1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.
lopata75 píše: Vážím o dost víc než 70kg , ale mám rád měkký podvozek a chci aby enduro filtrovalo záplaty a díry na silnicích 3 tříd, proto jsem ještě změkčoval... Neskacu, a ve středním offu to nevadí. Když jedu s manželkou, pritvrdim zadní pružinu...
přesně tak to mám taky. Akorát nevozím ženu.1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Ešte ma napadlo, pred časom sa tu dosť veľa hovorilo o špatných studených štartoch.
Nejako to tu utíchlo, takže je to v poriadku? Alebo len čakáte, že sa tá Honda rozhýbe a začne to riešiť?
U mňa sa to zhoršovalo diametrálne na počte najazdených km. Od tejto jari to štartovalo tak na 2-3 krát. V priebehu sezóny sa to zhoršilo na toľko,
že bez pridania plynu motorka neudržala voľnobeh. V septembri som bol na veľký servis, kde mi pri tom vymenili sviečky
( mimochodom v Honde lacnejšie, ako som našiel najlacnejšie na e-shop-och ) a aj pravý spínač, skontrolovali klapky a ostatné
veci čo bi mohli mať nato vplyv. A, nič. Moto stále za studena neudrží voľnobeh a po 1-2 sek. zhasne. A ako ste aj písali občas si šľahne aj do sania.
Čo je zjavne chudobná zmes. Ktorá sa potvrdila aj pri výmene sviečok.
Dostal som echo, od známeho z Prahy. Vyskúšal to na svojej moto a funguje. Asi pred 14 dňami som to vyskúšal aj na mojej a paráda.
Najazdil som od vtedy cca 800 km, absolvoval asi tak 8 úplne studených štartov ( pri teplotách od 6 až 22°C ).
Ani raz nezaváhala, chytá na brnk a drží voľnobeh ako má.
Požiadal ma, aby som neprezradil čo sme spravili, kým sa to poriadne neotestuje.
Dám vedieť ako to bude pokračovať.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
"Po vyčerpání všech ostatních možností se lze začíst do uživatelského manuálu. "
Tieto úkony čo nám ukazuješ, to tu pozná už snáď každý čo má na Afrika najazdené trochu viac km. Vypustiť olej z hadičky, to je samozrejmá vec, no neviem si predstaviť koľko bi ho tam muselo biť aby to ovplyvnilo naštartovanie motorky. Ja som to aplikoval, už dávno, ( to pridanie plynu, stlačenie a tď ... ), tak pred rokom. A ono to fungovalo pár mesiacov a potom nič. Trápil som sa stým takmer celú túto sezónu.
A teraz mám už pokoj. Chytí na brnk a drží krásne voľnobeh. Bonus k tomuto, že sa zlepšil studený štart je, že motorka reaguje na pootočenie plynu o mnoho lepšie. Je to citeľné hlavne v teréne, na zaradenom stupni 1,2,3 v nízkych otáčkach keď potrebuješ preskočiť nerovnosť na ceste. Alebo dostať koleso do driftu.
Naposledy editováno 02.11.2018 07:23:59
sisobmw píše: ..... Trápil som sa stým takmer celú túto sezónu......... A teraz mám už pokoj. Chytí na brnk a drží krásne voľnobeh....
Takze resenim u tebe byly jine vzduchove filtry?
Jedna z teorii pravi, ten prebytek oleje v airboxu ulpiva na cidlech, coz ovlivnuje ECU.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
NemaLbc píše: _zdenda_> Nevím jaké má Africa vidlice, ale moderní motocross má tlumící patronu oddělenou od vnitřního prostoru. Zadní tlumič má pro kompresní útlum pouze jeden šroubek. To co popisují v článku se zřejmě týká zadního tlumiče PDS, který je opřený přímo do zadní vidlice bez přepákování.
Ne kazdy mx ma uzavrenou patronu - v mem okoli treba dost lidi z tech tzv ctyrkomor preslo zpet na klasiku (vymenili vidlice) protoze ty
cytrkomory moc "nechodi"
Hi speed a lo speed komprese je vec lepšího a horšího tlumice - nema to moc společného s tim jestli je tlumic naprimo nebo prepacko. Ja mam oboje a mam prepakovani. Jo a taky mam na krosce dvoukomory - ikdyz teda 2013 neni zrovna moderna
Naposledy editováno 02.11.2018 08:43:36
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
pohyb pistnice se tlumi prutokem oleje skrz trysku (otvor) - pro velky rychlosti je potreba aby tim otvorem proteklo velke mnozstvi oleje - coz ale pro realnou kapalinu neni mozne a tlumic by se na nerovnosti choval jako "zaseklej" proto je tam dalsich nekolik otvoru ktere jsou prekryte planzetou a za normalnich okolnosti nepruchozi. pri potrebe vysokeho prutoku vzroste na trysce tlak a otevre to planzetu co kryje velke otvory a protece to velke mnozstvi oleje.
klikatkama se obvykle zmensuje prumer te male trysky - lo-speed okruh. ten hi-speed okruh - tuhost planzet je nastavena vyrobcem - to je to co delaji ladici odpruzeni, nastavuji tuhost planzet v zavislosti na pouzitych pruzinach, stylu jizdy atd...
nektere tlumice maji moznost nastaveni tuhosti tech planzet - obvykle tak, ze planzety co kryji velke otvory jsou pritlacovany na otvory pruzinou a ty sroubkem menis predpeti te pruziny.
PDS je pecialita, je to tlumic, u ktereho se meni prutok oleje tim lo-speed obvodem v zavislosti na zdvihu. je to rezeseno dlouhou jehlou s odstupnovanymi prumery, ktera se v prubehu zdvihu zasouva do te trysky a tim meni prutok oleje.
u horskych kol se ruzne slozite systemy progresivniho tlumeni pouzivaji bezne a to i v pripade ze ma kolo prepakovani = obdobu vsech tech prolinku atd.
prepakovani samo o sobe na utlumu vlastne nic nemeni, meni "prevod" jakym zadni kolo stlacuje pruzinu. pokud je ke konci zdvihu ten prevod "tezsi" stoupa sila potrebna ke stlaceni o dalsi mm ... tlumic ale tlumi porad stejne (pro spravne chapani je docela dulezite oddelovat funkci tlumice a pruziny) - proto by v urcitych pripadech melo smysl i tlumeni v zavislosti na zdvihu. u tech MTB se to pouziva. nektere tlumice mivaji spoustu regulacnich prvku, hi speed, lo speed kompresi + treba tlakem nastavitelny pocatek dalsi pridane komprese ke konci zdvihu + treba jeste velikost tehle pridane komprese (uvnitr tlumicu jsou dalsi "plovouci" pisty atd) pak to ma asi milion tocitek a clovek musi mit na to skolu aby to nastavil :D
uff to je roman, nejak jsem se rozepsal. holt me konstrukce a upravy odpruzeni v posdledni dobe zajimaji vic nez driv :D
Naposledy editováno 02.11.2018 10:41:59
Protože přesně tohle jsem tenkrát počítal, kreslil, vyrobili jsme to a jezdil jsem na tom, musím Tě trošku opravit. Je to tak jak popisuješ, akorát si představ, že Tě nezajímá, co dělá tlumič, ale co dělá zadní kolo. Takže tlumič při doskoku zalejzá do sebe zhruba konstaní rychlostí, ale vlivem změny převodu se pohyb zadního kola ZPOMALUJE. Tedy je víc zatlumený.
2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
jeden priklad, na skoku ti jde odpruzeni do dorazu - muzes to resit dvema zpusoby - dat silnejsi pruzinu, nebo pridat utlum. druhej pripad sice zpusobi take, ze nejdes do dorazu, ale zpusobi vetsi naraz do rukou a nohou.
tohle je to co dela prave pds - pruzina ma spravnou tuhost pro vetsinu prekazek, ale na velkych nerovnostech/skocich by diky linearnimu (on uplne linearni neni) prevodu na tlumic chodila moto po dorazech - proto ma tlumic pridanou kompresi, ktera emuluje zvysujici se tuhost pruziny u systemu s prepakovanim. ale porad je to to ne uplne spravne reseni, taky proto kdyz postavis vedle sebe dve stejne stare KTMky - jedna enduro a jedna motokros, tak ta enduro ma PDS a motorkros prepakovani....
ono to co jsi napsal neni spatne - protoze velikost utlumu neni konstatni ale je to funkce rychlosti, tzn pokud se ke konci zdvihu tlumic pohybuje rychleji (ono je lepsi vychazet z toho co je dany, coz je pohyb kolo - kopiruje teren... tzn bych se na to dival ze spravne strany) tak i vice tlumi.... ale osobne si nemyslim, ze to je uplne to co chces a ze to je ten duvod proc se prepakovani dela.
Naposledy editováno 02.11.2018 20:35:50
Tady to popisují zcela opačně než Ty: dopad ze skoku asi neni idealni modelovej pripad. v idealnim pripade je kompresni utlum spis na skodu
Oni: Řízený kompresní systém (ICS, ..) je zařízení umožňující při extrémním nárazu tlumiče (např. při doskoku) na okamžik přestavit regulaci rychlého útlumu-komprese do max. polohy. Tím je zajištěno to, že tlumič nejde na doraz.
Dopad ze skoku podle me neni extrémní naraz a ma podle me spis charakter low speed nárazu.
Myslim si, ze ohledne odpruzeni pisou protichůdné veci i odbornici - treba nedavno jsem cetl ze vetsi pohodlí pri jízdě dosahnes zmensovanim reboundu a ne naopak (to jsi tusim o kus výše psal ty) byla to suspension bible od racetechu :) takze celkem respektovaný odborník :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Crf1000L servis na 20tis Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 22 | 24.7.2024 v 19:21 Juraj22 |
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | AfricaXena | 30 | 8.7.2024 v 10:38 fanda5 |
CRF1000L - seřízení vůle ventilů [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | MirSe | 68 | 25.6.2024 v 08:57 DZARDINO |