Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Jenze ojete e-auto tuhle alternativu dost narusi, protoze cena aku bloku bude astronomicka a riziko nahleho konce jeho zivotnosti take obrovske.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Merhaut píše: Tak ono i normální spalovací auto je ekonomicky docela úlet, tedy pokud není rentabilní při podnikání. Při pořizovací ceně 300tis, ročním nájezdu 15 tkm, servisu, pojištění, je to na pět let cca 9 tisíc měsíčně. Je to prostě drahá sranda, ale většina to má jako "nezbytný životní standard" a totéž budou vyžadovat elektro neelektro.
Při podnikání je auto rentabilní i když vůbec nejezdí,to je výhoda jak prase Třeba to moje, i když jsem ho nekupoval nové a mám ho 23 let,tak mě stojí 50 korun denně bez paliva. Co se týče benzínu,tak uplatňuju měsíční paušál 5 tisíc korun,což je za rok 60 tisíc ale jelikož jezdím jenom v zimě,tak mám nájezd tak 4 tisíce ročně a spotřebuju benzinl tak za deset tisíc,takže 50 litrů mám v kapse a nemusím je ani zdanit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Naposledy editováno 21.10.2018 23:10:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Merhaut píše: vilemx> Ono to nebude otázka volby, ale systémového nastavení, prostě nebude jiná možnost. Ve své podstatě to logiku má, auto je užitková věc, která tě přesouvá z bodu A do bodu B, a na to ji přece nepotřebuješ vlastnit. Tady je ten rozdíl oproti motorce, kde je nejlepší právě ta pasáž mezi A a B
Miluju když mi někdo říká co potřebuju a co nepotřebuju vlastnit.Kdyby k tomu někdy náhodou došlo, tak ti doporučuju abys nebyl tím kdo mi to přijde oznámit, mohlo by to bejt zdraví škodlvý.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Naposledy editováno 21.10.2018 23:31:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: VladaM> tak zrovna v tomhle clanku pisou, ze to o tolik drazsi nebude, ale nekalkulujou tam cenu akumulatoru, coz bude asi ten zasadni rozdil.
Ale celkove to je kokotina, ja fakt nehodlam jezdit na dovolenou po 200km usecich a pak nekde cekat ze se dobiju.
Jezdim autem co zere 12 l nafty prazdny a vubec me to nevadi Fakt se me libi jak zpiva 6 valcu do V a ekopicusove me muzou bejt ukradeny.
Nez me zakazou prujezd Rakouskem
předloni v létě jsem potkal v chorvatsku teslu na norskejch značkách...to musel být zajímavý výlet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Johnny83 píše: mě by zajímalo o kolik jsou ta auta ekologičtější, když se do toho započítá i výroba tý elektrický energie. Každej kalkuluje jen s tim, že to nemá vejfuky a tudíž nulový emise. jako asi to pořád vyjde líp než těžba ropy, tankery a další píčoviny s tim spojený, vo tom žádná, kor v porovnání s větrnou a solární energií... ale tou my to tu zřejmě neutáhneme, kdyby si každej jedno elektrovozítko pořídil. nedávno jsem shodou okolností slyšel rozhovor, že ČR má údajně takovej přebytek el. energie, kterej prodává do zahraničí, že by všechny tyto auta v pohodě utáhnul, ale to fakt nejsem schopnej posoudit. Kreku?
ekologičtější...ono je tam strašně moc proměnných - hlavně nájezdy, léta provozu a výdrže baterií - ale i ztrátovost nabíjení (někde 8%, u jiné značky 17%, atp).
obecně lze říct, že ekologičtější nejsou - hlavně kvůli náročnosti výroby a "ekologické likvidace" aku (na což budou taky jednou dotace). a to i když započítáš "ekologickou likvidaci" vyjetého oleje, atp. nejlépe vycházejí velká auta typu "tesla model s" (v porovnání třeba s bmw 5 a 7, apod., která jsou při velkých nájezdech zhruba stejně (ne-)ekologická. čím menší/obyčejnější auto, tím větší elektroprůser.
ale pokud se udělá infrastruktura a vymyslí lehčí/trvanlivější akumulátory s vyšší kapacitou, tak to cesta bude - jen to nevidím tak optimisticky jako soudruzi v bruseli (zkrátka do roku 2030)
za sebe se těším na jediné - až bude elektroenduro do lesa s pořádnou kapacitou baterek...prodlužovák je nepraktickej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
gugo píše: Johnny83> as ito ekologictejsi bude, protoze ve velkym to vyrobis s mensima ztratama a vetsi ucinnosti. S nulovejma emisema asi sotva.
Ne rozhodne nema CZ takovej prebytek aby utahlo 2mio vozidel. A hlavne ne spickovejch.
moderní turbobenzíny se účinností blíží 0,35, diesely 0,45
uhlí spálíš (když ohříváš i vodu pro přilehlý město) s účinností 0,6-0,7. ztráta při přenosu 10%, ztráta při nabíjení 10% a elektromotory mají účinnost cca 90%...takže z uhelný elektrárny vydoluješ maximálně kolem účinnosti 0,5. a to sis v elektroautě od podzimu do jara ještě ani nezatopil
edit: zapomněl jsem na samovybíjení akumulátoru...ale to je detail
Naposledy editováno 22.10.2018 01:41:39
zatr píše: Kdyby v,, cr s eu "někdo chtěl s vážností řešit ekologii tak už dávno je splavné Labe ! dálkové přeložené kamiony by posadili na trat ta už je pod elektrikou nekolik let ale to asi nevědi a jiné drobné kraviny ale to se radej zabívaj blbou igelitkou z teska a to že mě dneska přišel balik kde ta věc byla obsipaná pytliky napuštěný vzduchem a když du koupit kartu do telefonu tak je zatavená v plastu 20*20 .....Tak ted važně ono někomu važně de o ekologii nebo o buzeraci a kšeft
nevím, jak labe, ale "dálkové přeložené kamiony" mě rozesmály.
přeložené kamiony je z 99,99% místní doprava, ve většině případů stavebnictví nebo sypké hmoty obecně (za ááá se to hůř odhaduje a za béé "sypej, dokud se vejde").
druhá věc je "přeložení na železnici" - kde bys pro to chtěl vzít kapacitu na kolejích, když mají zpoždění i osobáky, které mají před náklaďáky (které jezdí hlavně v noci, aby osobáky nebrzdily) přednost? dokážeš si představit logistiku typu (a to uvažuju celovůz) "jedu z kolína nad rýnem do vídně, naložím na kamion, dojedu 30 km k nádraží, najedu na vagón, dvě hodiny čekám, než se to rozjede, dojedeme do frankfurtu - tady dvě hodiny šíbujou s vagónama, aby můj kamion pokračoval do vídně - a to samý v mnichově a salzburku...za tři dny můžu sjet, abych dojel posledních 20 km". dokud to bude po silnici stát zhruba stejné peníze (ono je většinou levnější) a trvat poloviční čas, nikdo nezaplatí "víc zboží na cestě a složitější logistiku"
a mimochodem...letos jsem jel 6x vlakem a slogan čd "nejlepší lék na zácpu je vlak" je pravdivý. cestovat vlakem je na pos.ání
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
assassin píše: tak hned nedojde, protoze na to prave ta vase EU (a dalsi tlaci) davaji lidem duvod proc auta vymenit...
a už to je neekologický.
kdyby jen dohlíželi, aby starší auta "tolik nečoudila", pak v pohodě...ale každou chvíli kupovat nový kvůli soudruhům z bruseli (bez ohledu na to, že mě to živí) je pí.ovina
assassin píše: no me by zajimalo jak to s tema lodema je, rekl bych, ze se na tom toci kde kdo, ale vsichni vychazi z nejakeho clanku co si kdysi nekdo vycucal z prstu a dal na net. Nikdy jsem to nevidel podlozene nejakymi alespon trosku prokazatelnymi udaji...
námořní (nevím, jak říční, tam předpokládám legislativu "trasy") lodě jsou brutálně neekologický, ale eu na ně nedosáhne, páč v případě problémů je rejdaři prostě zaregistrují v jiném státě
gugo píše: baks> co vesnice. Predstav si ze ma elektromobil cely jizni mesto Oni tedy uvazujou o tom ze budou nejaky specialni nabijeci stanice, ktery budou ten vykon rozumne rozdelovat mezi jednotliva "auticka", ale osobne me to prijde jako nesmysl. Ale kdyz to zadotujou
z paneláku 30 prodlužovaček...a běda, jestli máš krátkej kabel
gugo píše: Beranidlo> Stacilo co vymysleli s eko slozkou do paliva. Ceny potravin uplne nekde jinde, eko dopad spis zapornej-protoze kvuli pestovani plodin pro eko paliva se kacej pralesy a Buresove pestujou repku. Cile ze do roku 2030 budeme mit 30% ekoslozky uz se potichoucku odpiskaly , ale slysis nekde jo to jsme krapet prestrelili, to byla ale hovadina poucime se z krizoveho vyvoje Ani hovno. Jednu blbost nahradej jeste vetsi blbosti.
přiznali, že přestřelili...vymysleli "biopaliva druhé generace" - alias biosložky by se měly dělat z odpadu.
nevím, jak jinde v evropě, ale burešovi kvete řepka
SLEEPER píše: E-mobilita ma budoucnost.
Mne osobne ty prehistoricke, hloupe, spalovaci motory evokuji nejake stoleti pary. Je to smart reseni, kt. neobtezuje hlukem, natoz tim odpornym smradem.
Krom autonomnich vyhod nabizi novy rozmer ladeni, coz se v motorsportu brzy ukaze.
a teď si představ nějakou alternativu k dtm - přidáš 30 koní a abys dojel do cíle, tak 70 kg baterií
VáclavBandit píše: Johnny83> Nedávno jsem byl s kamárádem pro auto, kupoval Volkswagen e-up! a když jsem s tim pak lítal, tak je to už je plnohodnotné malé auto a je s tim pěkný svezení
kamarád dával auto do servisu a dostal náhradu, elektromobil - plně nabitý leaf (předchozí generace)
jel 70 km domů. většinu po dálnici. v zimě. v půlce cesty zvolnil na 110 a posledních 20 km netopil. přes noc nabil a ráno jel rovnou do autosalonu, páč si byl jist, že 5 km ranní zácpou do kanclu bez možnosti dobití a 5 km v odpolední zácpě pro auto už nedá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
mariano píše: moderní turbobenzíny se účinností blíží 0,35, diesely 0,45
uhlí spálíš (když ohříváš i vodu pro přilehlý město) s účinností 0,6-0,7. ztráta při přenosu 10%, ztráta při nabíjení 10% a elektromotory mají účinnost cca 90%...takže z uhelný elektrárny vydoluješ maximálně kolem účinnosti 0,5. a to sis v elektroautě od podzimu do jara ještě ani nezatopil
edit: zapomněl jsem na samovybíjení akumulátoru...ale to je detail
Zeleny ti reknou ze to budou nabijet jen z energie ze slunicka a vetru.... A hnedle mas vyssi ucinnost.
Naposledy editováno 22.10.2018 08:18:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Wenca24 píše: gugo> Já myslím, že ideální bude auto-plachetnice
no me tak napadlo, ze kdyz na plavidla se tyhle ekodovednosti nevztahujou tak by nebylo od zjistit jestli mezi plavidlama neni treba nejaka verze obojzivelneho plavidla , ktere muze jezdit po silnici Pak by to bylo vyreseny . Ja mam treba v lodi 2 3litrovy benzinaky bez katalizatoru a nikdo nebrbla. A v Holandsku a Belgii stim nemusis ani na technickou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
mariano píše: předloni v létě jsem potkal v chorvatsku teslu na norskejch značkách...to musel být zajímavý výlet
Já letos na dálnici kdesi mezi Linzem a Vídní svým odrbaným 1,6 benzín Focusem ve 130 km/h předjížděl Teslu, co se vlekla snad je 80 km/h.
Předjížděl ji i náklaďák.
To jsem měl dobrý pocit, Tesla za +- 2 mega proti Focusu v ceně kolem 60 tis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Merhaut píše: Creck> tak to bude zas zajímavá možnost pracovního uplatnění- car interior clearence manager
Jses si jistej, ze clearance ma neco spolecnyho s cistenim ? ;)
mariano píše: a už to je neekologický.
kdyby jen dohlíželi, aby starší auta "tolik nečoudila", pak v pohodě...ale každou chvíli kupovat nový kvůli soudruhům z bruseli (bez ohledu na to, že mě to živí) je pí.ovina
Ale ja prece od zacatku tvrdím, ze tu nikdo nechce nic delat s ekologii - to je jen zástěrka - jde o to udržet výrobu aut ktera drzi hospodářství nad vodou a nutit lidi kupovat si stale nova auta. Proste sesypavani hrachu a popela pro popelky, aby mely co přebírat