované návyky a u horneta to bude dvakrát větší problém než u cbf. to samé brzdy - hornet je má ostřejší
- na nižším objemu (nižší výkon, tupější reakce na plyn, cestovní geometrie, slabší brzdy, atp.) se rychleji rozjezdíš, rychleji se dostaneš do tempa a pokud neplánuješ jezdit ve dvou s bagáží do alp po dálnici - kde je opravdu obsah 600 rozumnější - bude ti výkon stačit. většinou hláška "motorka nejede" znamená "jsem línej podřadit, dát víc plynu".
- "učil" jsem na silnici (v terénu jsem furt jedna velká nula) pár lidí po autoškole a všichni mysleli (hlavně holky, koupily motorku podle vzhledu...a někdo chytrý jim řekl "to zvládneš"), že 600 do začátku pohoda. většinou uznali, že přestřelili. někteří přesedli na 500 a jezdili lépe, jiní se trápily s ostrou 600, až ji vyměnili za tupější 600, někteří dokonce motorku prodali, že na "motorce nemají co dělat", nebo že je to nebaví (myslím, že kdyby začli jezdit na hodnější motorce, neznechutilo je to).
- já se k motorkám vracel po cca 10 letý pauze (tehdy jsem jezdil i na 900, ale víceméně "dálnice plnej" a neuměl jsem projet zatáčku), koupil si b6, po dvou měsících se rozhodl koupit b12, ale ten den, co jsem se rozhodl, že "Přijedu domu a projedu inzeráty" jsem vlastní chybou lehnul. pokorně jsem zůstal u cca 80 kobyl na b6 a po roce mě začal limitovat podvozek (jezdil jsem se sportovními litry), ne motor
teď je na tobě, jak s výše uvedenýma informacema naložíš. neznám tě, třeba jsi talent a nedostaneš se do výše popsaných krizovek.
mariano píše: Pan_Kaja> no vidíš, hned je více informací
za mě
- řídit 125 v současném provozu (mimo město) považuju za nebezpečný, nemáš rezervu výkonu ani rychlosti. za rozumné minimum považuju aspoň 20 koní výkonu...a důležitý je i "krouťák" - zjednodušeně "jak moc ta motorka tahá, s jakou razancí se ti roztočí motor". ideální na začátek jsou, pokud není člověk vemeno, 500 typu cbf, er5, gs500, atp. dá se s nima mazat 180 (nepamatuju zkušenějšího jezdce, který by na 500 zdržoval litrové motorky na normální vyjížďce po okreskách. jedna známá postavička tohodle fóra na motorce uškrcené na 35 kW - maximálka cca 150 - bez problémů ujížděl sportovním litrům s lidmi, kteří mysleli, že umí jezdit)
- 4 válec má jemnější projev než míňválce a aktuálně nevzpomínám na nižší obsah než 600, který by 4 válec měl (pominu-li motorky z 80.-90. let).
- výkon můžeš v pohodě dávkovat, aniž bys měl "v ruce cihlu", ale...hornet už má ostřejší motor, sportovnější podvozek - hlavně strmější úhel řízení - a nižší váhu než cbf. z toho vyplývá, že oproti cbf musíš mít trochu vyšší otáčky (aby necukalo...ale je to honda, čili to bude jemné i v nižších než většina podobně postavených 600 naháčů konkurence) čili budeš pracovat s vyšším výkonem ostřejšího motoru než u cbf. navíc budeš mít podvozek, který tě, na kvalitním asfaltu, pustí dál, než u cbf. nicméně bude "vratší" díky sportovnější geometrii. projedeš díru, dostaněš ránu do řídítek, hejbneš zápěstím, přidáš sí a...nemáš zautomatizované návyky a u horneta to bude dvakrát větší problém než u cbf. to samé brzdy - hornet je má ostřejší
- na nižším objemu (nižší výkon, tupější reakce na plyn, cestovní geometrie, slabší brzdy, atp.) se rychleji rozjezdíš, rychleji se dostaneš do tempa a pokud neplánuješ jezdit ve dvou s bagáží do alp po dálnici - kde je opravdu obsah 600 rozumnější - bude ti výkon stačit. většinou hláška "motorka nejede" znamená "jsem línej podřadit, dát víc plynu".
- "učil" jsem na silnici (v terénu jsem furt jedna velká nula) pár lidí po autoškole a všichni mysleli (hlavně holky, koupily motorku podle vzhledu...a někdo chytrý jim řekl "to zvládneš"), že 600 do začátku pohoda. většinou uznali, že přestřelili. někteří přesedli na 500 a jezdili lépe, jiní se trápily s ostrou 600, až ji vyměnili za tupější 600, někteří dokonce motorku prodali, že na "motorce nemají co dělat", nebo že je to nebaví (myslím, že kdyby začli jezdit na hodnější motorce, neznechutilo je to).
- já se k motorkám vracel po cca 10 letý pauze (tehdy jsem jezdil i na 900, ale víceméně "dálnice plnej" a neuměl jsem projet zatáčku), koupil si b6, po dvou měsících se rozhodl koupit b12, ale ten den, co jsem se rozhodl, že "Přijedu domu a projedu inzeráty" jsem vlastní chybou lehnul. pokorně jsem zůstal u cca 80 kobyl na b6 a po roce mě začal limitovat podvozek (jezdil jsem se sportovními litry), ne motor
teď je na tobě, jak s výše uvedenýma informacema naložíš. neznám tě, třeba jsi talent a nedostaneš se do výše popsaných krizovek.
Tohle je úplně super napsané
Když jsem začínal jezdit, radil mně jeden kolega "takymotorkář" sedlající CBF650. Samozřejmě názory typu "ty bys chtěl pětistovku? Vždyť je to pro holky!". Nakonec z něj vylezlo, že najede cca 1000km za sezónu (celkový osobní nájezd tedy v té době cca 6000km!), zatáčky mu moc nejdou a "užívá si zrychlení v přímce". Takže asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první moto (hornet + alternativy)
začínal jsem na 125, před třemi lety jsem si pořidil otevřenou CB500 (2vál) a na začátku minulé sezóny fazera (600 čyřvál).
Když jsem se poprvé po koupi rozjížděl na hondě, byl jsem vyjukanej z toho jak to jede když se za to pořádně zatáhne - tu příležitost jsem koneckonců v autoškole neměl. Jak čas plynul tak jsem si na to zvykal, pořád mě to baví, jezdím na ní doteď po městě i kratší jednodenní výlety po okolí - to z výkonu vyždímám maximum, co se techniky v zatáčkách týče - tadyj ji ještě nedostanu ke svým limitům.
Nicméně právě kvůli pocitu chybějcímu výkonu (je to opravdu jako droga - člověk si na ten výkon zvykne a v tu chvíli to ztratí svoje kouzlo, pak musí navýšit dávku, tedy výkon) jsem si pořídil fazera - a byl zklamaný. Zde 2 důvody:
1. Nejedo to. Jak psal marlano, "nejede to" znamená že je jezdec líný řadit a má pravdu. Před koupí jsem věděl že budu muset hodně řadit a byl jsem si jistý že to nebude problém. Problém to byl tak z půlky. Dá se na tom jezdit, ale pokaždý když musim podřazovat 2 stupně jenom abych to mohl trošku svižněji zrychlit tak si vzpomenou na hondu, jak se i přes poloviční výkonn akcelerovala bez ohledu na otáčky. Osobně chci vyměnit yamahou za nějaký srovnatelný dvouvál protože mi to přijde daleko zábavnější - ale jsou lidi kteří 4válce preferují takže se toho zas tak neboj. Na co je 4vál ale skutečně k hovnu: do města. To si totiž nemáš kam podřadit.
2. Je to neohrabaný. Nevím jak to přesně popsat, ale malá honda mi přijde daleko hbitější a obratnější, prostě na ní mám spíš pocit že dělá přesně to co chci. Jako by se řídila sama, fazera pod sebou naopak musím kolikrát lámat. Nevím čím to je, původně jsem si myslel že to je váhou, ale nevím jestli těch 20kg udělá tolik.
Dá se tedy na 600 (4vál) začínat? Určitě jo, dyť když se to nevytáčí tak je to mrtvější než leckterý 5kilo.
Doporučil bych to? Ne, je to nuda...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první moto (hornet + alternativy)
Pan Kája - klidne si nejakou rozpočtovka od Japonské čtyřky kup, chybu neudělás...min v tom, že se na to dobře shánějí ND...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první moto (hornet + alternativy)
Hodně mě překvapil rozdíl mezi hornetem a cb600 v autoškole. Zprvu nemile znatelně lepší a nenucené ve zrychlení už nad 2tisíce otáček (čekal jsem větší rozdíl jen nahoře) a hlavně v ovladatelnosti. Hornet zatáčel tak lehce a nenuceně, až mě to zarazilo. Tužší odpružení mi sedělo mnohem lépe i jako naprostému zelenáči a celkově na mě hornet působí velmi přátelsky a jízda mi přijde rozhodně zábavnější jak na cb600. Jezdím si své pohodové tempo (klidně na 6ku obcí a pak bez podřazení) a jemu to nijak nevadí. Snad jen plyn by mohl zabírat plynuleji (resp. on zabírá, ale až od určitého místa...stejně jako na té cb600...hádám, že je to typické pro motorky s karburátory?), jinak spokojenost. Jen přidám ukazatel řazení od gipro (abych věčně neřadil sedmičku a občas netápal).
Ke stroji mám samozřejmě velký respekt a ještě se mám hodně co učit. Mojí výhodou v tomhle případě je, že skutečně jezdím opatrně, plynule a s chladnou hlavou. Jako první motorku pro nevybouřené jedince bych ho asi nedoporučil (to zrychlení je z mého pohledu neskutečné, na silnici se člověk chvíli zapomene a pak...je pozdě). Každopádně všem ještě jednou děkuji za všechny rady ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první moto (hornet + alternativy)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první moto (hornet + alternativy)
2stroke píše: kaptcha> srovnavas jabka s hruškama...to je asi snad naprosto jasné, ze 2v 5ti baba pojede v nižších otáčkách lépe než 4v šestka...jo kdyby ta šestka byl starý 8ventil, ale šestnáctku prostě musíš točit...jinak proto je nejlepší koupit rovnou litr : )))...
Pan Kája - klidne si nejakou rozpočtovka od Japonské čtyřky kup, chybu neudělás...min v tom, že se na to dobře shánějí ND...
Těch osm ventilů byl přesně důvod, proč jsem koupil staré XJčko od Yamahy. Vybíral jsem mezi banditama, fazerama a podobně. Potom jsem zahlédl inzerát na XJ600 v pěkném stavu. Zajel jsem se jen tak nezávazně podívat, ale potom, co jsem se projel a vrátil se s úsměvem pod helmou, tak už jsem skládal zálohu Sice má "jen" 45kW, ale na rozdíl od šestek, na kterých jsem seděl, ten vzduchem chlazený osmiventil u xjčka tahá už od tří tisíc otáček. On totiž ten motor má sice papírově nižší výkon, než Bandit, Fazer, CBF i CBR, ale má větší krouťák a maximální výkon začíná u něj o pár tisíc otáček dřív, což je znát. To jsem ale vše zjistil až časem, při koupi to bylo jen o tom pocitu. Mělo to nevýhodu, že mě nic nenutilo to točit a když jsem chtěl někde pořádně vyrazit, zdála se mi motorka nějaká slabá. No aby ne, když jsem jí pořádně nepustil přes šest tisíc a jen tahal za plyn Když jsem se naučil řadit, tak jsem zjistil, že umí být potvora i docela mrštná
Smyslem toho elaborátu je říct, že koukat jen na papírové údaje nemá smysl a chce to jít a zkoušet. Kdybych si to XJčko nevyzkoušel, tak bych si ho nikdy nekoupil. Vždyť má přeci jen 45kW, zatímco Fazer jich má 70
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první moto (hornet + alternativy)
Naposledy editováno 14.12.2018 04:45:37
VlaHa píše: Lad22> máš zvláštní pocity,fazer o proti xj je úplně jinde
to je jasné, Fazer je modernější a silnější stroj. Psal jsem to proto, aby se Pan_Kája v inzerátech neomezoval jen na ty papírově super motorky, ale když mu něco padne do oka v pěkném stavu, jen to papírově nebude žádné letadlo, aby to hned nezavrhoval. Třeba ho něco překvapí, jako mě to XJčko. Nebyla to hujda, na které se každý rok potrénoval jiný začátečník, ale měl ho hafo let jeden člověk. Hodně lidí se u první motorky honí hned za výkonem, ale kdo dokáže jako začátečník využít těch 70kW u fazera jinak, než na zrychlení v přímce, aby před následující zatáčkou skoro zastavil a opatrně ji projel? A Pan_Kája píše, že to bude jeho první motorka.
Naposledy editováno 14.12.2018 10:48:08
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první moto (hornet + alternativy)
*edit: ne CB600, ale CBF600. Dlouhý den :)
Lad22: Bude to zní trapně, ale já se hnal za vzhledem. Zkrátka se mi původní hornet líbil (a podle ohlasů po internetu neměl vážnější chybu), chtěl jsem umět jezdit na motorce, ale nikde v okolí žádná nebyla, tak autoškola a vlastní stroj. Kdyby měl 40 nebo 70kw, to by mi asi bylo jedno, pokud je nástup postupný a nezákeřný (což je). Zatím jsem toho moc nestihl najezdit, ale nad 8tis. se prakticky nepodívám. Všechno má svůj čas (i místo).
Naposledy editováno 14.12.2018 22:55:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vůle v uchycení třmenů předních brz... Honda CB 600F Hornet | jacobhornet | 5 | 17.10.2024 v 16:17 granylator |
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Vůle na spojkovém koši Honda CB 600F Hornet | SisaFree | 6 | 14.9.2024 v 01:18 Shullin |
Karburátory Honda CB 600F Hornet | Pavel0112 | 20 | 12.8.2024 v 10:51 hycomat |