Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..
Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Běžte raději jezdit dokud je pěkně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
JohnnyS08 píše: CRF1000; T.E.CH> Souhlasim, že nejsem objektivní, ale to tady nejsem sám. Mám takovej dojem, že ve vašem pojetí je objektivní ten názor, co Afriku chválí a neobjektivní ten, co jí haní. V mojem pojetí je objektivní názor ten, kterej je podloženej nějakým měřením nebo přímým srovnáním. A těch tady moc nezaznělo. Takže vy i já sem píšeme jen svý subjektivní názory, do hodnocení motorky promítáme svý subjektivní preference a očekávání...nevim, jak vás, ale mě tenhle přístup fóru nijak nepřekvapuje (že se ho drží i místní redakce v testech je věc druhá).
To se samozřejmě týká i srovnání Afry s 1090, 1290 a GS - vy jste si podle nějakýcho (nevim jakýho, ale to je teď vedlejší) klíče rozdělili tyhle motorky do různejch šuplíčků a jejich srovnání jsou pro vás hrušky a jabka. Pro mě sou to zas všecko cendura a jejich srovnání je legitimní. Každej, kdo to čte, se může rozhodnout, čí přístup je mu bližší...
No ono když v textu píšeš nesmysl, tak co s tebou. Diskuze typu AT nemá vybušnost motoru KTM a podvozek BMW a další perly....ono to jde jako koupit zvlášť? A pak dát dohromady.....pak to ukončíš jednobuchem co udržuješ a to se musím tlemit. Ten na silnici fakt jede, to se musí bejt super na tom cestovat 500 km /den. To je najednou cajk....ten je idealní. Totalní nesoudnoust.
To jsou ty jablka a hrušky..... o AT nejde, pro Vás jsou všechny motorky na nic a to jste na nich povětšinou nikdo ani nejel. Že Vám nedavají smysl kvašemu použití, to beru ...zbytek je ale jen plácáni.
Naposledy editováno 10.10.2018 17:47:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
T.E.CH.> vypisovat konkurenty AT asi nema smysl. Pro jednoho to klidne muze byt RT-cko, pokud rad cestuje, pro jineho treba Vespa, kdyz se mu z nejakeho duvodu motozivot smrsknul na denni dojizdeni 15 km do prace.
Kdyz jsem pasal, ze AT po svem predchudci zdedila chybejici vykon, nemyslim tim absolutni hodnoty kW a Nm. Jde o to, ze v roce 2016 prijit s novym 2V litrem o 100 konich je uplne stejne, jako v roce 89 XRV s 60 chciplotinami pri objemu 750. Tohle umel Varan nebo 950 uz pred rokem 2000! A uplne stejne opravnene se jak stare, tak i nove AT uz od zacatku vycita slaby motor (mysleno jako celkova dynamika motorky).
K tomi filtru. Kdyz jsme jezdili blbnout do pouste, cistíi jsme od pisku filtr a airbox i 2x denne (po dopoledni i odpoledni jizde). Prestava, ze me to ceka hned u dvou filtru a airboxu (CRF nebo XTZ 750) nebo 2x denne shazovat nadrz (LC8 a tusim Bawo i Tygrik), fakt prima zabava. Jasne pri beznem euro pouzivani naprosto zbytecna starost, ale kazdy holt pouzivame motorky jinak.
Ohledně výkonu, myslím si, že to Honda udělala schválně, že je to slabší.Dala přednost kultivovanému motoru. Holt někomu to nemusí stačit a vyhovovat. Tak musí jinam. Honda se snaží dělat motorky pro většinovou populaci, uživatelsky příjemné. I motory a to i v autech, ladí tak, aby tam nebyli kopance a průběh byl lineární.
Filtr a další věci u AT je pakárna s tím souhlasím. To by nechtěl dělat....a kdo ví zda by jsi to stihnul.... Ono to jinde bude ale podobné, mám na mysli novodobé stroje. Apropo, vím že jsou jezdci, co s tím v poušti najezdili hodně, bylo by zajímavé zjistit, jak to fungovalo jim, ač tohle jde stejně mimo mne.
Jinak ohledně bytelnosti motorky, ona je otázka co stojí udržba, těch motorek na videu.
foxdive píše: Afra je prostě tak udělaná, aby se prodávala, vydělala na dílech pokud s tím seknes, je ve všem průměrná v ničem tě neohromi a ani úplně nezklame, je to na pohodové ježdění cestou necestou, většinou pro starší uklidněne dedky
No na dědka se ještě necítím ale jak píšeš, cestou necestou a na pohodu. Proto právě je...
foxdive píše: A pořád neřeš terén, kolik z nás mrdalu pojede nabvelkém cenduru do terénu ala výjezdy, kameny, klady, velice málo, spíš ty nezpevnene cesty,nějaký Brod a zahrabat to do bláta na polní cestě a to půlka lidi spadne a pak se brečí jak je to drahý
CRF1000 píše: vilemx> Afrika není motorka pro každého, ojetin je málo a těch 350 litrů na novou s doplňky u nás bohužel nemá každý...také z toho často pramení ten negativismus...když na něco nedosáhnu a nemohu si to pořídit, tak to poplivu...a kritizují především lidé, kteří AT nemají...někdy je to až ubohé, číst ty "objektivní" argumenty...
Díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
foxdive píše: Na asfaltu určite těžka není, do terénu vůči ostatním taky patří mezi lehčí
Ono je to hlavně o tom že každy to vnímá jinak, to je prostě celý, co sedí tobě to nesedí druhému, každý jezdí na tom co se mu líbí a vyhovuje, někdy ikdyz třeba nelíbí tak aspoň vyhovuje
Afra je hodně pěkna motorka, vybočuje z dnes divného stylu, co mě vadí nejvíc je pristrojovka to se nepovedlo
Dobře ty! já věděl že jsi srdcař, jen občas ostřejšího slova...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
A když na Afriku přesednu z mé Babety 207, tak AT jede jako hovado...a také brzdí
Takže kluci, doporučuji ty motorky a mopedy střídat a užívat si je , každá je jiná a každý má něco do sebe
Naposledy editováno 10.10.2018 20:55:13
2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Co jsem tak postřehnul, tak vím o jednom prodeji z důvodu nudy (slabý motor na silniční blbnutí), potom jedno škubání a škytání (kupena jiná, co to dělá zase) a to je asi všechno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
CRF1000 píše: 69šakal> ...A když na Afriku přesednu z mé Babety 207, tak AT jede jako hovado...a také brzdí
Proto jsem vzdal honění se za výkonem.První měsíc má člověk oči jak tenisáky,druhý měsíc mu výkon připadá přiměřený a třetí už by chtěl něco silnějšího....Ideálně je mít doma ještě nějaký "čajíček" a občas si to připomenout...Já mívám opačný problém.Minulý týden akcelereční test cbr 929 a přesednutí na slona si říkám:Dneska je to nějaký zdechlý...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
vilemx píše: docela rád si přečtu důvody, až současní kritiku odmítající majitelé CRF budou svůj The best of prodávat a kupovat něco jiného.
Co jsem tak postřehnul, tak vím o jednom prodeji z důvodu nudy (slabý motor na silniční blbnutí), potom jedno škubání a škytání (kupena jiná, co to dělá zase) a to je asi všechno.
foxdive píše: je jich dost na prodej, některé i s hodně malým najezdem ale těžko říct, spousta lidí to chtěla třeba jenom zkusit ten fenomén Afrika
hodně majitelů v německu mění 16tky a 17tky za 18tky .. u nás u hranic je až neskutečný kolik afrik s německou spz tady jezdí .. ale klasicky 90kmh a ve vláčku nejlépe
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Problém Afry nevidim v tom, že je v jednotlivostech horší než konkurence, jak se mi snažíš podsunout.
Není to o tom, že má GS lepší podovozek, ale o tom, že je to skvělej nástroj na pohodlný dlouhý cestování (pokud bysme se měli držet ve stejný cenový relaci, tak totéž platí o XTZ).
Není o tom, že malá Multice má lepší motor, ale o tom, že je s ní skvělá zábava na asfaltu.
A v čem je skvělá Afrika? Já na nic ani po třech dnech v jejím sedle nepřišel. Pokud někoho baví volná jízda na asfaltu i v terénu, tak s ní asi bude spokojenej, ale neodpustim si poznámku, že stromek (ne)umí to samý, jen je levnější
A teď k těm jednobuchům - o co horší sou na silnici, o to lepší v terénu. Někomu to vyhovuje, někomu ne, každopádně se nemůžu zbavit dojmu, že po jeji smrti tu zbyla určitá díra, kterou mastodontní dvouválce nedokázaly zcela zaplnit.
Naposledy editováno 10.10.2018 22:30:27
JohnnyS08 píše: T.E.CH> Ty nejenom že mi nerozumíš a ani se o to nesnažíš, ale ještě se pokušíš vkládát mi do huby něco, co jsem z ní nikdy nevypustil.
Problém Afry nevidim v tom, že je v jednotlivostech horší než konkurence, jak se mi snažíš podsunout.
Není to o tom, že má GS lepší podovozek, ale o tom, že je to skvělej nástroj na pohodlný dlouhý cestování (pokud bysme se měli držet ve stejný cenový relaci, tak totéž platí o XTZ).
Není o tom, že malá Multice má lepší motor, ale o tom, že je s ní skvělá zábava na asfaltu.
A v čem je skvělá Afrika? Já na nic ani po třech dnech v jejím sedle nepřišel. Pokud někoho baví volná jízda na asfaltu i v terénu, tak s ní asi bude spokojenej, ale neodpustim si poznámku, že stromek (ne)umí to samý, jen je levnější
A teď k těm jednobuchům - o co horší sou na silnici, o to lepší v terénu. Někomu to vyhovuje, někomu ne, každopádně se nemůžu zbavit dojmu, že po jeji smrti tu zbyla určitá díra, kterou mastodontní dvouválce nedokázaly zcela zaplnit.
Johny, nechci rejpat ale zatim to v mym fóru táhneš na největšího chytráka... Hele., je jasný, že pro hodně lidí je Afra paštika. No co, mě se sakra moc líbí, baví mě a nechci ji ani nemusím srovnávat. Na většině z výše uvedených motorek jsem jel. Kromě 1290 . To nic nemění na tom, že zrovna ty, rejpal srovnáš Afru se Stromem! To už jsme daleko. Jestli je afra komerční moto, Stromek je na tom mnohem húř.. Není špatná ,to ne ale uplně jiná! .. Že tys jí nikdy neřídil !? Nepodsouvám nikomu můj názor ale pro mne JE Africa skvělá. Stejně jak jsem psal i KTM mne bavila ale nemám na ní pazoury..To je celý
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
vilemx píše: _zdenda_> Nekdo tu razi nazor, ze skody pri obcasnem polozeni nevadi, protoze na motorku existuje havarijni pojisteni. Tebou vlozene video dokazuje, ze je to hloupost a udelat bytelnou motorku jde.
T.E.CH.> vypisovat konkurenty AT asi nema smysl. Pro jednoho to klidne muze byt RT-cko, pokud rad cestuje, pro jineho treba Vespa, kdyz se mu z nejakeho duvodu motozivot smrsknul na denni dojizdeni 15 km do prace.
Kdyz jsem pasal, ze AT po svem predchudci zdedila chybejici vykon, nemyslim tim absolutni hodnoty kW a Nm. Jde o to, ze v roce 2016 prijit s novym 2V litrem o 100 konich je uplne stejne, jako v roce 89 XRV s 60 chciplotinami pri objemu 750. Tohle umel Varan nebo 950 uz pred rokem 2000! A uplne stejne opravnene se jak stare, tak i nove AT uz od zacatku vycita slaby motor (mysleno jako celkova dynamika motorky).
K tomi filtru. Kdyz jsme jezdili blbnout do pouste, cistíi jsme od pisku filtr a airbox i 2x denne (po dopoledni i odpoledni jizde). Prestava, ze me to ceka hned u dvou filtru a airboxu (CRF nebo XTZ 750) nebo 2x denne shazovat nadrz (LC8 a tusim Bawo i Tygrik), fakt prima zabava. Jasne pri beznem euro pouzivani naprosto zbytecna starost, ale kazdy holt pouzivame motorky jinak.
Problém je, že ty jsi nejspíš "zdegenerovaný" ze světa osobních aut, kde jsou přeplňované motory.
Dovol mi ti objasnit jak to funguje u atmosferického motoru. Máš daný objem 1000ccm, chceš větší výkon než starých 70kw a zároveň si omezen střední pístovou rychlostí, která je daná pro všechny motory i F1 - (proto např. byly desetiválce o objemu pouze 3 litry) - máš tedy dvě možnosti, zkrátit zdvih (menší zdvih = snížení pístové rychlosti) - máš z toho trochu ucukané točivé KTM, což asi Honda nechtěla (taky to má lehce negativní vilv na spotřebu). Druhá možnost je zvýšit počet válců (a tím nepřímo snížit zdvih při stejném objemu)... To je vše, nic víc stím nenaděláš.
Takže co bys radši, mít Afriku alá KTM, tříválcovou, příp. 1200ccm, nebo turbo ?
EDIT: Taky je to o tom, kam až si výrobce dovolí jít s pístovou rychlostí . Takové 800GS je už dost na hraně - taky to s těma motorama tak dopadalo. Kompresní poměr má taky vliv, ale ne tak zásadní - je to o kompromisu, menší lépe snáší horší paliva, ale také jsou méně namáhané "vnitřnosti" motoru a je hladší chod...opět něco za něco.
Naposledy editováno 10.10.2018 23:41:33
T.E.CH píše: No ono když v textu píšeš nesmysl, tak co s tebou. Diskuze typu AT nemá vybušnost motoru KTM a podvozek BMW a další perly....ono to jde jako koupit zvlášť? A pak dát dohromady.....pak to ukončíš jednobuchem co udržuješ a to se musím tlemit. Ten na silnici fakt jede, to se musí bejt super na tom cestovat 500 km /den. To je najednou cajk....ten je idealní. Totalní nesoudnoust.
To jsou ty jablka a hrušky..... o AT nejde, pro Vás jsou všechny motorky na nic a to jste na nich povětšinou nikdo ani nejel. Že Vám nedavají smysl kvašemu použití, to beru ...zbytek je ale jen plácáni.
No jo.... T.E.CH.U, ......je to tady někdy těžký. Člověk by na motorkářškym fóru čekal víc porozumění...
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Tech píše: Problém je, že ty jsi nejspíš "zdegenerovaný" ze světa osobních aut, kde jsou přeplňované motory.
Dovol mi ti objasnit jak to funguje u atmosferického motoru. Máš daný objem 1000ccm, chceš větší výkon než starých 70kw a zároveň si omezen střední pístovou rychlostí, která je daná pro všechny motory i F1 - (proto např. byly desetiválce o objemu pouze 3 litry) - máš tedy dvě možnosti, zkrátit zdvih - máš z toho trochu ucukané točivé KTM, což asi Honda nechtěla (taky to má lehce negativní vilv na spotřebu). Druhá možnost je zvýšit počet válců (a tím nepřímo snížit zdvih)... To je vše, nic víc stím nenaděláš.
Takže co bys radši, mít Afriku alá KTM, 1200ccm, tříválcovou, nebo turbo ?
EDIT: Taky je to o tom, kam až si výrobce dovolí jít s pístovou rychlostí . Takové 800GS je už dost na hraně - taky to s těma motorama tak dopadalo. Kompresní poměr má taky vliv, ale ne tak zásadní.
Konečně taky konstruktivní vsuvka.Děkuji! Už jsem myslel, že tady v tý partičce není nikdo kdo tomu opravdu rozumí... Správně popsáno, není co dodat.. Honda mohla přidat koníky, o tom žádná ale to už jsem psal na druhý stránce tohoto fóra.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
T.E.CH píše: http://www.motocykl-online.cz/testy/23439-africa-twin-proti-suzuki-a-ktm-mereni-sil
NO!!!! A o tom tady už hodně dlouho píšu.. Mě ta Afra dává ten pocit, co jsem na těhlech bezesporu dobrejch motorkách neměl. Je tam nějaká přidaná hodnota nebo co... ale není to pro každýho stejný..
Naposledy editováno 10.10.2018 23:37:43
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
Jinak prej dost často odchází těsnění po hlavou.
1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
Mimochodem u toho f800gs nebyl problém v "motoru" ale ve vyvažovacím hřídeli, který se přidřel kvůli nedostatečnýmu mazání. Když jsi třeba nechal motorku klapak po pádu. Přitom ten motor je hodnej beránek.
A z litrového dvouválce třeba TL1000 mělo ke 135 koním, RSV mají 140. To máš 40% navrch nad afriku. Potenciál tam prostě je ohromnej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM
lopata75 píše: Slavím rok s AT , pořád baví moc, žádný problém. Prodávat určitě nebudu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nabíjačka na lítiovú batériu Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Viator | 5 | 16.9.2024 v 20:25 Smog_Phantom |
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R | Drak-09 | 5 | 14.8.2024 v 19:26 FrancisR |
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | tomas_brno | 21 | 8.6.2024 v 11:01 Kohlstein |
crf 1000 2019 s ABS odvzdušnění Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | smrzak | 0 | 26.5.2024 v 18:53 smrzak |
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | KubaLC8 | 67 | 7.5.2024 v 09:24 KubaLC8 |