17ti letý synek si (s mojím přispěním) pořídil 125Varadero, já sám mám 650Transalp.Chtěl bych ze začátku pár set kilometrů jezdit s ním než si to ošahá a než ho přítomnost tatínka omrzí.Když pojedem spolu mám ho mít přes sebou, abych ho měl na očích, nebo za sebou aby do něčeho nevletěl.Obě varianty mají své klady i zápory, máte s tímto někdo zkušenost jak učil synka nebo mladšího kamaráda jezdit???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
1. jede za mnou
- musim furt cumet do zrcatek - kdyz rikam furt, tak to svadi k tomu opravdu furt - jeste udelas problem - nesoustredis se tolik - udelas prusvih
- ty urcujes rychlost, dostanes ho do tlaku (nevedomky), ze nestiha - neodhadnes to - nebo pojedes moc pomalu - bude se nudit a delat hovadinky
2. jede prede mnou
- vidim na nej, cast odpovednosti je na nem, ale to mu muze byt milejsi
- ty to dobrzdis spis nez on za tebou
- soustredis se na jizdu a na nej
- on si urcuje tempo ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
kdyz jedu ve skupine, radeji jedu posledni - kdyz se slozim, tak me neprejdou :D
Ještě by mohla pomoci investice do PMR vysílaček a náhlavních souprav do přileb, pak může jezdit vpředu a ty ho přitom můžeš včas varovat před případným problémem.
jacobo píše: refi> beru to tak, kdyz jedu ja za nekym a kdyz hlidam segru ... vychazi mi to lepe takto
kdyz jedu ve skupine, radeji jedu posledni - kdyz se slozim, tak me neprejdou :D
je fakt, že je důležité, jestli klučina už na něčem jezdil, já jsem se učila takhle jezdit až na větším obsahu... na simsonu to bylo jednoduché, zajela jsem si pro něj do žiliny, přečetla návod k použití a jela na něm 100 km domů, navíc byl ještě na cestách sníh :D :D když jsem domů dojela, tak mě taťka opatrně sundal, protože jsem byla totálně ztuhlá *yes* :D
jestli už má praxi na něčem slabším, tak bych to prostřídala, jednou za ním, jednou před ním ...
2 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit ve dvou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
Docela mi to vyhovovalo, nemusel sem na začátku tolik řešit co se děje za mnou, bo sem měl záda krytý.
Na křižovatkách chodil přes kvůli určení trasy.
A samo pak vysvětlováni co sek kde udělal blbě :P
Jediny riziko bylo to, ze dvojice z pocatku jezdi pomalejc nez provoz a za slecnou se muzou lepit dementi v autech. Doporucuju aby si prvni jezdec vzal zlutou vystraznou vesticku, plechovkari si tolik nedovolej, bo to je u nas pomerne nezvykly a hloda v nich pochybnoust, jestli to nahodou neni policajt...
Postupne pak slecna zacala jezdit prvni a vcas musi prejit na samostatne jezdeni, aspon po znamych trasach, kde nemusi resit navigaci a smerove cedule. Tim se nauci zdaleka nejvic.
určitě jezděte nejdřív po vedlejších silnicích, kde je dobře vidět do zatáček přes kopřivy na místní domorodce a traktory. No a hlavně ho dobře vybav/obleč.
Kdyz ho nechas jet vzadu, tak treba nejedes rychleji do nejake zatacky a on ji nedej boze nemusi vybrat - takhle dopadla moje motorka po 30 km v den, kdy jsem ji prodal :(
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
Na čem jste jezdili???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
HMMM.Pěkný *yes* , nebyli by nějaký fotky jak to bude vypadat.
Já nechal na tu 125 dát taky padací rám a kryt motoru, na svém to už mám + chrániče rukojetí od touratechu - spokojenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
http://www.2radboerse.at/
1 reakcí na tento příspěvek Jak jezdit ve dvou?
1. s ním na mašině, až bude trošku umět tak
2. ať jede za tebou, aspoň na nějakou chvíli
3. pak ho pusť před sebe a sleduj, až udělá první chybu, tak se prohoďte a tak pořád dokola
aspoň tak nějak bych to udělal já.
vec, kterou prvni (zkusenejsi) udela naprosto samozrejme a rychlost i naklon mu prijdou zanedbatelne mohou byt pro toho v zavesu prilis a proste se muze bat to polozit - prd platny, ze polozit vic to jde vzdy, nebrzdit v zatacce, zafunguje reflex, ridic ztuhne a pribrzdi predni, nejlip na sterku :D
prvni navic musi s prehledem kontrolovat neustale situaci za sebou - moje teorie je ta, ze kdyz jede dotycny za sebou, min ho vidis a tudiz "co oko nevidi, to srdce neboli", zatimco pred sebou to mas "v primym prenosu" ...
mit nekoho za sebou vs pred sebou je navic hodne otazka psychologie - prvni ma volnost, volnost rozhodovani a pocit toho, ze "vede", neni nucen (ani pasivne)
z myho pohledu, kdyby se chtel "mladej" predvadet, tak to je nesmysl (vzadu ci vpredu, je to jedno) - jestli se chce ucit, tak musi poslouchat
jet v zavesu bych bral, pokud by dotycny jel opravdu primerene a ja mohl sledovat jeho stopu - jenze, najet stejnou stopou do zatacky je nic, kdyz tam nebude "spravna rychlost", spravne si nepodradim ... - to jsou zase veci, ktery vyjezdenejsi dela automaticky a nedela mu problem to "prestelovat" vterinu, dve pred "polozenim" do zatacky - kdyz vezmu, ze ridic za mnou me bude kopirovat, bude to se zpozdenim a tudiz vsechny ukony musim delat daleko drive
nevim - z myho pohledu je to takhle - rozumny se muze pomalu ucit i sam - jezdi znamy trasy a furt dokola, neznamy nejdriv projede, pak jede sviznejc - takhle to delam ja zrychluju plynule, kolikrat primy dohled muze neuveritelne deprimovat - jakkoli je dobre minen .... toz vsichni good luck s ucenim :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jezdit ve dvou?
S.h.I.t. píše: bpohludka> s tátou sme jezdili tak, že já vepředu na prostředku svýho pruhu, on za mnou skoro na dělící čáře => vidí co dělám a zároveň dává "krytí" proti autům zezadu.
Docela mi to vyhovovalo, nemusel sem na začátku tolik řešit co se děje za mnou, bo sem měl záda krytý.
Na křižovatkách chodil přes kvůli určení trasy.
A samo pak vysvětlováni co sek kde udělal blbě :P
přesně tak jsem učil ségru
(teď mi teda táta za mnou spíš vadí, bo nevidim co se vzadu děje a sem lehce nervózní...)
zkusenosi k nezaplaceni, jak co se tyce opravovani tak technika jizdy atd..
Urcite ma tvuj synator kliku ze tatik je motorkar, hoodne veci je snadnejsich.. *yes*
A jen mu dej, lepci jedna nadavka nez pak krizek u cesty.. :(