Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
cim pomaleji bude voda ve vetvi vymeniku proudit tim vic se ohreje... tedy po smiseni nesmi uvarit motor
Já bych se spíš bál, pokud nebude průtok že začne vřít už ve výměníku,v motoru to problem nebude, se to smíchá + naroste teplota na budíkuNaposledy editováno 12.09.2018 23:39:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
E: ach ta znamenka..
Naposledy editováno 13.09.2018 00:20:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
no jasne smicha ale poslat to treba nedejboze 1:1 si myslim ze by to litalo expanzkou
Výměník na oleji bývá ,,normálně'' pro udržení nějaké maximální teploty oleje při maximálním výkonu motoru a na to je navržená nějaká jeho velikost a s tou se počítá při dimenzování jak čerpadla tak chladiče.To jak to chceš ty,neznám na žádném motoru,když už se má regulovat výkon účinnosti výměníku tak se reguluje termostatem průtok oleje výměníkem,nikdy se neškrtí chladící kapalina.Naposledy editováno 21.09.2018 10:31:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
Pomalu mi můj projekt začínáte rozmlouvat, i když někdy jsou rady zcestné, např. termostat s vyšší teplotou otevírání, to mi vysokou účinnost chladiče nekompenzuje, nebo 3mm otvor v termostatu, to s tím asi taky nic nesvede...
Asi zůstanu u škrcení průtoku vzduchu druhým chladičem za pomocí kartonu :X
Naposledy editováno 16.09.2018 09:40:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
Dacann píše: i když někdy jsou rady zcestné, např. termostat s vyšší teplotou otevírání, to mi vysokou účinnost chladiče nekompenzuje
kdyz budes mit termostat na vyssi teplotu, tak se (hodne blbe receno) driv zavre a nepusti vodu do chladice, tudiz ani tu (udajne) studenou vodu z chladice do motoru
...a trosku lip (chytre) receno, protoze termostat nefunguje skokove) bude min pootevrenej nez ten na nizsi teplotu, bude tak regulovat prutok...
Hele a ted trosku vazne - kolik mas zmereno na vstupu a vystupu z chladice ? a mas promerenou charakteristiku termostatu kdy se zacne otevirat, a jak rychle ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
Kratzmar1 píše: kerut> Když bude mít větší teplotu na vstupu do chladiče,tak z něj dostane větší chladící výkon=větší rozdíl teplot vstup/výstup
....a na tohle jsi prosimTe prisel zase jak ? Chladic je normalni vymenik, a ne parpetum mobile (privadis teplo v kapaline, odvadis teplo vzduchem, energie proudi ale kupodivu nevznika ani nezanika..)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
Metro jsem už jednou viděl ve filmu Krokodýl Dundee a jako dobrý no:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
E: ...jen kdyz uz zminujes na motorkarskym foru ten ventilator - logicky predpokladam ze ventilator si na to autor vlakna nepousti, to by pak ledacos vysvetlovalo
Naposledy editováno 18.09.2018 15:11:07
Zvýšení výkonnosti chladícího systému je možno poměrně
jednoduše dosáhnout pomocí vytvoření přetlaku v chladící
soustavě. Se zvýšením tlaku o 0,01 MPa se zvyšuje teplota varu
o 2,1 °C. Při přetlaku 0,1 MPa tak vzroste kritická teplota na 120
°C a tedy i teplotní spád na chladiči se zvýší o 20 °C. Je tedy možno
zmenšit rozměry chladiče, nebo pracovat s vysokou rezervou
chladícího výkonu soustavy
1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
promin ale tohle je jak u blbejch,...
co se tyka vstupovani do diskuse to mas jedno, ona vlastne zadna neni, stejne od zacatku nevime kolik na tom vystupu z chladice nameril a pri kolika stupnich se mu zavira termostat,... tohle placani nema zadny racionalni prinos, minimalne pro mne ne...
