Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce
2 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
Jinak taky existují systémy se dvěma termostaty, které se v různých obměnách používají na velkých motorech. Jde o to, že při hodně dimenzovaném chladiči, nízkém zatížení a nízké teplotě okolí jde voda z chladiče do motoru už příliš studená. Druhý termostat na vstupu do motoru nahrazuje dříve používané žaluzie a roletky na chladiči.
Na nejnovějších motorech u osobáků bývá termostat na vstupu do motoru za chladičem. Tento udržuje motor teplejší, ale reaguje až za delší dobu, takže jeho součástí musí být i elektricky ovládaný ventil spojený přes ECU se snímáním teploty na výstupu z motoru a plynovým pedálem.
1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
(u moto, auta maji tuto ficuru uz v zakladu viz diskuse výše).
1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
potrebné vyrobiť dva "T" kusy, zvarením, alebo pájkovaním tvrdou pájkou- odporúčam. zmontovať a je to!
Ale... vraciam sa k mojej rade, veľmi opatrne a s rozumom, inak si odmrdáš motor a ten nestojí 5 kaček...
1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
Pište klidně připomínky, objektivní kritiku uvítám, o vývoji bipass projektu a "doku*vení" skvělého takřka nesmrtelného motoru vás budu informovat, pošlu i fotky..díky
P.s. Potom napiš z úrazovky jak to funguje
Sorry dělám si prdel,i když pokud to tu čte se-se tak už mu to určitě v hlavě šrotuje...
1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
jinak prubeh/charakteristiku otevirani ci zavirani termostatu lze otestovat i bez motorky, a ver ze to beha (mysleno na mechanicky rizenou vec) docela rychle (v radu desitek sekund.. )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
coz je defaklto to same, co znazornuje uvedene Beranidleho schema
Přečti si zadání a zjistíš že dírka v termostatu nevyřeší ,,velkou účinnost'' chladiče, to řeší jen řízený bypass...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
a nebo tam uplne nejlip dat jinej-mensi chladic (min hliniku, min vody = lehci motorka, v cem je problem ?)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
nicmene pokud to fakt (overeno, zmereno) chladi moc, je proste nejlogictejsi tu ucinnost chlazeni snizit, ne ji vselijak obchazet
auto nech autem, tam je topeni, vyhrejvani vzduchu na sklo atd... ale to nejsou veci dulezity pro auto(vykon), nybrz veci dulezity pro ridice..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
Jinak normální motorky typu Fireblade mají ten bypass z fabriky.
Naposledy editováno 11.09.2018 11:15:17
co jsem koukal jiny znacky maji vymenik zapojenej jinak, bud jako ja viz dole, nebo skrz nej dokonce honej teplou vodu jako tebou popisovany bypass..
ja jsem ho dal praveze paralelne s vystupem z chladice (tedy cca 1/10 vody potece misto primo, jeste skrz vymenik, cimz se olej trosicku ochladi a voda naopak lehce ohreje.. coz trochu souvisi s tematem) .. mam v planu to pak na vice mistech merit/snimat a podle toho bud stanovit prutok (clonkou v obehu vymeniku) nebo prip. vymenik vynechat (v serii neni, naopak v serii byva chladic oleje, ALE jen u UK verzi, coz je samotny divny kdyz je v anglii zima jak v prdeli,.. u Jap. chladic oleje ani vymenik neni.. v HRC verzi chladic oleje tez neni ale vymenik je, ovsem zapojenej stejne jako na tom FB ve schematu nahore..)
jinak k tematu, nejsem ani moc v rozporu s teorii, nicmene bez zmereni konkretnich teplot v praxi je to podle me pitomost resit..
1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
Chladič - pokud není přicpaný, tak průtok vody je vždy dostatečný. Pro chladič je kritický průtok vzduchu, tlustý chladič má velký odpor a je potřeba vrtule s velkým výkonem, aby vzduch protlačila skrz. Proto jsou chladiče tenké a rozměrné.
Čerpadlo - potřebuje průtok, aby voda nabíhala na lopatky ve správném směru. Proto je tam taky ten bypass nebo pořádná díra kolem termostatu, nejen to ovzdušnění v termostatu samotném. Příkon čerpadla jsou desítky wattů, podívej se na čerpadlo ústředního topení, kolik stačí na vytopení baráku pro 30kW kotel.
A teď ještě video po nás blbečky, kteří musí mít ve všem jasno.
E: vsak prave na tom bypassu mi prijde nejlogictejsi - ve smyslu ohrevu oleje na provozni teplotu, mnohem logictejsi nez v te smycce kolem pumpy alá Honda.. (ale to od toho nechci, ja od toho chci lehke prichlazovani oleje ve vykonu..)
BTW vrtule netreba, prvni co jsem vyhodil... staci rychlost, kde neni rychlost neni potreba chladit vykon, ..bavime se o moto na hrani ne o autech vecne stojicich po mestech v kolonach (nechapu jak takovy jezdeni muze nekoho bavit )
Naposledy editováno 11.09.2018 13:12:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
auto nech autem, tam je topeni, vyhrejvani vzduchu na sklo atd
Tohle je samozřejmě blbost,termostat ovládající bypass chladiče nemá s topením nic společného, jde o regulaci rozdílů teploty vody, což pokud by to nemělo vliv na motor a bylo by lepší mít rozdíl 40°C tak máme dodnes sifonové chlazení.To že ty budeš jezdit jen na okruhu asi zakladateli jeho problém nevyřeší(pokud je založen na reálném měření).ja jsem ho dal praveze paralelne s vystupem z chladice (tedy cca 1/10 vody potece misto primo, jeste skrz vymenik
Podle mě je to horší řešení 1)za studena budeš déle zahřívat olej(nepoteče přes něj ohřívaná chl. kapalina 2)nižší účinnost,chlad. kapalina poteče hadicí místo výměníkem(nižší odpor, na origo řešení ti dělá odpor motor + chladič proti odporu výměníku)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
ad prvni cast - no hele, chapu jak to myslis ale obeh v autech je fakt trosku slozitejsi nez na motorce (at jde o blbnuti nebo jezdeni do prace), budu se opakovat ale termostat se i zavira, a pokud neni konstrukter absolutni debil, je ten obeh navrzenej +- k nejakym provoznim podminkam,.. 40°C voda urcite skrz chladic nepotece..
v tomhle s Tewbou muzu i castecne souhlasit, ale opakuju - pokud nema autor vlakna ty teploty omereny je to vesteni z koule a spis nadela vic skody nez uzitku
ad druha cast - ted si nejsem jistej jestli si rozumime.. v serii ten vymenik neni vubec ! ta voda se vraci z chladice do motoru jen hadici..
ohledne snizeni ucinnosti to nechapes uplne spravne, strucne receno biude o par stupnu teplejsi voda, ale taky o par stupnu studenejsi olej, tj. kdyz zanedbame hydrodynamicky ztraty na vymeniku (protoze ano - ten je tam navic, takze jasne v tom prutoku se ucinnost mechanicky/hydrodynamicky trochu snizi, ALE) odvod tepla bude praveze vicemene obbdobnej(skoro stejnej), jen se proste teplo nebude odvadet pouze kapalinou ale castecne i olejem - rozumime ? slibuju si od toho taky lepsi stabilitu treplot vuci sobe, nebude se prehrivat olej a chladici kapalina pujde do motoru trosku teplejsi, ale min nez v ty smycce, A NAVIC:
u vymeniku zapojenyho jako fireblade a dalsi hondy ve smycce, se NAOPAK kapalina toci pouze skrz vymenik aniz by vubec prosla chladicem - uz chapem ? coz je parada pro rychlej ohrev(jak pises - souhlas), ale v otackach kdy potrebujes taky chladit na to musi bejt dostatecne predimenzovanej chladic protoze se nevyuzije celej prikon pumpy ...proto mi prijde tohle reseni "ne uplůne nejvic sikovny", a proto (a na tohlre presne) jsem se Beranidla ptal co si o tom mysli..
..BTW delsi ohrev motoru v mem reseni je samozrejme jasnej, o tom naprosto zadna, ale to me zas netrapi, nepotrebuju to nastartovat, sednout a hned kourit plny otacky, nejsme hacisi na vyjezdu k pozaru, zejo
E: jeste (omlouvam se za OT) pridam jednu hadanku, TAKHLE to maji(meli) reseny inzenyri v motoGP u 211..
z tech moznosti o kterych se bavime to neni ani jedna, budto je vymenik hozenej "bypasem" z motoru do motoru, ale spis bych sazel (protoze ta horni trubka je viditelne tenci nez spodni, tudiz bernouli-vetsi rychlost, vesti dyn. podtlak, atd..) ze tahaj chladnou kapalinu (ale az za pumpou kde je vyssi stat. tlak) skrz vymenik nahoru a z vymeniku ale misto rovnou do sani pumpy ji posilaji jeste do chladice..
Naposledy editováno 11.09.2018 21:58:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
reseni u FB je jasny, honis vodu kolem oleje dokola - takze se vzajemne vyrovnavaji teploty, ale zaroven snizujes prutok skrz chladic, na coz narazim v #19
uplne idealni to podle me proste neni..
reseni u 211 je praveze ciste k chlazeni oleje, a trosku me tam zarazi ze nemeli misto vymeniku primo chladic oleje, treba 500 2T ho mivaly
nicmene 211 byla jedna z nejuspesnejsich moto v MS takze to asi fungovalo dobre, a (myslim ze yamaha ale nevzpomenu si, proste jina fabrika) to ma zapojeny u nekterych seriovych moto praveze obdobne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
Beranidlo nemusí chápat Kerutovy myšlenkové pochody stejně jako Kerut. Beranidla nebaví číst Kerutova záhadná souvětí bez interpunkce a proto je ani nečte. Ale těší se, až to bude jednou napsané česky, nebo i v jiném jazyce, hlavně když to bude gramaticky správně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
reseni u FB je jasny, honis vodu kolem oleje dokola - takze se vzajemne vyrovnavaji teploty, ale zaroven snizujes prutok skrz chladic
Na jejich řešení se z výměníku ohřátá/ochlazená voda ochlazuje/ohřívá promícháním ve vodní pumpě a společném kanálu po odbočku na výměník což je zajištěno napojením na tlakovou větev a sací.Na tvém máš zajištěn sice veškerý průtok přes motor a nejstudenější kapalinu ale problém bude s průtokem přes výměník,ten se bude rapidně měnit dle otáček a otevření termostatu,čímž si zrušíš jednu z výhod výměníku proti chladiči-tepelnou setrvačnost(proto podle mě používají i ten výměník v gp-stabilnější teplota oleje3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
E: a pokud bude zavrenej termostat prutok samozejme nebude ani jednou cestou, ale to je spravne..
jinak vypada to takhle - pro ilustraci
Naposledy editováno 12.09.2018 21:32:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem
I když to zapojíš jakkoliv, tak ani jedno z toho nehrozí.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cestovani Kawasaki KLX 650 | Janlai | 5 | 9.8.2024 v 14:06 docent |
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 9.5.2024 v 15:19 Anti |
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 | Husa123 | 24 | 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein |