Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..
Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02
martin.hsb píše: Promiň, ale nemůžu souhlasit...
Pokud jdeš z plného plynu do plných brzd, tak rozhodně nemůžeš být v zatáčkách rychlejší.
Právě že při správné práci s plynem to jde regulovat mnohem lépe, než brzdama, aneb je třeba využívat celé spektrum otáček a udržet trakci... Zkus se svézt za nějakým opravdu střelcem a budeš velmi překvapený, jak málo používá brzdy. Mluvím čistě o silničním a okruhovém ježdění. V terénu tohle neplatí.
Je to podobné jako třeba s kontra řízením u motárda, s ním také nejsi v zatáčce rychlejší, právě naopak.
No ted o vikendu jsem jezdil treba za Sitnianskym nebo Kajgrem :) asi tak 100m vzdycky. Rychlejsi - otazka je co se tim mysli, ale kolo na okruhu urcite bude rychlejsi s tim stylem, ze mas co nejdyl otevrenej plnej plyn...
Ale k věci. Pokud nechci jetzt totální palbu, ale jen si to svižně kroutit v zatáčkách, užívat si jen max náklonů na stupačku, ale při tom to nepotřebuju na rovinkách ždímat na doraz a jedu na nich jen o něco málo rychleji než v samotné zatáčce, tak brzdy nepotřebuju. Jen před zatáčkou využiju brzdného účinku motoru. Výsledkem jen svižná plynulá jízda, kdy si užívám zatáček, nikoli však agresivní. Takhle prostě opravdu brzdy nepotřebuji....Pokud chci ale jet fakticky palbu, kdy na rovinkách točím co to dá, tak před zatáčkou chtě nechtě musím jít na brzdy, míň či víc. Výsledek je ten, že jízda v zatáčce samotné je třeba cca stejně rychlá jako v předchozím případě, ale jsem samozřejmě rychlejší o to na rovince, takže celkově logicky rychlejší než v prvním případě....Ještě dodám, že mám na téhle moto najeto nějakých 45 tis. km a stále mám původní desky jak na předku, tak na zadku! A ten kdo mě zná, ví, že jezdím dost zostra, prakticky mám jen jednoho kámoše, se kterým se mi jezdí fakt dobře. Sedlá K1300R. Bohužel nebydlíme poblíž, takže si dáme max. pár krát do roka Jeseníky. Pak ještě dva kámoše na KTMkách, ale s těma už to je spíš o tom, že se někde zastavíme a pokecáme, jak jde život a tak. Zkrátka musím zvolnit, u jednoho více, u druhé méně. No, takže ve výsledku prakticky nemám s kým jezdit, pač mě to prostě nebaví čekat....
Naposledy editováno 27.09.2018 14:17:35
martin.hsb píše: Je vidět, že pán tomu rozumí. Protože kdo nepoužívá pořádně a tvrdě brzdy, neumí jezdit, že jo?! Tvl, to zase bude flame...
Edit: a to si ještě představ, že řadím bez spojky, ty kráso!!!
Hele, jezdi si jak chceš, ale přijde mi zvláštní mít motorku se 160 koňma a jezdit na tom tak pomalu, že před zatáčkou nemusíš brzdit (brzdama). Toť vše.
EDIT: Jestli si myslíš, že se na okruhu nepoužívají brzdy (nebo jen málo), tak se asi fakt nemáme o čem bavit.
Naposledy editováno 27.09.2018 14:39:25
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Nemá to cenu, ale stejně...
To Bozo: máš pravdu, jezdím tak pomalu, že mám občas pocit, že už musím upadnout. Od toho mám taky ty gumy sjetý až za hranu...
Sakra, díky, prodám to a koupím pionýra.
To Eso Rimmer: bavil jsem se tu o silničním ježdění, ne o MotoGP! Tedy pokud někdo z vás běžně dosahuje na rovinkách kolem 240-260km/h a brzdí do šikany či vracáku na cca 80km/h, ano, tam již decelerace není dostatečná...
Moje normální cestovní rychlost po okreskách se pohybuje mezi 130-160km/h a tvrdím, že tam to ve většině případů dostatečné je. Byl jsem tuto techniku pilovat letos i v motoškole, zkuste se třeba zeptat Pepy Šilera. Když jsme spolu jeli jeho Šumavaring, tak jsem podle něj právě piloval i tohle, kromě jiného.
Občas se i svezu s někým, kdo má styl brzda-plyn a někdy se musím smát, jak se snaží na rovince ujet aby to pak honil na brzdách při nájezdu do zatáčky, snaží se to na brzdách do zatáčky zlomit atp. Občas to nevyjde a je v protisměru, nedej to přebrzdí v náklonu a lehne... Už jsem jich pár takových taky viděl.
To zdenda: ano, jak jsem psal, v terénu to chápu, tam tohle neplatí úplně, ačkoliv i moje ostrá Husqvarna 450 při zavření plynu slušně deceleruje a přesto to není nikterak záludné, když neudělám já nějakou jinou blbost...
Nechme to být, odbíháme tu od tématu, tady byl dotaz jestli Honda nebo KTM.
A navíc, stejně je tu každý minimálně tak rychlý jako Rossi a nalítává do zatáčky brzdným smykem...
Peace.
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Jinak ktm má antihop už snad od roku 2007 možná dřív
1190 pokud brzdím přední tak brzdí i zadní, při zadní jenom zadní
Jezdím s kámošem co má 690 duke a líta fakt fest a ten brzdy taky moc nepoužívá spíš podrazuje, velice málo se mu rozsvítí brzdové a to fakt litá dost
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Eso_Rimmer píše: ten zadek przdi s predkem soucasne jen pri jizde rovne. v zatackach ne.
Promiň, ale to není pravda. Právě naopak. Právě v zatáčkách v náklonu systém fa.Bosch speciálně vyvinutý pro KTM Adventure při brzdění přední brzdou rozděluje dle informací z čidel na obou kolech a náklonového čidla brzdný moment na obě kola... Stačí si najít instruktážní video... Tím zajišťuje, že lze brzdit v náklonu naplno bez rizika narovnání motorky či podklouznutí předku na přebrždění. Je dobré si o tom něco zjistit...
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Naposledy editováno 27.09.2018 22:25:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Tech píše: martin.hsb> nojo, spojka zdržuje, tak to tam KTMkari kopaj bez spojky, to mi zní jako levná verze DCT
Tak moment, na všech motorkách co jsem kdy měl ,šlo řadit bez spojky. U Varadera jsem to i využíval...
Eso_Rimmer píše: asi by kluci z MotoGP potrebovali nejakou tu radu od mistnich borcu. evidentne jezdi jako kopyta, kdyz jdou z plnyho plynu pred prudsi zatackou na brzdy prakticky pokazdy tak, ze maji imrvere zad.kolo ve vzduchu
Taky čumim,... a to jsem okurka co má automat...
milonovo píše: Nejel jsem ani na jedný, ale nová AT se mi fakt líbí, líbí se mi ta štíhlá stavba, působí to na mě dojmem, že i s autobusem může bejt sranda a fakt mě láká se na ní projet...Ale to je přesně ono, pocity, ber tu, co líp sedne Tobě bez ohledu na cizí zkušenosti, protože každej to máme jinak...
Tak si ji pujč a uvidíš, .. mezitím vyzkoušej , KTM , GS a rozhodni se sám. Já to tak udělal. Jediný co jsem nejel je KTM 1290. Ale za sebe říkám, už po několikátý, nechci víc. 100 kobyl je pro mojí horkou hlavu dost a jak zmiňovali kluci ... .. na fakt velkým cenduru jezdíš jak debil a nevíš to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
69šakal píše: Tak moment, na všech motorkách co jsem kdy měl ,šlo řadit bez spojky. U Varadera jsem to i využíval...
Jenže já mluvil celou dobu o quickshifteru... Ale on to asi málokdo pochopil...
No nic.
Eso_Rimmer píše: z mych informaci i z instrukci z KTM (bavim se o 1190 rv.2015) bylo zcela jasne receno to, co jsem psal. v naklonu je davkovana sila na PREDNI brzdu (tzn. jedu kudlu a v naklonu vezmu natvrdo jen za predni, tam to povoli tlak) s ohledem na to nakloneni masiny, aby nedoslo k prebrzdeni a padu (samozrejme to zahamtovat jde), ale zadni brzdi s predni automaticky jen pri jizde rovne, nebo kdyz napravuje chybu jezdce, ale ne automaticky v naklonu). coz lze snadno vyzkouset-udelej si caru fixou na zad.kotouci, rozjed se na cca 30km/h a vys (odhad) a zabrzdi jen predni. uvidis sam, ze cara na zadku zmizi. osobne jsem to zkousel. bud se pletu ja, coz nevylucuju, nebo ty. kdyz to dohledas, hod to sem.
Tady máš odkaz na jedno z videí...
http://www.flash-team.cz/1190-adventure-2016
Kombinace systému MSC a cornering ABS je u KTM speciálně vyvinuto od fa.Bosch... Funguje jak v přímém směru, tak v náklonu.
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Eso_Rimmer píše: tak to sem napis...
Ach jo...
Je tam jasně řečeno - system MSC distribuje brzdný tlak na obě kola a to i v případě, že je použita pouze jedna z brzd ( a jezdec na videu brzdí přední brzdou). Stačí?
Stejně jako je tam jasně uvedeno, že systém funguje v náklonu. Co je na tom nesrozumitelného?
Naposledy editováno 28.09.2018 07:44:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 5 | 14.8.2024 v 19:26 FrancisR |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 21 | 8.6.2024 v 11:01 Kohlstein |
crf 1000 2019 s ABS odvzdušnění Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | smrzak | 0 | 26.5.2024 v 18:53 smrzak |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |