rád bych se zeptal na názor znalých.
Teprve dělám autoškolu, mám za sebou první hodiny na cvičáku. A už vybírám mé první moto - asi předčasně ale přece. Jsem definitivně rozhodnut pro Yamahu FZS Fazer, ale rozhoduji se teď mezi 600 a 1000.
Měl jsem možnost si na tuto motorku sednout a naprosto mi vyhovovala, líbí se mi i vzhled a co tak čtu tak má docela dobré recenze a je spolehlivá.
Motorku bych měl na delší klidné trasy/cestování. Jsem nakloněný spíše pro 600, ale stále mě můj známý (motorkář) láme na 1000, že je to prý úplně stejné jen lépe jede a nebude mi v budoucnu scházet výkon a když ji na nějakou delší výpravu naložím kuframa a třeba někým za sebe tak se nebude trápit.
Nejsem ale zrovna nějaký divoch, spíš bych si chtěl tak na pohodu cestovat, je pravda, že naložená díky kufrům asi bude ale kolik to je navíc... 40kg max? A 70kw u 600ccm mi nepřijde zrovna jako málo spíš naopak.
Stále tedy u mě převažují klady 600, i rozpočtově je to lepší. Mám rozpočet nějakých 75000kč, za co když si koupím litr tak mi zůstane prd. Ale 600 se prodávají pěkné za 50-60kč, takže zůstane nějaká koruna na počáteční investice. Nemluvě o tom, že nemám moc velké zkušenosti, vše jen na menších motorkách.
Udělám lépe když si budu stát za svým a vezmu 600?
Naposledy editováno 08.05.2018 07:18:10
1 reakcí na tento příspěvek Začátek - Yamaha FZS Fazer 600 vs 1000
Shodou okolností druhej den jsem jel na CBF600S a to bych klidně na zmiňované použití doporučil - vzpřímený posaz, tah motoru už z nízkých otáček, není takový pocit, že člověk musí valit co to jde...
Naposledy editováno 15.05.2018 23:34:25
1 reakcí na tento příspěvek Začátek - Yamaha FZS Fazer 600 vs 1000
Je to 2008, ABS. Minulý týden mi na svolávačce vyměnili regl. Prostě pro standardního evropana mi toto za ty peníze, i techicky, prozatím přijde jako nejvýhodnější koupě. A 85k zatím převyšuje, i po 7 letech ježdění, moje výkonové potřeby. Seděl jsem i na XJ, Fazerovi 600 a z hlediska pohodlí s bandaskou nesrovnatelný. Na všem jsem byl víc sportovně.
Naposledy editováno 20.05.2018 07:10:39
A hlavně budeš prvních pár tisíc km řešit, jak to nepoložit při manipulaci, jak s tím vycouvat zpět do toho "minikopečku", ze kterého jsi zaparkoval, jak na tom zatočit, jak zabrzdit, jak se vlézt do "nečekané" zatáčky - prostě jak se na tom hned nezmrzačit. A vždycky, když si už budeš myslet, že už ti to "docela jde", tak pak zjistíš, že ti to vlastně pořád nejde...
Naposledy editováno 03.06.2018 12:17:01
Nakonec jsem u kamaráda zahlídl FZS 1000 a byl z něj unešenej, tak jsem si nakonec jednoho koupil - černá a modrá byla vysněná, nakonec mam střibrnýho (pořádnej kus motorky, stavitelný přední vidlice a podvozek, brzdy a motor z R1, příjemnej posez, centrální stojan, za relativně málo peněž hodně muziky, podle názorů ostatních spolehlivý moto, dá se blbnout kolem komína i cestovat delší trasy ale ve dvou by byla lepší tvrdší pružina, pod sedlem je místo na pár věcí).
Jo chápu, že mě za to ukamenujete, že sem si po 150ce koupil litra, ale mě se tak strašně líbil. Bylo by rozumnější jít do 600vky. Spíš než že bych lámal rychlostní rekordy, rád jezdím delší trasy (lítat 200 po rovině umí každej a nebaví mě to). Je pravda že pro začátečníky to asi uplně nebude a že mám něco najeto na 150ce jako zkušenosti fakt neberu. Rozhodně nemůžu říct, že bych využíval většinu výkonu (ani nechci) vzhledem k mým malým zkušenostem, stavu českých silnic, a že se prostě nechci hned 1. sezónu někde rozjebat. I když jedu po hlavní silnici, tak prostě nikomu nevěřím.
Asi není uplně fajn, že tě někdo láme na litra. Na 600 se člověk s málo zkušenostma určitě naučí dřív jezdit jak na litru. Jestli píšu něco špatně, tak mě klidně opravte. A chápu, že nejdu úplně příkladem.
1 reakcí na tento příspěvek Začátek - Yamaha FZS Fazer 600 vs 1000
A nelituji, nejezdím žádnou pilu, jezdím max do 7000ot a motorka je krásně ovladatelná. Ideální na moji jízdu kdy si chci pohodově cestovat, žádné divočení - nemusí se skoro řadit, člověk tam má stále šestku v obci i mimo a ten zátah tam je vždy.
Tak jsem sedl k bazaru a hledal co se prodává okolo. A o pár vesnic vedle od toho Bandity byl pěknej FZS 1000 Fazer. Tak jsem si řekl, že beru. Dost mne i nahlodalo, že XJ 600 na které jsem jezdil v autoškole byla dole strašně zdechlá a ve dvou to bylo prostě peklo. Dole nejela nahoře to bylo jak splašenej vibrátor a na tom nechci sedět několik hodin. Proto jsem nakonec šel do litru byť celkem dost výkonného.
A jak se na tom začátečníkovi jezdí? Překvapivě dost dobře. Samozřejmě nejsem janek v 31 už na to člověk sedá s trochu jiným respektem než v 21. Navíc najezdím ročně přes 60tisíc km osobáky takže, číst provoz a umím a když mi někdo udělá prasárnu, tak se taky hned neleknu a nezavírám oči. To do začátku dost pomůže a člověk se může soustředit 100% na to aby se naučil ovládat motorku, protože provoz a značky a všechno dělá už tak nějak automaticky.
Fazer má lineární průběh, takže jsem si zvykl na plyn po pár kilometrech (na to autoškolácké XJ jsem si 100% nezvykl nikdy, to mi prostě nešlo). Pro nováčka je horozně fajn, že se může rozjet zařadit 4 nebo 5 kvalt. A řešit jen a pouze stopu a ovládání motorky. Protože v cestovních rychlostech pak plyn reaguje v klidu a nějaké kopnutí a cukání jsem nezaznamenal. Výkon je schovanej ještě celkem daleko ale krouťák je k dispozici a tedy předjetí pomalejších aut je i tak dost svižné.
Ovládá se mi to taky dobře. Těch pár kg rozdílu proti FZS 600 bych asi nepoznal. Nejsem žádné tintíko mám přes 100kg takže se s motorkou rozhodně neperu a celkem mne poslouchá.
cestuje se na tom také velmi dobře. Nemám problém dát za den přes 300km a při mém stylu mi na to stačí jedna nádrž, která je dost velká a to beru jako plus, když už jedu tak strašně nerad slejzám :D. takže 240km na jeden zátah a prdel nijak zvlášť neprotestovala ani záda a ruce. Poloha dobrá. Vzpřímená ale dá se dobře zalehnout když to člověk rozjede a potřebuje se schovat za malé plexi.
Takže po té první sezóně s klidným srdcem řeknu, že pokud nováček shání cestovní moto tak FZS 1000 nebo FZ1 je za mě velmi dobrá volba. Až se na tom neučí tak se i pobaví sportovnější jízdou a rozhodně nepocítí nedostatek výkonu ani na naložené motorce v horách.
Za mě má FZS1000 jednu obrovskou výhodu. Dá se s tím na začátku jezdit jak na maxiskůtru. Jakmile se rozjedu, zařadim 4 nebo 5 a jedu furt. Pořád to táhne ale ne tolik aby to děsilo. Pak se to naučím ovládat, naklápět a začnu si podřazovat na 3 a až se to naučíš dávkovat na 3 tak pak začneš pracovat s 2 a to je pak zábava! A stačí na to jeden stroj :)
A když jedeš daleko na pohodu s kuframa a batůžkem tak si vzpomeneš taky na 6 a dojedeš i docela daleko.
A protože neni nováček jako nováček tak jak?
Takže pro koho ano
Pro toho kdo se umí na silnici chovat a nezačne hned zkoušet kde je limit motorky.
Má už něco v provozu odježděno umí nebezpečí předvídat a nenechá se jen tak nečím rozhodit. Ví kdy lze krizi řešit plynem a kdy už brzdou.
Umí vnímat rychlost, protože tady se opravdu stačí zamyslet a i na 2 tam je 160 ani nevíš jak...
Cíl je svižné ježdění, i na delší trasy.
Komu bych ji nedoporučil.
Nováčkovi co je novej nejen v motorkách ale i na silnici. Sice tu motorku chválím ale je potřeba ji věnovat pozornost. Není čas ještě přemýšlet nad tím, kdo má přednost a co mi říká tahle značka. A jak asi bude vypadat támhleta zatáčka.
Nováčkovi co chce jezdit sportovně. Dávat kolínko pomalu i ve městě a lízat červené pole na otáčkoměru. Protože tam toho výkonu je hodně a na jeho zkrocení v zatáčkách to už chce něco umět. (já to neumim)
Čeho bych se na téhle motorce nebál jako někteří diskutující. Z pohledu nováčka
Že si na nerovnosti přidám plyn? No za 1. to bych fakt musel být kopyto a nebo jezdit někde v lese, ale tam ta motorka fakt nepatří. A když se jemné zachvění stane, a mám tam cestovní otáčky /ne 10tisíc) tak to s tou motorkou nic moc neudělá. Schválně jsem zkoušel. Ale jestli s tím má někdo problém, měl by opravdu sedlat něco slabého.
Že nevyužiji výkon a maximální potenciál stroje? No nevyužiji a vůbec mně to netrápí. Ale využiju krouťák. A ten výkon, nechám vylézt jen na dálnici kdy si nechám zazpívat symfonii 4 válců v 10tisících :) to mi stači.
Že se na tom zabiju? No to bych se měl bát na každé motorce. Zabít se můžu i jako chodec když nebudu opatrnej...
A kdybych měl na základě toho odpovědět na otázku zda FZS600 nebo 1000? To je vlastně ve finále uplně jedno. Protože 600 má výkonu na svůj objem víc než dost. Bude divočejší protože se musí na rozdíl od litra pořád točit aby jela. A bude tam platit to samé, pokud jsi nováček v provozu, tak ani jednu. A začni pěkně od klidu. Jestli už máš něco naježděno na 125 a/nebo alespoň v autech, tak obě jsou v pohodě. Bavíme se o strojích, které mají poměr výkon/váha uplně jinde než auta a je jedno jestli je to 55kw 500 nebo 100kw litr jde to na jedno zadní kolo a je to vratký. Když nebudu přemýšlet tak to někde položím tak jako tak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha FZS1000 Fazer - ventilky 90° Yamaha FZS 1000 Fazer | Ti_rex | 10 | Včera v 10:46 Ti_rex |
výměna motorky yamaha Yamaha FZS 600 Fazer | loudálek1 | 18 | 23.9.2024 v 18:17 loudálek1 |
Yamaha fazer 1000 2003 teče benzín ... Yamaha FZS 1000 Fazer | 734780633 | 7 | 10.7.2024 v 21:07 Kohlstein |
FZS1000 fazer nestartuje Yamaha FZS 1000 Fazer | IdahoCZ | 4 | 30.6.2024 v 11:46 pepe100 |
vůle v kloubku řazení Yamaha FZS 600 Fazer | alinn | 15 | 2.5.2024 v 20:39 alinn |