Kratzmar> co se tyka terma a vymeniku minimalne cernoch, pak se muzem o necem bavit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
voda ma kolem 4kJ na kg a K, takze strucne receno pri prutoku 0,25kg/s dostanes do vody 1kW na kazdej jeden stupen (energie se uklada v podobe zvysene teploty, stejne jako ve vyfuku v podobe tlaku a teploty spalin) kdyz bude prutok treba polovicni, tepla odvedes polovinu..
co se deje na chladici sdileni/vedeni/sdileni je samozrejme taky pravda ale je to prakticky vedlejsi.. nehlede na to ze treba pri vyssi rychlosti proudeni se nemusi vubec lepe chaldit zkusim najit jak jsem modeloval chlazeni ve vrtulniku (vzduchem chlazenej motorek v chladici sachte) a paradoxne pri vyssi rychlosti proudeni vzduchu se motor chladil hur - protoze proud vzduchu uz neobtekal dokonale zebra.. a takovejch veci tam bude mraky, je to (z hlediska ryziho vypoctu) hodne slozitej system, nicmene ovlivneni telelnyho toku (rychlosti proudeni chladiva) je v vcelku linearni.. tam to jinak bejt ani nemuze
uz chapes proc termostat na vyssi teloptu ? premyslet o teplotnich spadech je v tomhle smeru trosku zcestny, protoze je to cely komplexni system, ta lepsi ucinnost musi byt ve vsech smerech (obdobne jako kdyz das doprostred 4proudy dalnice zuzeni do jednoho pruhu... zpomali to tok aut po cele trase, i kdyz je 99% dalnice uzpusebena na mnohem vetsi tok) a tech 10, 20°C zas takovej rozdil neni...
a naposled opakuju - bez zmereni konkretnich teplot, je hrabat se do toho sazka do loterie, ...a cim vetsi uprava tim vetsi pruser to muze byt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
nevim kde beres na cem balancuje termostat
Na tom že nahoře na motoru má 100°C a dole na vstupu 40°C,= skoro žádný průtok chladičem i motorem, termostat se maximálně jen minimálně pootevře, jen větším pootevřením by spadla okamžitě provozní teplota ke 40°C (pokud mu jede čerpadlo a nemá nic ucpané) na nějaký poloviční otevření zapomeň teplotní spád vstup/výstup na motoru bude v řádech stupňů ne desítek.A aby byl chladič dimenzován tak, že při polovičním průtoku zajistí tep.spád 60°C snad ani ty nevěříš. Tzn.max. lehounce otevřený bude v obou případech...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
Kratzmar1 píše: nahoře na motoru má 100°C a dole na vstupu 40°C,= skoro žádný průtok chladičem i motorem
to myslis jakoze vazne ? no tak jeste ze se mu ten termostat neotevre, to by pak mohl chcipat motor (misto bezneho dilame klickem nebo chcipakem) termostatem, potazmo zimou
koncim, akademicka debata na teoreticke urovni smysl ma, tohle fakt ne..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
kerut píše: Kratzmar1> no.. ten prutok skrz vymenik musi bejt malej - nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem.. chci jen zvednout teplotu z 85-90 nekam na 95.. (jinak teda spravny provozni teloty NC30 mam vycteny z ruznych prispevku z greybike400.. tech 90-95 je prej iealni, aby to slo dobre do otacek) ...
VFR400 má stejné olejové hospodářství s VFR750F, z manuálu 750 jsem vzal schema. Olejové čerpadlo má dvě sekce. Paralelně s motorem je větev do chladiče oleje (který kerut nahradil výměníkem voda/olej). Průtok chladičem je dán druhou sekcí čerpadla, dávkovací, která má asi poloviční šířku proti hlavní. Tedy polovina dávky jde do motoru (a do obtoku, pokud je potřeba), polovina prochází chladičem. I kdyby olej procházející chladičem zmrznul, tak se motoru samotnému nic nestane, protože tento studený olej prochází převodovkou, než se dostane do vany. Kerutí řešení s úmyslem regulovat teplotu oleje do motoru je mimo.
Přikládám měření teplot VFR750F z testu z italského časopisu Moto Sprint, březen 1990. Po šesti kolech naplno na okruhu byla teplota oleje 113°C, při teplotě okolí 15°C. Z toho vyplývá, že pro použití na okruhu by měl být chladič oleje mnohem účinější.
2 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cestovani Kawasaki KLX 650 | Janlai | 5 | 9.8.2024 v 14:06 docent |
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 9.5.2024 v 15:19 Anti |
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 | Husa123 | 24 | 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein |