AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
skodovak píše: Maabo: Fiátka 126 jsem měl zespoda jak nového... dokud jsem se nekouk pod ten lesklej mírně popraskanej tlumex... proto furt není Maluch hotov ale mezitím jsme za 4 dny udělali Trabuka kterej místo 5 vrstev tlumexu měl jednu tenkou vrstvu rezistinu a v dutinách nějakou směs mazutu a vyjeťáku. Tam vyření tolik nebylo.
Dnešní auta jsou dělané úplně na něco jiného než byly ty škodovky či trabanti. Dnešní auto je dělané na 3-4 roky a dejme tomu 200 000km. Kdo před 40 lety najel za rok víc než 20 000km?? Málokdo. Taková škodovka se správnou péčí o kastli vydržela i dodnes bez vyvářky. A to se nemusela schovávat v garáži. Dneska při pohledu na jedničkové Octavie jde vidět, že jim to ošetření dutin chybí. Ale taky se najdou lidi co si koupí novou Dáčku a hned z prodejny jedou na rampu a stříkaj spodek a dutiny. Dokonce jeden kolega každý rok stříká dutiny na Range Roverovi.
Hold kdysi bylo auto dělané dejme tomu na 20 let a 100 000km, dnes to je jinak. Vše má své pro a proti. Je na nás co si zvolíme. Dokud slouží auto nám a ne my jemu, je to supr na denní ježdění.
Že jsou auta stavěný na 200 tis bych rozhodně netvrdil.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Traboš byl taky docela spolehlivý ale nikdy mě nenadchl ani z recese.
Naposledy editováno 11.06.2018 21:25:47
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Favorit je proti š742 auto takřka bez údržby, zůstává boj s kovomorkou, výměny provozních kapalin, jako na aktuálních povozech, a jednou za uherský rok ventily a jinak nic. Takže auto pro Milana auto vhodnější. Bude si šmejkat kvetence a patlat barvou....
Jenže pěkný favorit je drahý, a za jeho cenu se dají koupit mladší, bezpečnější, lépe vybavené werky. Takze má cenu provozovat Favorita nebo Feldu, pokud už ji máte, vyplatí se i zachránit kastli co není moc shnilá když už to auto máte, ale nevyplatí se to cíleně kupovat. Protože dochází náhradní dily, na vrakovisti už taky nejsou.... protoze s tim dneska jezdí pár lidí, většina aut v ulicích je tak o 10-15 let mladší......
K té fábrli co najela hromadu kiláků: že na spojku sahali za tak dlouhý čas není nic vyjímečné. Znám víc aut co maj původní spojku ještě po půlmega kilometrech. Vesměs auta co jezdí dálky, kde na jedno vypnutí spojky připadá nájezd víc než pár set metrů ve městě
Jak píše Pech, auta jako Favorit i Felda se držet vyplatí, případně se vyplatí i tu feldu pořád koupit když hledáte auto na stavbu či prostě na práci. Kamarád musel dát svoji dnes vymazlenou Feldu PickUp na vyvářku, tak aby měl čím pracovat, koupil feldu kombíka za 1000kč, vyměnil olej za vyjetej z kámošovo BMW, a rok s tím bez problému jezdil a vozil šrot (jeho náplň práce). Kupodivu nakonec auto ani nedával do šrotu ale jinej kámoš jej koupil zase za 1000kč. Tzv auto bez investic co posloužilo.
Ale rozhodně bych nekupoval feldu za 1000kč jako rodinné auto, nedej bože jet účelově z Plzně do Brna Trabantem či Škodou 120. Je něco jiného pojmout to jako výlet, jet s kamarádama a užívat si to. Ale když potřebuji někam jet, ideálně bez zbytečného zdržování, je lepší to vzít po dálnici a adekvátním autem. Už jen proto abych pak mohl po návratu vytahnout toho Trabanta či cokoli jiného a jet se projet, ke kámošům na kafe, nebo i do té práce.
Představa narvat rodinku s malým děckem do Škody 120 a vyrazit na dálnici se slovy "80 stačí" je jistou formou bezohlednosti a nebezpečného jednání.
Je to jak s Jawou. I Milan má doma na normální ježdění NOVOU jawu. Není ta nová Jawa taky zbytečně rychlá?
Ale především, ani motorky ani auta si do hrobu nevemem. Proto je hlavní jezdit a užívat si, neb zážitky a vzpomínky nám nikdo neveme
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Výměna za cokoli, dohoda.
E: hagusy a zapsané tažné
Naposledy editováno 12.06.2018 09:25:27
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 12.06.2018 15:10:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Sema> Mě spojkové hned po koupi,ale když to mám teď rozdělané, tak si chci podle stávajících udělat náhradní.
Dojeď si do Divišova, tam ti je vyrobí na zakázku podle vzoru nebo výkresu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Škodovák : jestli není Jawa 660 moc rychlá ? Jak kdy. Jezdím běžně osmdesátkou, víc ne. To je tak akorát. Dokáže zrychlit, předjet náklad'ák, osobní auta mně předjíždějí, nevadí mi to. Pokud jedeme ve skupině, není problémem jet stovkou, ale někdy jedu 50 až 60 km /h., podle nálady. To stačí trojka, možná ani čtyřku nezařadím. Vím o majiteli Jawy 650 ( snad od Oldy ?) a ten prý snad pětku nikdy nepoužil, jezdí max. šedesátkou. Když mu to stačí, proč ne.
Béďa17 píše: Zdravím. Odbočím k motocyklům. Jaké máte kdo zkušenosti s výrobou lanek doma.U řidítek mám kovová pravoůhká kolínka a nevím jestli do toho objednat normální lanko,nebo nějaké měkčí? A co bovdeny s tou teflonovou vložkou?Díky
Mám kolínka taky, objednal jsem to originál, protože i ten originální cplt bowden nestál víc než tři stovky...
milan1963 píše: bimbo750> Souhlasím, Felicie nejspíš JEEPA nahradit nemůže. Možná se mu jen přiblíží... Na ježdění je ale asi dobrá. Bratr má už druhou, 1,6, krátkou, kromě koroze je spokojen. Jen ty hrozné zvuky z motoru (u obou ) by mně asi v klidu nenechaly. Prý rozvody, ty vydrží údajně 300000 km.
Škodovák : jestli není Jawa 660 moc rychlá ? Jak kdy. Jezdím běžně osmdesátkou, víc ne. To je tak akorát. Dokáže zrychlit, předjet náklad'ák, osobní auta mně předjíždějí, nevadí mi to. Pokud jedeme ve skupině, není problémem jet stovkou, ale někdy jedu 50 až 60 km /h., podle nálady. To stačí trojka, možná ani čtyřku nezařadím. Vím o majiteli Jawy 650 ( snad od Oldy ?) a ten prý snad pětku nikdy nepoužil, jezdí max. šedesátkou. Když mu to stačí, proč ne.
ignoranti jedoucí sveřepě 50-60 obec neobec by si měli uvědomit, že jsou tím silně nebezpeční.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: bimbo750> Souhlasím, Felicie nejspíš JEEPA nahradit nemůže. Možná se mu jen přiblíží... Na ježdění je ale asi dobrá. Bratr má už druhou, 1,6, krátkou, kromě koroze je spokojen. Jen ty hrozné zvuky z motoru (u obou ) by mně asi v klidu nenechaly. Prý rozvody, ty vydrží údajně 300000 km.
Škodovák : jestli není Jawa 660 moc rychlá ? Jak kdy. Jezdím běžně osmdesátkou, víc ne. To je tak akorát. Dokáže zrychlit, předjet náklad'ák, osobní auta mně předjíždějí, nevadí mi to. Pokud jedeme ve skupině, není problémem jet stovkou, ale někdy jedu 50 až 60 km /h., podle nálady. To stačí trojka, možná ani čtyřku nezařadím. Vím o majiteli Jawy 650 ( snad od Oldy ?) a ten prý snad pětku nikdy nepoužil, jezdí max. šedesátkou. Když mu to stačí, proč ne.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |