Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
vilemx píše: ...Španělé svítí reflektory napájenými ze sítě na FV panely, aby z nich vydolovali dotovanou elektřinu.
To je nesmysl, to nikdy nemůže fungovat, případně se to nemůže vyplatit.
vilemx píše: Už vidím novelizaci trestního zákoníku pro rok 2030:
§ 126a - výroba a držení množství většího než malé (50 ml) kapalných uhlovodíků schopných hoření ve spalovacích motorech
Ani bych se nedivil, stejně jsem ale na kopání línej, tak mi to ani nevadí

Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
VladaM píše: To je nesmysl, to nikdy nemůže fungovat, případně se to nemůže vyplatit.
Nerad bych siril fake news, zkus zagooglit a uvidis. Jestli si dobre vzpominam, tak slo o nejaky podvod ve stylu nasich silvestrovskych kolaudaci.
vilemx píše: Nerad bych siril fake news, zkus zagooglit a uvidis. Jestli si dobre vzpominam, tak slo o nejaky podvod ve stylu nasich silvestrovskych kolaudaci.
Právě že to vím dávno a znovu jsem gůglil.
Je to nesmysl.
Tady:
https://oze.tzb-info...-fotovoltaiku-v-noci
Naposledy editováno 18.10.2018 14:25:19
Klidně si elektroauto koupím (dokonce jsem v mém výběru aut už teď zařadil vysoko i hybrid), ale v době, kdy bude z čeho vybírat, kde opravovat a nabíjet. Mimochodem Tesla má velké problémy, nebo spíš její majitelé, s tím, že není žádná servisní síť a na jakoukoliv blbinu čekají třeba 3/4 roku.
A tebou propagovaná 2 auta. Fajn, má to jistě výhody, ale furt to jedno se spalovacím motorem bude diskriminované. Nebo kromě karavanu budeš tahat i to menší elektro, aby až teda někde dojedeš, ses mohl pohybovat i v okolních městech?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Creck píše: VáclavBandit> Nechce se mi to cist znova, ale bylo tam ze do tusim 2030 maji jit emise u novych aut o 30% dolu
Prijde ti 2030 nejak extremne pozde ?
A cetl jsi to poradne? 30procent u vsech aut, nebo nejaky prumer na cele portfolio? Protoze pokud 30procent na kazde auto, tak spalovaky konci, tam 30procent nejde ani teoreticky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: A cetl jsi to poradne? 30procent u vsech aut, nebo nejaky prumer na cele portfolio? Protoze pokud 30procent na kazde auto, tak spalovaky konci, tam 30procent nejde ani teoreticky
já čet 40% pokles emisí průměr. o no se to snadno napíše. do zítra bude pokles emisí o 123%,hele že to jde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
TomElefant750 píše: No rozhodně si nechci hrát na experta, ale i z toho mála co vím mi nepřipadá masová výroba a skladování vodíku v provozních podmínkách jako úplně snadná a bezpečná záležitost.
A když do sebe dvě taková auta ve městě nabourají, poměrně významně to pozmění územní plán

1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1100Virago píše: A když do sebe dvě taková auta ve městě nabourají, poměrně významně to pozmění územní plán
A hned mně napadá spousta využití v praxi:
-sebevražedný atentátníci - proč se srát s nějakou bombou a pašovat kalachy
-developeři - hm, památková zona, tady by se hodilo něco moderního a vysokýho, není památka, není problém
Mám i pár dalších nápadů, ale ty by byly ještě blíž k navádění k trestnýmu činu, takže stačí



Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: ja uz jsem si to precetl. Kdyz to dojede na "pumpu" totalne vysmazeny tak je tomu nabijeni motorama dost k prdu. Slo me o parametry toho dobijeni. Zatim jsem ve vypoctech stale u toho ze to je v masovym meritku nepouzitelny.
Už jsi něco spočítal?
Já počítám takto:
Specifická kapacita té Audi baterky je 135Wh/kg. Sice se uvádí, že článek může mít víc, ale celá baterie je na tom vždycky hůř.
Literatura uvádí, že Li-ion může dosáhnout až 500Wh/kg a vyvíjené Li-S až 2500Wh/kg, ale toto je pořád hudba nanobudoucnosti.
Proč se používá lithium? Protože je to nejlehčí kov a baterie musí z principu obsahovat kov na jedné z elektrod. Sice ne lithium, ale sloučeninu lithia, ale pořád je to nejlehčí volba. Teoretická specifická kapacita lithia je 3860 Ah/kg, což při napětí článku 3,6V dělá 14000Wh/kg, ovšem pouze lithia v článku. Celý článek bude mít asi třetinovou kapacitu, 4600Wh/kg - teoreticky, dál už se nejde dostat a záleží, jak moc budeme nanotechnologičtí.
Benzín má výhřevnost 44000kJ/kg, tedy 12,2kWh/kg a s účinností dnešních spalovacích motorů se dostáváme běžně na podobné číslo jako u teoretické baterie. Tedy specifická hmotnost benzínu využitého z 30% je 30x menší než specifická hmotnost dnešních nejlepších baterek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Beranidlo píše: Už jsi něco spočítal?
Já počítám takto:
Specifická kapacita té Audi baterky je 135Wh/kg. Sice se uvádí, že článek může mít víc, ale celá baterie je na tom vždycky hůř.
Literatura uvádí, že Li-ion může dosáhnout až 500Wh/kg a vyvíjené Li-S až 2500Wh/kg, ale toto je pořád hudba nanobudoucnosti.
Proč se používá lithium? Protože je to nejlehčí kov a baterie musí z principu obsahovat kov na jedné z elektrod. Sice ne lithium, ale sloučeninu lithia, ale pořád je to nejlehčí volba. Teoretická specifická kapacita lithia je 3860 Ah/kg, což při napětí článku 3,6V dělá 14000Wh/kg, ovšem pouze lithia v článku. Celý článek bude mít asi třetinovou kapacitu, 4600Wh/kg - teoreticky, dál už se nejde dostat a záleží, jak moc budeme nanotechnologičtí.
Benzín má výhřevnost 44000kJ/kg, tedy 12,2kWh/kg a s účinností dnešních spalovacích motorů se dostáváme běžně na podobné číslo jako u teoretické baterie. Tedy specifická hmotnost benzínu využitého z 30% je 30x menší než specifická hmotnost dnešních nejlepších baterek.
Taky jsem pocital. Vyslo me ze ze kdybys chtel nahradit kompletni spotrebu benzinu v CZ za rok, bylo by to cca 20 TWh, coz je tak 1/3 momentalni spotreby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
VladaM píše: To je nesmysl, to nikdy nemůže fungovat, případně se to nemůže vyplatit.
Proc by to nefungovalo ? Kdyz ti nekdo tu "zelenou" energii zadotuje a plati ti za ni 10 ti nasobek bezne ceny ?
tady mas clanek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
nemako píše: gugo> tak třeba baterky se vyvíjej docela kalupem. když ti opdejde baterka v autě, natočíš to přes kabely baterkou,která se vejde do kapsy a stojí 1500. startovací proud 400A. před pár lety nepředstavitelná věc. kdyby mi před třiceti lety táta řek,ať se podívám do mobilu na jídelák restaurace v berouně,tak jsem volal sanitku. dneska to řeknu synovi a za dvacet vteřin to najde. třeba někdo bvymyslí způsob bezdrátovýho napájení,účinnější motopr,nebo kdo ví co
No ja nevylucuju ze nekdo neco vynalezne, spis si myslim ze ne. Problem bych videl vtom ze soucasne zelena klika v EU s zadnym takovym vynalezem nepocita a uvazuje ze to bude realizovat se stavajicima moznostma.
Jinak tedy ten pokrok kterej zminujes krom ty baterky je prirozenej vyvoj v elektonice. V prenaseni vykonu jsme se nikam neposunuli 50 let. Jinak o akumulatory se moc nezajimam, ale co jsem tak cetl tak LIxx akumulatory jsou na hranici moznosti, cokoliv dal uz je dost riskantni podnik stran stability.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: Proc by to nefungovalo ? Kdyz ti nekdo tu "zelenou" energii zadotuje a plati ti za ni 10 ti nasobek bezne ceny ?
tady mas clanek
Kdyby jsi četl pozorněji, dával jsem odkaz, který celý nesmysl se svícením na panely uvádí na správnou míru. Koment 184.
Tady čti:
https://oze.tzb-info...-fotovoltaiku-v-noci
Naposledy editováno 18.10.2018 19:46:59
gugo píše: No ja nevylucuju ze nekdo neco vynalezne, spis si myslim ze ne. Problem bych videl vtom ze soucasne zelena klika v EU s zadnym takovym vynalezem nepocita a uvazuje ze to bude realizovat se stavajicima moznostma.
Jinak tedy ten pokrok kterej zminujes krom ty baterky je prirozenej vyvoj v elektonice. V prenaseni vykonu jsme se nikam neposunuli 50 let. Jinak o akumulatory se moc nezajimam, ale co jsem tak cetl tak LIxx akumulatory jsou na hranici moznosti, cokoliv dal uz je dost riskantni podnik stran stability.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
VladaM píše: Kdyby jsi četl pozorněji, dával jsem odkaz, který celý nesmysl se svícením na panely uvádí na správnou míru. Koment 184.
Tady čti:
https://oze.tzb-info...taiku-v-noci [/quote]
uplne si nemyslim ze je nemozny podvadet timhle zpusobem. I kdybych tamtu energii dodal odjinud (ne nutne svicenim na panely to je asi fakt blbost) .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: uplne si nemyslim ze je nemozny podvadet timhle zpusobem. I kdybych tamtu energii dodal odjinud (ne nutne svicenim na panely to je asi fakt blbost) .
Tak asi se shodneme nakonec, že svícením na panely je to blbost.
Jiným způsobem to asi lze, prostě nějak připojit drát s elektřinou odjinud, jedno odkud.
To má ale různá úskalí.
Musí se to udělat tak, aby se na to nepřišlo, což je dost těžké.
Výroba FV elektrárny totiž odpovídá intenzitě dopadajícího záření.
No a to je poměrně snadno zjistitelné, protože odběratel - nějaká energetická společnost (třeba ČEZ...) to má online pohlídané.
Nemůžeš tedy výrobuna výšit o x procent. Musíš nějak málo decentně, aby to nevzbudilo podezření.
Od každé FV elektrárny existují odhady výroby (dost přesné), které jsou k dispozici.
A musíš tu černou dodávku do fotovoltaiky taky regulovat podle denní doby, ročního období, podle mráčků na obloze.
Nabízí se dodávat pár hodin přes poledne v létě..
Jenže střídače jsou dimenzovány na celoroční a celodenní výrobu, prostě kompromisně optimalizovanou.
Neboli v létě nastává stav, kdy střídač jede na max., ale Sluníčka je prostě ještě víc, než je schopen dodat.
Takže tam nemůžeš šoupnout nic z černého zdroje navíc. To by bylo nápadné.
Ale tak asi by to šlo nějak ošéfovat, aby jsi po celý využívatelný čas dodával to správné procentíčko nenápadné.
gugo píše: Taky jsem pocital. Vyslo me ze ze kdybys chtel nahradit kompletni spotrebu benzinu v CZ za rok, bylo by to cca 20 TWh, coz je tak 1/3 momentalni spotreby
Tak to dostáváme podobná čísla. Ještě jeden Temelín pro nahrazení benzíňáků a ještě jedny Dukovany pro nahrazení malých nafťáků.
Celkový objem dodávek automobilových benzinů na trh ČR za rok 2017 dosáhl 1601 tis. tun ( https://www.cappo.c...ych-hmot-za-rok-2017 )
To je 183 tun za hodinu, neboli 51kg/sec o výhřevnosti 2250 MJ/sec
Při účinnosti spalování 30% se za vteřinu využije k pohonu aut 670MJ. Vteřinový výkon je tedy 670MW. Vezmeme-li v úvahu přenosové ztráty 10%, ztráty při nabíjení a vybíjení, účinnost samotného pohonu a samovybíjení, dostávám potřebný výkon nabíjecích stanic 1000MW. Toto platí pouze v případě, že se podaří uregulovat nabíjení - chytrá síť nabíjecích stanic, kde bude k dispozici pouze tento výkon a žádné "domácí" nabíjení nebude povoleno. V nabíjecí špičce by tak byl nabíjecí výkon na jedno auto omezený, aby se dostalo na všechny. Reálně předpokládám minimálně dvojnásobek, 2000MW rezervovaných pro auta, tedy s provozními odstávkami 3000MW jaderných bloků. Spalování uhlí nedává smysl. Uhelná elektrárna má podobnou účinnost jako benzínový motor - záleží na ročním období a zátěži.
Naposledy editováno 18.10.2018 21:47:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: VladaM> jdes na to moc slozite. Mas nejakej maximalni vykon, na kterej se stejne v 90% pripadu nedostanes. NO tak do holt dotopis odjinud. Klidne 3faz asynchronni motor pohanenej buh vi cim. Delali jsme to takhle ve skole, jen tak z prdele jsme dodavali do site
Sakryš, nepochopil jsi to.
I když nejsi na max. výkonu, nemůžeš ho dohnat něčím odjinud, to je špatně.
Jestli to jede zrovna na 80%, tak to můžeš přidat třeba jen na 81,1 %.
Jinak nápadné a dojdou si pro Tebe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme

gugo píše: uplne si nemyslim ze je nemozny podvadet timhle zpusobem. I kdybych tamtu energii dodal odjinud (ne nutne svicenim na panely to je asi fakt blbost) .
cetl jsem ze to delaly i firmy u nas. Svitili nocnim proudem za par kacek a inkasovaly x tolik
Teda nesvitily, vracely to smyckou

Naposledy editováno 19.10.2018 01:21:05