Problém je, že motorka zkrátka nedobíjí, nebo dobíjí velmi málo. Po cca hodině jízdy chcípne a už nenastartuji.
První po čem jsem šel, bylo měření. Multimetrem jsem nejprve proměřil samotný alternátor. Všechny tři fáze mezi sebou dávají na volnoběh cca 20V, při 5000 tis. otáček cca 60V. Altík tedy považuji za OK.
Koupil jsem tedy regulátor dobíjení - origo, ale použitý. Majitel se dušoval, že je v pořádku. Po výměně však problém přetrvává. Baterka má v klidu 12,7V. Po nastartování je na ní nestálých 12,8V. To je však málo, měla by mít určitě víc.
Konektory jsem prošel, nejsou zoxidované.
Co mi poradíte? Je možné aby i druhý regulátor byl K.O. nebo je probém někde jinde? Existuje nějaký způsob jak zkontrolovat samotný regulátor dobíjení zda je dobrý?
předem děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
A asi se tu budu opakovat, vyhoď tenhle co tam máš, dokud máš OK alternátor.
Já neměl možnost zjistit, že mám vadný regler a ten mi oddělal baterku i alternátor. A s převinutím altíku se oprava hodně přehoupla přes cenu nového regulátoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
ctiteljan píše: jednoznačně regulátor, při dobíjení by jsi měl naměřit víc klidně i 14V víc už značí přebíjení
bezne regulovane napeti je 14,4V
cuir píše: bezne regulovane napeti je 14,4V
4 desetiny bych fakt neřešil, už jen díky přesnosti bežných multimetrů,přechodových strátách , teplotě okolí, kvalita součástek apod. já si stavěl regulátor na 13v cena asi 50kč dobíjím jen akupak pro led svěloNa svém současném stroji mám pro sichr namontován panelový měřič napětí.Při jízdě ukazoval stabilních 13,8 a přesto bylo napětí baterie malé.Po odstávce a zapnutí napájení ukazoval měřič pouhých 12 voltů i když se jedná o novou baterii.Rozhodl jsem se pro inspekci.Na konektoru regulátoru jsem naměřil 14,1 Volt.Po napružení konektorů a očištění kontaktů mi panelový voltmetr ukazuje 14,1 volt bez světel,a 13,9 až 14 V se světly.A hlavně,pokud přijdu k motorce a zapnu zapalování,baterie ukazuje 12,3-4 Voltů,což značí dobře dobitou baterii.
Tolik k pojmu "důležitost desetin"
V tvém konkrétním případě bych doporučil zkusit měřit přímo na konektoru regulátoru.Tam je potřeba naměřit přes 14 V.Pokud to tam není,zkus regulátor vhodně dimenzovanými vodiči propojit přímo na póly baterie.Pokud ani to nepomůže,je buď alternátor nebo regulátor vadný.Alternátor se většinou projevuje tak,že "nestíhá".Znamená to že napětí klesá s odebíraným proudem-zátěží.Takže bez světel naměříš o dost větší napětí jak se světly.
Způsob jak otestovat samozný regulátor bohužel neznám,leda porovnání s jiným kusem.
Jen doplním,že většina současných strojů pracuje s třífázovým zkratovým regulátorem.Z toho plyne,že pokud přizpůsobíš konektory,můžeš použít v podstatě jakýkoliv regulátor s adekvátně dimenzovaným výkonem.
Naposledy editováno 26.04.2014 07:26:48
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
Zkusili jsme prvně proměřit samotný regulátor, pak jsme ho proměřili připojený na baterku, dává 11,5 při otáčkách max 11,9 V , víc ani ň...
Včera jsme přeměřili i samotnou baterku, ta je v pořádku, alternátor se zdá být taky ok... ale nejsme si jistí s tím regulátorem a prostředním čímsi ( teď si nevzpomenu jak se ta blbost jmenuje :D viz obrázek:
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
U mne to byl alt. + regler. Druhovýroba a tuším cca. 12 tis.
Lucishek píše: Ahojte, tak letos řeším stejný problém já...
Zkusili jsme prvně proměřit samotný regulátor, pak jsme ho proměřili připojený na baterku, dává 11,5 při otáčkách max 11,9 V , víc ani ň...
Včera jsme přeměřili i samotnou baterku, ta je v pořádku, alternátor se zdá být taky ok... ale nejsme si jistí s tím regulátorem a prostředním čímsi ( teď si nevzpomenu jak se ta blbost jmenuje :D viz obrázek:
Jenom se zeptám, jak jste tu baterku proměřili?
tady je super navod jak to všechno proměřit
Naposledy editováno 04.05.2018 14:05:40
4 reakcí na tento příspěvek Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
Chcete někdo koupit ledvinu ? :D prodám levně
Lucishek píše: Záhada vyřešena... stator alternátoru
Chcete někdo koupit ledvinu ? :D prodám levně
Nechá se opravit a stojí to kolem 2500
Tu ledvinu si můžeš nechat na jindy.
Zde mas odkaz kam to poslat
www.previjeni-regulatory.cz
Naposledy editováno 30.07.2018 07:32:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
Lucishek píše: Záhada vyřešena... stator alternátoru
Chcete někdo koupit ledvinu ? :D prodám levně
Pokud je ta fotka v profilu Tvoje, a jsi tak zoufalá, pokus se prvně nabídnout jiné části těla a nezačínej hned ledvinou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
scarabeo500 píše: Pokud je ta fotka v profilu Tvoje, a jsi tak zoufalá, pokus se prvně nabídnout jiné části těla a nezačínej hned ledvinou.
co myslíš je fotka v profilu moje nebo souseda ?
Zoufalá nejsem, to byl chabý pokus o vtip
Motka je v autoriz.servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
Lucishek píše: co myslíš je fotka v profilu moje nebo souseda ?
Zoufalá nejsem, to byl chabý pokus o vtip
Motka je v autoriz.servisu
Tak se s nimi domluvit, že by se tam dala náhrada. Origo bude určitě dráhy
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 nedobíjí - zkusil jsem všechno
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |