U velkého množství přejezdů není možnost se rozhlédnout, protože jednoduše je vidět třeba jen na 30m !!!
Tedy , když nevidím, tak se musím otočit a jet jinudy, nebo riskovat srážku !
A to už nemluvím o zákonu:
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
Tedy to znamená, když se rozhlédnu a vidím vlak, tak při bílém přerušovaném světle zákaz vjezdu na přejezd neplatí!
Buď jsem debil, nebo je to další věc co v tomto státě nefunguje.
PS:Dnes jsem se zkusil rozhlédnout, kde nebylo vidět !!!!! tedy jsem tam chvíli stál !!! , tedy jsem zastavil a auto za mnou se mohlo zbláznit, co že to dělám - vytroubil mně - zkuste to taky....
Naposledy editováno 26.08.2018 20:38:51
Capt.Orr> a tohle je zas typický příklad přejezdu kde se za plyn zatáhne. rozhled na kilometr, vlak jede párkrát za den a šnečí rychlostí, a přesto tam jsou nehody každou chvíli. https://mapy.cz/tur...026&z=18&l=0
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
olda33 píše: JiB> Ahoj,opatrnost je jasná, ale u semaforu to není povinnost a na přejezdech je, tak pořád nevím jaký má důvod povinnost se na přejezdu rozhlížet. Že je to nespolehlivé zařízení a semafor je spolehlivý?
V zásadě ano, semafory jsou překvapivě sofistikované, mají několik nezávislých systémů, které při náznaku problému semafor "shodí" (zhasne úplně nebo bliká oranžová). Přejezdy jsou prehistorická technologie na kterou bych se opravdu nerad spoléhal.
olda33 píše: Připadá mně to tak, že místo aby se udělali spolehlivé (v dnešní době je to určitě technicky možné) přejezdy, tak se přenáší odpovědnost na řidiče.
Naprosto správně.
olda33 píše: Nechci chytračit, ale jen bych se rád dozvěděl jak to je, protože to povazuju za důležitější než spoustu jiných věcí v silničním provozu (a nebudu znovu psát o častém problému, že není z přejezdu vůbec vidět ).
Ber to tak, že nefunkční semafor poznáš na první pohled - nesvítí nic nebo bliká oranžová. Nefunkční přejezd nepoznáš. Proto máš povinnost se rozhlédnout.
Bílé světlo znamená, že přejezd funguje a nic nejede, proto můžeš jet.
Pokud nebliká ani bílá ani červená, tak to neznamená vůbec nic a musíš se rozhlédnout sám.
Je vše složitější, jak jsem psal. Nesmyslně psaný zákon který máme dodrzovat, nemožnost se rozhlédnout když není pořádně vidět - tedy nejistota bezpečného přejetí ikdyz svítí bílá tedy...
Už vidím jak tak v autoškole zastaví před přejezdem a říká komisaři že nevidí a tedy se boji a vlastně dle zákona ,který chce dodržet ,protože nechce aby jo komisař vyhodil, tak dál nepojede !!!! Kocourkov.
Bych to neřešil kdyby to navíc nebylo tak nebezpečné. Ale je to jen diskuze , zábava.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Nepiš, o čem nic nevíš. Dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Dále má každý takovýto přejezd tzv. kontrolu. To znamená že pokud přejezd si diagnostikuje chybu, nahlásí ji příslušnému zaměstnanci (vypravčímu, strojvedoucimu atd. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Pokud jedu k přejezdu, tak buď dává výstrahu (pak je to jasné) nebo bliká bíle pozitivní světlo (taky jasné) a nebo nic, což je velká většina případů a pro mě jako řidiče je to v tu chvíli nezabezpečený přejezd. Tedy z uživatelského hlediska je to opravdu na úrovni závor na kliku - pokud jsou dole, zastavím, pokud jsou nahoře, nevím jestli můžu jet nebo jenom někdo zapomněl dát závory dolů
Technologii rozporovat nebudu, věřím, že nějaký ten polovodič za tím bude, a kdo ví, možná to dokonce řídí i počítač. Ale z uživatelského hlediska se za posledních 50-100 let nic moc nezměnilo (snad kromě zavedení pozitivní signalizace - ale ta není zdaleka všude, a když už je, tak nebliká zdaleka vždycky). Proto ten diskutovaný zákon je napsán tak jak je, a proto se na přejezdu bez bílého světla vždycky rozhlížím. Viz i to video na předchozí stránce, kdyby se ten řidič nerozhlédl, tak to nepřežil.
2 reakcí na tento příspěvek Rozhlížení při přejíždění přejezdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
tomasd. píše: ČD s tím mají společnýho to, že jsou stejně jako SŽDC v rukách státu.
Tak podle Tvé teorie ČD odpovídá i za stav silnic...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
chiro2 píše: Tak podle Tvé teorie ČD odpovídá i za stav silnic...
věcná nápověda k "mým teoriím": není tomu tak, za stav silnic odpovídá prostřednictvím krajských správ a ŘSD stát. Podobně jako je tomu u subjektů kolem kolejí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
tomasd. píše: věcná nápověda k "mým teoriím": není tomu tak, za stav silnic odpovídá prostřednictvím krajských správ a ŘSD stát. Podobně jako je tomu u subjektů kolem kolejí
Jak jsem již psal TEZovi, nepiš nesmysly o kterých nic nevíš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
chiro2 píše: Jak jsem již psal TEZovi, nepiš nesmysly o kterých nic nevíš.
Tak prosím o vysvětlení, copak je nesmysl z toho, co jsem napsal? Udělej že sebe hlupáka sám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Pokud víš že má ČD jakoukoliv spojitost s funkčností přejezdů, tak to dolož. Napsal jsi prostě blábol.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
tomasd. píše: Tak prosím o vysvětlení, copak je nesmysl z toho, co jsem napsal? Udělej že sebe hlupáka sám.
SŽDC spravuje koleje, nádraží apod., kdežto ČD jsou jen dopravci. Takže to je to samo, jako kdybys chtěl po ČSAD (v době, kdy to byl státní podnik), aby byli zodpovědní za silnice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
HondaGiRRl píše: SŽDC spravuje koleje, nádraží apod., kdežto ČD jsou jen dopravci. Takže to je to samo, jako kdybys chtěl po ČSAD (v době, kdy to byl státní podnik), aby byli zodpovědní za silnice.
já po nikom nic nechci a nepsal jsem nic o tom, že ČD jsou odpovědné za stav přejezdů či podobně. Jen tady vlčák po mě štěká, za to, že jsem napsal "ČD s tím mají společnýho to, že jsou stejně jako SŽDC v rukách státu."... Pořád nic?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
chiro2 píše: tomasd.> Nezlob se na mě, ale takhle to opravdu nefunguje. Nejsi moje žena, abych se ti musel zpovídat na povel.
Pokud víš že má ČD jakoukoliv spojitost s funkčností přejezdů, tak to dolož. Napsal jsi prostě blábol.
Tak to je fajn, že víme, jak to funguje u vás doma, nicméně k věci, já blábol nenapsal, nýbrž ty neumíš číst.
tomasd. píše: já po nikom nic nechci a nepsal jsem nic o tom, že ČD jsou odpovědné za stav přejezdů či podobně. Jen tady vlčák po mě štěká, za to, že jsem napsal "ČD s tím mají společnýho to, že jsou stejně jako SŽDC v rukách státu."... Pořád nic?
Tak to sorry...z tvého postu to vypadalo trochu jinak.