2 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Moc sem si to užil, motorce nefungoval lcd displej na kterém byl počet najetých Km, to ale na dovozové technické nevadí, je to "lehká závada" (ještě sem se jich na to předem ptal) no ale když jsem hodil papíry na registr tak taky vše ok, po 2 h mě úředník volá "jé pané ale vy nemáte na fotkách z technické vidět počet najetých km, máte 2 možnosti, bud opravit a nechat znovu nafotit na STK nebo zaplatit clo a dph" A teď raďte jak to udělat na motorce na kterou se na každém rohu neválí hromady náhradních dílu. Nakonec se to nějak zvládlo ale ohromná pruda...
petrprochazka píše: Zhruba před 2 měsíci jsem to řešil, švýcarsko je nyní v obchodním prostoru s EU, pokud bylo dodáno do 6 měsíců ode dne prvního uvedení do provozu nebo má najeto méně než 6000 km platíš CLO a DPH jinak ne.
Chápu z Tvého příspěvku správně , že na registru vozidel Ti řekli, že u moto starší 6 měs. nebo s najetými více než 6 tis. km se clo a DPH neplatí? Tak to dej vědět cca za tři roky, jestli jsi opravdu clo neplatil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Ale třeba šlo o chybu, nevim, ti co tady píši o clení, Kdy jste naposled přihlašovali vozidlo ze Švýcarska?
Naposledy editováno 26.07.2018 09:39:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
K tomu clu např. https://europa.eu/y...ng-cars/index_cs.htm
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
U nás v ČR je pomoc klientům jiná, například v naší Příbrami....mají tam otevřeno 4 dny v týdnu, motorky tam registrují do 1-2 dnů, požadují pouze to, co jim ukládá zákon a klientům se snaží pomáhat také tak, že jim neprodleně po registraci zavolají že mají značku a doklady k vyzvednutí...
Takže všichni, co máte špatné zkušenosti s DI VB, s DI policie nebo s vlastním úřadem, všichni co se domníváte že je to moc popletené a složité, všichni co tady strašíte různými nesmysly, i ty foxdrive, vezměte s sebou tento švýcarský technický průkaz, protokol o technické prohlídce, výpis z technických údajů, zelenou kartu od pojišťovny a občanský průkaz...podejte si žádost v Příbrami...jsou tam mladé usměvavé holky, budete se cítit dobře a do 2 dnů budete mít značku...Tady se ctí zákony a tady je skutečná služba pro klienty....
A kecy o tom, jak to funguje v Užhorodu nebo jak to bylo na registru před 15 lety ignorujte... Důležité je, jak to skutečně funguje v praxi
Naposledy editováno 26.07.2018 10:39:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
PJI píše: petrprochazka> Tak ještě jednou. Registrace vozidla a celní řízení (proclení jsou dvě různá řízení před různými správními orgány). K přihlášení vozidla z CH by po Tobě neměli chtít doklad o proclení, ale to neznamená že to vozidlo nemusíš proclít. Jestli ti na registru vozidel řekli, že to proclít nemusíš tak to má asi stejnou váhu, jako kdyby ti na celním úřadě řekli, že to nemusíš přihlásit do registru vozidel.
K tomu clu např. https://europa.eu/y...index_cs.htm [/quote]
Dodám jen, že legalizace této konkrétní motorky by byla komplikovaná - tím, že to Polák na hranici nepřihlásil, platil bych kromě cla i pokutu (info z celní správy). Přihlásit bez cla to samozřejmě můžu, jak píše CRF1000, ale vyhodnotil jsem, že je to zbytečné riziko. Nevím, jestli mezi dopravkou a celnicí probíhá nějaká výměna informací, každopádně z posledních 6 čísel VIN mi v Triumphu přímo řekli barvu motorky a odkud je. Tak asi tak. Díky všem, kteří se s informacemi do této diskuse zapojili.
Popisuji reálnou zkušenost, proč po mě úředník na registru konkrétně odělení dovozů chtěl papír že jsem zaplatil clo a dph pokud neopravím a nenechám znovu nafotit stav tachometru?
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Konkrétně - A) Dovezená vozidla z členských států
Členským státem se rozumí členský stát Evropské unie, jiný smluvní stát Dohody o Evropském hospodářském prostoru (Island, Norsko, Lichtenštejnsko) a Švýcarská konfederace (jedná se o registraci vozidla ve smyslu § 6, 7 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů).
Jasně Švýcarsko není v EU nicméně se to řídi nějakou jinou dohodou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
CRF1000 píše: foxdive> předpokládám že " u vás" je někde v Užhorodu nebo v bazmekistanu".....my v ČR máme také úředníky, kteří své práci rozumí, ale řeší jen to, co jim umožňuje zákon...co jim zákon neumožňuje, to neřeší...a už vůbec ne pod záminkou pomoci klientům...nevím jakého aktivistu zaměstnává tvůj bazmekistan ale pokud nelžeš, měl by se dotyčný v rámci pomoci klientům víc věnovat svému právnímu vědomí...včetně jeho nadřízeného...
U nás v ČR je pomoc klientům jiná, například v naší Příbrami....mají tam otevřeno 4 dny v týdnu, motorky tam registrují do 1-2 dnů, požadují pouze to, co jim ukládá zákon a klientům se snaží pomáhat také tak, že jim neprodleně po registraci zavolají že mají značku a doklady k vyzvednutí...
Takže všichni, co máte špatné zkušenosti s DI VB, s DI policie nebo s vlastním úřadem, všichni co se domníváte že je to moc popletené a složité, všichni co tady strašíte různými nesmysly, i ty foxdrive, vezměte s sebou tento švýcarský technický průkaz, protokol o technické prohlídce, výpis z technických údajů, zelenou kartu od pojišťovny a občanský průkaz...podejte si žádost v Příbrami...jsou tam mladé usměvavé holky, budete se cítit dobře a do 2 dnů budete mít značku...Tady se ctí zákony a tady je skutečná služba pro klienty....
A kecy o tom, jak to funguje v Užhorodu nebo jak to bylo na registru před 15 lety ignorujte... Důležité je, jak to skutečně funguje v praxi
já si myslím že už ti to tady někdo psal že tvoje teorie sou krásné ale praxe je prostě někdy odlišná, to máš jak když jezdíš v otevřené helme a fouká ti do xichtu, teoreticky si řekneš že větší turistické plexi to vyřeší a ono prd stejně ti do xichtu fouká, v praxi pomůže zavřená helma by mě zajímalo kolik dovozu ze zahraničí udělals ty ser na to a neřeš to, kdo chce si pomůže sám, pobavils
petrprochazka píše: Ještě jedna věc mrknětě sem http://www.praha.eu...ovezena_vozidla.html
Konkrétně - A) Dovezená vozidla z členských států
Členským státem se rozumí členský stát Evropské unie, jiný smluvní stát Dohody o Evropském hospodářském prostoru (Island, Norsko, Lichtenštejnsko) a Švýcarská konfederace (jedná se o registraci vozidla ve smyslu § 6, 7 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů).
Jasně Švýcarsko není v EU nicméně se to řídi nějakou jinou dohodou
A co tam máme vidět? Jsou tam pravidla přihlašování vozidel z dovozu. Je tam napsáno, že z některých států to je jednodušší a z některých složitější. To je to jedno řízení. To druhé je před celním úřadem. A že magistrát neinformuje o tom, že musíš na celní úřad? Myslím, že celní úřad taky neinformuje o tom, že musíš na magistrát. Zkrátka ten odkaz potvrzuje to, co je v tomto tématu popsáno (K přihlášení vozidla nepotřebuješ papíry z celnice, magistrát ti to má přihlásit i bez nich, teda s výjimkou těch nových), ale nevyvraci to, že by se takové vozidlo nemuselo proclít.
Nevím co myslíš tou jinou dohodou se Švýcarskem.
Myslím ale, že by bylo dobré si uvědomit co je EU, ESVO, Schengensky prostor a vzájemně je nemíchat. Zkrátka vozidlo přestupujici hranici EU podléhá celnímu dohledu, a to i přesto, že se pohybuje v rámci Schengenského prostoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
...
Když přepočtu cena výkon, u mě 450/hod, raději si to nechám privist od profiku, alespoň když za dva roky odhalí, že nelegální, vím komu rozbít hubu a nemusím se uzirat vlastní chybou.
Při nabídkách/rozpočtu taky extrémně nízké ceny ignoruju, jasně okrádám se o velký baget, na druhou stranu předcházím ztrátám.
Svicary jsou "podivné' může to vyjít, ale nemusí,loterie, potencialni ztráta/zisk je u mě v mínusu.
Aby som mal čerstvé info (predsa len sa to časom mení) , overil som si to na colnej správe u nás aj ja , na druhej strane telefónu bol človek s hodnosťou major (takže asi to nebude začínajúci autor) a wedness má úplnú pravdu , ak to človek na hranici (vstupe do EÚ) neprihlási , bude aj pokuta , teda clo + DPH + pokuta .