AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Verdom: Kde se to dá podepsat Je to tak. Kdybych s Trabantem nebyl schopen držet na silnici 80-90 bez problému, kdyby mi něco nefungovalo na brzdách (jsou ve stavu kdy jsem schopen s ním brzdit stejně dobře jako s autem starým 10 let, limitací tedy nejsou brzdy ale jen adheze. Na 20 metrech však umím bezpečně zastavit), či bych musel jezdit bez světel protože něco.... to bych si jej netrouf vzít na cestu do práce 40km dlouhou. Už jen ze solidarity s ostatníma řidičema které bych brzdil či ohrozil. Na dálnici s tím nejezdím, taky ze solidarity a zdravého úsudku. A vozidla jako Popular či jiné podobné stroje... na srazy, na akce, na výlet o víkendu po silničkách nižší kategorie... a do práce taky v pohodě, pokud to mám pár kilometrů přes vesničky. Ale musí brzdit a svítit. Kdysi se nemuselo svítit ani nosit přilba či reflexní vesta. Ale taky nebylo X sražených motorkářů z důvodu že "ženská je neviděla". A volba mezi předpisovou smrtí (měl jsem přednost...jsem v rakvi) a dobrovolným životem (vemu si vestu, svítim, snažím se jet ohleduplně) je u mě jasná. A jak sami vidíme... jsou lidi co si vemou na sebe vestu i když nemusí aby byli bezpečnější. A jsou lidi kterým nestačí ani příkaz v zákoně a jsou nebezpečni nejen pro sebe. Vždyť by ty zákony ani nemusely existovat kdyby lidi měli rozum. Viz dálnice v Německu. Je tam na většině míst neomezená rychlost a přesto se tam jezdí bezpečně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše:
Edit: Auta starší dvaceti let beru jako vraždy a skoroveterány, kdy pro provoz jsou nebezpečné majiteli i okolí,
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
e - ale já su s penězmama na tom trochu hůř díky opravám a přestavbám baráku, tak je pro mě prostě třicet tisíc za postarší plechovku hodně. Potěšily mě rozvodné závody - včera přišlo vyúčtování a je to dobrý, nemusíme moc doplácet, zálohy jsou narichtovaný rozumně, raději je malinko ještě zvednu. Přece jenom jsem poslední rok hodně dělal v dílně a svařoval, vařilo se , pralo v jednom kuse a peklo taky no tak jsem měl trochu obavy že.
Naposledy editováno 15.06.2018 17:40:06
Na investiční auto to nevypadá, je to holobyt základní, těch je po garážích důchodců stále dost na to aby to bylo drahé.. kdyby to byla nějaká limitovaná edice jako Silver/Black/Special-Line, marathon/milion-editon nebo solitaire, nebo naopakl úplně první provedení 136LS tak by to s tou investicí šlo trochu spojit...
Tohle je prostě obyčejná verze obyčejnéhjo postaršího auta, která ještě může několik let dobře sloužit. Nic víc..
Favorit skutečně nemá v dnešním provozu problém, po stránce výkonu, jízdního chování a spolehlivosti... Ale i základní verze nejobyčejnějších aut přináší značný posun v pasivní bezpečnosti. Felicie byly na půl cesty ale navíc jen některé... Felicie s bezpečnostními prvky jako Airbagy a ABS mají například několik změn i na skeletu v podobě různých výztuží, liší se karosářské díly... ale takto vybavená felicie není ani jedna ze sta, spíš tak jedna z pěti set... Jeden kousek máme doma, byl to služebák, v rámci zadání jako LXi, tak to někdo objednal dovybavené do plna, ačkoli je to stále označené jako LXi, má to ABS, 2 Airbagy, výškově stavitelnou sedačku, centrál a další píčovinky, akorát jsou tam pořád obyčejné LX potahy, kličkatronic a černé kliky a nárazníky , druhou měl můj kmotr kdy si objednal všemi prvky pasivní bezpečnosti vybavenou Felu po tom co ho nabourali ve 105... Třetí byla dotaženka z venku.... ostatek jsou obyčejné verze, jejichž bezpečnost je s favoritem zhruba shodná... Felda jede líp takyjak která... první feldy měly motory shodné s posledními favority, jedou proto zcela stejně... S nástupem vícebodového vstřikování MPI sice motor trochu zhrubnul v chování, ale výměnou za to jel skutečně líp, protože byl víc hr už od malých otáček a navzdory tomu dobře reaguje na povely i v těch vysokých, kde už jednobodce trochu docházel dech... takže MPI 50Kw je nejlepším motorem pro felicii, jede skutečně lépe než Bmm 50kw, navíc i s trochu menší spotřebou. 1,6 je proti tomu motor poloviční životnosti a konstrukčně značně zastaralý, Diesel nemá smysl.
Tzn. Fela může mít přínos v bezpečnosti již citelný, ale nikoli běžná základní verze, kterých se vyrobilo 99,5%
Takže pokud někomu jde o pasivní bezpečnost, musí přejít až na Fabii, ta se může rovnat s dnešními obyčejnými vozy i v tomto směru.
Bimbam: u starého auta už je skoro jedno co kupuješ, důležité je, v jakém je to stavu a zda je možné a perspektivní to vrátit do stavu bezchybného....
Naposledy editováno 15.06.2018 19:47:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Podle fotek je stav odpovídající ceně. Fáčka jdou cenově celkem dost nahoru, může za to dnešní retroboom. Je až k pláči, že levněji koupím zachovalou Simcu 1300 než Škodu 120 M ve stejném či horším stavu. Lidi prostě tady trpí diagnózou slepice a překupníci na tom úspěšně rýžují.
Kamarád koupil za cca 30 (včetně placení eka) prvomodel Favorita. Krásný stav, bez známek koroze, prostě voňavka. Byl celej špatnej z toho že na sraz socialistických vozidel dorazily asi jen čtyři fáčka co tam patří. Mimo to asi dvacet nesocialistických kusů podobných tomu v inzerátu. Dnes už to je youngtimer.
No a Felda? Je jasný že Lucky felda s motorem 1.3 MPI je technologicky někde jinde. Taky tím pádem líp jede. Motor 1.3 ve feldě je naprosto ideální volbou. Mám v okruhu nejbližších kamarádů několik felicii ve všech motorizacích. Ti co na svůj stroj serou, furt se v tom musí hrabat a nadávat. Ti co se o něj staraj, jsou spokojeni. Stačí málo. Jako extrém je jeden kamarád, co před lety koupil za pár korun Feldu Pickup, a dnes je v ní za 250 000kč. Ne nedělám si srandu. Klempíř před rokem to auto stavěl málem z nuly. Přitom na motor nebylo sáhnuto (v létě musí přižhavovat jak to nemá kompresi (je to 1.9D) a převodovka jej čeká neb po delší jízdě nejde pořádně vyndat 5ka).
Na Milanovo místě bych volil když už nic jinýho, alespoň to fáčko. Hlavně ale něco, co už nesloužilo pro odbyt trubek a hadic a fridexu v tehdejším RVHP a má to tedy chladič i motor spolu na správném místě pro auta k ježdění. Na svém místě jezdím autem za 25 000kč v TOP stavu i výbavě, a to jen díky tomu že nejezdím na znak na kapotě ale na kvalitu provedení vozidla. Železná opona dávno padla, hodnoťme auta dle kvality a ne značky. Zas tolik ta značka tu kvalitu nevystihuje.
Edit: Ano Čmoude, zrovna i taková Corsa jako máš ty by byla pro Milana bezvadnou volbou proti staré škodné, navic v kombíku je to praktický stroj
Naposledy editováno 15.06.2018 20:29:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://ed250.rajce.i...esaty_sraz_OHC_2018/
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tak pulec nemá problém malého výkonu jako kejchačky, tam je to o tom chování podvozku, které musí řidič znát a nenechat se vystrašit
Ty heidenhainy s tím dělají divy. Už nevím co je to vlnění v zatáčkách (sólo). Mitas už jen na sajdu...MartinED250 píše: Ty heidenhainy s tím dělají divy. Už nevím co je to vlnění v zatáčkách (sólo). Mitas už jen na sajdu...
Heidenau jsem dal na smolika a dobrý, jenže já s nim jezdil zatáčky se stupačkou a stojanem na zemi i na barumkach, podvozek hranatejch čz už je poměrně slušnej. Mitas uz nedělá čistě silniční dezen v požadovaném rozměru pro obě kola, tak jsem to tam dal jakože z nouze a nakonec vynikající chování těch gum. Celkem se i šikne ten prehistorickej vzhled, takže to vypada přirozeně na starém werglu. Směs je ale evidentně dnešní, jsou měkké pěkně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Automechanik co dělá u nás na zkušebně ve skupině zkoušek motorů připravovaných aut do výroby v Boleslavské kolbence ………… .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Včera jsem tady měl známého, jel 1000 mil československých. Trasa Praha - Bratislava ( i zpět ) , po původní silnici. Z 90 % to jezdí předválečná auta. Letos jich jelo 97 kusů. Smutné je, jak se chovají někteří jiní řidiči. Samozřejmě, že za veterány se dělají kolony. Jede se po silnicích 1. třídy, takže někdy kolona má i několik kilometrů. Někteří to prostě nevydrží, ohrožují majitele veteránů, při zastávkách jim nadávají. Holt - předválečná Piccola nejede víc než 60, do kopce třicítkou. Popular jakbysmet. Kde je ohleduplnost ? I stará auta patří na silnici ( a motorky též ) .
Ale k motorkám. Dnes jsem s kamarádem jel na výlet. Podívali jsme se do Rakouska. Byl to výlet, takže jsme jeli mých oblíbených 60 až 70 km /h. A kochali jsme se. Dali jsme si výbornou kávu i zákusky. Koupili jsme plné nádrže našich Jaw jejich kvalitního bezřepkového benzínu. Poslední dobou střídám Populara a pionýra, tak se aspoň Adenium pořádně projelo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |